Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 12:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hallo ik ben een beginnende Dj virtueel ( traktor DJ studio 3.0 )
Nu heb ik een vraagje!

wie weet een goede DJ gear / mengpaneel hoe je het noemen moet wat ik op me PC kan aansluiten en werk met Traktor en dat niet zo duur is?

ik hoor het wel! ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 13:08 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Wat is niet zo duur ?
Maar nog eisen eraan behalve dat het met traktor moet werken ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 13:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

GreenX schreef:
Wat is niet zo duur ?
Maar nog eisen eraan behalve dat het met traktor moet werken ?


Naja het liefst met tracktor!;)
en rond de 150 a 200 daar tussen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 13:39 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

hercules dj control ??
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 13:42 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

onder de 200 euro heb je wel wat dingen maar niet heel erg mooi spul.
http://www.bax-shop.nl/digitale-djgear/ ... 0&limit=15

Meestal zit er geen geluidskaart in of bij. Leg je wat extra geld erbij heb je al veel meer
http://www.bax-shop.nl/digitale-djgear/ ... 0&limit=15

Anyway Dit vind ik nog steeds een mooi ding voor 270 euro
http://www.new-line.nl/nl/dj-midi-contr ... _26435.htm

En zelf mischien wat review's lezen. Het is uiteindelijk jouw geld.
http://www.aboutdj.nl/reviews/pc-en-digitaal.html

@hdhessel
Waarom zo'n ding?
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 16:37 
 
Hardtraxx Veteran

als ik jou was zou ik voor de reloop digital jokey 2 interface edition gaan, ben ik ook mee begonnen werk heelrijk :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 jan 2010 16:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dat schoot me als eerste naar binnen hebben veel vrienden van mij ook
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 00:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

jullie helpen me al aardig op weg :D
Nog andere surgesties ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 01:09 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

willen jullie ff kijken naar deze?

http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html

weet iemand wat voor Software je nodig hebt?
traktor?
virtual DJ ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 03:31 
 
Donateur

Stef-men schreef:
willen jullie ff kijken naar deze?

http://www.bax-shop.nl/cadeau-kelder/he ... tails.html

weet iemand wat voor Software je nodig hebt?
traktor?
virtual DJ ?

Even wat informatie over die: (uit een magazine van Bax Shop)

Bijgeleverde software: Virtual DJ 3
GEEN ingebouwde geluidskaart
WEL loop functie en scratch functie
GEEN hoofdtelefoon aansluiting
USB bijgeleverd, 1,5 KG
Prijs: 94,95
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 15:59 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 16:18 
 
Hardtraxx Veteran

Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 17:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)

Traktor heeft een REC functie ;)

Heb zelf net sinds 1 dag de Reloop Digital Jockey 2 Interface Edition, en ik vind t nu al echt een superfijne controller! werkt echt heel erg prettig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 18:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)

270
http://www.new-line.nl/nl/dj-midi-contr ... _26435.htm

heb hem ook voor die prijs gehaald. Advies prijs is 400 euro. Je krijgt er ook nog 2 stuks software bij. Traktor LE en attack.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 19:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

GreenX schreef:
dj-rico01 schreef:
Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)

270
http://www.new-line.nl/nl/dj-midi-contr ... _26435.htm

heb hem ook voor die prijs gehaald. Advies prijs is 400 euro. Je krijgt er ook nog 2 stuks software bij. Traktor LE en attack.

Das de 1e versie, de digital jockey 2 is weer wat beter en heeft touch sensitive jogs!
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 20:24 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TakkU schreef:
Das de 1e versie, de digital jockey 2 is weer wat beter en heeft touch sensitive jogs!

http://www.aboutdj.nl/reviews/pc-en-dig ... ition.html

Citaat:
Wijziging 1: touch sensitive jogwheels
De meest interessante nieuwe optie in dit rijtje lijkt toch me wel het ‘touch sensitive’ gedeelte van de Interface Edition. De Controller Edition heeft overigens geen touch-sensitive jogs. Nou, ik kan iedereen meteen uit hun droom helpen. Je hebt er namelijk niets aan!

En dat is wel om de volgende reden: Bij de RDJ-1 word er een ‘CC-message’ uitgestuurd bij het bewegen van de jog. Wanneer de jog na het draaien stil komt te staan, wordt er een zogenaamde ‘Note’ uitgestuurd. Handig om een scratch-functie aan te koppelen zou je zeggen toch? Nope.. De jog moet namelijk eerst stil staan voordat die Note wordt uitgestuurd, terwijl je juist wilt dat die Note wordt uitgestuurd als je de jog los laat. Je kunt dan namelijk de ‘Play’ functie aan de Note koppelen binnen je MIDI-mapping waardoor de track direct verder gaat bij het loslaten van de jog.

De RDJ-2 IE heeft touch-sensitive jogs gekregen dus lijkt dat probleem opgelost. Niets is minder waar! Als je bij de RDJ-2 IE aan de zijkant van de jog draait wordt weer die CC-message uitgestuurd. Er volgt echter geen Note bij het stilstaan van de jog. Raak je het touch-sensitive gedeelte van de jog aan, dan wordt weer die CC-message uitgestuurd waarbij nu wel die Note volgt. Alleen het negatieve hieraan is dat de Note pas weer uitgestuurd wordt bij het stilstaan van de jog! Terwijl die Note juist uit had moeten worden gestuurd bij het los laten van de jog. Er zit dus nog steeds dezelfde vertraging in die je bij de RDJ-1 had.

Wordt bovenstaand verhaaltje voor sommigen net even wat te veel, maakt niet uit.. je hebt op deze manier weinig aan de touch sensitive functie! Binnen Traktor heb ik een waslijst aan opties geprobeerd binnen de mapping, maar ik kan er geen positieve ‘draai’ aan geven.

Verder hebben ze er andere faders in gedaan. Verschil is bijster klein.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 21:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)


wat bedoel je met line in? met niet zo techneut :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 21:47 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

GreenX schreef:
TakkU schreef:
Das de 1e versie, de digital jockey 2 is weer wat beter en heeft touch sensitive jogs!

http://www.aboutdj.nl/reviews/pc-en-dig ... ition.html

Citaat:
Wijziging 1: touch sensitive jogwheels
De meest interessante nieuwe optie in dit rijtje lijkt toch me wel het ‘touch sensitive’ gedeelte van de Interface Edition. De Controller Edition heeft overigens geen touch-sensitive jogs. Nou, ik kan iedereen meteen uit hun droom helpen. Je hebt er namelijk niets aan!

En dat is wel om de volgende reden: Bij de RDJ-1 word er een ‘CC-message’ uitgestuurd bij het bewegen van de jog. Wanneer de jog na het draaien stil komt te staan, wordt er een zogenaamde ‘Note’ uitgestuurd. Handig om een scratch-functie aan te koppelen zou je zeggen toch? Nope.. De jog moet namelijk eerst stil staan voordat die Note wordt uitgestuurd, terwijl je juist wilt dat die Note wordt uitgestuurd als je de jog los laat. Je kunt dan namelijk de ‘Play’ functie aan de Note koppelen binnen je MIDI-mapping waardoor de track direct verder gaat bij het loslaten van de jog.

De RDJ-2 IE heeft touch-sensitive jogs gekregen dus lijkt dat probleem opgelost. Niets is minder waar! Als je bij de RDJ-2 IE aan de zijkant van de jog draait wordt weer die CC-message uitgestuurd. Er volgt echter geen Note bij het stilstaan van de jog. Raak je het touch-sensitive gedeelte van de jog aan, dan wordt weer die CC-message uitgestuurd waarbij nu wel die Note volgt. Alleen het negatieve hieraan is dat de Note pas weer uitgestuurd wordt bij het stilstaan van de jog! Terwijl die Note juist uit had moeten worden gestuurd bij het los laten van de jog. Er zit dus nog steeds dezelfde vertraging in die je bij de RDJ-1 had.

Wordt bovenstaand verhaaltje voor sommigen net even wat te veel, maakt niet uit.. je hebt op deze manier weinig aan de touch sensitive functie! Binnen Traktor heb ik een waslijst aan opties geprobeerd binnen de mapping, maar ik kan er geen positieve ‘draai’ aan geven.

Verder hebben ze er andere faders in gedaan. Verschil is bijster klein.

Kerel ik heb hm een dag en heb de touch sensitive functie nu al redelijk veel gebruikt ;) Ligt eraan wat je zelf prettig vind
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 21:56 
 
Hardtraxx Veteran

Stef-men schreef:
dj-rico01 schreef:
Stef-men schreef:
mm ik weet niet geef mij toch maar iets wat met traktor werkt! dat is lekker vertrouwd!
alleen die Gears zijn zo duur >.<

reloop digital jockey 2 interface edition is Prijs: €349.00 (incl. 19 % BTW). dat is prima te doen :D

en die heeft WEL een ingebouwde geluidkaart en WEL een hoofdtelefoon aansluiting en traktor meegeleverd :D enige nadeel can de reloop is dat hij geen rec functie heeft xD dit is echter gene probleem als je computer ene line-in heeft ;)


wat bedoel je met line in? met niet zo techneut :$

plaatjestutorial gemaakt ;)
Afbeelding
Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

heb al die dingen behalve dat sony ding:P
en dan die gear:P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
plaatjestutorial gemaakt ;)
Afbeelding
Afbeelding

Waarom zo moeilijk doen? je stuurt met de digital jockey 2 een programma, Traktor aan. Waarom zou je dan nog het signaal naar de line-in sturen als binnen traktor simpelweg de record functie aan kan zetten? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:23 
 
Hardtraxx Veteran

de traktor die bij de digital jockey wordt geleverd is de LE versie die heeft GEEN rec functie ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
de traktor die bij de digital jockey wordt geleverd is de LE versie die heeft GEEN rec functie ;)


maar kan ik dan niet gewoon Traktor 3.o versie gebruiken ipv de LE ?
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 jan 2010 22:52 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

dj-rico01 schreef:
de traktor die bij de digital jockey wordt geleverd is de LE versie die heeft GEEN rec functie ;)

Ja ok de standaard LE ja, maar ik vraag me af hoeveel er daadwerkelijk met LE werken :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 jan 2010 00:33 
 
Hardtraxx Veteran

ik... geen geld om een betere versie te kopen en geen zin meer om ene goed werkende versie voor de mac te zoeken xD
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner