Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 22:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jawel schreef:
Dit is precies hoe de huidige stand van zaken is. Zoiets van: we hebben weer een aardig verzetje gehad met daarbij de nodige genotsmiddelen, volgend weekend weer opnieuw. Er is geen beleving/bezieling meer.


Jawel hoor, hier heb je gelijk in.

Daarom dat ik, in tegenstelling tot mijn vroegere jaren, bijna geen drugs meer gebruik op evenementen. Het doet voor mij echt afbreuk aan de muzikale ervaring.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 23:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Jawel schreef:
verhaal


Op de 1 of ander manier is dit best depri om te lezen als iemand die pas sinds 2/3 jaar naar feesten gaat
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 10:25 
 
Hardtraxx Veteran

Alsof Bfront niet al zijn 'trucjes' herhaaldelijk doet :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 11:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Spobbertiet schreef:
Alsof Bfront niet al zijn 'trucjes' herhaaldelijk doet :lol:

Qua producties misschien, maar hij is wel iemand die er vaak nog wat classics/onbekender spul bij durft te pakken. Kunnen veel "raw hardstyle" dj's nog wat van leren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 12:41 
 
Hardtraxxer

TimothyB schreef:
tamme reactie achter uit de zaal. Dus ik kijk achterom. Loopt verdomme 3/4 van de mensen al richting de jassen zonder ook maar enigszins iets te laten merken dat ze het naar hun zin hebben gehad!

Dat heeft iedereen toch al de hele nacht gedaan? Direct naar uitgang lopen gebeurt op ieder feest zolang als ik me kan herinneren en ik ga sinds 2006 naar feesten.

Citaat:
Er is geen beleving/bezieling meer. DJ's hebben het er ook over, maar zullen dat nooit publiekelijk naar buiten brengen.

Echt onzin. Beleving/bezieling is voor zover ik heb gemerkt altijd hetzelfde gebleven, het verschilt alleen per feest. Als je dat zelf anders ervaart, heeft dat misschien te maken met je eigen verzadiging.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 13:13 
 
Donateur
Avatar gebruiker

corneelwr schreef:
Spobbertiet schreef:
Alsof Bfront niet al zijn 'trucjes' herhaaldelijk doet :lol:

Qua producties misschien, maar hij is wel iemand die er vaak nog wat classics/onbekender spul bij durft te pakken. Kunnen veel "raw hardstyle" dj's nog wat van leren.

Inderdaad. Zolang hij geen half uur op Qlimax geboekt staat is hij een van de weinigen op een groot podium die wel eens weet te verrassen. Maar voor de rest eens, neem ik aan Spobber?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 15:02 
 
Hardtraxx Veteran

Ja dat wel, vind alleen Bfront ook een redelijk Frontliner syndroom hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 15:12 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ja, je hebt gelijk. Als je rechtlijnig bent: iedereen aan de top doet inderdaad hetzelfde weinig verrassende trucje op grote stages.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 16:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Valt mij idd ook vies tegen van B-Front dat hij tegenwoordig ook geen bijzondere sets meer neerzet.

DJ sets (dit gaat niet alleen over B-Front) zijn gewoon showcases geworden van eigen werk met als je geluk hebt nog een paar kutplaten erbij van gasten die op hetzelfde label muziek uitbrengen.

Wat zou ik toch graag weer sets zoals Crypsis @ Qbase (weet zo even niet meer welk jaar) horen, toen die eindigde met platen als Pattern 1 en Place of Terror origineel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 17:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft ook wel deels te maken met het huidige publiek (en zo is de cirkel weer rond).

De laatste jaren is hardstyle (voor mijn gevoel) veel populairder geworden, met als gevolg dat meer mensen naar hardstyle feesten gaan. Deze mensen gaan, voor mijn gevoel, echter niet alleen voor de muziek maar ook voor de gezelligheid en ook omdat het een omgeving is waar ze makkelijk/veilig drugs kunnen gebruiken. Zij gaan dan ook minder naar feestjes dan mensen die écht fan zijn van de muziek. Dit brengt veel volk mee wat niet veel kent. Daardoor komt een steeds groter wordend deel van het publiek voornamelijk voor de bekende platen van de artiest. Dat kun je ze uiteraard niet verwijten, want dat zijn de platen waar ze de artiesten van kennen. In het geval van B-Front (om daar maar even bij te blijven) zijn dat bijvoorbeeld een The Paradox, Dark Moon, Mysterias, Inner Creativity, Lost, Magic, etc. Waar die hard fans bijvoorbeeld helemaal blij worden van platen als Virus, zal het publiek wat niet zo vaak naar feestjes gaat die plaat niet kennen en daardoor stil staan, mede doordat de liefde voor hardstyle minder groot is en het gewoon leuk is om naar zo'n feest te gaan zolang ze muziek horen die ze kennen. Hierdoor zullen ze thuis ook niet snel de discografie van iemand doorspitten om nummers te ontdekken. Zie het als wanneer je naar informatie over een willekeurig onderwerp zoekt op Google: je zoekt zelden voorbij de eerste pagina, tenzij het je echt interesseert. DJ's spelen hier op in door muziek te draaien die ze kennen. Zo vermaken ze alsnog het grootste deel van het publiek. Nou is B-Front wel iemand die dat snapt en probeert toch wat oude platen te draaien in zijn sets voor de mensen die ze wel kennen. Verhoudingsgewijs zijn dit er natuurlijk niet veel, anders staat 75% van het publiek de halve set stil, en dat is iets wat je als artiest absoluut niet wil. Zeker niet in een scene waar 'lekker beuken' centraal lijkt te staan.

Het feit dat hardstyle groter wordt zorgt ook dat meer organisaties en kleine promotors een slaatje eruit willen slaan. Dit kunnen ze alleen doen door (semi-)bekende artiesten te boeken. En die artiesten, je raadt het al, zijn degenen met bekende nummers. Want dat is waar steeds meer (lokaal) publiek ze van kent. Voor het die hard publiek is dit niet meer interessant, want die hebben die artiesten al heel vaak gezien en hekelen de sfeer als mensen niks kennen. Het resultaat is dat de bekende nummers alleen maar bekender worden en men komt om een producer hun eigen plaatjes te zien instarten. Mixwerk valt dat soort mensen niet op, waardoor je je als het ware alleen kunt 'onderscheiden' (oh de ironie) door zoveel mogelijk bekende (eigen) platen te draaien. Doe je dat niet, dan komt men niet op je sets af. Voor veel van die producers is het hun enige manier om brood op te plank te brengen en dus moeten ze wel zo draaien om rond te komen.

Daarnaast zorgen al die feestjes er inderdaad voor dat de markt deels verzadigd raakt. Men komt minder voor de muziek, zal minder snel naar een feestje gaan voor een select aantal artiesten en heeft liever veel artiesten uit hetzelfde straatje die ze kennen waar ze een paar nummers van kunnen waarderen dan een originele line-up waar veel stijlen vertegenwoordigd zijn in relatief weinig artiesten. Dat zorgt ervoor dat organisaties, om hun feesten nog enigszins rendabel te maken, veel namen moeten boeken waardoor de draaitijd per artiest minder wordt. Hierdoor moeten zij nog meer keuzes maken qua tracks en zullen zij enkel voor hun meer bekender werk kiezen. Tja, kun je het ze dan nog verwijten?

Tering wat een lang verhaal is dit geworden.

TL;DR: Meer mensen gaan gemiddeld naar minder feesten, waardoor DJs zichzelf (en labelgenoten) zoveel mogelijk moeten promoten. Organisaties zien hardstyle groeien, willen er een slaatje uit slaan en doen dit of met enkel bekende artiesten of met heel veel artiesten, waardoor eigen werk draaien gestimuleerd wordt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 17:57 
 
Hardtraxx Addict

Perfect voorbeeld hier van.
Ik was mee gevraagd naar intents door een vriend omdat hij anders met drie 17 jarige zat. Twee van hun zijn heel het weekend alleen van de camping af geweest voor de shows en de 3 sets waar radical redemption mee te maken had.

Zelfs na een appje dat als ze snel kwamen ze een gratis album konden krijgen (donkey rollers) bleven ze liever op de camping want ze kenden het niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:01 
 
Hardtraxxer

Jep, mooi verwoord. Las pas toevallig dit artikel, sluit goed aan op die verschuiving van publiek:
https://www.vice.com/nl/article/mb7w5q/ ... tuur-kapot

Wat dat betreft is het voordeel bij vanavond dat er totaal geen hype of verwachting is. Niet alleen omdat je bijna alleen nog maar positief verrast kan worden, maar misschien ook omdat acts meer de vrijheid zuleln voelen om wat meer buiten de gebaande paden te gaan. Lezen jullie mee, dj’s van vanavond? :P
Heb er zin in :yay:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal het er ook niet mee te maken hebben dat hardstyle gewoon ouder wordt? Ik zie mezelf als iemand van de nieuwere generatie. Ga maar al te graag naar deze feesten (geen drugs gebruik) en ken de meeste nummers die worden gedraaid (omdat er dus weinig oude platen worden gedraaid). Nou ken ik genoeg oude platen uit 2006-2012 maar bij lange na niet zoveel als sommige mensen hier op HT. Kost ook gewoon veel tijd om alles door te spitten. Denk dat het dus een beetje een automatisch proces is, want er is gewoon zoveel muziek aanbod dat het soms niet meer bij te houden is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 19:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi stukje Joey. Kan me er zeker in vinden. Zie het zelf ook binnen m'n vriendengroep.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 20:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Joey slaat de spijker op z’n kop denk ik!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 20:56 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ik zit heel hard te twijfelen om hier lekker last-minute naar toe te gaan. Voor de 30 euro die de tickets nu op ticketswap kosten vind ik de lineup prima. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 21:18 
 
Hardtraxxer

Ik heb er zin in! :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 21:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ilse_S schreef:
Ik heb er zin in! :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 21:45 
 
Hardtraxx Veteran

Zenda schreef:
Ik zit heel hard te twijfelen om hier lekker last-minute naar toe te gaan. Voor de 30 euro die de tickets nu op ticketswap kosten vind ik de lineup prima. :P


Haha dit had ik ook. Zojuist tickets gehaald :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 23:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ilse_S schreef:
Ik heb er zin in! :D :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2017 00:18 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ticket inmiddels gekocht, ik loop rond in een Waldorf & Statler (oude mannen van de muppets) shirt met de tekst Old School. Daarnaast twee meter lang en een kop die je van je leven niet meer vergeet (positief of negatief mag je zelf uitmaken), dus tik me maar aan!
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2017 07:47 
 
Hardtraxxer

Jezus wat een dik feest! Zoveel diversiteit in muziek en dat in combinatie met de locatie en heel veel gezellige mensen. Tot nu toe voor mij het beste feest van het jaar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2017 08:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Blij verrast hoe fijn het hier was! Na Wildstylez moest ik wel even omschakelen. Maar daarna er weer helemaal doorgekomen. Toch wat meer slapen tijdens de week denk ik -.-
Nog een goede daad vericht door Melvin te helpen met zoeken naar zijn gevallen munten ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2017 08:36 
 
Hardtraxxer

Ik heb me ook geweldig vermaakt. Fijn compleet qua muziek, van de vroege pareltjes via de nieuwste kippenvel-platen tot het ordinaire ragwerk. Zatox ook verrassend dik, alleen miss te hoog tempo, had graag de 2e climax van Loops&Thinga gehad :P
Na de klassiekertjes t meest genoten van Audiotricz&Bass Modulators en Ran-D, Adaro en Digital Punk. Fucking kippenvel over mn hele lijf bij Everyday :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2017 12:35 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Afgaande op de filmpjes moet dit wel echt een legendarisch feest zijn geweest zeg!! Sfeer leek er ook heel erg goed in te zitten.
Toch wel balen dat ik hier niet bij was... :(
Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Forumoverzicht » Algemeen » Feesten