Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2017 20:07 
 
Hardtraxxer

Het lijkt mij wel handig als er een algemeen topic is voor DJ koptelefoons. Iedereen kan aangeven welke koptelefoon diegene momenteel heeft, welke koptelefoons diegene al heeft gehad, ervaringen met de koptelefoon(s) delen en misschien koptelefoons met elkaar vergelijken m.b.t. geluidskwaliteit, bouwkwaliteit en draagcomfort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2017 20:19 
 
Hardtraxxer

Ik bezit momenteel de HDJ 1500. Na 2 jaar gebruik was bij mij de rechterkant van de hoofdband kapot gebarsten (zie afbeelding onderaan). Ik had 3 jaar garantie bij bax-shop en dit probleem werd daarom kosteloos gerepareerd. Helaas is dit jaar, een paar maanden nadat de garantie was verlopen, de linkerkant kapot gegaan.

De hoofdband van de HDJ 1500 bestaat in principe uit 3 delen. Links, midden (pioneer logo aan de buitenkant) en rechts. Links en rechts hebben allebei een soort schuif aan de buitenkant en een plaatje aan de buitenkant (zie afbeelding onderaan). Omdat de hoofdband uit 3 delen bestaat vind ik het dan ook vrij logisch dat de schuifjes aan de linker- en rechterkant gaan barsten als je de koptelefoon uitrekt, hier had ik voor de aankoop helaas niet bij stil gestaan. Ik snap ook niet waarom ze van die hoofdband 1 geheel hebben gemaakt zoals de HDJ 2000 MK2 nu heeft. O.a. de HDJ 500/700/2000 MK1 hebben ook die 3 delen.

Zijn er meer mensen die de HDJ 1500 hebben (gehad) en waar die schuifjes of plaatje van gebarsten zijn? Ik vind het toch wel jammer omdat de koptelefoon verder gewoon van goede kwaliteit is en het ook wel een aardig prijs kostte.

Ik heb de HDJ 1500 in 2014 voor €179 gekocht en in 2017 is die gewoon €199 :lol:

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 14:42 
 
Hardtraxxer

Niemand hier die de HDJ 1500 heeft? :huh: Of is er ook geen behoefte aan een Koptelefoon topic? :x xd

Heb dat probleem van die rood omcirkelde delen op de bovenstaande foto al opgelost met seconde lijm xd Je ziet er dus niks meer van, hij is nog steviger dan dat die was. Het enige probleem is dat mijn linkerkant niet meer in/uit kan schuiven, maar dat maakt niet uit aangezien het mijn eigen koptelefoon is en ik hem altijd op dezelfde stand heb staan.

De HDJ 1500 ga ik nu als reserve houden en ik heb al gekeken naar nieuwe koptelefoons

Urbanears Zinken €99

Audio Technica ATH-M50x €139

AIAIAI TMA-2 DJ-preset €189

Pioneer HDJ-C70 DJ €189 (ook wel bekend als de Sennheiser HD-25 look a like)

Sennheiser HD-25 PLUS €198

Pioneer HDJ-2000 MK2-S €339

Iemand die ervaring heeft met een van deze koptelefoons? Ik ga waarschijnlijk zelf voor de HDJ-2000 MK2-S, ik heb namelijk het geld er wel voor en dat bijna alles metaal is bevalt mij heel erg. Of is er iemand die zegt dat dat echt weggegooid geld is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 15:12 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

https://www.bax-shop.nl/dj-hoofdtelefoo ... vZEALw_wcB

Ik heb deze nu sinds 2 jaar.. En ik vind het een heerlijke koptelefoon, heel erg stevig en het geluid voor het mixen is heel erg vlak waardoor het ook heel erg zuiver is! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 15:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb de HDJ 500 een tijdje, behoorlijk uit elkaar aan het vallen. Rechter oorschelp is er weer aangelijmd, maar de band/ het stuk dat bovenop je hoofd zit is op een plek door midden gescheurd. Al het "leer" is er vanaf aan het vallen, waardoor je af en toe die zwarte vlokjes in je haar hebt. Geluid doet het nog wel goed

Stanton DJ Pro 2000s had ik hiervoor, wel een goed ding, maar het geluid op links is 80% kapot

Daarvoor de Numark Red Wave, weet niet hoe lang ik daar mee gedaan heb, maar volgens mij redelijk lang, en was de goedkoopste.

M'n eerste was de Technics RP-DH1200, was toen €180, voor $180 dollar in de VS gekocht wat toen €120,- was (zomer 2008). Was na een half jaar kapot.

M'n volgende wordt in ieder geval een goedkope, inmiddels al te veel geld weggegooid aan koptelefoons.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 15:17 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
M'n eerste was de Technics RP-DH1200, was toen €180, voor $180 dollar in de VS gekocht wat toen €120,- was (zomer 2008). Was na een half jaar kapot.


Die van mij heeft een paar krasjes en wordt intensief gebruikt.. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 15:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb de Sennheiser HD 205. Erg goedkoop, maar dat is ook wel te merken. Geluid is gewoon goed, maar na ongeveer een jaar doet het geluid aan één kant het niet meer, behalve als je de kabel op een specifieke manier houdt, wat dus nooit lukt. En 3 meter kabel is ook zwaar overbodig.
Verder is het ook af te raden om hier lange tijd muziek mee te luisteren, want hij knelt nogal. Voor draaien is het wel prima (ik gebruik toch meestal maar 1 oorschelp).
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 16:29 
 
Hardtraxxer

Ik merk bij jullie al dat de bouwkwaliteit vaak slecht is en dat had ik helaas ook met mijn HDJ 1500 zoals bovenaan al beschreven. Ik denk ik met de HDJ 2000 MK2 wel een investering ga doen voor de komende jaren. Maarja het is afvragen of daar stiekem ook niet wat mee mankeert aangezien ik had verwacht dat de HDJ 1500 ook wel wat sterker zou zijn.

Ik zie trouwens genoeg DJ's die de Urbanears Zinken hebben, oa Promo en Chain Reaction. Zij hebben de ADE 2014 Special Edition, maar zover ik weet is het enige verschil dat die zwart/geel is ipv alleen 1 kleur. Ik zag laatst een video en de bouwkwaliteit van die Urbanears Zinken moet wel heel goed zijn voor iets wat er vrij breekbaar uitziet :lol:

Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 18:07 
 
Hardtraxx Elite

Ik heb de Technics RP-DJ 1210 fijn ding :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 nov 2017 18:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

cb92 schreef:
Delt-A schreef:
M'n eerste was de Technics RP-DH1200, was toen €180, voor $180 dollar in de VS gekocht wat toen €120,- was (zomer 2008). Was na een half jaar kapot.


Die van mij heeft een paar krasjes en wordt intensief gebruikt.. Hoe heb je het voor elkaar gekregen?


Geen idee, heb 'm nooit meegenomen, ook nooit lomp afgezet en opgedaan oid. Ik was er heel zuinig op, zo'n bedrag was een vermogen toen ik het alleen van zakgeld, vakantiegeld en verjaardagsgeld moest hebben dus het was enorm klote. Misschien net de pech dat die van mij minder stevig gebouwd was.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 nov 2017 12:34 
 
Hardtraxxer

Ik heb contact gehad met een medewerker van Bax-shop en had diegene wat vragen gesteld over impedantie, de HDJ X7, X10 en de 2000 MK2. Diegene had de koptelefoons met elkaar vergeleken en kwam met een mooi uitgebreide uitleg :)

Moet er wel bij zeggen dat geluid natuurlijk ook smaak is en dat wat de Bax-shop medewerker zegt geen feiten zijn, gewoon puur eigen smaak.

Bax-shop medewerker schreef:
Ik heb de HDJ-X7 en de HDJ-X10 is goed vergeleken en de audio kwaliteit van de HDJ-X10 is wel aanzienlijk beter. Deze klinkt een stuk beter in balans en als of het dynamisch bereik een stuk groter is. Ondanks dat het menselijk oor niet tot 40 kHz zou kunnen luisteren geeft dit wel meer "adem" ruimte voor de andere frequenties.

Alle X versies hebben nu een metalen onderdeel in de hoofdband waardoor deze haast niet meer zouden mogen scheuren. De HDJ-X10 is dan nog meer van metaal gemaakt. Het glimmende gedeelte wat je omcirkelt hebt is dan ook van een hoogwaardig metaal gemaakt. Waar het bij de X7 en X5 uit hetzelfde kunststof als de mount van de oorschelp.

Daarnaast zijn de oorkussens en de hoofdband van een ander soort leer gemaakt bij de X10. Deze zit daarom een stuk comfortabeler.

Wat betreft de impedanties is de regel in principe zo dat hoe hoger het ohmage deste beter de audio kwaliteit. Echter is het dynamisch bereik ook nog belangrijk. Omdat het ohmage zo weinig verschilt zou je geen verschil gehoort hebben als het dynamisch bereik hetzelfde was geweest. Nu heeft de X10 iets meer minder weerstand, maar op een groter dynamisch bereik resulteert dit dus in een betere frequentie response.

Wat betreft de vergelijking van de X7 met de HDJ-2000MK2 dan zou mijn voorkeur qua comfort nog steeds uitgaan naar de HDJ-2000MK2. Deze is qua comfot en hoe het leer op de oren aanvoelt eigenlijk veel beter te vergelijken met de X10. Ook qua geluid zou de HDJ-2000Mk2 mijn voorkeur krijgen. De x7 en 2000MK2 hebben beide een erg verschillende klant kleur. Waardoor op het eerste idee de X7 mijn voorkeur leek te krijgen, maar na iets langer luisteren en nog een aantal andere nummers over beide hoofdtelefoons gehoord te hebben ben ik toch meer tevreden met het geluid van de 2000Mk2.

Wanneer ik zelf een keuze zou moeten maken zou ik voor de X10 of de 2000Mk2 gaan. Beide hebben geluids technisch mijn voorkeur. Daarnaast zijn beide qua comfort een stuk fijner dan de X7 en zitten deze dus een stuk lekkerder op het hoofd en oren dan de X7.


wat je omcirkelt hebt (linker omcirkelde is de X7 en de rechter is de X10):
Afbeelding

Ik heb na deze uitleg besloten om toch de HDJ 2000 MK2-S te halen. Ik ga die niet bij Bax-shop halen omdat die bij Tonecontrol €33 goedkoper is, er een 64gb USB gratis bij zit en ik ook goede verhalen heb gehoord over Tonecontrol. Misschien lullig voor die Bax-shop medewerker, maar dan had Bax-shop de HDJ 2000 MK2 maar in de aanbieding moeten gooien :x xd Wel hulde voor de service van de Bax-shop medewerker :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 nov 2017 11:02 
 
Hardtraxxer

Ik gebruik al meer dan 6 jaar een Stanton DJ PRO 2000S, en op knopen in het snoer na en wat oppervlakkige slijtage werkt deze nog steeds meer dan prima! Wat mij betreft de beste koop voor €75,-
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2017 22:19 
 
Hardtraxxer

Heb al ongeveer 4 jaar de Sennheiser HD-25-1 II in bezit, gebruik hem voornamelijk om thuis muziek te luisteren (/produceren) en soms voor onderweg. Werkt uitstekend, geluid is erg goed, alleen mist er qua verhouding een beetje hoog (wat niet echt uitmaakt voor het DJ'en, maar hij is dus niet volledig 'eerlijk' en dat is voor produceren wel weer wat minder). Na een tijdje krijg ik toch wel redelijk last van mijn oren/gehoor (vooral met een bril met dikke poten krijg je redelijk snel last van je oorschelp), maar dat kan ook wel een beetje aan het volume liggen. :P

Op de sporadische momenten dat ik een gig heb, gebruik ik de koptelefoon ook, en daar is deze prima in zijn element. Zelfs op erg hoog volume klinkt alles nog erg zuiver. Nummers komen prima door, desondanks dat het een on-ear hoofdtelefoon is, sluit hij toch best goed af. Hij is heel erg licht, maar helaas kan hij niet worden opgevouwen waardoor hij niet makkelijk/veilig in een stevige, compacte hoes is mee te nemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 nov 2017 22:47 
 
Hardtraxxer

Ik heb zelf ook getwijfeld om de Sennheiser HD-25 te halen, maar vanwege de bouwconstructie heb ik toch voor HDJ 2000 MK2. Die is inklapbaar, heeft zachte hoofdband, is op meerdere manieren te vervoeren, gratis hardcase erbij en het aller belangrijkste is dat die grotendeels van metaal is. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2017 01:10 
 
Hardtraxxer

Shatter schreef:
Ik heb zelf ook getwijfeld om de Sennheiser HD-25 te halen, maar vanwege de bouwconstructie heb ik toch voor HDJ 2000 MK2. Die is inklapbaar, heeft zachte hoofdband, is op meerdere manieren te vervoeren, gratis hardcase erbij en het aller belangrijkste is dat die grotendeels van metaal is. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Wat is dan precies het voordeel dat het van metaal is? Minder breekbaar?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 nov 2017 12:50 
 
Hardtraxxer

Sjaakie P schreef:
Shatter schreef:
Ik heb zelf ook getwijfeld om de Sennheiser HD-25 te halen, maar vanwege de bouwconstructie heb ik toch voor HDJ 2000 MK2. Die is inklapbaar, heeft zachte hoofdband, is op meerdere manieren te vervoeren, gratis hardcase erbij en het aller belangrijkste is dat die grotendeels van metaal is. Kost wat, maar dan heb je ook wat :)

Wat is dan precies het voordeel dat het van metaal is? Minder breekbaar?

Ik heb nog steeds ook mijn Pioneer HDJ 1500 en daar was de hoofdband van plastic. Uitleg staat wel in de post onder de OP :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 20:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Na een tijdje de Sennheiser HD 205 gehad te hebben wil ik een nieuwe koptelefoon. Ik vond deze best fijn, maar het geluid werkt niet meer (meestal) aan 1 kant en de 3 meter kabel zat alleen maar in de weg. Ik heb nu 2 opties van €40 gevonden. Ik gebruik hem alleen om te draaien.

Devine Pro 4000
Voordelen:
- 2 losse kabels (waaronder 1 krulkabel)
- Bijgeleverde hardcover case
- 6.3mm adapter


Sony MDR V55L
Voordelen:
- Was oorspronkelijk €100
- Bekender merk
- Inklapbaar

De voordelen wegen voor mij wel tegen elkaar op, dus vraag ik jullie hulp. Welke zouden jullie kiezen? Of hebben jullie nog betere opties?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 20:51 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik gebruik de Sony vooral bij dagelijkse dingen en aan de laptop, prima ding. Er zit een stevige bass boost in wel, maar tijdens het draaien kan dat zelfs fijn zijn. Hij zit wel vrij strak, dus dat is in het begin even wennen. De kabel wel aan de korte kant voor tijdens het draaien, mede omdat het geen gekrulde kabel is en je dus geen speling hebt wat dat betreft. Ook moet je een verloopstukje (jack 3.5 mm naar 6.3 mm) regelen om hem aan te kunnen sluiten op veel mengpanelen.

Met de Devine heb ik verder geen ervaring, dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 apr 2018 21:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb nog een verloopstuk van mijn oude koptelefoon en mijn mixer heeft zowel 3.5 als 6.3 mm aansluiting. Een korte kabel vind ik juist fijn, maar een gekrulde kabel lijkt me nog beter. Maar als het bij jou met je 2,46 meter lukt, moet het bij mij ook wel goedkomen.
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner