Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2009 18:36 
 
Hardtraxxer

Is er iemand hier die produceert in FL met een keyboard? Zo ja, welke keyboard is dat? Werkt ie lekker? Wat mist er? Wat vijn voor jou de voordelen? Werk je (ook) met een ander programma?

Bvd
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2009 21:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik werk met FL 9 en een Behringer UMX-49 midikeyboard.
Deze heeft vele voordelen door de draairegelaars op het keyboard om te 'linken aan controllers' in FL.

Tja, wat wil je nog meer weten..
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2009 23:30 
 
Hardtraxxer

Dinge zoals wat vind jij grote voordelen tegenover zonder keyboard enzo, Gewoon wat gebruikservaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2009 23:36 
 
Hardtraxxer

ik gebruik cubase en hier en daar wat fl..
ik heb een esi keycontrol 49+
is een keyboard wat me goed bevalt, lekker simpel en geen overbodige dingen die je niet gaat gebruiken.
had in t begin wat problemen met aansluiten, maar weet nu wat er precies mis was.
je bent vooral in het voordeel als je beetje op een piano/keyboard kan spelen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 08:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb een keyboard sinds ik klein was, vroeger veel keyboard gespeeld en ook les gehad. Ik heb een Technics KN501, totaal niet state of the art, maar is ook totaal niet nodig als je alleen maar inspeelt. Ik heb op een midiprogrammatje wel eens wat ingespeeld, was wel leuk! Heb nog geen Fruity Loops of iets in die trant, dus daar kan ik weinig over zeggen..

Op sich denk ik dat een keyboard vooral voor het inspelen is, want de meeste sounds komen uit je software en niet uit je keyboard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 10:36 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik sluit me bij Overload aan, vooral handig als je een beetje kan spelen..
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 11:03 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Ik heb hier een m-audio oxygen49 staan. Nu moet ik zeggen dat ik de faders en knobs in het begin nog wel veel gebruikte, maar als je met meerdere projecten tegelijk werkt zijn ze niet zinvol. Ze onthouden hun positie niet. Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.
Als je toch de faders/knobs nodig hebt zou ik gaan voor een losse midicontroller met motorized faders en rotary's met leds eromheen. Die zijn voor verschillende budgetten verkrijgbaar.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 13:32 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.

Die heb ik hier ook staan, voldoet prima om wat aan te kunnen slaan.
Kwaliteit is gewoon goed en werkt hier prima in zowel Cubase, FL als Reason... :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Ik heb hier een m-audio oxygen49 staan. Nu moet ik zeggen dat ik de faders en knobs in het begin nog wel veel gebruikte, maar als je met meerdere projecten tegelijk werkt zijn ze niet zinvol. Ze onthouden hun positie niet. Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.
Als je toch de faders/knobs nodig hebt zou ik gaan voor een losse midicontroller met motorized faders en rotary's met leds eromheen. Die zijn voor verschillende budgetten verkrijgbaar.

behringer BCR2000 of behringer BCF2000 :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 13:49 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Lyst schreef:
Ik heb hier een m-audio oxygen49 staan. Nu moet ik zeggen dat ik de faders en knobs in het begin nog wel veel gebruikte, maar als je met meerdere projecten tegelijk werkt zijn ze niet zinvol. Ze onthouden hun positie niet. Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.
Als je toch de faders/knobs nodig hebt zou ik gaan voor een losse midicontroller met motorized faders en rotary's met leds eromheen. Die zijn voor verschillende budgetten verkrijgbaar.

behringer BCR2000 of behringer BCF2000 :thumbsup:

Heb hier bcf2000 staan, bevalt me prima, ookal heeft het z'n nadelen (luidruchtige motor, geen display per fader). Zal binnekort bcr2000 aanschaffen. 2e hands heb je ze al voor 100 euro.
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:38 
 
Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
Lyst schreef:
Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.

Die heb ik hier ook staan, voldoet prima om wat aan te kunnen slaan.
Kwaliteit is gewoon goed en werkt hier prima in zowel Cubase, FL als Reason... :)


reason?? dat ken ik niet :huh: goed programma??
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:40 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
San Miquel schreef:
Lyst schreef:
Ik zou dus gewoon gaan voor een simpele keystation49, die zijn ook niet zo duur.

Die heb ik hier ook staan, voldoet prima om wat aan te kunnen slaan.
Kwaliteit is gewoon goed en werkt hier prima in zowel Cubase, FL als Reason... :)


reason?? dat ken ik niet :huh: goed programma??

Alles wat B-Front maakt komt eruit.. dus ja als je weet hoe het werkt wel ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:46 
 
Hardtraxx Veteran

Is B-Front niet overgestapt op cubase nu ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

freddyadu8 schreef:
Is B-Front niet overgestapt op cubase nu ?

Zover ik weet niet, althans twee weken terug nog niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:48 
 
Hardtraxx Veteran

San Miquel schreef:
freddyadu8 schreef:
Is B-Front niet overgestapt op cubase nu ?

Zover ik weet niet, althans twee weken terug nog niet ;)


Oh ik dacht dat hij dat ging doen/al gedaan had, maar 't kan zijn dat ik dat verkeerd heb hoor.. haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2009 16:51 
 
Hardtraxx Veteran

0ke thanks,, de meeste werken toch met cubase??
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2009 15:31 
 
Hardtraxxer

Das wel mooi. Had ook niet het idee om veel effecten enzo op de keyboard zelf te willen omdat je alles toch bewerkt. Maar als ik het hier zo lees gaan de software producten en keyboards goed samen. Bedankt voor het advies.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2009 18:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Timmer schreef:
0ke thanks,, de meeste werken toch met cubase??


logic word ook veel gebruikt,
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2009 18:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar logic is alleen beschikbaar voor Apple. Of heb ik het verkeerd?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 sep 2009 18:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dennis Aka Mash schreef:
Maar logic is alleen beschikbaar voor Apple. Of heb ik het verkeerd?

Half, het is alleen beschikbaar op de Mac OS. Nu kandie OS officieel alleen op Apple computers, maar met wat handigheidjes kun je die OS ook op een PC krijgen.
http://www.google.nl/search?q=hackintosh
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 okt 2009 19:55 
 
Hardtraxx Newbie

ik gebruik fl9 met m-audio keystation 49-e. werkt perfect, heeft niet veel functies maar heeft een mooie prijs en die functies die je mist kun je in fl wel instellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 okt 2009 17:23 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Steeds meer hardstyle Dj's zijn met Logic bezig.. Al zijn de wat meer beginnende producers vaak nog bezig met Fl studio/ Cubase. Niet dat Cubase geen proffesioneel programma is, maar omdat Logic idd alleen op OSX draait, en de Mac hardware niet echt goedkoop is ;)
Denk dat in de scene t aantal gebruikers van Logic en Cubase ongeveer gelijk licht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2009 00:39 
 
Hardtraxxer

TakkU schreef:
Steeds meer hardstyle Dj's zijn met Logic bezig.. Al zijn de wat meer beginnende producers vaak nog bezig met Fl studio/ Cubase. Niet dat Cubase geen proffesioneel programma is, maar omdat Logic idd alleen op OSX draait, en de Mac hardware niet echt goedkoop is ;)
Denk dat in de scene t aantal gebruikers van Logic en Cubase ongeveer gelijk licht.

wat heb dit btw met fl en keyboards te maken?
je doet nu net alsof logic het enige is wat goed werkt, terwijl grootste deel van de nc tracks van cubase komt ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2009 12:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Overload schreef:
TakkU schreef:
Steeds meer hardstyle Dj's zijn met Logic bezig.. Al zijn de wat meer beginnende producers vaak nog bezig met Fl studio/ Cubase. Niet dat Cubase geen proffesioneel programma is, maar omdat Logic idd alleen op OSX draait, en de Mac hardware niet echt goedkoop is ;)
Denk dat in de scene t aantal gebruikers van Logic en Cubase ongeveer gelijk licht.

wat heb dit btw met fl en keyboards te maken?
je doet nu net alsof logic het enige is wat goed werkt, terwijl grootste deel van de nc tracks van cubase komt ;)


+1

er zijn nog genoeg dj's die geen logic gebruiken haha, frikadel speciaal
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 okt 2009 13:40 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Overload schreef:
TakkU schreef:
Steeds meer hardstyle Dj's zijn met Logic bezig.. Al zijn de wat meer beginnende producers vaak nog bezig met Fl studio/ Cubase. Niet dat Cubase geen proffesioneel programma is, maar omdat Logic idd alleen op OSX draait, en de Mac hardware niet echt goedkoop is ;)
Denk dat in de scene t aantal gebruikers van Logic en Cubase ongeveer gelijk licht.

wat heb dit btw met fl en keyboards te maken?
je doet nu net alsof logic het enige is wat goed werkt, terwijl grootste deel van de nc tracks van cubase komt ;)

Dan moet je maar is even goed lezen, want dat staat er dus juist niet! Cubase is zeker een goed programma, en Logic ook.. Alleen zijn de meeste producers niet zo snel geneigd om naar Logic over te stappen vanwege de Mac hardware, en dus kiezen ze vaak voor Cubase.. volgende keer wat beter lezen

btw, zie net dat ik in het verkeerde topic gepost heb ;) Had in een ander topic gemoeten!
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner