Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 dec 2015 14:41 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Reverzion - Goddess of Wisdom EP (BL003)

Label: Beyond Limits
WEB release: 21/12/2015

Tracks:
1. Reverzion - Goddess of Wisdom (Original Mix)


2. Reverzion - Goddess of Wisdom (Zygoma & Paze Remix)
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 dec 2015 17:29 
 
Hardtraxx Veteran

:thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 dec 2015 21:43 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Iemand? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 dec 2015 16:12 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Heb ze geluisterd, normaal post ik nooit in deze sectie (ik ben zelf ook geen producer dus verwacht geen inhoudelijke feedback), maar Zenda zei dat iedere kritiek welkom is, dus bij deze :P

Original
Rare intro, dat gepingel op de achtergrond vind ik niet echt bij de kicks passen, vind de kicks ook niet erg fijn klinken eerlijk gezegd, met een soort wall of bass eronder. Het breakje is wel leuk gedaan, maar een beetje willekeurig in mijn ogen. Kicks in de mid zijn lekker diep, maar ik vind ze veel te lang waardoor ze niet echt veel impact hebben. Screeches zijn wat dun, maar op zich wel fijn dat ze niet overdreven aanwezig zijn en echt een 'ondersteunende' functie hebben.
Break vind ik wel leuk, maar wordt wel wat langdradig op een gegeven moment, ik hou meer van een wat snellere opbouw. De synth die begint op 2:28 vind ik totaal niet fijn, sorry :$ Dat even buiten beschouwing gelaten vind ik dit deel van de break wel leuk, goede opbouw, alleen dat 'achtergrondgepingel' begint me een beetje te storen ondertussen.
Zowel de synth als de melodie in de climax zijn niet echt mijn smaak, en de kicks zijn eigenlijk weer hetzelfde verhaal als in de mid. Pitch is wel lekker subtiel, alleen die in het laatste stuk van de climax had van mij niet gehoeven. Lijkt een beetje alsof de kicks sowieso al redelijk 'hoog' beginnen. Tweede climax is over het algemeen een pluspunt, maar ik vind het in dit geval niet echt veel toevoegen aan de track. Beetje geforceerde kickrolls ook tussendoor, alhoewel die op 3:55 nog wel leuk klinkt. Vraag me ook een beetje af waarom de tweede climax zoveel langer is dan de eerste, lijkt mij dat de eerste climax het 'uitgangspunt' is en het hoogtepunt van de track. Wat gebeurt er met de kicks in de outro @ 5:05, het klinkt voor mij een beetje als wanneer iemand er bij een overgang nét naast ligt en je een soort mini-echo hebt, of was dit ook de bedoeling?

Remix
Het BPM van deze versie ligt mij in ieder geval al een stuk beter. Ik vind het pianogepingel hier iets beter uitgewerkt, het 'leidt' je meer door de break heen. Wel jammer dat je na het stuk opbouw (0:12-0:24) eigenlijk uit het niets ineens weer teruggegooid wordt, voor mij een soort letterlijke anticlimax. In de break kan ik m'n aandacht er moeilijk bijhouden, alleen pianospel, vocals en wat vechtende vogels (?) is iets te weinig om me te boeien. Pas na een halve minuut break begint er voor mijn gevoel pas enige vorm van opbouw. Sowieso vind ik een dikke minuut wel lang voor een break voor de mid (of telt dit als climax? Zo ja, dan nodig je anderen niet echt uit om deze plaat ooit in te mixen denk ik, er van uitgaande dat dit de full is). Het korte stukje break met de screeches vind ik wel leuk. In de mid (of anti, whatever) heb ik een beetje het gevoel alsof de kicks net niet helemaal logisch onder de screeches zitten qua timing, alsof ze eigenlijk een fractie van een seconde later zouden moeten doorkomen. Kicks zelf zijn op zich wel fijn trouwens, screeches zijn wel goed uitgewerkt maar zijn niet echt mijn smaak.
De volgende break vind ik wat fijner, door de zachte synth (?) op de achtergrond klinkt het wat minder 'droog', en er wordt een stuk sneller opgebouwd. Leuk trouwens dat gespeel met hihats, over de hele track ook. De melodie is wel leuk, vind de synth ook een stuk voller dan in de original. Maar die kicks die al na 4 beats pitchen, tja, daar ben ik geen fan van :P De kickpatronen in het tweede deel zijn wel leuk gedaan, maar vind ik wel vrij standaard, en zijn ook wel wat overvloedig als je bedenkt dat in de eerste 32 beats geen enkele onregelmatige kick zit. De outro begint vrij snel na de climax, daardoor verwachtte ik hier eigenlijk wat meer terugkomende elementen in. De break na de climax bouwt niet genoeg af om het zo maar even te noemen, waardoor ik meer van de outro verwachtte dan wat er nu kwam.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 jun 2016 22:13 
 
Hardtraxx Newbie

Die remix is veel beter, gelijk gedownload.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 jun 2016 20:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

@ Sev7n S1ns: Thanks! :D

@ Bouke: wow, zie ik nu pas, tl;dr :x
Nee hoor, enorm bedankt voor je uitgebreide feedback :D
Forumoverzicht » Algemeen » Producer's Corner » Gratis tracks