Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 11:17 
 
Hardtraxx Newbie

Hallo mensen,

Graag wil ik Table Tops aanschaffen voor het mixen van tracks, ik weet niet precies welke goed zijn en waar je het beste mee kan beginnen/oefenen, weten jullie misschien iets?
Ik heb zelf al op marktplaats en dat soort dergelijke sites gekeken want ik wil er niet de hoofdprijs aan uit geven.
Zelf heb ik gekeken voor de Pioneer CDJ-1000 Mk3 raden jullie aan om hiermee te beginnen/oefenen?

- Modificator
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 16:22 
 
Hardtraxx Veteran

Simpel antwoord: Ja, gewoon voor de 1000's gaan. Kosten tegenwoordig toch niets meer en is prima spul. Al helemaal om mee te beginnen. Iets wat je je wel kunt afvragen, is of je niet met hele goedkope wil beginnen, om zonder hulpdingetjes te leren beatmatchen. Dat is op Pioneers namelijk wel erg makkelijk. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2014 16:43 
 
Hardtraxx Newbie

chicken schreef:
Simpel antwoord: Ja, gewoon voor de 1000's gaan. Kosten tegenwoordig toch niets meer en is prima spul. Al helemaal om mee te beginnen. Iets wat je je wel kunt afvragen, is of je niet met hele goedkope wil beginnen, om zonder hulpdingetjes te leren beatmatchen. Dat is op Pioneers namelijk wel erg makkelijk. :)

Okee bedankt voor je reactie, ik wist niet dat er bij de 1000 MK3 ook Sync was inbegrepen (ik dacht alleen de duurdere varianten) Wat zou je anders voorstellen dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 okt 2014 10:01 
 
Hardtraxx Veteran

Er zit inderdaad geen sync op, maar doordat CDJ's het precieze aantal bpm aangeeft, is het heel makkelijk om het juiste tempo te krijgen. Op goedkopere cd-spelers is dit niet en zie je alleen percentages. Met goedkopere wordt je dus gedwongen het op gehoor te leren (of je moet erg goed zijn in rekenen :) ).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 13:15 
 

chicken schreef:
Er zit inderdaad geen sync op, maar doordat CDJ's het precieze aantal bpm aangeeft, is het heel makkelijk om het juiste tempo te krijgen. Op goedkopere cd-spelers is dit niet en zie je alleen percentages. Met goedkopere wordt je dus gedwongen het op gehoor te leren (of je moet erg goed zijn in rekenen :) ).


Tabelletje maken en uitprinten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 17:19 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik heb leren draaien op numarkjes zonder tellers of iets, maar van de overstap naar pioneer cdj-800 heb ik zeker geen spijt gehad. Een poosje terug cdj-2000's aangeschaft, du moet die 800's onderhand eens te koop zetten xd . Pioneer is de duurste optie, maar persoonlijk vind ik het ook het fijnst werken van allemaal. Mocht je merken dat je de tellers teveel gebruikt, dan kun je ze altijd afplakken :p
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
Ik heb leren draaien op numarkjes zonder tellers of iets, maar van de overstap naar pioneer cdj-800 heb ik zeker geen spijt gehad. Een poosje terug cdj-2000's aangeschaft, du moet die 800's onderhand eens te koop zetten xd . Pioneer is de duurste optie, maar persoonlijk vind ik het ook het fijnst werken van allemaal. Mocht je merken dat je de tellers teveel gebruikt, dan kun je ze altijd afplakken :p


Misschien ben ik wel geïnteresseerd in die 800, zijn die compatible met Rekordbox? Mocht je ze natuurlijk in de nabije toekomst willen verkopen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 18:59 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

CDJ-800's ondersteunen geen USB's (dus rekordbox heeft weinig zin :P ), maar alleen (MP3-)CD's. Ik wil ze zeker wel verkopen, maar moet even tijd vinden om goede foto's te maken en alles online te gooien, maar dat valt even tegen xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 okt 2014 19:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zenda schreef:
CDJ-800's ondersteunen geen USB's (dus rekordbox heeft weinig zin :P ), maar alleen (MP3-)CD's. Ik wil ze zeker wel verkopen, maar moet even tijd vinden om goede foto's te maken en alles online te gooien, maar dat valt even tegen xd


Valt ook tegen dat ze geen USB's ondersteunen en dus geen Rekordbox kan worden gebruikt. Ik haak dus af bij deze :P :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 15:01 
 
Hardtraxx Newbie

chicken schreef:
Er zit inderdaad geen sync op, maar doordat CDJ's het precieze aantal bpm aangeeft, is het heel makkelijk om het juiste tempo te krijgen. Op goedkopere cd-spelers is dit niet en zie je alleen percentages. Met goedkopere wordt je dus gedwongen het op gehoor te leren (of je moet erg goed zijn in rekenen :) ).

Ah okee, maar de CDJ-1000 MK3 zijn dus wel goede Table Tops om mee te oefenen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 18:50 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Met de 'volwassen' CDJ's van Pioneer kan je eigenlijk niet fout zitten. Het zijn stuk voor stuk stevige spelers en dezelfde layout zal je op zo goed als iedere locatie vinden omdat iedere tent waar gedraaid wordt wel een setje Pioneers heeft staan. Als je een setje CDJ1000's voor een goede prijs kan kopen zou ik dat inderdaad gewoon doen, die dingen gaan over het algemeen erg lang mee en als er een keer een cue knop oid sterft kan je deze vrij makkelijk vervangen. Enige nadeel van de 1000 ten opzichte van de nieuwere Pioneers is dat je met CD's moet werken ipv USB/SD kaartjes. Je zal dus altijd je tracks moeten branden op een schijfje, maar goed dat zal voor de meesten geen probleem zijn.

Heb je al een idee welke mixer je gaat gebruiken? Vaak nemen de beginners namelijk een hele goedkope mixer, maar ik kan je adviseren om hier ook wat meer te investeren en als het even kan ook voor Pioneer te gaan. De kwaliteit is een stuk beter, je kan gelijk oefenen met de effecten van de DJM's en je staat niet voor verrassingen qua indeling als je ergens mag komen draaien!
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 okt 2014 21:20 
 
Hardtraxx Newbie

TakkU schreef:
Met de 'volwassen' CDJ's van Pioneer kan je eigenlijk niet fout zitten. Het zijn stuk voor stuk stevige spelers en dezelfde layout zal je op zo goed als iedere locatie vinden omdat iedere tent waar gedraaid wordt wel een setje Pioneers heeft staan. Als je een setje CDJ1000's voor een goede prijs kan kopen zou ik dat inderdaad gewoon doen, die dingen gaan over het algemeen erg lang mee en als er een keer een cue knop oid sterft kan je deze vrij makkelijk vervangen. Enige nadeel van de 1000 ten opzichte van de nieuwere Pioneers is dat je met CD's moet werken ipv USB/SD kaartjes. Je zal dus altijd je tracks moeten branden op een schijfje, maar goed dat zal voor de meesten geen probleem zijn.

Heb je al een idee welke mixer je gaat gebruiken? Vaak nemen de beginners namelijk een hele goedkope mixer, maar ik kan je adviseren om hier ook wat meer te investeren en als het even kan ook voor Pioneer te gaan. De kwaliteit is een stuk beter, je kan gelijk oefenen met de effecten van de DJM's en je staat niet voor verrassingen qua indeling als je ergens mag komen draaien!

Hee bedankt voor je berichtje,

Ik zat zelf te denken aan de DJM-600, schijnt goed te zijn en ook niet te al te duur in z'n klasse. Is dit een goede optie?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 okt 2014 17:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat is een prima mixer! Beetje dezelfde lay-out als de DJM-800. Check wel goed of alles werkt want de mixer is natuurlijk al een tijdje in omloop ;) . Weet ook niet hoe goed het geluid is uit die mixer, wellicht dat iemand anders daar meer verstand van heeft.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner