Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 2774, 2775, 2776, 2777, 2778, 2779, 2780 ... 3045  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 19:33 
 
Hardtraxxer

makrooy schreef:
Royvn_ schreef:
Hoe kan dat in gods naam 10 mill views hebben..? Ookal was t nummer van coone ofzo zo bijzonder is dat hele nummer niet? Hebben ze viewbots erop geknald ofzo


Men vermoed dat ze hun plek hebben opgekocht bij aanbevolen video's, omdat iedereen het altijd in hun aanbevolen video's had staan. Maar er is niks zeker van hoe en wat, iig wel apart inderdaad.


De aanbevolen videos is puur YT algoritme. Die kan je niet kopen - zelfs met een AdWords campagne is het niet zo simpel - en zeker om het zo lang aan te houden. In ieder geval, daar is 0 EUR campagne in gestoken hoor. Puur organisch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mja was ik ook sceptisch over, maar het is wel waar velen van uitgaan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 22:55 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Puur organisch? Beide om en nabij een jaar online:

Headhunterz - Destiny - 2,2mil
Mandy - Raggadrop 9,9mil

Lijkt mij een kletsverhaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 23:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
makrooy schreef:
Royvn_ schreef:
Hoe kan dat in gods naam 10 mill views hebben..? Ookal was t nummer van coone ofzo zo bijzonder is dat hele nummer niet? Hebben ze viewbots erop geknald ofzo


Men vermoed dat ze hun plek hebben opgekocht bij aanbevolen video's, omdat iedereen het altijd in hun aanbevolen video's had staan. Maar er is niks zeker van hoe en wat, iig wel apart inderdaad.


De aanbevolen videos is puur YT algoritme. Die kan je niet kopen - zelfs met een AdWords campagne is het niet zo simpel - en zeker om het zo lang aan te houden. In ieder geval, daar is 0 EUR campagne in gestoken hoor. Puur organisch :)


Ik heb weet ik hoe lang die video vrijwel altijd bovenaan gehad terwijl ik hem niet of maar één keer had bekeken..
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 23:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ze hebben idd gewoon views opgekocht. Dat het in iedereens aanbevolen komt te staan heeft volgensmij ook weer te maken dat youtube in z'n algoritme ook de hoeveelheid views/populariteit (of iets trending is bijvoorbeeld) meeneemt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 jun 2018 23:20 
 
Hardtraxx Veteran

Gvd ook gewoon de enige hardstyle plaat met 10M+ views op Youtube die je nergens live zal horen :lol:

behalve bij Deejay Mandy zelf dan
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 00:01 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Puur organisch? Beide om en nabij een jaar online:

Headhunterz - Destiny - 2,2mil
Mandy - Raggadrop 9,9mil

Lijkt mij een kletsverhaal


G'oh, gezien ik het YouTube kanaal beheer, weet ik precies over wat ik het heb :)
Je hoeft de video zelfs niet gezien te hebben om meegenomen te worden in het algoritme verhaal. Zolang jouw 'profiel' volgens Youtube binnen een bepaalde segment valt en de mensen waarmee jij verbonden bent (of een soortgelijke profiel hebben) dan krijg je een selecte aanbevolen videos voorgeschoteld.
Ik vond het nodig om hier op te reageren, want de hierboven vernoemde theorieën komen niet overeen met mijn/ons denk -en werk methodes. Ik steek heel veel (vrije)tijd en energie in de platformen dus is het vaak een soort ere kwestie ;) Toegegeven 10mil is een unicum die heel moeilijk na te bootsen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 07:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Toffe baan. :)

Ik hoop dat je begrijpt (zonder beledigd te zijn) dat het voor het publiek wat vreemd overkomt dat die plaat 10mil pakt in een jaartje. Vooral in verhouding met bovenstaand voorbeeld en met wat Pedaal al aangaf: ik heb die hele plaat nog nooit live gehoord..

Je hebt het over video's die 'voorgeschoteld' worden als je profiel matcht. Dat geloof ik wel en ik wil ook nog wel aannemen dat die video bovengemiddeld vaak wordt aangeboden, maar hoe verklaar je dat er 10mil keer op wordt geklikt? En dat in verhouding met bijv Destiny?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 08:57 
 
Hardtraxx Veteran

TiMOTHYb schreef:
Puur organisch? Beide om en nabij een jaar online:

Headhunterz - Destiny - 2,2mil
Mandy - Raggadrop 9,9mil

Lijkt mij een kletsverhaal

Iedereen weet toch dat Mandy een veel grotere artiest is dan met alle respect Headhunterz. Hij mag bewijzen van spreke nog niet eens haar BH bandjes vastklikken.

Niet gek dat zo'n kwaliteitstrack boven die van headhunterz eindigt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 09:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja ergens klopt er iets niet. Behalve als ze in België nog geen spotify hebben en dus echt alleen via youtube luisteren. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ben benieuwd uit welke landen de views komen. Kan me niet voorstellen dat er veel views uit Nederland komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 09:28 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Toffe baan. :)

Ik hoop dat je begrijpt (zonder beledigd te zijn) dat het voor het publiek wat vreemd overkomt dat die plaat 10mil pakt in een jaartje. Vooral in verhouding met bovenstaand voorbeeld en met wat Pedaal al aangaf: ik heb die hele plaat nog nooit live gehoord..

Je hebt het over video's die 'voorgeschoteld' worden als je profiel matcht. Dat geloof ik wel en ik wil ook nog wel aannemen dat die video bovengemiddeld vaak wordt aangeboden, maar hoe verklaar je dat er 10mil keer op wordt geklikt? En dat in verhouding met bijv Destiny?


Laten we stellen dat voor ons ook een fenomeen is. Mandy heeft wel een sterke online profiel (of je er nu voor of tegen bent) en het is ook zo dat een YouTube viewer niet persé een Hardstyle fan is al komen de meeste views uit Nederland, Duitsland en Frankrijk (in die volgorde) ;) Er zullen heus andere factoren meespelen, maar ik denk dat het profiel 'Mandy' vaak onderschat wordt.
Maar goed, laten we vooral terug on topic blijven met nieuwe wist je datjes :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Youtube's algoritme is ook niet echt geweldig wat betreft de aanbevolen video's
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 10:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Rayn schreef:
Laten we stellen dat voor ons ook een fenomeen is. Mandy heeft wel een sterke online profiel (of je er nu voor of tegen bent) en het is ook zo dat een YouTube viewer niet persé een Hardstyle fan is al komen de meeste views uit Nederland, Duitsland en Frankrijk (in die volgorde) ;) Er zullen heus andere factoren meespelen, maar ik denk dat het profiel 'Mandy' vaak onderschat wordt.
Maar goed, laten we vooral terug on topic blijven met nieuwe wist je datjes :)

Met alle respect: ik heb tot nu toe nog een enkel onderscheidend argument gezien. Alles wat je noemt is integraal toe te passen op de helft v/d scene. Volgens mij heeft Headhunterz ook een prima online profiel en heeft hij ook nog eens te beschikken over een deel van een andere scene die hij verlaten heeft.. of Wildstylez (Year of Summer 13 mil in 5 jaarr..) Profiling is bovendien iets waar ieder label zijn pijlen op richt en zodoende nog minder onderscheidend.

Ik zal de eerste zijn (zie Mandy topic) die beaamt dat Mandy een sterk online profiel vormt of vormen kan. Helaas blijft het daar verder ook bij, want iemand anders produceert de tracks en voor zover ik weet zijn haar setjes ook niet baanbrekend. Wat blijft er dan over kun je je afvragen?

Ik wil best geloven dat je niet direct miljoenen views hebt gekocht, maar je moet toch bekennen dat het op z'n minst een opvallend getal is.

Parvuz schreef:
Ja ergens klopt er iets niet. Behalve als ze in België nog geen spotify hebben en dus echt alleen via youtube luisteren. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ben benieuwd uit welke landen de views komen. Kan me niet voorstellen dat er veel views uit Nederland komen.

Aanbieden van Spotify zou in potentie ook juist een aanzuigende werking kunnen hebben. Net als downloaden op de filmmarkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 10:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Parvuz schreef:
Ja ergens klopt er iets niet. Behalve als ze in België nog geen spotify hebben en dus echt alleen via youtube luisteren. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ben benieuwd uit welke landen de views komen. Kan me niet voorstellen dat er veel views uit Nederland komen.

Aanbieden van Spotify zou in potentie ook juist een aanzuigende werking kunnen hebben. Net als downloaden op de filmmarkt.

Ik bedoel meer dat ik die video van Broken (Wildstylez Remix) 1 keer heb bekeken en verder gewoon naar die track op Spotify luister. Ik ga niet elke keer die video opzetten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 15:57 
 
Hardtraxxer

TiMOTHYb schreef:
Rayn schreef:
Laten we stellen dat voor ons ook een fenomeen is. Mandy heeft wel een sterke online profiel (of je er nu voor of tegen bent) en het is ook zo dat een YouTube viewer niet persé een Hardstyle fan is al komen de meeste views uit Nederland, Duitsland en Frankrijk (in die volgorde) ;) Er zullen heus andere factoren meespelen, maar ik denk dat het profiel 'Mandy' vaak onderschat wordt.
Maar goed, laten we vooral terug on topic blijven met nieuwe wist je datjes :)

Met alle respect: ik heb tot nu toe nog een enkel onderscheidend argument gezien. Alles wat je noemt is integraal toe te passen op de helft v/d scene. Volgens mij heeft Headhunterz ook een prima online profiel en heeft hij ook nog eens te beschikken over een deel van een andere scene die hij verlaten heeft.. of Wildstylez (Year of Summer 13 mil in 5 jaarr..) Profiling is bovendien iets waar ieder label zijn pijlen op richt en zodoende nog minder onderscheidend.

Ik zal de eerste zijn (zie Mandy topic) die beaamt dat Mandy een sterk online profiel vormt of vormen kan. Helaas blijft het daar verder ook bij, want iemand anders produceert de tracks en voor zover ik weet zijn haar setjes ook niet baanbrekend. Wat blijft er dan over kun je je afvragen?

Ik wil best geloven dat je niet direct miljoenen views hebt gekocht, maar je moet toch bekennen dat het op z'n minst een opvallend getal is.

Parvuz schreef:
Ja ergens klopt er iets niet. Behalve als ze in België nog geen spotify hebben en dus echt alleen via youtube luisteren. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ben benieuwd uit welke landen de views komen. Kan me niet voorstellen dat er veel views uit Nederland komen.

Aanbieden van Spotify zou in potentie ook juist een aanzuigende werking kunnen hebben. Net als downloaden op de filmmarkt.


Met dit in het achterhoofd, hoe ''slim'' zou het dan zijn om zogenaamd miljoenen views te kopen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 17:58 
 
Donateur
Avatar gebruiker

The Z. schreef:
Met dit in het achterhoofd, hoe ''slim'' zou het dan zijn om zogenaamd miljoenen views te kopen?

Heb je het tegen mij? Ik neem aan dat je je afvraagt of het slim is om miljoenen views te kopen omdat men dan uiteindelijk toch wel het (equivalent van) bovenstaand verhaal zal concluderen?

Ik denk wel dat het slim (of efficient eigenlijk) is ja, op een gegeven moment maakt het toch geen bal meer uit. Gewoon de "doesn't matter how you got there" filosofie. Zie Trump met z'n vage Cambridge Analytica, Zatox met z'n tonnen gekochte likes en SZP met hun vage gedoe hier op het forum. Allemaal vrij dubieuze methodes waar ik vraagtekens bij zet, maar blijkbaar wel gewenst effect hebben.

Had je zelf ook nog een idee erover of gewoon ff een korte retorische vraag? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 jun 2018 21:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Bass Modulators album dit jaar! Bron: stream Defqon stream :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2018 16:38 
 
Hardtraxx Veteran

Atmozfears gaat met Enzo Knol naar Defqon vandaag :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jun 2018 19:22 
 
Hardtraxx Crew

Pedaalemre schreef:
Atmozfears gaat met Enzo Knol naar Defqon vandaag :lol:

Zag t, deed wel even pijn :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 11:29 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Atmozfears gaat met Enzo Knol naar Defqon vandaag :lol:
nog zien lopen ja, dacht al, wat doet hij hier? :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 12:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dbstf komen met een verassing in de trend van Angels & Demons en twilight Zone.

Bron: defqon interview.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 15:01 
 
Hardtraxx Elite

MYTZE schreef:
Pedaalemre schreef:
Atmozfears gaat met Enzo Knol naar Defqon vandaag :lol:

Zag t, deed wel even pijn :lol:

Want?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 18:21 
 
Hardtraxxer

Millard Fillmore schreef:
MYTZE schreef:
Pedaalemre schreef:
Atmozfears gaat met Enzo Knol naar Defqon vandaag :lol:

Zag t, deed wel even pijn :lol:

Want?


Commercieel kutvolk wat niet op Defqon thuis hoort, zag 538 ook al rond lopen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 18:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leonidas schreef:
Dbstf komen met een verassing in de trend van Angels & Demons en twilight Zone.

Bron: defqon interview.

Is dat niet gewoon de endshow plaat?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jun 2018 18:51 
 
Hardtraxx Crew

RoyAPO schreef:
Leonidas schreef:
Dbstf komen met een verassing in de trend van Angels & Demons en twilight Zone.

Bron: defqon interview.

Is dat niet gewoon de endshow plaat?

Ja
Vorige  1 ... 2774, 2775, 2776, 2777, 2778, 2779, 2780 ... 3045  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Algemeen