Jonas schreef:
Pff ik kan hier echt helemaal niks mee. Voor mij moet hardstyle toch een beetje power bevatten. Ik vind dit echt cheesy, krachtloze muziek. Ik wil de hype wel snappen, maar ik haak toch echt af als ik dit hoor.
Dit. Super tof dat HHZ terug is hoor, daar niet van, maar echt hoogstaand vind ik deze plaat nou ook weer niet. Een degelijke plaat, niks meer of minder. Had wel wat meer verwacht van deze resurrection eigenlijk. Even afwachten wat de toekomst biedt.
makrooy schreef:
Omdat muziek niet rationeel is. Komt ook beetje gevoel bij kijken. Als je fan bent van heady en hij maakt weer een tof liedje na zoveel jaren, ja dan is het gewoon lekker weetje.
Dit klopt niet helemaal imo. Muziek is inderdaad niet rationeel, maar het gevoel dat bepaalde nummers opwekken hoort niet geassocieerd te worden met de naam van de producer. Dat er na zo veel jaar weer een headhunterz plaat tevoorschijn komt kan ik nog wel associeren met een ''hhz-gevoel'' omdat zijn stijl een tijd is weggeweest, maar met je laatste zin insinueer je wel een ''het is van hhz, dus het is goed'' motivatie.
Jammer dat zo veel mensen niet kritisch kijken naar een stuk muziek maar het bestempelen als goed/lekker/whatever puur om de naam die er voor staat. En al helemaal jammer dat die ranglijsten daar op gebaseerd zijn. Veel mensen gebruiken die lijsten ook als uitgangspunt voor wat wel en niet (kwalitatief) goed is namelijk. Beetje hoe de scene wordt gebiast door
de media helaas. Gaat naar mijn mening sterk ten koste van de kwaliteit van wat er tegenwoordig allemaal wel niet wordt uitgebracht, en ik vind het echt een schande dat hier zo vaak gebruik van wordt gemaakt door de producers zelf. Maar ja zo werkt de media nou eenmaal en ik zal wel weer in de minderheid zijn wat dit betreft.
Ben toch wel heel erg benieuwd wie of wat je dan als media bestempelt? Hardstyle.com ranglijstjes zijn gebaseerd op het aantal verkopen dus het medium zelf is nauwelijks een sturende factor, hooguit een bevestiging. Ht en Harderstate zijn behoorlijk kritisch en misschien nog wel eerder gebiased door de meer underground artiesten dan de grote namen waar jij het over hebt. Dan heb je misschien nog Youtube mixen met veel views, maar die stoppen er ook vaak platen in van producers met een C-F niveau en de meest onmogelijke artiestennamen. Misschien komt HardNews of Alive At Night nog het dichtste bij de term 'media', maar ook zij produceren best veel content over underground stromingen/artiesten dus ook dat vind ik geen sterk voorbeeld.