Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 15:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo Dames en Heren,

Ik kwam enkele dagen terug terecht op het nummer Follow the Leader van FeestDJRuud. Een redelijk oud nummer (2014) maar kwam hem toch recentelijk recent tegen.



Mijn vraag aan jullie is of jullie meer tracks als deze kennen, of is er een specifiek genre waar deze nummers onder vallen? Hoewel ik zelf voornamelijk hardstyle draai vind ik de manier van draaien en de muziekkeuze van FeestDJRuud erg vet, en zou ik graag nummers als Follow the Leader ook in mijn sets willen toepassen.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 16:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is het niet zo dat trap om de zoveel beats (5 of 6) een kick heeft? in dit nummer zit op iedere beat een kick. Dan kun je een trap-plaat wel versnellen maar dan krijg je volgens mij niet hetzelfde resultaat (correct me if i'm wrong)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 17:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zelden zoiets kuts gehoord.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Cruelty schreef:
Is niets meer dan snelle trap.


snelle trap?
trap is tegenwoordig in alle bpm's te vinden bijna :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2016 21:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.

Als je gaat zoeken op trap ga je natuurlijk dit soort tracks niet vinden. Het is beter om artiesten te kennen, hun tracks te luisteren en die artiesten te volgen. Nou zullen die artiesten niet alleen maar dit soort tracks maken dus zul je af en toe goed moeten zoeken. Beste om te beginnen, na FeestDJRuud, is Yellow Claw. Tegenwoordig maken ze veel kaas (lees: hitjes voor de radio) maar ze hebben genoeg hardere tracks uitgebracht. Recentelijk voorbeeld is deze met DJ Snake:



Ander goed voorbeeld is deze collab met Cesqeaux:



Daarnaast heeft Yellow Claw zijn eigen label, genaamd Barong Family, waar nog veel meer van dit wordt gereleast. Zitten aantal artiesten op die wel in denk wel in jouw straatje passen waaronder Cesqeaux, Mike Cervello, Dirtcaps en misschien vind je Wiwek/The Galaxy ook wel tof. Aantal voorbeelden:











Daarnaast hebben we nog Wiwek. Wiwek maakt house op 150 bpm met dieren/jungle geluiden wat je misschien ook wel tof vindt. Als je meer van dit wilt kan je beste zoeken op 'jungle terror':







Als je meer de hardere kant op wil, kan je altijd nog Boaz van de Beatz checken:







Hasse de Moor maakt ook van dit soort leuke dingen:





Daarnaast zijn er nog hele hoop Amerikaanse artiesten die dit maken omdat dit veel populairdere is in Amerika dan in Nederland. Goede voorbeelden hiervan zijn Valentino Khan, GTA, G-buck en nog veel meer.

















Hier ga ik bij laten, als je meer wil kan je altijd pmen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2016 14:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

wiwek is koning
en jungle terror is awesome :D

hier trouwens een gratis album van yellow claw - the barong family

https://soundcloud.com/barongfamily/set ... um/s-1OO98
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 aug 2016 19:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Negert schreef:
Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.


Met dat eerste ben ik het wel eens, het is meer een (vrij acute) mix van verschillende stijlen. Dat wat je zegt over een hardstyle beat ben ik het niet mee eens. Die 2 stukken heb naar mening niets met hardstyle te maken (hooguit het BPM), dat is gewoon vrij snelle bubbling.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Rawbin schreef:
Negert schreef:
Probleem is dat dit soort muziek niet echt een genre is. Vaak wordt dit wel trap genoemd omdat dit soort tracks meestal een trapbeat hebben in de eerste drop en de tweede drop een hardstylebeat (of andersom). In Follow The Leader is de eerste drop (vanaf 1:30) meer een hardstylebeat, vanaf 2:25 duidelijk een trapbeat en de laatste weer een hardstylebeat. Derhalve is trap het dichtstbij liggende genre.


Met dat eerste ben ik het wel eens, het is meer een (vrij acute) mix van verschillende stijlen. Dat wat je zegt over een hardstyle beat ben ik het niet mee eens. Die 2 stukken heb naar mening niets met hardstyle te maken (hooguit het BPM), dat is gewoon vrij snelle bubbling.

True, is niet het juiste woord maar was meer om het verschil aan te duiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2016 23:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moksi is baas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2016 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Moksi is baas.


en cesqeaux
mike cervello
reid stefan
retrohandz
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 09:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

@Negert, enorm bedankt voor je uitgebreide reactie. Er zitten erg veel toffe tracks in je lijst en ook je informatie over het "genre" of de categorie waar deze soort nummers onder vallen is erg nuttig geweest. Thanks! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2016 16:47 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wel grappig om te zien dat dit overduidelijk door hardstyle is geinspireerd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 aug 2016 18:15 
 

Bij mij wordt dit soort muziek onder de noemer "Bubbling" gebracht.

Het is eigenlijk gewoon versnelde moombahton.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 aug 2016 13:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

stefaneke schreef:
Bij mij wordt dit soort muziek onder de noemer "Bubbling" gebracht.

Het is eigenlijk gewoon versnelde moombahton.


Even een paar jaar terug in de tijd. Deze deed het altijd goed op schoolfeesten :D

Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek