Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 20:09 
 
Hardtraxx Veteran

hey ik heb een vraag ik gebruik op dit moment fl maar ik wil over stappen naar logic maar wat zijn een beetje goeie plugins daar voor?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 20:12 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Plugins werken toch in elke DAW?
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Plugins werken toch in elke DAW?

Nee. Voor Logic heb je zogenaamd AU plugins nodig, Audio Units. Voor Logic zijn de meeste plugins die voor de PC beschikbaar zijn ook te vinden. Alle RefX plugins (vanguard, Nexus etc), Native Instruments plugins (FM8, Massive e.d.), Sylenth1, zelfs Hydra heeft een AU versie. z3ta+ heeft helaas geen Mac variant, maar Rapture is een plugin die hier heel erg op lijkt. Daarnaast heeft Logic standaard al een set hele goede synths. Effecten etc zitten er ook standaard in, en ook deze zijn erg goed!
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 mrt 2010 21:44 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Toen ik nog met fl werkte had ik ook camelphat gewoon gehad van iemand,maar aangezien ik nu ook met logic werk wil ik hem ook voor de apple.
Wist niet dat hij zo duur was:| 77 euro :X
nog niet gekocht aangezien ook camelspace ook nieuw is effe demo,s proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 10:07 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Lyst schreef:
Plugins werken toch in elke DAW?

Nee. Voor Logic heb je zogenaamd AU plugins nodig, Audio Units. Voor Logic zijn de meeste plugins die voor de PC beschikbaar zijn ook te vinden. Alle RefX plugins (vanguard, Nexus etc), Native Instruments plugins (FM8, Massive e.d.), Sylenth1, zelfs Hydra heeft een AU versie. z3ta+ heeft helaas geen Mac variant, maar Rapture is een plugin die hier heel erg op lijkt. Daarnaast heeft Logic standaard al een set hele goede synths. Effecten etc zitten er ook standaard in, en ook deze zijn erg goed!

Dat geldt alleen voor de mac daws dus?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 15:17 
 
Hardtraxx Veteran

meeste vst's zijn ook als au beschikbaar.. en anders kan je met een halkf uurtje googlen wel aan emulators etc komen :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
meeste vst's zijn ook als au beschikbaar.. en anders kan je met een halkf uurtje googlen wel aan emulators etc komen :thumbsup:

Dan zit je er nog mee dat een Mac VST niet hetzelfde is als een Windows VST. En emulators zijn ook nog eens ontiegelijk kut..

En Lyst : Ook dat geld niet alleen voor Mac DAW's. Ook op Windows zijn er DAW's die bijvoorbeeld geen DXi plugin ondersteunen.

Als je dus plugins wil voor Logic, dan moet je specifiek de AU (Audio Unit) versie hebben. VST is er wel voor Mac, maar werkt niet in Logic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 mrt 2010 16:53 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Weer wat geleerd vandaag ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2010 19:41 
 
Hardtraxx Veteran

oke weten jullie miss ook of ik die ergens gratis vandaan kan halen wnt anders word t f duur??
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2010 20:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
oke weten jullie miss ook of ik die ergens gratis vandaan kan halen wnt anders word t f duur??

Dit is niet helemaal de bedoeling :list:
Als je iets écht wil is het niet gek om (soms astronomische bedragen) er in te investeren ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2010 21:00 
 
Hardtraxx Veteran

ja das wel waar maar ik heb al 500 euro aan logic uitgegeven en ik wil wel wat kunne maken okal heb ik nu niej zo veel geld meer of zit er ook standaard iets in waar ik een beetje goeie hardstyle lead/synth mee kan maken??
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2010 17:00 
 
Hardtraxxer

als je een mooie mac kan betalen en logicdan is het een mooie overstap, ik werk er in andere studio (ander genre muziek) mee :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2010 17:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Overload schreef:
als je een mooie mac kan betalen en logicdan is het een mooie overstap, ik werk er in andere studio (ander genre muziek) mee :thumbsup:

Ach
liever dat jij dit zegt,dan iemand met een vol verstand xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 12:24 
 
Hardtraxx Veteran

oke das waar maar wat zijn dan goeie plugins om hardstyle te maken ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 14:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
oke das waar maar wat zijn dan goeie plugins om hardstyle te maken ??


Allereerst als je echt iets wilt maken en ermee bereiken dan koop je het. Logic Studio 9 is 48GB en denk niet dat je daar op wilt wachten met downloaden. Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat het veel geld is, dat is het zeker, maar zie het als een investering. Stel je maakt een hit en verkoopt genoeg platen, dan heb je het er zo uit verdient.

Ten tweede bestaan er geen VST's of VSTi's (Mac AU's) om specifiek Hardstyle mee te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 14:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DJ_Xtremer schreef:
Stel je maakt een hit en verkoopt genoeg platen, dan heb je het er zo uit verdient

En die kans is gelukkig heel groot ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2010 21:49 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
oke das waar maar wat zijn dan goeie plugins om hardstyle te maken ??

Je krijgt bij logic genoeg zeut om je een tijdje zoet mee te houden!
Tegen de tijd dat je vst's wilt heb jij je apple waarschijnlijk al verkocht en loop je te balen dat je het gedaan hebt ;)
Als ik jou was zou ik gewoon lekker met de instap versie beginnen die kost nml maar 200 ekkies en heb je inprenciepe de zelfde software.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 12:21 
 
Hardtraxx Veteran

DJ_Xtremer schreef:
the sidespinnars schreef:
oke das waar maar wat zijn dan goeie plugins om hardstyle te maken ??


Allereerst als je echt iets wilt maken en ermee bereiken dan koop je het. Logic Studio 9 is 48GB en denk niet dat je daar op wilt wachten met downloaden. Ik hoor wel vaker mensen zeggen dat het veel geld is, dat is het zeker, maar zie het als een investering. Stel je maakt een hit en verkoopt genoeg platen, dan heb je het er zo uit verdient.

Ten tweede bestaan er geen VST's of VSTi's (Mac AU's) om specifiek Hardstyle mee te maken.

ja ik ben ook pas net begonne hiermee dus ik weet niet precies hoe het zit maar logic heb ik nu maar heb je dan voor hardstyle au's nodig of zitte er al goeie in?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 13:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Er is niet maar 1 plugin waarmee je hardstyle kan maken. In principe kan je met elke synth een sound maken dat bruikbaar is voor Hardstyle. Logic heeft standaard al een flinke hoeveelheid goeie synths ingebouwd zitten!
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 18:55 
 
Hardtraxx Veteran

TakkU schreef:
Er is niet maar 1 plugin waarmee je hardstyle kan maken. In principe kan je met elke synth een sound maken dat bruikbaar is voor Hardstyle. Logic heeft standaard al een flinke hoeveelheid goeie synths ingebouwd zitten!

ja dat weet ik maar ik heb al lang geprobeerd maar kan niks bruikbaars maken voor hardstyle moet ik daar dan nog iets speciaals voor doen en zo ja wat dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 21:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leren hoe synths werken ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2010 22:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Gast!
Door een apple+logic te kopen worden je producties echt niet in een keer veel beter!
't is niet zo dat in Logic een geheime succes formule zit ofzo :')
Als ik jou was zou ik lekker bij FL blijven anders is het (als ik je vorige reacties zo lees) een beetje weg gegooid geld.
En over een jaartje ofzo als je dan nog steeds bezig bent met produceren en het steeds beter gaat, dan kan je gaan denken over een nieuw systeem of nieuwe software e.d.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 16:31 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
Gast!
Door een apple+logic te kopen worden je producties echt niet in een keer veel beter!
't is niet zo dat in Logic een geheime succes formule zit ofzo :')
Als ik jou was zou ik lekker bij FL blijven anders is het (als ik je vorige reacties zo lees) een beetje weg gegooid geld.
En over een jaartje ofzo als je dan nog steeds bezig bent met produceren en het steeds beter gaat, dan kan je gaan denken over een nieuw systeem of nieuwe software e.d.

nee maar dat is juist t punt mac heb ik al (en geen pc) dus om nu eerst een andere compter te kopen en dan met fl dat zou overbodig zijn dus heb ik tog bijna geen keus en als ik met logic standaard au's hardstyle kan maken wat is dan iets waar ik wat mee kan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 16:51 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

the sidespinnars schreef:
[
als ik met logic standaard au's hardstyle kan maken wat is dan iets waar ik wat mee kan?

Je kan Garageband gebruiken?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 apr 2010 20:49 
 
Hardtraxx Veteran

Mannonymous schreef:
the sidespinnars schreef:
[
als ik met logic standaard au's hardstyle kan maken wat is dan iets waar ik wat mee kan?

Je kan Garageband gebruiken?

ja dat zit er standaard op daarom wil ik logic omdat dat een beetje op garageband lijkt maar dan veel en veel uitgebreider maar er zitte dus al goeie au's standaard in logic waar ik iets mee kan?
1, 2, 3, 4  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner