Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 19:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hey iedereen! De mixer die ik heb gekocht klinkt helemaal perfect over de koptelefoon en dergelijke, maar met opnemen blijkt toch dat hij een aantal frequenties mist. Dit is toch best zonde, met name bij tracks als Greenhouse, waar precies een hoop muziek op die frequentie zit.

Kent iemand een mixer die wel een fatsoenlijk bereik voor een fatsoenlijke prijs heeft? Effecten etc zijn van minder belang.

Gokje: Reloop RMX blackfire (3 kanaals)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 feb 2010 20:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Greenhouse klinkt ook niet helemaal top bij mij. Moet hem meestal nog flink opschroeven op de gain en de toon regeling. Dus of het slim is om van die plaat uit te gaan..
Sowieso gebruik ik een Ecler Nuo 4.0 die een goede geluidskwaliteit heeft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 13:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

als je een mixer wil die het geluid zo eerlijk mogelijk overbrengt moet je kijken naar dateq.
Al heb je vol in het rode je hebt nooit vervorming van geluid.
en dat is een punt wat je van pioneer niet kan zeggen.
ik vind het zelf niet de fijnste mixers om mee te werken, maar wel echt goed.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 feb 2010 23:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De DJM 800 die ik een tijdje gehad heb kon je ook goed in het rood blazen. Totaal geen vervorming. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 02:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mijn Xone kan ik ook goed het rood (eigenlijk blauw) injagen.
Kan het trouwens niet gewoon zijn dat je geluidskaart slecht is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 18:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

_dp_ schreef:
Mijn Xone kan ik ook goed het rood (eigenlijk blauw) injagen.
Kan het trouwens niet gewoon zijn dat je geluidskaart slecht is?

Ik heb volgens mij wel een aardige geluidskaart, want als ik vanaf mijn PC een track afspeel klinkt hij totaal anders dan als ik em opneem en dan afspeel vanaf mijn PC.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 23:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Probeer is een andere bron op te nemen met dezelfde track (iPod oid) als die hetzelfde probleem geeft, lig het uiteraard aan de opname, en zo niet dan is het waarschijnlijk de mixer ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 feb 2010 23:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik heb zelf geen last van ruis op m'n setjes maar wel op m'n koptelefoon als ik deze aan sluit op m'n mixer.
Op andere apparaten heb ik nergens last van. Misschien ligt dit aan Traktor? Want zelfs als ik geen muziek aan heb hoor ik de ruis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2010 14:20 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Ik heb zelf geen last van ruis op m'n setjes maar wel op m'n koptelefoon als ik deze aan sluit op m'n mixer.
Op andere apparaten heb ik nergens last van. Misschien ligt dit aan Traktor? Want zelfs als ik geen muziek aan heb hoor ik de ruis.

Je hebt een RDJ2 IE toch? Ik heb zelf ook wel een soort van ruis achtig iets als ik mn HP ingeplugd heb... Maar als ik dan een track aan heb staan dan heb ik er eigenlijk geen last meer van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 feb 2010 17:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben er wel achter dat het aan de mixer ligt, is ook niet gek, want dat ding was verre van duur ;).
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner