Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jan 2017 21:07 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik vroeg me af of je met het XDJ-R1 pioneer paneel ook via rekordbox je tracks kan selecteren op je laptop om die zo in kanaal 1 of 2 te slepen. Om vervolgen op het paneel verder te gaan met de overgang. Met CDJ2000 kan dat met behulp van internet kabeltjes. Bij de XDJ-R1 zit een kabel om te verbinden met de laptop. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook is er in rekordbox de functie 'Rec' Heeft iemand ervaring met de XDJ-R1 en het opnemen in rekordbox? Normaal doe ik het altijd via de line-out en audacity.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2017 12:51 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb m zelf niet. Maar als je op de MIDI knop drukt kan je hem denk ik gebruiken met rekordbox. In rekordbox kan je makkelijk opnemen als ie erop is aangesloten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2017 15:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat ik lees op het Bax forum is dat je met Reloop Play kan opnemen óf de booth out gebruiken om met een RCA naar mini Jack kabel naar je pc/laptop te gaan. Uiteraard op de line in. Dan kan je met Soundforge prima een set opnemen!
Onthoud wel, dat als je het zo doet dat het analoog is en de kwaliteit / dikte van de kabel een grote rol speelt.
Als de geluidskaart op de computer zodanig bagger zijn, kan je er altijd voor een paar tientjes een rca USB digitale geluidskaart kopen. Het beste is xlr naar digitale geluidskaart naar USB maar das wel een stukje prijziger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 jan 2017 19:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lowrenz schreef:
Ook is er in rekordbox de functie 'Rec' Heeft iemand ervaring met de XDJ-R1 en het opnemen in rekordbox?

Werkt echt top :) Let er alleen op dat je uitgangssignaal niet overstuurt (zorg dus dat je nooit de max aantikt)
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 22:26 
 
Hardtraxx Newbie

Lowrenz schreef:
Ik vroeg me af of je met het XDJ-R1 pioneer paneel ook via rekordbox je tracks kan selecteren op je laptop om die zo in kanaal 1 of 2 te slepen. Om vervolgen op het paneel verder te gaan met de overgang. Met CDJ2000 kan dat met behulp van internet kabeltjes. Bij de XDJ-R1 zit een kabel om te verbinden met de laptop. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ook is er in rekordbox de functie 'Rec' Heeft iemand ervaring met de XDJ-R1 en het opnemen in rekordbox? Normaal doe ik het altijd via de line-out en audacity.


Volgens mij kan dit alleen in de upgegrade versie van Rekordbox. Zie het nut er ook niet echt van in, gebruik hem zonder m'n laptop.

Opnemen doe ik via Audacity en live op Facebook via OBS (kan lekker digitaal, supergeluid)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner