Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 20:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Bob schreef:
Svbtwee schreef:
Bij de converter die ik gebruik hangt het vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Voor thuis heb ik toch geen 320 nodig.

Dit werkt toch niet echt zo?


Misschien dat de file het wel zegt, maar als het goed is downgraden Youtube en (ik dacht ook) Soundcloud hun sounds automatisch al naar iets dat al een stuk onder 320 zit. Dus dan heb je bijvoorbeeld een 248 rip van een 225 track. Oftewel gewoon redelijk kut ook nog.

Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

Deze converter is merkbaar beter als ander converters dus hij zal idd best wel nauwkeurig de kwaliteit overnemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 20:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Kan iemand hem dan uploaden in 320? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 20:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

DL22 schreef:
Kan iemand hem dan uploaden in 320? :P

De enige die dat kan is Sub Sonik xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

hurricane schreef:
DL22 schreef:
Kan iemand hem dan uploaden in 320? :P

De enige die dat kan is Shockerz xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 22:16 
 

Svbtwee schreef:
Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

Deze converter is merkbaar beter als ander converters dus hij zal idd best wel nauwkeurig de kwaliteit overnemen.


je weet dat soundcloud en youtube maar een bitrate van 128kbps hebben?
dus je tussen 225 en 248 klopt ook niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2017 22:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

jeffrey2107 schreef:
Svbtwee schreef:
Volgens de converter die ik gebruikt nemen ze exact de kbps over van het originele sample. Bij yt is dit dus vrijwel altijd tussen de 225 en 248. Op soundcloud is het vaak maar 128 kbps dus gewoon kut.

Deze converter is merkbaar beter als ander converters dus hij zal idd best wel nauwkeurig de kwaliteit overnemen.


je weet dat soundcloud en youtube maar een bitrate van 128kbps hebben?
dus je tussen 225 en 248 klopt ook niet

Dus ik word gewoon weer bedrogen :cry: :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 15:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Je was met net voor :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 16:26 
 
Hardtraxx Addict

Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 16:31 
 

Pandemonium schreef:
Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.

die converters krijgen er anders geen 320 vanaf, al zeggen ze vaak van wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 17:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pandemonium schreef:
Soundcloud klinkt altijd veel luider dan Youtube omdat Youtube altijd de kwaliteit downgrade. Als je via soundcloud een nummer convert dan krijg je gewoon de volle 320 kbps ook al word er gezegt dat het 128 is.


Wie is eigenlijk het beste met geluid in dat opzicht? Soundcloud, Spotify of YouTube?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 19:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Spotify Premium voor zover ik weet. Volgens mij hebben hun alles in 320.

Gewone Spotify en YouTube downgraden het geluid lichtelijk to erg.

Soundcloud geen idee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 20:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Spotify Premium voor zover ik weet. Volgens mij hebben hun alles in 320.

Gewone Spotify en YouTube downgraden het geluid lichtelijk to erg.

Soundcloud geen idee.


In mijn ervaring is dat Soundcloud als je Spotify, YouTube en Soundcloud vergelijkt. Moet wel zeggen dat ik op Soundcloud eigenlijk enkel dance gerelateerde muziek luister, en op Spotify juist niet. Maar zelfs dan neig ik naar Soundcloud.

OT: waarom upload hij een free release van 128 kbps? Ik snap zoiets echt niet..
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2017 22:22 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Spotify Premium heeft alles in 320kbps.
Youtube zit vrijwel altijd rond de 192kbps. Hangt af van veel dingen zoals netwerk, bitrate van video, etc.
Soundcloud is een drama met een luttele 128kbps
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2017 13:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En @ ver hierboven. De 320kbps rip e.d. zijn een leugen.

Als iets opgenomen of gemaakt is in een bepaalde bitrate kan je dit niet upscalen. Wanneer een rip al opgenomen is in 128 kbps kan je er wel een 320kbps file van maken, maar de kwaliteit verandert niet.

Daarom kloppen die YT converters ook altijd voor geen reet. YouTube compressed bijna altijd naar 192, wanneer je een converter gebruikt die "320 kbps" ript, dan schrijft hij in principe gewoon waardeloze mb's er bij. De kwaliteit is nog steeds 192kbps.

Dat is het zelfde als proberen van een 420p filmpje een HD filmpje te maken. Het kan niet, je kan niet magisch pixels erbij toveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 mrt 2017 17:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Gooi maar eens een ripje die zegt dat hij 320kbps is in een spectrum analyzer zoals Spek(http://spek.cc/), dan zul je zien dat de cutoff ruim onder de 20kHz (320kbps) ligt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 mrt 2017 15:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Trajanusch schreef:
Gooi maar eens een ripje die zegt dat hij 320kbps is in een spectrum analyzer zoals Spek(http://spek.cc/), dan zul je zien dat de cutoff ruim onder de 20kHz (320kbps) ligt.


Precies dit.
Vorige  1, 2, 3, 4
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Gratis tracks