Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2017 20:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wederom een mooi feestje gehad. Waarbij het de eerste helft van de avond, van de 3 edities die ik ben geweest, zelfs muzikaal gezien de beste Hardclassics editie had kunnen worden naar mijn mening.

Ik was er vanaf het begin meteen bij. Deuren gingen niet om 22.00 open maar om 22.10, maarja zo erg was dat ook weer niet. Uiteindelijk zo goed als alles van Thilo meegemaakt. Hij draaide echt 140-142 bpm ofzo. Kende er niet veel van en het was niet echt dansbaar, maar wel heel vet. Platen die ik o.a. wel herkende waren Southstylers - Jazeker (Johnny Quil Mix) en Walt - Let The Music Play :D .
Hierna kwam Pavo, hij deed waar hij goed in was. Lekkere Early hitjes en ook ietwat onbekendere. Hij draaide ook wat Hardtrance volgens mij, heb namelijk nog een superdikke Scot Project plaat gehoord waar ik de naam van kwijt ben. Verder ook nog Shutterspeed enzo, helemaal top.
Deepack opende met de originele Fire Wire (L) en was verder precies wat ik verwachtte. En dat was op wat enkele missertjes na (zoals een of andere Zatox Tool) een heerlijke set. Verder ook nog nummers gehoord als Y.R.M.L en Cocaine MF, en de eigen standaard nummers als Stampuhh, Down Low, The Prophecy, Here's Johnny en X2X Remix :loving:
Daarna kwam Luna, openingsfilmpje gemist omdat ik toen bier ging halen, maar het was, ondanks dat ik de helft niet kende echt een top set. Laatste 50 minuten kwamen Pila en Tatanka ook meedraaien. Volgende nummers heb ik o.a. gehoord: 30 minutes, Mindspace, Shizzle My Dizzle, Salamandra (Hardstyle Masterz Remix), Disk Warrior, Just A Detail, Fother Mucker, Cocaine MF, Who's Calling, Insane, Time & Space (Warp Brothers Remix). Set van de avond naar mijn mening. Wel jammer dat Luna nog op het einde Don't Get Back moest gaan draaien :P

Vanaf hier ging het op muzikaal gebied helaas een beetje bergafwaarts. Technoboy begon, waarbij later nog Tuneboy mee kwam draaien. Opende met Mescal, en toen dacht ik dit wordt legendarisch. Helaas werd het daarna me wat te nieuw. Platen als Her Voice, Infinity en Channel KGB's was ik nog dolblij mee. Platen als Ti Sento, Hear This, Rage, Rambo Is a Pussy, Countdown, Housenatiion Remix en Vita zijn heel fijn, maar daarvoor kom ik niet naar Hardclassics. Zoiets draai je maar op een van de 84329 tijdmachine gerelateerde feesten. En dan draaien ze het Qlimax Anthem, is het verdomme weer niet het origineel maar die schijt 2012 Edit >.<
2e helft Luna zou wat nieuwer worden, dus ik verwachtte al veel tijdmachine classics. Maar als je dan ook echt alleen maar hitjes gaat draaien.. en dan ook nog platen als Break Down Low en zelfs een Mashup van Warface... ik had dus nooit gedacht een nummer van Warface op Hardclassics te kunnen horen xd Deepack en Thilo kwamen ook nog eventjes meedraaien. Wel nog dikke pluspunt voor Bring That Shit Back, verder was het nummers als Single Sound, Existence Remix, Get Up Shiverz, Light Of The Dark (Blackout Mix), Get Hit, Subsonic, Rate Reducer Remix, The Punishment etc.
Darkraver had ik echt 0 verwachtingen van maar dat heeft me nog wel verrast. Heb me er goed op vermaakt. Ook leuk dat hij 2 Steps Ahead - Drop It draaide. Tot half 7 hierna geluisterd en toen zijn we gegaan.

Verder is het personeel en de catering wel een aandachtspuntje. De wachttijden bij de bar waren soms tergend lang en daar heb ik me soms echt kapot aan lopen ergeren door de trage barpersoneel. En bij de catering 25 minuten staan wachten op een tosti uit de tostipan.

Ten slotte nog een pluspuntje voor het feit dat ik toch best wel wat Saifam gehoord heb. TNT draaiden er natuurlijk maar in beide sets van Luna zaten er nog wel een stuk of 4-5 (per set) in verwerkt. Maar ik hoop wel dat de volgende editie niet al de hele 2e helft tijdmachine gerelateerd is, maar dat het gewoon <2006 blijft met in de laatste paar uurtjes met regelmaat een nummer uit 2007 of 2008. Sfeer en geluid waren daarentegen, zoals altijd bij Hardclassics, tip top in orde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 feb 2017 21:01 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

SL8492 schreef:
Walt - Let The Music Play :D .

Waar hoor je tegenwoordig nog platen zoals die van Walt? :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 19:55 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Laat ik voorop stellen dat ik echt een heerlijke en geweldige nacht heb gehad. Maar ik vond het muzikaal gezien niet de beste editie. De beste set van de avond was de eerste set van Luna (later b2b met Pila en Tatanka). Echter halverwege de set van Technoboy (/TNT) begon het allemaal te veel op een Tijdmachine feest te lijken met hele nieuwe tracks (Next Dimensional World 2012 Edit, Break Down Low, Just As Easy en een mashup met Warface kicks bijvoorbeeld).

Ik vind het heel jammer dat het niet bij een hele avond early is gebleven, vooral omdat je er ook nog een tweede area bij hebt waar deze muziek ook gedraaid wordt... Ook gezien het feit dat bijvoorbeeld een OJKB-stage niet meer op CRAFT te vinden is, is het aanbod van echte early feesten/stages wel heel gering. Dit maakt het helaas zo dat op deze manier Hardclassics niet meer een zekerheidje is voor mij, ik kan namelijk veel dichter bij ook naar feesten met classics. Feesten waar ik niet 2 uur voor in de trein hoef te zitten.

Maar goed, zoals ik al zei, heb me wel heerlijk vermaakt hoor. Ontzettend veel gave tracks voorbij horen komen. Ook Darkraver vond ik heerlijk afsluiten met die (voor mij) nostalgische hardcore platen (Thrilseeka of Noize Supressor - Fingerz bijvoorbeeld). Ook de locatie blijft toch wel fijn; goed te bereiken met het OV, prima geluid. Alleen het wachten bij de bar duurt soms (erg) lang.
Ongelezen bericht Geplaatst op 20 feb 2017 20:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zou echt heeel erg teleurgesteld zijn als ik naar Hard Classics ga en vervolgens platen hoor die zelfs nog na 2011 gemaakt zijn. Ik hoop dat ze zich op HCOTB wel aan het concept houden want het aanbod aan Early is wel heel schaars tegenwoordig. Gelukkig verwacht ik dat ze zich in de Early zaal op Remember wel aan het concept houden! :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 00:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Indy schreef:
Ik zou echt heeel erg teleurgesteld zijn als ik naar Hard Classics ga en vervolgens platen hoor die zelfs nog na 2011 gemaakt zijn.

Hier reken ik de laatste jaren een beetje op. Tuurlijk wordt er ook wel echt oude shit gedraaid, maar ook zeker (veel te) nieuwe platen. Als je je hieraan keihard gaat ergeren, verlies je helaas... te veel mensen gaan los voor de DJ's om het niet te doen. Afgelopen zaterdag, echter, had ik vooraf al besloten dat ik er 95% scheid aan te hebben, en dat werkte. Behalve die fakking kut hoeren warsjees mashup (die is gewoon echt heel erg kut) en misschien nog een paar plaatjes, heb ik me echt super goed vermaakt. Zelf Crypsis - Break down low (die dus echt TOTAAL niet in het concept past) was niet super vervelend, omdat gewoon wel veel mensen los gingen. Qua sfeer is Hardclassics echt een feest waar de sfeer, zolang early de boventoon voert, gewoon fantastisch is, en dat zorgt er voor mij ook voor dat ik minder ga lopen janken om te nieuwe tracks.


Tuurlijk zou ik graag een Hardclassics zien waar elke DJ zich aan de <2007 regel houdt, maar dat is (helaas) niet realisctisch... Dus met dat in mijn achterhoofd heb ik me dus echt kei goed vermaakt.

Set van de avond was voor mij trouwens de 1e set van Luna. Nondeju zo weel oude tracks, gewoon echt 2002-2004 spul, heerlijk. TNT was ook goud, hetzij meer een Tijdmachine set mja boeie
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 09:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar wat heeft dan de doorslag gegeven om naar Hardclassics te gaan i.p.v. VWAB als je toch al verwacht veel classics te horen i.p.v. early. Ik wil zelf ook nog eens een Hardclassics editie bezoeken dus ik ben wel benieuwd naar jouw afweging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 09:45 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Maar wat heeft dan de doorslag gegeven om naar Hardclassics te gaan i.p.v. VWAB als je toch al verwacht veel classics te horen i.p.v. early. Ik wil zelf ook nog eens een Hardclassics editie bezoeken dus ik ben wel benieuwd naar jouw afweging.


Als je meer van de early bent en een feest draait 90% tijdmachine en de andere 50% tijdmachine dan heb je de keuze snel gemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 09:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Als je meer van de early bent en een feest draait 90% tijdmachine en de andere 50% tijdmachine dan heb je de keuze snel gemaakt.


Daar heb je een punt haha. Maar verder nog dikke pluspunten aan Hardclassics behalve sfeer (& geluid in The Box) of zijn dat een beetje de positieve punten?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 feb 2017 10:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Toen ik geweest was, was het eigenlijk hetzelfde als hier gemeld.

The Box had een prima sfeer, al probeerde wel iemand te doen alsof hij dronken was en tegen mensen aan te leunen om zo diegene zijn zakken te rollen (probeerde hij bij mij en nog iemand van onze groep) maar dat hadden we snel door, bewaking deed er echter niks aan.

De rijen voor de bar, muntjes en de catering is wel echt een punt. Dat duurt gewoon achterlijk lang daar. Eveneens vond ik het, ondanks dat er een aparte rookruimte was, erg muf en benauwd na een tijd.

Qua feest is het gewoon top, goede setjes altijd, goede sfeer, goed geluid, ruimte om te zitten. Dikke prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 feb 2017 15:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MelvinFR schreef:
Broken Balance schreef:
Als je meer van de early bent en een feest draait 90% tijdmachine en de andere 50% tijdmachine dan heb je de keuze snel gemaakt.


Daar heb je een punt haha. Maar verder nog dikke pluspunten aan Hardclassics behalve sfeer (& geluid in The Box) of zijn dat een beetje de positieve punten?

Er zijn altijd een paar maten die steevast meegaan naar HC, waardoor ik het altijd super naar m'n zin heb. De sfeer is er inderdaad vrij uniek, en het feit dat er meer early wordt gedraaid dan op een classics feest (ik bedoel, hier draaide Luna gewoon Bass Generator en Shithead :loving: :loving: Ohja en Pavo die even de originele Direct Dizko erop gooit... nondeju wat vet) maakt voor mij de keuze niet heel moeilijk ;) Ik vind het qua muziek ook diverser trouwens.
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten