Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2014 14:49 
 
Hardtraxxer

Hallo,

Ik ben nu een tijdje aan het mixen geweest met de Hercules DJ Control Instinct.
Ondertussen denk ik alle mogelijkheden op deze controller aardig onder de knie te hebben en wil ik dus de stap maken naar een wat geavanceerdere controller. Groot minpunt van de Instinct vond ik dat er geen Gain-knoppen op zaten dus dat is nu wel een vereiste. Ik had zelf een budget van € 250,- in mijn hoofd. Op Bax-shop had ik deze er zo gauw uit gepikt:

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... al-dj.html

Nu vroeg ik me af of dit een goede keuze is of dat er misschien nog iets beters verkrijgbaar is in deze prijsklasse...
Hierbij wilde ik jullie hulp inroepen. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie even voor mij zouden willen kijken.
Ik werk trouwens met Traktor dus op de bijgeleverde software hoef je niet te letten ;)

Bijvoorbaat dank,

Rigity
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 aug 2014 12:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

De belangrijkste vraag is, wat wil je met de MIDI controller gaan doen? Wil je bijvoorbeeld oefenen om ergens op een feestje te kunnen draaien of wil je wat meer kunnen doen qua live edits etc?

Als je wil oefenen voor het live draaien dan is het vooral belangrijk dat je fatsoenlijke pitchfaders en jogwheels hebt, zodat je ook op een setje CDJ's goed je gang kan gaan. Als je wat meer live-edits etc wil maken kan je kijken naar een controller met wat meer extra functies, zoals een beatpad, meer opties qua effecten etc.

Heb zelf overigens geen ervaring met de Reloop Beatmix, heb hier zelf nog wel een van de voorlopers staan, de Digital Jockey 2. Bij Reloop is het (volgens mij nog steeds) algemeen bekend dat de knoppen niet altijd van de beste kwaliteit zijn en de kans is groot dat je ze na een jaar voor een deel zal moeten vervangen. Prima als instap model, maar aangezien je zelf aangeeft een stapje hoger te willen, zou ik je aanraden om eerder voor een Numark of Pioneer te gaan.

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... tails.html

http://www.bax-shop.nl/digitale-dj-cont ... tails.html

De Pioneer DDJ-SB is overigens ontworpen voor Serato, maar er zijn ook voldoende Traktor mappings te vinden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 13:50 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik zelf twijfel nog over het aanschaffen van de Pioneer DDJ-SB om te leren draaien maar vraag me af in hoeverre dit me voorbereid om live te kunnen mixen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 sep 2014 20:02 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

wtr665 schreef:
Ik zelf twijfel nog over het aanschaffen van de Pioneer DDJ-SB om te leren draaien maar vraag me af in hoeverre dit me voorbereid om live te kunnen mixen?


Heb sinds 3 weken nu de sb bevalt me prima en met een mapping op traktor
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2014 12:08 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik gebruik zelf de Pioneer DDJ SR, echt een top ding als je 't mij vraagt. Ben naar mijn idee veel sneller op m'n kleine controller vergeleken op een volwaardige CDJ 2000 Nexus / DJM 900 set.

Afbeelding
Forumoverzicht » Algemeen » DJ's Corner