Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 jun 2017 21:46 
 
Artiest

Dark Pact - Guillotine Predator (DT048)

Label: Derailed Traxx
WEB release: 19/06/2017

Tracks:
Dark Pact - Guillotine Predator

Samples:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1527851503952911&id=167430253350336

Bron: Ikzelf :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 11:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als je het creatieve proces en de voldoening die je krijgt van een plaat als Abyss moet vergelijken met het creatieve proces en de voldoening die je van deze plaat krijgt, wat zou je dan zeggen?

Ik probeer geen dingen voor je in te vullen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je hier veel voldoening uit haalt. Hoor graag wat je erover te zeggen hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 11:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Als je het creatieve proces en de voldoening die je krijgt van een plaat als Abyss moet vergelijken met het creatieve proces en de voldoening die je van deze plaat krijgt, wat zou je dan zeggen?

Ik probeer geen dingen voor je in te vullen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je hier veel voldoening uit haalt. Hoor graag wat je erover te zeggen hebt.


Ben het met je eens hierover. Break is heel nice, maar de rest vind ik echt heeeel standaard en beetje ondermaats voor dark pact begrippen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 12:57 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Als je het creatieve proces en de voldoening die je krijgt van een plaat als Abyss moet vergelijken met het creatieve proces en de voldoening die je van deze plaat krijgt, wat zou je dan zeggen?

Ik probeer geen dingen voor je in te vullen, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat je hier veel voldoening uit haalt. Hoor graag wat je erover te zeggen hebt.


Ik snap je punt, als outsider zie je niet het proces en de denkwijze die ik doorloop tijdens de productie van deze track. De waarheid is misschien niet wat je wilt horen, maar ik haal enorm veel voldoening uit elke track die ik maak in de studio. Ondanks dat de tracks niet altijd hetzelfde zijn qua insteek.

Guillotine Predator heb ik geproduceerd in een tijd dat ik voelde dat ik mezelf aan het beperken was, ik ging totaal open-minded de studio in en liet me meeslepen met wat vet klonk. Die energie en passie heb ik hierin gestopt, zonder die Dark Pact sfeer te missen. Ik heb met veel verschillende sounds en kicks lopen experimenteren in deze track, de totale flow, energie en opbouw is verre van hoe ik tracks normaal maak en hoe hardstyle tegenwoordig überhaupt is opgebouwd. Ja ik haal voldoening uit deze track te produceren, ik kan namelijk niet iets maken wat ik zelf niet mooi vind. Trust me, I've tried.

Ik wil de track dan ook totaal niet labelen als een "standaard beuk raw" plaat, maar op een of andere manier willen sommige mensen wel meteen een kaartje plakken aan de track en omdat het geen melodieuze climax bevat is het direct "standaard". De plaat heeft in totaal 4-5 kicks, kickswitches de hele track door, de opbouw is compleet anders, de energie is anders en de sounds zijn meer richting oldskool Hardstyle. Gezien de RAW die wordt geproduceerd tegenwoordig vind ik dat niet "standaard".

Dus om antwoord te geven op je vraag: ja ik heb hier zeker evenveel voldoening uit gehaald als bij het produceren van Abyss. Anders had ik het niet uitgebracht, echt niet. Ik ga niet maar gewoon poep produceren omdat dit aan slaat ofzo.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oh ik vind t leuk dat je hier voldoening uit haalt hoor, dat is absoluut niet vervelend om te horen. Kan het me bij deze plaat alleen niet zo goed voorstellen. We hebben ook een andere smaak, dus t is wel logisch dat we er anders over kunnen denken.

Wat vind je bijvoorbeeld anders aan de opbouw als je dit vergelijkt met de standaard raw hardstyle van tegenwoordig?

Ben het trouwens niet met je eens wat betreft een labeltje plakken op een track. Misschien dat jij als producer heel anders luistert naar nummers, maar ik, als leek op het gebied van produceren, hoor hier weinig anders aan in vergelijking met de standaard raw hardstyle. Wat ik als leek hoor is een standaard break met wel best een leuke melodie á la oude Zany & Beholder platen of zo (?), standaard vocalen en een standaard anti met leuke kickswitches maar wel standaard kickrolls en sounds.

Ik probeer je hier niet mee onderuit te halen, ben oprecht benieuwd naar je mening. Hoor dus graag van je wat je er anders aan vindt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 16:47 
 
Artiest

Daveytl schreef:
Oh ik vind t leuk dat je hier voldoening uit haalt hoor, dat is absoluut niet vervelend om te horen. Kan het me bij deze plaat alleen niet zo goed voorstellen. We hebben ook een andere smaak, dus t is wel logisch dat we er anders over kunnen denken.

Wat vind je bijvoorbeeld anders aan de opbouw als je dit vergelijkt met de standaard raw hardstyle van tegenwoordig?

Ben het trouwens niet met je eens wat betreft een labeltje plakken op een track. Misschien dat jij als producer heel anders luistert naar nummers, maar ik, als leek op het gebied van produceren, hoor hier weinig anders aan in vergelijking met de standaard raw hardstyle. Wat ik als leek hoor is een standaard break met wel best een leuke melodie á la oude Zany & Beholder platen of zo (?), standaard vocalen en een standaard anti met leuke kickswitches maar wel standaard kickrolls en sounds.

Ik probeer je hier niet mee onderuit te halen, ben oprecht benieuwd naar je mening. Hoor dus graag van je wat je er anders aan vindt :)


Noem eens iets wat jij niet standaard vind? Want je noemt in principe alle elementen op die horen bij een hardstyle track en regeert hierna als standaard.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 18:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Platen van bijvoorbeeld Noisecontrollers, Audiofreq, Phuture Noize en B-Front hebben allen een geheel eigen sound en/of experimenteren met andere kicks/screeches en zetten naar mijn mening constant nieuwe standaarden en starten trends in de Hardstyle.

Als ik niet had geweten dat deze plaat van jou was, had die naar mijn mening ook van 10 andere artiesten kunnen zijn. Ik hoor ook weinig elementen in de track die ik nog niet eerder heb gehoord van andere artiesten. Kan t moeilijk specifiek beschrijven waarom de plaat niet origineel is, dat heeft toch te maken met de track als geheel.

Ik draai daarom de vraag een beetje om: noem eens onderbouwd een aantal elementen van deze track die jij als niet standaard bestempelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 21:16 
 
Artiest

Zet een willekeurige track van Radical, Warface, Rebelion, Malice, Adaro, E-Force of wie dan ook op en dan deze en dan ben ik benieuwd of je nog steeds zegt dat deze hetzelfde klinkt.

De track kent 4-5 verschillende kicks, kent geen echte mid intros, maar bestaat uit een serie verschillende climaxes. De screeches, lead sound en melodie gaan veel meer terug naar een 2008-2009 Hardstyle periode die tegenwoordig bijna niet meer aanwezig is. De kicks zijn, in tegenstelling tot de meeste kicks tegenwoordig, niet gated en de nadruk ligt niet op de punch met alleen een bas en reverb.

Genoeg voor het lijstje?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 23:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zeker genoeg. Qua melodie ben ik het met je eens.

Kun je me een voorbeeld geven van een screech en lead sound waarmee je deze track kunt vergelijken met een track van die periode of kun je me uitleggen waarom je die in de style van 2008-2009 vindt zitten? Ik begrijp namelijk niet helemaal wat je bedoelt. Bedoel je dat de sounds wat ronder/minder scherp zijn in vergelijking met de tracks van nu?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 jun 2017 23:37 
 
Hardtraxx Addict

Ik vind dit qua indeling/energie een beetje gaan naar deze 04~08 Hardstyle:

https://www.youtube.com/watch?v=3dG74__GNoM [meerdere kicks, niet standaard indeling]
https://www.youtube.com/watch?v=vZ1FlhBuOno [meerdere kicks, niet standaard indeling]
https://www.youtube.com/watch?v=iAg5PCC4WpM [de outro screeches/vibe vooral]

Misschien zou je dit kunnen zien als moderne variant daarvan? :)
In voor zoverre ik dat kan beoordelen met een 1:20 preview, een een stukje uit een mixcloud set die ik net vond :P


Daveytl schreef:
Als ik niet had geweten dat deze plaat van jou was, had die naar mijn mening ook van 10 andere artiesten kunnen zijn.

Daveytl schreef:
ik, als leek op het gebied van produceren


Precies, het probleem ligt bij jou, niet bij de track ;) Maar:
Daveytl schreef:
Ik probeer je hier niet mee onderuit te halen

;)

Oh, en klinkt best vet! :) (Behalve die lange noten tot de 00:20, das niet voor mij :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 08:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben het wel eens met Davey, vind het niet echt ergens bovenuit springen. Dit is gewoon een standaard raw plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 11:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wow nee dit doet me ook echt weer 0,0 helaas :(
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 11:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik vind hem niet vet
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 11:42 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Klinkt goed ben benieuwd naar de gehele track :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 12:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Door de reacties van Dark Pact wel benieuwd geworden naar de hele plaat ^^.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 jun 2017 17:39 
 
Hardtraxx Veteran

Opbouw en melodie erg vet. Vind de drop helaas wat minder.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 00:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Tja de opbouw maakte me echt nieuwsgierig naar de rest maar bij de climax haakte ik meteen af, doet me totaal niks dit, klinkt mij te standaard helaas.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 09:02 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Wauw die anti. Preview begon best aardig maar nu vind ik hem maar saai.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 11:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoor de vergelijkingen eerlijk gezegd niet zo Maximum. Het probleem zal misschien wel bij mij liggen ja, maar hoor graag iets concreets wat mij kan overtuigen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 13:19 
 
Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Zet een willekeurige track van Radical, Warface, Rebelion, Malice, Adaro, E-Force of wie dan ook op en dan deze en dan ben ik benieuwd of je nog steeds zegt dat deze hetzelfde klinkt.

Ik vind het opmerkelijk dat je precies een zestal artiesten opnoemt dat (allen) op dit moment exact dezelfde meuk maakt (al voor een paar jaar lang inmiddels) puur omdat het aanslaat bij het hersenloze festival-dagjesvolk. Ik zeg niet daar iets mis mee is (hoewel dat voor mij een verloedering en een schande voor het genre is, maar goed, ik laat ze in hun waarden), maar uit jouw eerdere reacties maak ik op dat dit niet jouw insteek is. Je bent op zoek naar iets unieks en divers, wat ik een top-instelling vind!

Echter, de argumenten die je hiervoor gebruikt vind ik nogal krom. Zo haal je het productieproces naar voren dat als argument moet dienen voor waarom deze plaat credits op het gebied van onderscheidenheid en diversiteit verdient. Helaas bouw je als producer geen tracks voor andere producers, maar voor de liefhebbers van het genre. Daarmee gaat dit argument dus niet op. Ik snap dat je, als producer, meer ziet in je producties dan gewone luisteraars zoals de meesten onder ons, maar daarmee is het niet rechtvaardig om te zeggen "dus het is een goede plaat". Ik weet zeker dat de meeste andere producers die hun focus op diversiteit en onderscheidenheid leggen net zo veel tijd, moeite en liefde in hun tracks hebben gestoken als jij, maar uiteindelijk is het een product gebouwd voor de gewone luisteraar; de klant. Zij willen bekend worden met jou en zijn bereid geld neer te leggen voor jouw werk. Hun onwetend oordeel over de paar minuten preview, dan wel de volledige versie, is daarmee eigenlijk dus het enige dat telt. Met respect gezegd: Weinig mensen zijn geïnteresseerd in hoeveel tijd en moeite er wel niet in een plaat gestopt is, het eindproduct is waar het uiteindelijk (voornamelijk) om gaat.

Dan over op het volgende:

Dark Pact schreef:
De track kent 4-5 verschillende kicks, kent geen echte mid intros, maar bestaat uit een serie verschillende climaxes. De screeches, lead sound en melodie gaan veel meer terug naar een 2008-2009 Hardstyle periode die tegenwoordig bijna niet meer aanwezig is. De kicks zijn, in tegenstelling tot de meeste kicks tegenwoordig, niet gated en de nadruk ligt niet op de punch met alleen een bas en reverb.

Dit zijn aspecten die mogelijk als reden kunnen dienen voor waarom een plaat "goed" is. Kijk hier alleen mee uit, want je doet alsof deze plaat wel goed MOET zijn omdat je je opsomming bestempelt als feit. Niet iedereen, waaronder Daveytl (correct me if I'm wrong), is het daar mee eens. Ik weet dat de original mix nog niet uit is en dat dit deels vooroordelen zijn, maar ik weet ook dat een preview tegenwoordig vaak al genoeg zegt over de hele plaat.

Als toevoeging op deze quote wil ik ook zeggen dat veel uit dit lijstje niet per definitie bijdraagt aan diversiteit of onderscheidenheid. Zo noem je bijvoorbeeld de afwezigheid van "echte midintro's" en niet-gated kicks. Ik kan zo uit mijn hoofd 20 recente platen opnoemen die daar ook aan voldoen.

Conclusie: Je eigen visie op je eigen producties hebben zowel een objectieve als subjectieve kant. Je kunt niet zomaar elementen uit de plaat of het productieproces bestempelen als keiharde argumenten voor waarom je plaat voldoet aan de kwaliteiten waar critici zoals Daveytl (en ik) naar zoeken. Dat is jouw mening en die is helaas niet veel waard bij het publiekelijk uitbrengen van producten aan de wereld. Dat het gros na deze preview meteen een 13/12 oordeel vormen zou ik dan ook serieus nemen. De plaat zal het vast goed doen op festivals/feesten, dat geloof ik graag. Maar dan ben je dus een type producer net zoals een van de zes die je zelf hebt opgesomd, en niet een producer die streeft naar diversiteit en onderscheidenheid. Nogmaals, daar is niks mis mee, geld is nice (of zo), maar wees niet blind voor de werkelijkheid.

Ik klink misschien erg bot of negatief. Mocht dat zo zijn, mijn excuses. Ik ben vaak snel te kritisch. Ik waardeer wel dat je de tijd neemt inhoudelijk en uitgebreid te reageren op dit forum en ben dan ook erg benieuwd naar je reactie hier op :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 14:10 
 
Artiest

InfinI schreef:
lang verhaal


Ik heb nooit gezegd dat mijn track goed is of dat iemand hem goed MOET vinden, dat maak jij er van. ;) Ik reageer puur waarom het geen "standaard" raw label heeft in mijn optiek.Aangezien ik bepaalde elementen in veel RAW tracks terug hoor die ik niet in deze track hoor. Dat jullie het daar niet mee eens zijn, tja dat is oprecht niet mijn probleem, ieder zijn of haar eigen mening.

Ik noem namen van artiesten die stuk voor stuk een originele sound hebben, Malice en Radical zijn totaal niet te vergelijken en Warface en E-Force ook niet. Het feit dat jij ze wel vergelijkbaar vindt vind ik al enigszins apart, aangezien dit stuk voor stuk namen zijn die iets unieks toevoegen aan de scene. Of jij het dan allemaal kut vindt of niet kut is een totaal ander verhaal. Maar dit zijn stuk voor stuk namen die een unieke en vette bijdrage hebben aan de scene door hun eigen stijl.

Overigens reageert het gros juist enorm positief op op deze track en heb ik van niemand een 13/12 reactie gehoord behalve van enkele mensen hier, dus je vormt juist de minderheid en niet de meerderheid. Wees niet blind voor de werkelijkheid. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 14:24 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Dark Pact schreef:
InfinI schreef:
lang verhaal


Ik heb nooit gezegd dat mijn track goed is of dat iemand hem goed MOET vinden, dat maak jij er van. ;) Ik reageer puur waarom het geen "standaard" raw label heeft in mijn optiek.Aangezien ik bepaalde elementen in veel RAW tracks terug hoor die ik niet in deze track hoor. Dat jullie het daar niet mee eens zijn, tja dat is oprecht niet mijn probleem, ieder zijn of haar eigen mening.

Ik noem namen van artiesten die stuk voor stuk een originele sound hebben, Malice en Radical zijn totaal niet te vergelijken en Warface en E-Force ook niet. Het feit dat jij ze wel vergelijkbaar vindt vind ik al enigszins apart, aangezien dit stuk voor stuk namen zijn die iets unieks toevoegen aan de scene. Of jij het dan allemaal kut vindt of niet kut is een totaal ander verhaal. Maar dit zijn stuk voor stuk namen die een unieke en vette bijdrage hebben aan de scene door hun eigen stijl.

Overigens reageert het gros juist enorm positief op op deze track en heb ik van niemand een 13/12 reactie gehoord behalve van enkele mensen hier, dus je vormt juist de minderheid en niet de meerderheid. Wees niet blind voor de werkelijkheid. ;)


E-Force en Warface zijn dan wel goed te vergelijken de laatste tijd, eveneens zijn Radical, Crypsis, Act Of Rage en Sub Zero Project goed te vergelijken en daarnaast weer heel Gearbox als ophoping, Malice Rooler Unresolved NCrypta en daarbij weer Delete, Unkind e.d.

Er zitten wel wat verschillen onderling in raw maar wat jij hier presenteert is zeker niet iets nieuws of onderscheidend, zeker niet in de raw. Dat jij het als uniek ziet terwijl een groot publiek het als niet uniek ziet is denk ik wel degelijk jouw probleem. Jij wordt beoordeeld op je platen, niet hoe jij denkt dat je platen in elkaar zitten voor anderen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 14:28 
 
Hardtraxx Addict

Dark Pact schreef:
Ik heb nooit gezegd dat mijn track goed is of dat iemand hem goed MOET vinden, dat maak jij er van. ;)
De aanhalingstekens staan er niet voor niets ;) Overigens zeg je dat eigenlijk wel, alleen niet letterlijk :whistle:

Dark Pact schreef:
Ik reageer puur waarom het geen "standaard" raw label heeft in mijn optiek.

Als het vanuit jouw optiek gezien zou zijn, dan was het subjectief. Maar jij bestempelt je argumenten als feiten, zoals ik al zei.

Dark Pact schreef:
Dat jullie het daar niet mee eens zijn, tja dat is oprecht niet mijn probleem.

Vreemde reactie dit. Hoe is dat niet jouw probleem? Ik neem aan dat je als producer niet alleen benieuwd bent naar de mening van mensen over je tracks, maar ook hun mening over het genre an sich en dat je daar wat mee doet. Als je daar schijt aan hebt, waar het nu wel een beetje op lijkt, zou ik me toch een beetje zorgen maken of je wel de juiste instelling hebt.

Dark Pact schreef:
Ik noem namen van artiesten die stuk voor stuk een originele sound hebben, Malice en Radical zijn totaal niet te vergelijken en Warface en E-Force ook niet. Het feit dat jij ze wel vergelijkbaar vindt vind ik al enigszins apart, aangezien dit stuk voor stuk namen zijn die iets unieks toevoegen aan de scene. Of jij het dan allemaal kut vindt of niet kut is een totaal ander verhaal. Maar dit zijn stuk voor stuk namen die een unieke en vette bijdrage hebben aan de scene door hun eigen stijl.

3 keer dezelfde zin, en 3 keer bestempel je het weer als feit...
Ik vind ze vergelijkbaar omdat ze allemaal al jaren lang dezelfde troep produceren. Ik heb het geen enkele keer over hen onderling gehad. Daarnaast is er niks unieks meer aan hun ''eigen sound'' als ze na 20-30 platen nog steeds niet met iets nieuws zijn gekomen. Individueel hebben ze wellicht hun eigen sound, maar samen maken ze toch echt allemaal 13/12 "raw" meuk. Dat is bijna niet eens meer subjectief te noemen tegenwoordig. Ik ben dan ook erg benieuwd naar wat er volgens jou dan zo uniek is aan hun producties en wat het toevoegt aan de scene.

Dark Pact schreef:
Overigens reageert het gros juist enorm positief op op deze track en heb ik van niemand een 13/12 reactie gehoord behalve van enkele mensen hier, dus je vormt juist de minderheid en niet de meerderheid. Wees niet blind voor de werkelijkheid. ;)

Als ik dit topic en de reacties lees word ik er niet echt bepaald vrolijk van. Dat kan aan mij liggen. Fijn voor je dat jij het anders ziet :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 jun 2017 15:06 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Slaat de titel van deze track terug op Pinsir? Die Guillotine als aanval heeft? #durftevragen
1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle