Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 11:04 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoe staan jullie eigenlijk tegenover industrial? Zou zoiets interessant kunnen zijn voor feesten/festivals met verschillende harde elektronische muziekstijlen? (denk aan bijvoorbeeld Q-Base)

Persoonlijk spreekt me de rauwheid, de combinatie met analoge instrumenten en de grotere rol van vocalen (in sommige tracks dan) me behoorlijk aan. Hoe staan jullie hier tegenover?




Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 11:25 
 
Hardtraxx Veteran

Op zich klinkt het wel lekker, Maar ik verkies wat hardere kicks, meer melodieên, Gewoon de hardere shit, Puur Hard -Style/Core (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 13:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Nehhh kvind het niet zo tof..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 14:09 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ben er ook niet echt weg van..
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 14:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ik vind het behoorlijk vet, maar ik ben sowieso wel liefhebber van een breed scala aan genres. Denk helaas niet dat de meeste mensen hier het vet vinden... Over het algemeen is het puur hardstyle, zo nu en dan met een uitstapje naar mainstream hardcore...

Maar, dit is geen industrial hardcore toch? Hoe noem je dit dan, gewoon industrial zonder iets er bij?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 19:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet wat de exacte benaming ervan is. Zoals er al werd gezegd: er zijn zo veel stijlen en iedereen gebruikt weer andere namen voor dezelfde soort muziek (en vice versa). Volgens Wikipedia valt Combichrist onder "elektro-industrial" of "aggrotech" (aka Hellektro). Maar goed, grote kans dat je op een andere site weer een andere beschrijving vindt.

Wat mij overigens altijd verbaast aan hardcore, hardstyle en eigenlijk alle soorten van dance is dat de muziek enorm gebaseerd is op ritme, maar het vrij ongebruikelijk is dat bij dergelijke acts drummers worden gebruikt. In het cybergothic- en industrialcircuit is zoiets vrij gebruikelijk (ook bij grotere namen als VNV Nation of Combichrist), maar bij dance zie je dat vrijwel nooit (één keer gezien bij Push), terwijl het de muziek vele malen levendiger kan maken dan de (laten we eerlijk zijn) toch vrij voorspelbare ritmes die (harde) dance nu kent. Maar goed, dat is meer iets voor een andere plek op het forum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 21:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hexxys schreef:
maar het vrij ongebruikelijk is dat bij dergelijke acts drummers worden gebruikt.


Dan zul je deze Italiano wel leuk gaan vinden:

Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2009 22:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komt denk ik ook doordat het drummen weinig toevoegd...Bij dance/house ligt de nadruk bij optredens meer op het mixen en combineren en zo iets nieuws maken :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2009 10:05 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Klopt, natuurlijk gaat het voor het grootste deel om de muziek. Maar toch... heb het idee dat drummers én wat kunnen toevoegen aan de muziek én wat aan de show. Niet het beste voorbeeld, maar zoiets lijkt me gewoon heel kicken om ook een keer te zien op een hardcore-/hardstylefeest:



Kortom: ook meer show dan één of twee mannetjes die wat achter hun draaitafel staan en af en toe klappen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2009 14:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

sorry maar dat filmpje hierboven doet echt niks met me...
Een techniek die wel bij house/dance/techno scene gebruikt wordt is cue point jugglin. Soort van drummen maar dan met 'cue points'. Dwz een vooraf opgeslagen punt in het nummer waar je steeds naar terug keert.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2009 14:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hé, grappig! Dank voor de tip! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2009 18:55 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

loooooooooool,

prodigy treeedt zo ook op, kan je goed in de omen clip zien.



het gave aan zulke dingen, is dat het altijd live is ! dus ook veel live edits hebt.

bij electronische bands heb je zoiets al vaak, justice/deadmau5 enz. hun treden altijd live op, maar dit staat alweer van met instrumenten af.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2009 00:23 
 
Donateur

ik vindt industrial 10 x niks :thumbdown: :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2009 18:15 
 
Hardtraxx Elite

Nee het bevalt mij ook niet zo. Je kan er ook niet echt op dansen zeg maar :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2009 18:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Trouwens, op het begin van DefQon wel echt he-le-maal losgegaan bij de Industrial, al klonk het wel 10 keer anders dan de voorbeelden van Hexxys, die ik dus echt kut vind klinken. Voor mij was het gewoon een net hardere versie van hardcore!?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2009 19:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Milan, jij zal dan ook wel industrial hardcore gehoord hebben ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 jun 2009 23:27 
 
Donateur
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Milan, jij zal dan ook wel industrial hardcore gehoord hebben ;)


Okee, dat zit dus een verschil in!? Thanks :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 jun 2009 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Jupz, daar zit wel degelijk verschil in. Check bijvoorbeeld Wikipedia:

- Industriële hardcore
- Industrial

Maar bedankt voor je reactie! En tof dat je industriële hardcore wél leuk vindt! (vind ik ook supertof hoor) ;)
Forumoverzicht » Off-topic » Andere muziek