Rayn schreef:
Laten we stellen dat voor ons ook een fenomeen is. Mandy heeft wel een sterke online profiel (of je er nu voor of tegen bent) en het is ook zo dat een YouTube viewer niet persé een Hardstyle fan is al komen de meeste views uit Nederland, Duitsland en Frankrijk (in die volgorde)
Er zullen heus andere factoren meespelen, maar ik denk dat het profiel 'Mandy' vaak onderschat wordt.
Maar goed, laten we vooral terug on topic blijven met nieuwe wist je datjes
Met alle respect: ik heb tot nu toe nog een enkel onderscheidend argument gezien. Alles wat je noemt is integraal toe te passen op de helft v/d scene. Volgens mij heeft Headhunterz ook een prima online profiel en heeft hij ook nog eens te beschikken over een deel van een andere scene die hij verlaten heeft.. of Wildstylez (Year of Summer 13 mil in 5 jaarr..) Profiling is bovendien iets waar ieder label zijn pijlen op richt en zodoende nog minder onderscheidend.
Ik zal de eerste zijn (zie Mandy topic) die beaamt dat Mandy een sterk online profiel vormt of vormen kan. Helaas blijft het daar verder ook bij, want iemand anders produceert de tracks en voor zover ik weet zijn haar setjes ook niet baanbrekend. Wat blijft er dan over kun je je afvragen?
Ik wil best geloven dat je niet direct miljoenen views hebt gekocht, maar je moet toch bekennen dat het op z'n minst een opvallend getal is.
Parvuz schreef:
Ja ergens klopt er iets niet. Behalve als ze in België nog geen spotify hebben en dus echt alleen via youtube luisteren. Maar dat kan ik me niet voorstellen. Ben benieuwd uit welke landen de views komen. Kan me niet voorstellen dat er veel views uit Nederland komen.
Aanbieden van Spotify zou in potentie ook juist een aanzuigende werking kunnen hebben. Net als downloaden op de filmmarkt.