Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 18:39 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Hallo, ben zelf nieuw hier op het forum omdat ik naar Qlimax en inQontrol wel zo geïnteresseerd ben naar het maken van Hardstyle / Hardcore dat ik het zelf wel het proberen waard vind.

Mijn vraag is daarom,
Welk programma raden jullie mij aan om te beginnen met (als ik het goed heb) synths, melodies, kicks, etc..
Wat verder is nog handig om te gebruiken binnen en mooi budget?

Ik hoorde via een vriend dan Cubase wel een handig proggie is om wat te doen.
Maar via de ander hoorde ik weer Fruity loops, alhoewel je daar volgens mij niet extreem ver mee komt.

Ik had niet zo veel zin om heel het forum door te zoeken wat het beste is dus ik hoop dat iemand hier een reactie plaats of mij door linkt naar een ander topic

Thanks, Sander! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 18:46 
 
Donateur

EarthShock schreef:

Ik hoorde via een vriend dan Cubase wel een handig proggie is om wat te doen.
Maar via de ander hoorde ik weer Fruity loops, alhoewel je daar volgens mij niet extreem ver mee komt.

Het is niet het programma dat het hem doet, maar diegene die er mee werkt ;)
Fl Studio is een goed programma om mee te beginnen, het is ook 1 van de makkelijkste om mee te werken.
Cubase is ook goed, maar iets moeilijker denk ik.

Om synths enz. te maken zou ik deze VST's kiezen: Sylenth1 (ReFX Nexus misschien), Z3ta+, junglist/hydra, microtonic (laatste 2 voor kicks), Pro-53, V-Station voor screeches, enz...

maar die VST's zijn natuurlijk niet goedkoop als je ze echt wilt kopen, Nexus kost namelijk iets van een 1200. Maar eigenlijk ben je niet zoveel met Nexus, dus daar zou ik mijn geld niet aan verspillen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 apr 2010 22:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Na een paar maanden FL Studio van een vriend, ben ik overgestapt naar Cubase.
Puur omdat Cubase me beter lag, daar kan je de patronen die je hebt gemaakt ook echt zien in de ... overzicht ding (ofzoiets) :x
Cubase ziet er vanaf het begin superingewikkeld uit ( het duurde me een maand om er (redelijk) mee overweg te kunnen. )
(FL Studio is een VST die in Cubase kan worden gebruikt :drool: )

Maar iig, het ligt er aan wat je zelf het lekkerst vind werken. ^^

Probeer anders eerst eens de demo's uit, daarna weet je waarschijnlijk wel zeker welke je neemt.


Sylenth1 is zeker een aanrader. :corn:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 apr 2010 16:25 
 
Hardtraxx Veteran

ik heb zelf een tydje met fl gewerkt maar toen ben ik overgestapt naar logic en dat bevalt me veel en veel beter dan fl maar ik weet niet wat je zoekt als je alleen iets zoekt voor pc kan je kiezen tussen cubase en fl studio maar geen logic maar als je al mac heb of koopt of krijgt etc.. dan zou ik voor logic express gaan dat is zegmaar een instap verzie van logic maar daar kan je al best veel mee en als dat bevalt dan kan je later altyd over stappen op pro :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 20:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

ben nu ook tijdje in fl bezig en ik vindt het niet ZO ongelooflijk gemakkelijk, ik produce ook met ableton live en ja logic heb ik ook horen zeggen dat dit een top programma is
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2010 20:34 
 
Hardtraxx Veteran

Daze schreef:
ben nu ook tijdje in fl bezig en ik vindt het niet ZO ongelooflijk gemakkelijk, ik produce ook met ableton live en ja logic heb ik ook horen zeggen dat dit een top programma is

vertrouw me ik heb ook met fl gewerk maar logic is veel beter en iets makkelijker om t begrijpen! ;)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner