Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2017 17:30 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Goed moment om de vraag die ik al heel lang heb te stellen: Wie of wat is Sogma? Zie de naam van staan bij hele goeie edits van platen maar dit is de 1e keer dat ik een plaat van hem/hen zie


Sogma is een amerikaan.
Maakt vooral intro's, endshows, trailers voor inderdaad de gehele ID&Q familie.

http://sogmaproductions.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 sep 2017 17:45 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hopen dat deze mannen snel/vaker als 'headliner' op aantrekkelijke/drukkere tijden geboekt worden ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 sep 2017 20:23 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Super tof om alle reacties te lezen! (L)

Vandaag is de track uitgekomen: https://dirtyworkz.lnk.to/WarcryFL

ps. Voor alle dj's onder ons, we hebben ook een "short mix" variant uitgebracht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 14:04 
 
Hardtraxxer

Wat een vette plaat! Er zit wel heel veel opbouw in, maar het is zo vet gedaan qua sfeer en sounds. Zeker mijn favoriet van het moment :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 14:45 
 
Hardtraxx Addict

Random switchen van majeur naar mineur midden in de climax, echt niet om aan te horen imo...
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 16:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Random switchen van majeur naar mineur midden in de climax, echt niet om aan te horen imo...

Wat betekent dit? :$ #durftevragen
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 16:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Hij doelt op het plotseling switchen van toonhoogte/het afkappen van de melo in gedeelten van de stukken die samen één geheel vormen tussen de melodielijn denk ik
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 16:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
InfinI schreef:
Random switchen van majeur naar mineur midden in de climax, echt niet om aan te horen imo...

Wat betekent dit? :$ #durftevragen

Majeur en mineur zijn toonsoorten in een muziekstuk. Majeur klinkt meestal wat vrolijker en mineur wat droeviger.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 16:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

STVK schreef:
Hij doelt op het plotseling switchen van toonhoogte/het afkappen van de melo in gedeelten van de stukken die samen één geheel vormen tussen de melodielijn denk ik

Aa dan begrijp ik denk ik wel waar hij op doelt :P. Thanks voor de uitleg :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 16:37 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
STVK schreef:
Hij doelt op het plotseling switchen van toonhoogte/het afkappen van de melo in gedeelten van de stukken die samen één geheel vormen tussen de melodielijn denk ik

Aa dan begrijp ik denk ik wel waar hij op doelt :P. Thanks voor de uitleg :)


http://www.kaspervdheijden.nl/muziek-th ... onladders/ aub
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2017 15:07 
 
Artiest
Avatar gebruiker

InfinI schreef:
Random switchen van majeur naar mineur midden in de climax, echt niet om aan te horen imo...


Leuk om daar even in detail op in te springen.

1) Om mee te beginnen is er geen switch van mineur naar majeur. Het is zelfs hier aan de hand dat er een overgang is van mineur naar mineur (F minor -> Ab minor), terwijl het (als je binnen de toonsoort zou blijven), mineur naar majeur had moeten zijn :thumbup:
Verdere toelichten: wat hier speelt op de helft van de melodie/akkoorden progressie is dat ik kies voor een terts-verwant akkoord. Terts verwante akkoorden hebben standaard een terts interval. In de film muziek zijn deze intervallen vrij gebruikelijk. Vooral in de horrorfilms of criminele series hoor je deze, ze trekken de aandacht, of het lelijk is is een kwestie van smaak. Radical redemption en andere raw artiesten maken hier ook gebruik van, het klinkt wat grimmiger.

2) Het trucje van dit terts-verwant akkoord is dat ik daarbij ook van toonsoort kan veranderen. Dat heet toonsoort modulatie. Ik heb dus het zelfde stukje melodie weer hergebruikt, maar op een nieuw toonsoort, aldus gemoduleerd.

Al met al, het blijft een smaak kwestie. Ik kan het muzikaal onderbouwen, en het gebeurd vaker, niet alleen in de hardstyle scene. Moet zeggen dat de hardstyle scene muzikaal gezien vrij braaf is. De akkoorden zijn vrijwel altijd 3 klanken, weinig dissonantie, en weinig modulaties, in vergelijking tot klassieke muziek of jazz muziek.

TL;DR; Er is zelfs sprake van mineur naar mineur. Ik wissel van toonsoort. Muzikaal is het correct. Kwestie van smaak.

We zullen overigens weer wat vaker op onze Facebook tips & tricks uitleggen, productie en compositie wise, voor de geïnteresseerden.

Groetjes! ^^

Wouter
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2017 15:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ecstatic schreef:
InfinI schreef:
Random switchen van majeur naar mineur midden in de climax, echt niet om aan te horen imo...


Leuk om daar even in detail op in te springen.

1) Om mee te beginnen is er geen switch van mineur naar majeur. Het is zelfs hier aan de hand dat er een overgang is van mineur naar mineur (F minor -> Ab minor), terwijl het (als je binnen de toonsoort zou blijven), mineur naar majeur had moeten zijn :thumbup:
Verdere toelichten: wat hier speelt op de helft van de melodie/akkoorden progressie is dat ik kies voor een terts-verwant akkoord. Terts verwante akkoorden hebben standaard een terts interval. In de film muziek zijn deze intervallen vrij gebruikelijk. Vooral in de horrorfilms of criminele series hoor je deze, ze trekken de aandacht, of het lelijk is is een kwestie van smaak. Radical redemption en andere raw artiesten maken hier ook gebruik van, het klinkt wat grimmiger.

2) Het trucje van dit terts-verwant akkoord is dat ik daarbij ook van toonsoort kan veranderen. Dat heet toonsoort modulatie. Ik heb dus het zelfde stukje melodie weer hergebruikt, maar op een nieuw toonsoort, aldus gemoduleerd.

Al met al, het blijft een smaak kwestie. Ik kan het muzikaal onderbouwen, en het gebeurd vaker, niet alleen in de hardstyle scene. Moet zeggen dat de hardstyle scene muzikaal gezien vrij braaf is. De akkoorden zijn vrijwel altijd 3 klanken, weinig dissonantie, en weinig modulaties, in vergelijking tot klassieke muziek of jazz muziek.

TL;DR; Er is zelfs sprake van mineur naar mineur. Ik wissel van toonsoort. Muzikaal is het correct. Kwestie van smaak.

We zullen overigens weer wat vaker op onze Facebook tips & tricks uitleggen, productie en compositie wise, voor de geïnteresseerden.

Groetjes! ^^

Wouter


Dat verklaart al heel wat waarom hij het niks vindt
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2017 17:03 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Weer iets geleerd :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2017 18:14 
 
Hardtraxx Addict

Ecstatic schreef:
Informatieve shizzle

Nu je het zegt is het inderdaad beide mineur :P Het moment waarop de lead pitcht leek extra droevig, vandaar :D My mistake. Alsnog vind ik het niet klinken en dat zal best een kwestie van smaak zijn. Ik vind het alleen weinig toevoegen omdat het stuk dat herhaald wordt vóórdat 't gepitcht wordt eerder vraagt om een uitbreiding dan een herhaling. Had de melodie uitgebreid en teruggebracht op dezelfde toonhoogte, gevolgd door een mini break en een tweede climax waar de melodie wel op de toonhoogte zit als waar de melodie nu na 16 beats naartoe gaat. Dat geeft een stuk meer energie dan dat je na 32 beats weer terug gaat naar het begin en vervolgens het hele stuk weer herhaalt. Daarbij eventueel in de tweede climax een extra uitbreiding van de melodie of een toevoeging van screeches oid, ik noem maar wat. Ik vind dit erg saai ^^

Tof dat je inhoudelijk reageert! Zo leer je inderdaad nog eens wat, en ik vind het heel tof dat je je bewust bent van wat andere artiesten vaak wel of niet doen en hoe dat past in de scene. Blijf vooral plakken bij wat jij zelf vet vindt uiteraard en blijf authentiek!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 sep 2017 18:19 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Dat verklaart al heel wat waarom hij het niks vindt

De reden dat ik Radical Redemption troep vind heeft niks met zijn akkoorden te maken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2017 09:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Van dit soort muziek krijg je echt een warm gevoel :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2017 11:16 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Deze staat nog steeds op repeat, epische sounds! :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2017 11:57 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Echt een heerlijk nummer dit. Denk hierbij echt aan een anthem.. :loving:
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle