SimpleEffect schreef:
Hardstylistic schreef:
hardstylegeneration schreef:
Super vet deze plaat! Maar heb wel het idee dat radical redemption meer dan 50% aandeel heeft aan deze track.. vergelijk dit eens met brutal 6.0
Ik las je comment en ik startte de plaat en gelijk die 1e 3 noten en het hele 'sfeer en opbouw' plaatje is echt een kopie van inderdaad. De sounds en lyrics zijn wel bruut en die 2e melo is ook kneitervet. Maar ik hoor die overeenkomst meteen, helaas.
Dit idee had ik dus ook. Vooral de "kleine kickrolls" voor de kicks.
En hoe de melodie van hoog naar laag gaat is ook typisch Radical
Beetje t zelfde als de Highest Pressure remix
Behalve dat Chain Reaction dit al jaren zo doet, voor Radical uberhaupt bij MiM zat en voor Radical uberhaupt normaal kon produceren. Zijn sounds ontwikkelen zich gewoon net zoals de gehele MiM stal maar de stijl van deze plaat schreeuwt Chain Reaction.
Mensen vergeten dat Radical van Angerfist heeft leren produceren, net zoals Crypsis en dus waarschijnlijk ook Chain Reaction. Echter waren de platen van Crypsis en Chain Reaction gelijk van hele goede kwaliteit terwijl de eerste twee albums van RR van twijfelachtige/matige kwaliteit zijn (buiten het feit dat aardig platen daar op wel vet zijn).
Waarom zou de beste man dan hulp van RR nodig hebben als hij dit prima zelf kan. Heel MiM klinkt sowieso moeilijk veel als elkaar.
En een melodie die van hoog naar laag gaat is niet typisch Radical, wat een onzin, dus Bass Modulators - Imagine is ook gelijk geïnspireerd door Radical?
CR weet prima hoe hij moet produceren en produceert nu in de heerlijke oude MiM stijl die hij had met nieuwere sounds. Alleen maar lof daarvoor, maar nee laten we het gelijk afschuiven op Radical. Lekker voor zo iemand.