Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 18:56 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ben totaal nieuw op die forum en weet dus daarom ook niet of dit wel mag, zo niet merk ik dat snel genoeg! :')

Naar het bezoeken van genoeg kleine hardstyle feesten. En Qlimax/In Qontrol ben ik nu zo geïnteresseerd in hardstyle dat ik zelf een beetje wil ga mixen enzo.

Mijn vraag hierbij is wat raden mensen mij aan om mee te beginnen? (ook welke tools het handigst is?)
Zit nu zelf alleen met een 5.1 set boxen, laptop, en een goed werkende headset. :thumbsup:

Zat zelf aan Cubase of Fruity Loops te denken om mee te beginnen.

Greets,
Sander.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 19:14 
 
Hardtraxxer

EarthShock schreef:
Ben totaal nieuw op die forum en weet dus daarom ook niet of dit wel mag, zo niet merk ik dat snel genoeg! :')

Naar het bezoeken van genoeg kleine hardstyle feesten. En Qlimax/In Qontrol ben ik nu zo geïnteresseerd in hardstyle dat ik zelf een beetje wil ga mixen enzo.

Mijn vraag hierbij is wat raden mensen mij aan om mee te beginnen? (ook welke tools het handigst is?)
Zit nu zelf alleen met een 5.1 set boxen, laptop, en een goed werkende headset. :thumbsup:

Zat zelf aan Cubase of Fruity Loops te denken om mee te beginnen.

Greets,
Sander.

Allereerst welkom,

Je hebt het over mixen.. er zit een groot verschil tussen produceren en mixen.
producen: je begint met niks en maakt zelf een heel nummer
mixen: je laat d.m.v. hardware of software platen in elkaar overlopen en bouwt daaruit een set.

Als je wilt gaan producen is fruity loops de makkelijkste om mee te werken. Cubase is wel geavanceerder.

Met het mixen via software ben ik niet heel bekend, ken alleen de programma's virtual dj en mixmeister o.i.d. Het is beter om voor hardware te gaan maar dat is ook gelijk een stuk meer prijzig. Maar je moet er wel mee kunnen werken als je bijv. gaat draaien op een feest.

Als je nog vragen hebt, ze zijn welkom! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 19:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Welkom :) Maar om te zeggen dat je nieuw bent hebben we een speciaal welkomstopic :) En qua mixing gebruik ik Virtual DJ (NOG!). Doe dat nu een tijd en ik wil overgaan op echt gear, maar daar heb ik verder weinig verstand van. Veel plezier op hardtraxx ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 23:23 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Overload schreef:
EarthShock schreef:
Ben totaal nieuw op die forum en weet dus daarom ook niet of dit wel mag, zo niet merk ik dat snel genoeg! :')

Naar het bezoeken van genoeg kleine hardstyle feesten. En Qlimax/In Qontrol ben ik nu zo geïnteresseerd in hardstyle dat ik zelf een beetje wil ga mixen enzo.

Mijn vraag hierbij is wat raden mensen mij aan om mee te beginnen? (ook welke tools het handigst is?)
Zit nu zelf alleen met een 5.1 set boxen, laptop, en een goed werkende headset. :thumbsup:

Zat zelf aan Cubase of Fruity Loops te denken om mee te beginnen.

Greets,
Sander.

Allereerst welkom,

Je hebt het over mixen.. er zit een groot verschil tussen produceren en mixen.
producen: je begint met niks en maakt zelf een heel nummer
mixen: je laat d.m.v. hardware of software platen in elkaar overlopen en bouwt daaruit een set.

Als je wilt gaan producen is fruity loops de makkelijkste om mee te werken. Cubase is wel geavanceerder.

Met het mixen via software ben ik niet heel bekend, ken alleen de programma's virtual dj en mixmeister o.i.d. Het is beter om voor hardware te gaan maar dat is ook gelijk een stuk meer prijzig. Maar je moet er wel mee kunnen werken als je bijv. gaat draaien op een feest.

Als je nog vragen hebt, ze zijn welkom! ;)

Ik dacht zelf zo van, simpel mixen neer zetten maar wil me inderdaad meer gaan richten op het produceren.
Zat zelf te denken naar Cubase eerst gewoon via de laptop, rustig opbouwend en dan wie weet apparatuur kopen? nog enige tips voor ik begin of een goeie handleiding?

Greetz,
Sander.

(heb mezelf al aangekondigd bij het Welkom forum, dacht bij zn post is t niet verkeerd jezelf 2 keer te verwelkomen.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 apr 2010 23:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

EarthShock schreef:
Ik dacht zelf zo van, simpel mixen neer zetten maar wil me inderdaad meer gaan richten op het produceren.
Zat zelf te denken naar Cubase eerst gewoon via de laptop, rustig opbouwend en dan wie weet apparatuur kopen? nog enige tips voor ik begin of een goeie handleiding?

Welkom :thumbup:
Ik ben op het gebied van produceren beetje het zelfde begonnen als hoe jij er nu voor staat (ik denk de meesten hier trouwens) maar het ligt aan je OS, heb je windoos of apple?
Heb je windows, dan raad ik je aan om met FL studio te beginnen, aangezien je dan erg makkelijk uit de voeten kan (so i've heard...) heb er zelf nooit mee gewerkt maar er staan volgens mij voldoende tutorials voor de hoe's en wat's op joetoep.
Heb je een apple, dan kan ik je aanraden om te beginnen met Logic Express of de instap versie van Cubase (weet niet hoe die versie heet) omdat je, als het je niet bevalt, dan veel minder geld kwijt bent dan als je voor de full-version gaat.

Deze vragen zijn trouwens al best vaak langs gekomen, check ook ff andere topic's (of gebruik de zoekfunctie) en misschien vindt je dan al antwoord op je vragen ;) succes!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 09:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dit kan verplaatst worden naar het welkom topic lijkt me ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 15:11 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Nee, deze jongen heeft toch gewoon een vraag over produceren etc?
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner