Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2009 14:15 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hey, zijn hier nog mensen die traktor gebruiken om mee te mixen?
Ik heb een reloop digital jockey, maar ik krijg de instellingen bij traktor maar niet goed.
De handleiding is ook lekker kut en het is me tot dusver niet gelukt om er mee te werken.
Ik heb tijdelijk maar virtual dj ingesteld, maar daardoor kan ik veel functies van mn controller niet goed gebruiken.
Wat is nu precies het verschil tussen Audio 8 Dj en audio 4Dj, of moet ik die helemaal niet instellen.
Hulp wordt gewaardeerd!
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2009 15:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vraag maar raak!
Audio4/8 is de geluidskaart van Native Instruments (De maker van traktor). Deze heb je niet, dus hoef je ook niks voor in te stellen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 okt 2009 18:58 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke dus ik doe bij audio invoer mn eigen geluidskaart, maar vervolgens bij output routing, moet ik dan internal of external hebben?
Ik hoor het geluid erg brak kraken en ik kan de audio latency niet omhoog doen.
En maakt het verder nog uit of je als layout internal mixer, external mixer, internal mixer cover of external mixer cover hebt? Want t gebruiken van de knoppen op mn controller werkt niet, of deels.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 20:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

hulp wordt gewaardeerd XD
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 21:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

(ik neem aan dat je alle firmware die op de cd stond geïnstalleerd hebt)

Als je een reloop gebruikt zonder mengpaneel (dus alleen de reloop) dan moet je internal mixer gebruiken. Je laat dan alle functies die normaal gesproken op een mengpaneel zitten door traktor doen. Bij de internal mixer moet je 2 outputs opgeven (meer heeft de reloop ook niet). Een output is de master (dit is het geluid naar de boxen) en je koptelefoon. Dit instellen is gewoon ff trail-and-error, even kijken welke outputs waar moeten zitten ;) Waarschijnlijk reloop output 1+2 bij master en 3+4 bij headphone.

Waarom werkt er nog geen knop? Dit is omdat alle knoppen ingesteld moeten worden. Dit kun je handmatig doen of via een voorgemapt bestand. Traktor levert je zo'n bestand maar ook op het internet zijn verbeterde versies te vinden. Ik raad je aan om te beginnen met zo'n kant en klare map en vervolgens deze aan te passen. En als je uiteindelijk door hebt hoe dit mappen te werk gaat, alles zelf te mappen! :)

Als je een mapping hebt ingeladen en hij werkt nog niet, zorg dan dat de reloop bij midi in en midi out aangevinkt staat.

Als je geluid brak klinkt wil het zeggen dat de latency te hoog is. Hoe dit te verlagen? ASIO drivers instaleren. Heb je dit al gedaan? Dan kun je in de ASIO drivers zelf (niet in traktor dus) de latency aanpassen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 okt 2009 21:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

oke thx man :thumbup:
ik ga het morgen als ik tijd heb direct proberen het te fixen!
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner