Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 177  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jun 2012 23:00 
 
Hardtraxx Addict

Ik zie dat er nog niet echt een Techno topic is hier. Wel een Schranz/Hardtechno topic maar dat is eigenlijk alleen voor Schranz en niet voor Techno in zijn algemeniteit

Ik ben me een beetje aan het verdiepen in Techno, alleen vind ik het bij Techno nogal moeilijk te onderscheiden wanneer het Techno of Minimal is oid. Misschien dat iemand het me kan uitleggen :P ..

Als jullie nog tips hebben met betrekking tot goede Techno, vooral ''gewone'' Techno, Schranz is ook welkom maar daar is eigenlijk al een topic voor.

Zelf vind ik dit soort dingen wel lekker, wel verschillend van elkaar. Is de eerste dan weer een andere soort Techno als het 2e of valt dat gewoon onder ''Techno''?





Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 00:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dit soort muziek doet me altijd aan mijn reis naar Berlijn denken. Club Weekend wat een tent was dat :worship:






Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 15:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker





Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 20:57 
 
Hardtraxxer

Techno is wat drukker, minimal is heel rustig en relaxt. Ik luister vaak deze set, allemaal nummers van Paul Kalkbrenner. Geniale vent, komt ook uit Berlijn. Dat moet toch wel de technohoofdstad zijn.

http://soundcloud.com/nightclubber-ro/paul-kalkbrenner-essential-mix
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2012 21:00 
 
Hardtraxx Addict

Thanks, die platen van Egbert zijn echt :loving: :loving: !
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jun 2012 14:07 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ritsurt schreef:
Thanks, die platen van Egbert zijn echt :loving: :loving: !


Ja die egbert maar ook secret cinema zijn me 2 helden!

ben in de catwalk in rotterdam nog naar egbert z'n birthday bash geweest! Echt heel heel vetjes!

ik vind deze plaat van dubfire master, alhoewel het wel minimal is..

Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 18:49 
 
Hardtraxxer

Stinkjanus schreef:
Techno is wat drukker, minimal is heel rustig en relaxt. Ik luister vaak deze set, allemaal nummers van Paul Kalkbrenner. Geniale vent, komt ook uit Berlijn. Dat moet toch wel de technohoofdstad zijn.

http://soundcloud.com/nightclubber-ro/paul-kalkbrenner-essential-mix

Berlin Calling :loving: Geniale film en geniaal album!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 22:53 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Als ik het woord Techno hoor, moet ik meteen aan de zelf ingenomen kak wijven uit mijn buurt denken; Ja, wij gaan alleen naar TEGNO FEESTJENS.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jun 2012 22:58 
 

Teknizion schreef:
Als ik het woord Techno hoor, moet ik meteen aan de zelf ingenomen kak wijven uit mijn buurt denken; Ja, wij gaan alleen naar TEGNO FEESTJENS.

Studentenstad?

Die kennen 1 algemene term en that`s it!
Hoe dat de scene opgebouwd is en wat er in afspeeld weten zij minder vanaf dat een kip die stoned is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 19:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

biscuit schreef:
Teknizion schreef:
Als ik het woord Techno hoor, moet ik meteen aan de zelf ingenomen kak wijven uit mijn buurt denken; Ja, wij gaan alleen naar TEGNO FEESTJENS.

Studentenstad?

Die kennen 1 algemene term en that`s it!
Hoe dat de scene opgebouwd is en wat er in afspeeld weten zij minder vanaf dat een kip die stoned is.

Ik woon zelf in een dorp, maar veel van die omhoog gevallen wijven wonen nu allemaal in een appartement betaald door pappie in amsterdam. En ze zijn zowat allemaal ''depressief'' :')

Maar weer ontopic, de muziekstijl zelf spreekt me af en toe wel eens aan, maar niet vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 21:30 
 
Hardtraxx Addict

Ik ben nu ook een tijdje druk bezig met het zoeken van Techno, maar vooral de gemiddelde Techno vind ik thuis soms best saai, het of het een oneindig lange intro is. Ben benieuwd hoe dat op een feest is.

Schranz spreekt me dan meer aan omdat er meer veranderingen inzitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 jun 2012 22:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker


:loving: :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 15:58 
 
Hardtraxx Addict

Best lekker plaatje!

Wat ik bij sommige Schranz nummers vind is dat ze best wel een beetje op Industrial Hardcore lijken.. klopt het dat dit redelijk dicht bij elkaar ligt of ben ik nu gewoon gek :P ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jun 2012 17:54 
 
Hardtraxxer

Ritsurt schreef:
Best lekker plaatje!

Wat ik bij sommige Schranz nummers vind is dat ze best wel een beetje op Industrial Hardcore lijken.. klopt het dat dit redelijk dicht bij elkaar ligt of ben ik nu gewoon gek :P ?

Ja, techno is in principe ook een industriƫle muzieksoort. Heel erg ritmisch. Dit geldt ook voor techno en dus ook industrial hardcore. Schranz is gewoon hele harde techno met veel distortie en duistere sounds. Iets wat je ook terughoort in industrial hardcore. Industrial hardcore heeft daarnaast wel vaak invloeden vanuit de hardcore of drum n bass. Dit hoeft niet per se!
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 jun 2012 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ritsurt schreef:
Wat ik bij sommige Schranz nummers vind is dat ze best wel een beetje op Industrial Hardcore lijken.. klopt het dat dit redelijk dicht bij elkaar ligt of ben ik nu gewoon gek :P ?

You're right. Veel Industrial Hardcore is in principe een combi van Hardcore en (Hard)Techno/Schranz.
Dit kun je vooral terughoren in tracks van onder andere Angel, Tymon, Stormtrooper, Waldhaus, et cetera.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jul 2012 01:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JMPYmNINxrE&feature=related[/youtube]






(L) (L) (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2012 23:56 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Stinkjanus schreef:
Ritsurt schreef:
Best lekker plaatje!


Ja, techno is in principe ook een industriƫle muzieksoort. Heel erg ritmisch.


Mijn vader vroeg me eens hoe ik het verschil kon horen tussen bijv. House en Techno.
Mijn antwoord; het zit al in de naam. Techno lijkt vaak net op een (technische) machine of trein die aanstaat en gewoon maar doorgaat. Minimale veranderingen en heel ritmisch. Helemaal niet van de melodietjes zoals house of hardstyle. Ook de reden waarom Techno nooit mainstream zal worden, of populair in Amerika, terwijl het fucking huge is in Nederland en Duitsland.
Ik vind het zelf heerlijk, maar kan begrijpen dat mensen er geen zak aan vinden.

Hier wat van mij favorieten.

Sven Wittekind; maakte vroegah hard techno/schranz, nu wat langzamer maar nog steeds lekker donker en hard



Een van de eerste kennismakingen met techno en misschien wel HET nummer waardoor ik verliefd werd op techno ergens in 2006. Vind het ook het perfecte voorbeeld om te laten horen aan iemand die geen idee heeft waar techno over gaat (verschillende ritmes die een geheel vormen en minimale verschillen in opbouw etc.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2012 00:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Teknizion schreef:
Als ik het woord Techno hoor, moet ik meteen aan de zelf ingenomen kak wijven uit mijn buurt denken; Ja, wij gaan alleen naar TEGNO FEESTJENS.

Ik kan me enigszins voorstellen wat je bedoelt.
Ik heb zo'n vooroodeel altijd bij het house publiek :sick:
En zo denken er veel mensen nog steeds dat er op Hardstyle of Hardcore feestjes alleen maar aggresieve tokkies met een laag IQ rondlopen.
Zit misschien enige vorm van waarheid in al deze vooroordelen, maar lijkt me dom om daar gelijk een heel genre voor weg te schrijven (ik zeg niet dat je dit doet!).


Edit: Man, wat een vette platen zijn er gepost trouwens, ik krijg helemaal zin in een techno feestje :yay:
laatste keer was Awakenings op Oud en nieuw vorig jaar/begin dit jaar. Egbert had daar echt een heldenset :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 nov 2012 02:10 
 
Hardtraxx Addict

Teknizion schreef:
maar veel van die omhoog gevallen wijven wonen nu allemaal in een appartement betaald door pappie in amsterdam.


Hier kan ik mij wel aardig goed in vinden, ik woon zelf in Amsterdam en ken ook veel van dat soort meisjes/mensen. Begrijp goed wat je bedoeld.

Ik wil altijd nog steeds graag een keer naar een Techno feest, lijkt me heerlijk, ik ben nu wel beetje gewend aan de sound maar luister het thuis bijna nooit, maar op een feest lijkt me het wel tof. Net zoals ik Industrial Hardcore thuis niet zoveel aan vind vind ik het op een feest echt heel vet.

Overigens ben ik wel meer van de Hardtechno/Schranz, komt mede omdat hier toch meer invloed vanuit de Hardcore inzit en ik simpelweg de ''drive'' velen maler energieker vind dan gewone Techno.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sowieso alle blanke dames uit de randstad met een beetje geld zijn technogeil. Hoe dat komt? geen idee, maar het is wel zo
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 nov 2012 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 14:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ritsurt schreef:
Best lekker plaatje!

Wat ik bij sommige Schranz nummers vind is dat ze best wel een beetje op Industrial Hardcore lijken.. klopt het dat dit redelijk dicht bij elkaar ligt of ben ik nu gewoon gek :P ?


Je hebt ook een genre dat Industrial Techno heet.

Waldhaus
Stormtrooper
N-Vitral (deels)
Peaky Pounder
Void Settler

Hebben daar allemaal hun eigen soort stijl in.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 16:33 
 
Hardtraxx Addict

Yes daar ben ik onderhand ook achter gekomen :D vooral Tymon en Stormtrooper zijn heftig, Waldhaus en Jason Little vind ik zelf iets fijner luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 16:47 
 
Artiest



(L) (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 nov 2012 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geck-o schreef:


(L) (L)

How low can you go dit :P

Wel lekker zweverig plaatje ^^ fijn genre is dit wel.
1, 2, 3, 4, 5 ... 177  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek