Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2009 18:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hoi iedereen,

zoals ik al een paar keer heb gelezen hierzo, meen ik te zeggen dat er wel meer mensen zijn zoals ik die het probleem van het volumeverschil tussen verschillende track veel tegenkomen.
Op zich wreed irri.. want ik zie mezelf niet in die discotheek heel de tijd aan de gain prutsen.
Dus;

oplossing

MP3gain
Citaat:
Tired of reaching for your volume knob every time your mp3 player changes to a new song?
MP3Gain analyzes and adjusts mp3 files so that they have the same volume.


http://mp3gain.sourceforge.net/

vrij te downloaden :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mei 2009 18:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Op sich is een beetje spelen met je gain niet zo verkeerd. Met het gelijk krijgen van tracks op CDJ's zet ik altijd de gain van mijn niet-zaalplaat wat harder, kan ik goed luisteren of hij meeloopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 30 dec 2009 16:52 
 
Artiest

Wat ik altijd doe is: even naar de qlimax zappen en dan afstellen op bv 0db en als je dit aanhoud bij al je nummers is heel je mix uiteindelijk 0 db met natuurlijk her en der een klijne verandering maar dat ligt aan de lp of cd ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 02:37 
 
Hardtraxx Veteran

dweazle schreef:
Wat ik altijd doe is: even naar de qlimax zappen en dan afstellen op bv 0db en als je dit aanhoud bij al je nummers is heel je mix uiteindelijk 0 db met natuurlijk her en der een klijne verandering maar dat ligt aan de lp of cd ;)

jep doet ik ook altijd :) al wil ik hem tijdens het matchen wel eens wat hoger zetten, is wel makkelijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 02:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ja kwestie van je gain gebruiken. Ik vind met name dat de tracks van D-Block & S-Te-Fan altijd zo zacht zijn.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 04:05 
 
Hardtraxx Veteran

Kaap schreef:
Ja kwestie van je gain gebruiken. Ik vind met name dat de tracks van D-Block & S-Te-Fan altijd zo zacht zijn.

donkey rollers tracks ook, maar volgens mij komt dat omdat ze gewoon een hele zachte clap in de intro hebben :P tracks van technoboy (rock civ rmx bijv.) zijn bijvoorbeeld net zo hard maar hebben ene lekker harde snare in de intro waardoor die heerlijk te mtachen is vind ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 09:36 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik snap niet waarom iedereen hem harder zet tijdens het beatmatchen...?
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind de tracks van The Pitcher etc altijd net te zacht, daar zet ik de gain en de hoge tonen ietsjes harder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 dec 2009 11:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Khadber schreef:
Ik vind de tracks van The Pitcher etc altijd net te zacht, daar zet ik de gain en de hoge tonen ietsjes harder.

Ja snap ik, maar dat heb je wel met meer tracks, je moet de gains gewoon standaard bij iedere track opnieuw afstellen.
Cue'en naar mid en climax, zodat je zeker goed zit ;)
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner