Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 13:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Goedemiddag Beste Lezer!

Hierbij vraag ik graag om jullie mening/hulp.
Ik heb sinds een paar weken een Reloop RMX-40 mixer aangeschaft met daarbij 2x CDJ 350.
Ik draai nu al een tijdje Analoog dat gaat steeds beter en beter.. Mijn vorige set was n klein mixertje van Hercules Mp3-E2 deze had ik aangesloten
op Virtuel Dj pro en dat werkte goed en het opnemen werkte perfect.
Nu heb ik mijn Cdj`s aangesloten met 2 usb kabel naar mijn laptop en beetje met instellingen gaan uitspoken maar nu werkt het op virtuel dj pro maar naar 10 sec hapert Virtuel Dj als een gek.
Dus dit schiet echt voor geen meter op aantal keer laptop opnieuw opgestart en wat aan de instellingen veranderd maar weinig verandering..

Nu ben ik gaan google maar het schijnt als ik wil opnemen dat ik eigenlijk 4 usb kabels nodig heb ook 2 naar de mixer toe voor recording? Maar dj software is wel veel over te vinden
Ik ben nu bezig met Traktor Pro maar ik heb hier 0,0 ervaring mee is dit een goede software om op te nemen? Ik zou graag een mening willen hebben wat ik heb beste kan gebruiken
want sta eigenlijk te springen om live op te nemen zodat ik mijn gemaakte sets zelf eens kan beluisteren.. Hopelijk heb ik snel een reactie!

Super Bedankt!

Groetjes Lars
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 14:48 
 
Hardtraxx Addict

L4rs schreef:
Goedemiddag Beste Lezer!

Hierbij vraag ik graag om jullie mening/hulp.
Ik heb sinds een paar weken een Reloop RMX-40 mixer aangeschaft met daarbij 2x CDJ 350.
Ik draai nu al een tijdje Analoog dat gaat steeds beter en beter.. Mijn vorige set was n klein mixertje van Hercules Mp3-E2 deze had ik aangesloten
op Virtuel Dj pro en dat werkte goed en het opnemen werkte perfect.
Nu heb ik mijn Cdj`s aangesloten met 2 usb kabel naar mijn laptop en beetje met instellingen gaan uitspoken maar nu werkt het op virtuel dj pro maar naar 10 sec hapert Virtuel Dj als een gek.
Dus dit schiet echt voor geen meter op aantal keer laptop opnieuw opgestart en wat aan de instellingen veranderd maar weinig verandering..

Nu ben ik gaan google maar het schijnt als ik wil opnemen dat ik eigenlijk 4 usb kabels nodig heb ook 2 naar de mixer toe voor recording? Maar dj software is wel veel over te vinden
Ik ben nu bezig met Traktor Pro maar ik heb hier 0,0 ervaring mee is dit een goede software om op te nemen? Ik zou graag een mening willen hebben wat ik heb beste kan gebruiken
want sta eigenlijk te springen om live op te nemen zodat ik mijn gemaakte sets zelf eens kan beluisteren.. Hopelijk heb ik snel een reactie!

Super Bedankt!

Groetjes Lars


ik zelf doe het heel anders. Ik heb in beide masters (l/r) 1 naar 2 kabeltje zitten. daardoor kan ik er een naar mijn boxen doen en de ander via me geluidskaart me pc in en neem dan op met het gratis programma audacity.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 16:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

phoenix schreef:
L4rs schreef:
Goedemiddag Beste Lezer!

Hierbij vraag ik graag om jullie mening/hulp.
Ik heb sinds een paar weken een Reloop RMX-40 mixer aangeschaft met daarbij 2x CDJ 350.
Ik draai nu al een tijdje Analoog dat gaat steeds beter en beter.. Mijn vorige set was n klein mixertje van Hercules Mp3-E2 deze had ik aangesloten
op Virtuel Dj pro en dat werkte goed en het opnemen werkte perfect.
Nu heb ik mijn Cdj`s aangesloten met 2 usb kabel naar mijn laptop en beetje met instellingen gaan uitspoken maar nu werkt het op virtuel dj pro maar naar 10 sec hapert Virtuel Dj als een gek.
Dus dit schiet echt voor geen meter op aantal keer laptop opnieuw opgestart en wat aan de instellingen veranderd maar weinig verandering..

Nu ben ik gaan google maar het schijnt als ik wil opnemen dat ik eigenlijk 4 usb kabels nodig heb ook 2 naar de mixer toe voor recording? Maar dj software is wel veel over te vinden
Ik ben nu bezig met Traktor Pro maar ik heb hier 0,0 ervaring mee is dit een goede software om op te nemen? Ik zou graag een mening willen hebben wat ik heb beste kan gebruiken
want sta eigenlijk te springen om live op te nemen zodat ik mijn gemaakte sets zelf eens kan beluisteren.. Hopelijk heb ik snel een reactie!

Super Bedankt!

Groetjes Lars


ik zelf doe het heel anders. Ik heb in beide masters (l/r) 1 naar 2 kabeltje zitten. daardoor kan ik er een naar mijn boxen doen en de ander via me geluidskaart me pc in en neem dan op met het gratis programma audacity.


Hee..
Oke die manier heb ik ook gehoord maar gebruik je dus eigenlijk maar 2 USB kabels? Maar audacity neemt hij ook de effecten van de mixer dan op en is het geluid wel goed?? Want meestal heb je zeer matige kwaliteit dan of ? Bedankt voor je tip!
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 jun 2013 17:10 
 
Hardtraxx Addict

L4rs schreef:
phoenix schreef:
L4rs schreef:
Goedemiddag Beste Lezer!

Hierbij vraag ik graag om jullie mening/hulp.
Ik heb sinds een paar weken een Reloop RMX-40 mixer aangeschaft met daarbij 2x CDJ 350.
Ik draai nu al een tijdje Analoog dat gaat steeds beter en beter.. Mijn vorige set was n klein mixertje van Hercules Mp3-E2 deze had ik aangesloten
op Virtuel Dj pro en dat werkte goed en het opnemen werkte perfect.
Nu heb ik mijn Cdj`s aangesloten met 2 usb kabel naar mijn laptop en beetje met instellingen gaan uitspoken maar nu werkt het op virtuel dj pro maar naar 10 sec hapert Virtuel Dj als een gek.
Dus dit schiet echt voor geen meter op aantal keer laptop opnieuw opgestart en wat aan de instellingen veranderd maar weinig verandering..

Nu ben ik gaan google maar het schijnt als ik wil opnemen dat ik eigenlijk 4 usb kabels nodig heb ook 2 naar de mixer toe voor recording? Maar dj software is wel veel over te vinden
Ik ben nu bezig met Traktor Pro maar ik heb hier 0,0 ervaring mee is dit een goede software om op te nemen? Ik zou graag een mening willen hebben wat ik heb beste kan gebruiken
want sta eigenlijk te springen om live op te nemen zodat ik mijn gemaakte sets zelf eens kan beluisteren.. Hopelijk heb ik snel een reactie!

Super Bedankt!

Groetjes Lars


ik zelf doe het heel anders. Ik heb in beide masters (l/r) 1 naar 2 kabeltje zitten. daardoor kan ik er een naar mijn boxen doen en de ander via me geluidskaart me pc in en neem dan op met het gratis programma audacity.


Hee..
Oke die manier heb ik ook gehoord maar gebruik je dus eigenlijk maar 2 USB kabels? Maar audacity neemt hij ook de effecten van de mixer dan op en is het geluid wel goed?? Want meestal heb je zeer matige kwaliteit dan of ? Bedankt voor je tip!


zolang je de master aansluit op je pc dan wel. wat ik voorheen noemde dit ik met tulp kabels helemaal geen usb en ook zonder tussen komst van vdj of tracktor
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 16:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wat phoenix zegt. Prima geluid met audacity hoor.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 16:59 
 
Hardtraxx Veteran

Audacity is prima. Ik heb gewoon een verloopje van 2x tulp naar 1x minijack. Tulp in de master van je mixer en minijack in de microfoonpoort in je pc. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 21:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Oke super bedankt!
K heb een tulp male Male kabel besteld deze komt in de master zowel l/r naast de andere voor me geluid.
Moet ik in audiocity of bij me laptop nog iets wijzigen?? Bedankt in iedegeval ben benieuwd naar de kwaliteit maargoed k laat jullie het weten hoe het afgelopen is. Ik dank jullie!
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 22:10 
 
Hardtraxx Veteran

In principe niet. Zorg er wel voor dat je bij het opslaan, de opties op 320kbps zet. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2013 23:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Verder volume beetje afstellen met je mixer of in audacity. Ging bij mij in ieder geval zonder moeite.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 20:00 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hee goedeavond


Nou ik heb mijn kabel binnen aangesloten op master 1 en 2.. geluid tijdens opnemen op mixer knop op helft gezet
maar dan luister ik het af echt zwaar bagger.. ik denk doe ik iets fout of iets staat verkeerd afgesteld.. als ik het terugluister lijkt t gewoon of via een microfoon opneem
ik heb gelezen microofoon uitgang op laptop omzetten naar Line in? hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zoek al ff rond van geluidinstellingen maar krijg t niet gevonden..
instellingen in Audicity hoe moeten die staan.. hopelijk lukt t het alsog goed want dit is echt heel bagger zoals t nu klinkt :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2013 21:31 
 
Hardtraxx Addict

L4rs schreef:
Hee goedeavond


Nou ik heb mijn kabel binnen aangesloten op master 1 en 2.. geluid tijdens opnemen op mixer knop op helft gezet
maar dan luister ik het af echt zwaar bagger.. ik denk doe ik iets fout of iets staat verkeerd afgesteld.. als ik het terugluister lijkt t gewoon of via een microfoon opneem
ik heb gelezen microofoon uitgang op laptop omzetten naar Line in? hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zoek al ff rond van geluidinstellingen maar krijg t niet gevonden..
instellingen in Audicity hoe moeten die staan.. hopelijk lukt t het alsog goed want dit is echt heel bagger zoals t nu klinkt :(


ik zelf gebruik een externe usb geluidskaart omdat de ingang van me pc simpel weg schijt is
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 16:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Niet helemaal waar hoor. Als je een goede geluidskaart op je pc hebt is er niets aan de hand. maar een laptop heeft vaak een waardeloze geluidskaart, dus dan zou je wel een externe moeten aanschaffen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2013 16:31 
 
Hardtraxx Veteran

Waarschijnlijk heb je dan je microfoonversterker aan staan in de opties. Ik heb het zo staan, en geen enkel probleem met opnemen.
Afbeelding
Microfoonpoort op 'Line-in' zetten is in mijn geval niet nodig.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 09:25 
 
Hardtraxxer

ik heb dus ook dat probleem, mn geluidskaart is poep, en mn microfoon aansluiting ook. heeft iemand goede suggesties voor een niet te dure en redelijk goeie usb geluidskaart? heb me er zelf nog niet echt in verdiept
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 19:44 
 
Hardtraxx Veteran

De geluidskaarten op Bax in de prijsklasse 80-90 zijn qua verhouding prijs/kwaliteit het beste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 jul 2013 21:46 
 
Hardtraxx Veteran

chicken schreef:
Waarschijnlijk heb je dan je microfoonversterker aan staan in de opties. Ik heb het zo staan, en geen enkel probleem met opnemen.
http://img197.imageshack.us/img197/9988/micro.jpg
Microfoonpoort op 'Line-in' zetten is in mijn geval niet nodig.


Herstel. Op m'n laptop stoort ie ook als een gek, tenzij ik de master op 30% zet. Blijkbaar onderschat ik de geluidskaart die op hedendaagse desktops zitten (of ik overschat laptops, hoe je het ook wil zien).

Firetrap schreef:
De geluidskaarten op Bax in de prijsklasse 80-90 zijn qua verhouding prijs/kwaliteit het beste.

Wat kunnen die dingen meer dan 20/30 euro zooi? Als ik de kwaliteit van Zenda hoor met een geluidskaart van 20 euro dan zie ik weinig reden om een betere te kopen. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 jul 2013 14:08 
 
Hardtraxx Veteran

De mijne van 30 is stuk gegaan, vandaar :P Wil niet zeggen dat het niet met eentje van 80 gebeurd, maar het verschil moet toch ergens in zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 19:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb vandaag zo'n tulp kabel gekocht, maar ik heb op mijn laptop (macbook) geen microfoon aansluiting...is er een andere manier op het op te kunnen nemen? Je hebt er toch ook zo'n soort apparaatje voor toch?
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 19:56 
 
Hardtraxxer

Een externe geluidskaart die je via USB kan aansluiten is dan volgens mij de enigste optie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 jan 2014 20:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke, heb er net al een op internet gezien, zal ik zo meteen bestellen. Thanks!
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner