Shoutbox | Zoeken
 Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-07-2014, 15:32 

Hardtraxx Veteran

Frijolrojo schreef:
enya sowieso +1 maakt niet uit welke topic! :cool:

tijdens het leren :worship: hebje nog andere van dit soort?(artiest, genre, leermuziek)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02-07-2014, 22:36 

Hardtraxx Addict

Heb misschien wel een paar die kunnen helpen.
Phil Thomson - Systasis III
Chandeliers - Focus
Maps And Diagrams - The Giant Woods
Dizzonanz Domestic - v-O!-d
Robert Henke - Indigo_Transform
MetaDronos - 35493053115

Allemaal stuk voor stuk heerlijk ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 21-08-2014, 18:44 

Kraak... Piep...

Citaat:
A green blimp with the number "2014" and the Aphex Twin logo appeared in London's skies this weekend. The Aphex Twin logo then appeared all over New York City. Go ahead and get full-on excited about that now, because Richard D. James has just announced SYRO, his first Aphex Twin LP since 2001's Drukqs. It was announced via Tor, the deep web browser typically used for the internet's more clandestine pursuits.

This morning, James tweeted a URL that only works with the Tor browser. The link revealed the above image, as well as what appears to be a tracklist. You can look at that below. We can confirm that all of this information: the image, the album title, and the tracklist, are all real and official.

There's also this site, accessible using a regular browser, containing everything but the title and tracklist: http://syro2eznzea2xbpi.com/

Earlier this year, the Caustic Window record from 1994 made the rounds via Kickstarter. Back in 2011, James premiered new music in Poland. His last string of live appearances were in 2011 and 2012, including a set at the 2011 Pitchfork Music Festival Paris.

Geen flauw idee waar ik het moest plaatsen omdat Aphex Twin echt binnen een abstract genre werkt. Dan is het weer D&B dan weer Ambient enz enz.

Maar ben benieuwd, deze man is enorm creatief.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21-08-2014, 20:58 

Hardtraxx Addict

ExoBassTix schreef:
Robert Henke

:thumbsup:

Ben trouwens ook benieuwd naar dat nieuwe Aphex Twin album :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-10-2014, 19:52 

Hardtraxx Veteran

Het hele Atiq & Enk - Fear of the Unknown album :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 15-10-2014, 20:58 

Aan het typen...

Nieuwe Atiq & Enk is ook wel aardig:
https://tympanikaudio.bandcamp.com/trac ... nk-revival
Ongelezen bericht Geplaatst op 27-11-2014, 15:17 

Hardtraxx Veteran

:loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10-02-2015, 16:36 

Hardtraxxer

Brian Eno :worship:

Tycho (hele album) :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17-02-2015, 01:00 

Hardtraxx Addict

Ja, maar je hebt het dan ook wel over Brian Eno en Tycho, twee van de goden in de muziekwereld :P
Net als Aphex Twin trouwens. Ik vind zijn SYRO album echt tof geworden. Vooral nummers #2-4 vind ik heel vet. Recent ook is er een SoundCloud user opgepopt (blijkbaar Richard zelf) met 150 nogwat unreleased materiaal. Heb nog niet geluisterd maar holy shit o_o

Ook zelf nog een waanzinnig lekker en bijzonder EP'tje gevonden die zeker een aanrader is; lekker simpele sounds maar complexe compositie. Alinoe - +
Misschien heb ik binnenkort nog iets wat in deze toppa past, even kijken.

Oh, en, niet super recent, maar Robert Henke heeft een fijne excerpt van een installatie genaamd Ritual op SoundCloud gezet. Heel fijn. Handmatige white noise, doormiddel van sine waves (meen ik).

En dit zijn nog even twee fijne nummertjes van een grote held:

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18-02-2015, 10:55 

Hardtraxx Veteran

Staat op het laatste album van Linkin Park, heerlijk nummer :loving: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-03-2015, 13:04 

Aan het typen...

Nieuw Semiomime album in de winter van 2015/2016 (L)
Citaat:
Semiomime, the calmer, more cinematic and electronica minded project by Noel Wessels (also known as DJ Hidden and one half of The Outside Agency) embarks, on a new series of four podcasts, each linked to a particular season, and ending, in the Winter of 2015 / 2016 with a follow-up album to his "From Memory" debut (Ad Noiseam adn139, 2011).
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-03-2015, 13:06 

Hardtraxx Veteran

Zag het gisteren ook al voorbij komen op soundcloud :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-03-2015, 17:38 

Hardtraxx Veteran

Helemaal niet verkeerd zeg, dit nieuws :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20-04-2015, 19:03 

Hardtraxx Addict

Nils Frahm, pianist/componist/live-act.
Heeft ook weleens opgetreden bij Boiler Room en is vooral bekend van deze tracks van het album 'Spaces':
- Says;
- Went Missing;
- Unter/Tristana/Ambre;

Tale Of Us - Distante, een track free gereleased op 'piano-day'.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28-04-2015, 10:10 

Hardtraxx Veteran

Nieuw Voices From The Lake album :drool: :drool:
https://www.youtube.com/watch?v=h9ZS-sQ ... 0old-bkkC4
Ongelezen bericht Geplaatst op 30-04-2015, 13:55 

Hardtraxx Veteran

Lyst schreef:
Nieuw Semiomime album in de winter van 2015/2016 (L)
Citaat:
Semiomime, the calmer, more cinematic and electronica minded project by Noel Wessels (also known as DJ Hidden and one half of The Outside Agency) embarks, on a new series of four podcasts, each linked to a particular season, and ending, in the Winter of 2015 / 2016 with a follow-up album to his "From Memory" debut (Ad Noiseam adn139, 2011).

Heel erg benieuwd naar, heb zojuist nog From Memory besteld :D.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-05-2015, 21:28 

Hardtraxx Veteran

Ik zit dit nu te luisteren, lijkt mij onder het ambient genre horen? Heerlijke chill muziek :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23-05-2015, 23:56 

Hardtraxx Addict

Dit is een van mijn mooiste vondsten deze tijd. Heerlijk melancholisch en serene Ambient/Singer-Songwriter mix. Als je dit vet vind, luister dan zeker naar het hele Sleeping And Hiding album :loving: cover-art (niet die in filmpje) is tevens schilderij van Tor zelf.

Ik ga waarschijnlijk wat vaker hier posten. Heb steeds meer behoefte aan Ambient, en ik heb een grote nieuwe bron met heel veel mooie albums.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24-05-2015, 13:24 

Hardtraxx Addict

Oh en ook nog even een overheerlijk IDM/Glitch trackje die een goede vriend mij laatst liet horen.

^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 25-05-2015, 22:20 

Hardtraxxer

wat een ongelofelijke mooi nr vind ik dit, vooral hoe de stem zo rustgevend is
Ongelezen bericht Geplaatst op 26-05-2015, 20:27 

Hardtraxx Addict

Gewoon niet normaal meer. Hier ga ik zo lekker op slapen deze nacht :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 03-06-2015, 14:26 

Hardtraxx Veteran

Sinds kort helemaal verliefd op de stijlen van Nils Frahm (Says :love: ), Olafur Arnalds en John Hopkins! Ook gaaf om te zien wat ze live allemaal doen :) Ga zeker meer checken! Geen idee of het allemaal in dit straatje valt, maar lastig vast te pinnen welke muziekstijlen het allemaal zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04-06-2015, 00:52 

Hardtraxxer

XtD schreef:
Sinds kort helemaal verliefd op de stijlen van Nils Frahm (Says :love: ), Olafur Arnalds en John Hopkins! Ook gaaf om te zien wat ze live allemaal doen :) Ga zeker meer checken! Geen idee of het allemaal in dit straatje valt, maar lastig vast te pinnen welke muziekstijlen het allemaal zijn.

Jon Hopkins valt zeker onder dit straatje. Het is eigenlijk 'n mix van techno en ambient. :) Erg vet om te zien wat hij live doet inderdaad.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-06-2015, 13:47 

Hardtraxx Addict

Jon Hopkins :worship:
Eerder een mix van Ambient, IDM en Neuro(hop). Abandon Window is echt een heerlijk nummer van hem (L)

Tijdje terug ook gedraait in een mix van me haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06-06-2015, 23:14 

Hardtraxx Veteran

Ja wel allemaal lastig te plaatsen :P

5 juli staat Frahm in Paradiso, moet ik wel bij zijn eigenlijk :loving:
Antwoord op onderwerp Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek