Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mei 2020 00:52 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Dit topic maar weer eens leven in blazen.

Sinds de lockdown regelmatig PETduo livestream opstaan. Wat blijft dit toch een heeerlijk genre.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 10:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ja mooi! (L)

Setje van Haverbeck van afgelopen weekend is ook heerlijk, kan hem niet als video hier plaatsen blijkbaar
https://www.facebook.com/watch/live/?v=1887326304735318
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 mei 2020 13:13 
 
Hardtraxx Veteran

Paling schreef:
Ja mooi! (L)

Setje van Haverbeck van afgelopen weekend is ook heerlijk, kan hem niet als video hier plaatsen blijkbaar
https://www.facebook.com/watch/live/?v=1887326304735318


Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2020 09:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou zo graag (weer) eens staan te schranzen op een feest. :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2020 12:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat ik zelf altijd erg kan waarderen is hartechno/schranz op een wat lager bpm. Bijvoorbeeld een Kobosil die vaak flink wat van zulke platen in zijn sets heeft. :)

Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2020 13:52 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Denk niet dat hij ze op lager BPM speelt. Er word nu gewoon veel hard techno gemaakt rond de 140bpm. Schranz is vooral het rauwere nog zwaardere werk. Maar goed dat zijn weer hokjes :P

Edit/
Overigens een erg lekkere set. Die stijl kan ik inderdaad ook erg waarderen!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mei 2020 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Psyched schreef:
Denk niet dat hij ze op lager BPM speelt. Er word nu gewoon veel hard techno gemaakt rond de 140bpm. Schranz is vooral het rauwere nog zwaardere werk. Maar goed dat zijn weer hokjes :P

Edit/
Overigens een erg lekkere set. Die stijl kan ik inderdaad ook erg waarderen!


Ja, ik bedoel ik niet dat hij ze op lager bpm speelt, maar dat ik het in z'n algemeen toffer vind als het rond de 140 ligt, ipv van bv 160 -170. :D
Het concrete verschil tussen hardtechno/schranz is mij overigens nooit helemaal duidelijk geweest, vandaar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mei 2020 01:18 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:
Het concrete verschil tussen hardtechno/schranz is mij overigens nooit helemaal duidelijk geweest, vandaar :P

Hardtechno begint vaak op 140bpm en gaat door tot ~155bpm, daarnaast ligt de focus vooral op drive en percussie (de signature sound van Hardtechno), bij Schranz ligt de focus soms meer op de kicks en ligt het bpm vaak hoger. Zo zie ik het in ieder geval.

Een quote die ik op Discogs tegenkwam, die het goed omschrijft:
"Schranz thinks it is harder than hard techno.
Hard techno disagrees."
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2020 12:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

yannickvk schreef:


Deze set maar eens aangooien, ben benieuwd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2022 16:01 
 
Hardtraxx Newbie

Hier een berg tracks die ik de laatste tijd veel luister:



























Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2022 17:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Snap dat het verwarrend is maar harde techno is niet hetzelfde als hardtechno
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mei 2022 21:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Achteraf zonde dat ik op Decibel altijd weinig naar de refuse-stage ging. :cry:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mei 2022 09:06 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Snap dat het verwarrend is maar harde techno is niet hetzelfde als hardtechno


Dit, geen enkel nummer wat je post is hardtechno of schranz :P.

Het is eigenlijk gewoon techno. Het heeft verder niet echt een genre naam, het is gewoon stevige snelle techno. Vaak wordt het onder industrial techno en voornamelijk rave geschaard nog maar dat is meer om aan te duiden welke kant van techno wordt gedraaid op feesten.

Industrial techno is het ook niet echt namelijk, want dat is meer dit:





Hardtechno bestaat niet echt meer. Afgaande op vroeger lijkt het tegenwoordig een beetje op iets wat tussen schranz en gewone techno in hangt, maar zelfs dat wordt nog gewoon techno genoemd. Iets als Klangkuenstler, Fractions, Alignment, Axel Picodot, Fatima Hajji, Under Black Helmet. In die richting.

Schranz is dit, makkelijk te herkennen aan de kicks en percussie plus het tempo. Daarom is het ook een beetje uitgestorven omdat je niet extreem veel kanten op kan gaan met het genre, al heeft het tegenwoordig wel weer een kleine opleving.







Dat is het mooie (of het kutte wellicht, maar net hoe erg je dingen in hokjes wilt hebben) aan techno. Het zijn veel soorten muziek die gewoon onder een noemer vallen. Met dus eigenlijk alleen industrial techno, techhouse en schranz als subgenres, die ook al best lang bestaan en zichzelf echt zijn gaan ontwikkelen als genres (behalve Schranz dan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 14:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Barry / Minus 25 en ik zijn weer druk bezig met de 2e editie voor The Second Room. Zijn er namen die je eventueel zou willen zien? :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 14:27 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Barry / Minus 25 en ik zijn weer druk bezig met de 2e editie voor The Second Room. Zijn er namen die je eventueel zou willen zien? :D


Daniƫlla Haverbeck, Cancel, Jan Fleck, Ophidian BLACKBOX, Angel, Amstra, Svetec, PetDuo, Buchecha, Lesser Of.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 mrt 2023 15:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Voornamelijk een iets gunstigere eindtijd (zoals de Spoontech-feesten) zou mij over kunnen halen. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2023 13:33 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Voornamelijk een iets gunstigere eindtijd (zoals de Spoontech-feesten) zou mij over kunnen halen. :thumbup:


Ja eens met dit, en wat BB zegt. Zou wel opletten met een Svetec/PetDUO wat ze draaien (als ze al te betalen zijn) want:

Paling schreef:
harde techno is niet hetzelfde als hardtechno
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2023 14:28 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik denk sowieso dat het genre hard techno een beetje veranderd is naar wat er nu op Verknipt gedraaid wordt.

Hardtechno was sowieso al amper te onderscheiden van Schranz. Meestal was het; is het wat steviger, dan is het schranz.

Ik denk dat het beste voorbeeld van oude hardtechno altijd Fatima Hajji was, ook wat ze nu maakt is denk ik nog wel het beste voorbeeld daarvan (behalve haar laatste release).
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2023 09:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Remi schreef:
Voornamelijk een iets gunstigere eindtijd (zoals de Spoontech-feesten) zou mij over kunnen halen. :thumbup:


Ja eens met dit, en wat BB zegt. Zou wel opletten met een Svetec/PetDUO wat ze draaien (als ze al te betalen zijn) want:

Paling schreef:
harde techno is niet hetzelfde als hardtechno


Deze namen kan je vergeten, die zijn inderdaad echt niet te betalen. Wellicht als we wat meer groeien, dat het mogelijk is. Maar we hebben wat mooie namen weten te strikken die ECHT schranz zijn :D
Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek