Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2013 21:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo mensen van Hardtraxx,

Ik heb nu 2 CDJ's 1000 van Pioneer en wilde daar graag een mooie mixer bij hebben. In eerste instantie wilde ik voor de 800 gaan omdat die aardig populair was. Met deze set-up wilde ik thuis gaan mixen en kwam er al snel achter dat digitaal mixen (via m'n computer scherm m'n nummers laden) bijna onmogelijk was dus dacht ik helaas dan werk ik wel met CD's.

Nu zit ik net een beetje op internet te kijken maar klopt het dat ik met de 750 van Pioneer wél via bijvoorbeeld rekordbox gewoon kan draaien en daar mijn nummers mee kan inladen in de CDJ's? In plaats van alle tracks op CD's te zetten én omdat ik thuis wil draaien lijkt mij dit te perfecte oplossing. Is het echt zo simpel?

Kan ik met twee CDJ's 1000 en een DJM 750 mixen via mijn computer zonder dat ik daar CD's voor nodig heb?

Alvast bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 sep 2013 13:23 
 
Hardtraxx Addict

Jarva schreef:
Hallo mensen van Hardtraxx,

Ik heb nu 2 CDJ's 1000 van Pioneer en wilde daar graag een mooie mixer bij hebben. In eerste instantie wilde ik voor de 800 gaan omdat die aardig populair was. Met deze set-up wilde ik thuis gaan mixen en kwam er al snel achter dat digitaal mixen (via m'n computer scherm m'n nummers laden) bijna onmogelijk was dus dacht ik helaas dan werk ik wel met CD's.

Nu zit ik net een beetje op internet te kijken maar klopt het dat ik met de 750 van Pioneer wél via bijvoorbeeld rekordbox gewoon kan draaien en daar mijn nummers mee kan inladen in de CDJ's? In plaats van alle tracks op CD's te zetten én omdat ik thuis wil draaien lijkt mij dit te perfecte oplossing. Is het echt zo simpel?

Kan ik met twee CDJ's 1000 en een DJM 750 mixen via mijn computer zonder dat ik daar CD's voor nodig heb?

Alvast bedankt!


het kan ook met de djm 800 bhv Time-Code. je moet dan wel draaien via serato/traktor/vdj afhankelijk van de time-code set.

bax-shop schreef:
Daarnaast zijn de functies van de mixer volledig MIDI-toewijsbaar

gebaseerd op het bovenstaande kan je de djm 750 als midicontroller gebruiken icm dj software maar de cdj1000 bevat geen midi functie dus heb je alsnog een time-code setje nodig. als je je cdj 1000's nog wil gebruiken

Time-code setjes bestaan meestal uit 2x timecode cd, 2x timecode vinyl en een 4-in/4-out geluidskaart.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner