Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 09:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Phuture Noize - Anthem Of Freedom (Qapital 2018 Anthem) (Q171)

Label: Q-Dance Records
WEB release: 13/03/2018

Tracks:
Phuture Noize - Anthem Of Freedom (Qapital 2018 Anthem)

Samples:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 10:54 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

:love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 11:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Melodietje weer hoor :D :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 11:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Geslaagd anthem zo op het eerste gehoor! Weet alleen niet of het nou echt de sound van Qapital heeft maar het heeft zeker wel een anthem feeling. Die melodie is echt goud weer :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 12:04 
 
Hardtraxx Addict

RoyAPO schreef:
Geslaagd anthem zo op het eerste gehoor! Weet alleen niet of het nou echt de sound van Qapital heeft maar het heeft zeker wel een anthem feeling. Die melodie is echt goud weer :worship:


Idd ik heb dat qapital gevoel niet bij deze track. Ik had het wat ''mysterieuzer'' verwacht.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 12:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maarja misschien is dit wel kenmerkend voor de shift die er op dit moment gaande is naar mijn idee. Raw wordt steeds meer hardstyle en splitst zich af van hetgeen wat nu raw is (spoontech, gearbox en dan nog wat losse artiesten als Delete bijv). Naar mijn idee wordt de raw hardstyle buiten spoontech en gearbox steeds melodieuzer
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ben wel benieuwd hoe de rest hierover denkt :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:22 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maarja misschien is dit wel kenmerkend voor de shift die er op dit moment gaande is naar mijn idee. Raw wordt steeds meer hardstyle en splitst zich af van hetgeen wat nu raw is (spoontech, gearbox en dan nog wat losse artiesten als Delete bijv). Naar mijn idee wordt de raw hardstyle buiten spoontech en gearbox steeds melodieuzer

Ben het hier wel mee eens. Je merkt dat er steeds meer tracks worden gemaakt met redelijk harde kicks maar een goeie melodie er onder, bijvoorbeeld D-sturb, MYST, Deetox en Phuture Noize. Daarnaast heb je nog de gasten zoals Rebelion (en inderdaad Gearbox/Spoontech gasten), die toch wel een totaal ander soort hardstyle maken.

OT: Klinkt wel als een goed nummer met een anthem gevoel, maar of het echt een 'Qapital' gevoel brengt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:33 
 
Hardtraxxer

RoyAPO schreef:
Ben wel benieuwd hoe de rest hierover denkt :)


Ben het er wel mee eens dat procentueel gezien er steeds meer melodieuze Raw nummers gemaakt worden, maar ik vind het totaal niet steeds meer weg hebben van de Hardstyle waar jij het over hebt.

Meer kickrolls, de drive vind ik 9 van de 10 keer meer aanwezig dan bij Hardstyle, de kicks verschillen sterk (tenminste dat is wat ik hoor). Vaak als ik kijk naar wat voor een gevoel nummers me geven, geven RAW nummers (ook de melodieuze platen) me het gevoel dat die nummers vetter zijn als het donker is, terwijl ik Hardstyle meer de lichte en zomerse kant vind.

Muziek verandert altijd en ik ben echt blij dat er nu veel meer melodie in zit, en er is blijkbaar ook veel vraag naar. D-Sturb en MYST hebben er in een hele korte tijd voor gezorgd dat ik mega fan van ze ben geworden.

Spoontech heb ik trouwens nooit gezien als een Raw label. ik vind het meer iets weg hebben van industrial.

OT: PN altijd wel goed, ben nog niet echt omver geblazen door deze. Even wachten op de full
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Qapital gevoel weet ik niet, maar wel een anthem gevoel. Maar het is nog maar een LQ stuk dus ben benieuwd naar de rest, klinkt iig veelbelovend :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar hardstyle bevatte vroeger ook kick rolls en en drive :yes:.. Wat vind jij tegenwoordig nog hardstyle, de middenweg, dan?

Je blijft natuurlijk nog wel euphoric hebben en daar is die drive over t algemeen een stuk minder aanwezig. Wou deze discussie gewoon even starten omdat zoveel mensen MYST, D-Sturb, Deetox en PN ook als raw bestempelen terwijl dit in mijn ogen gewoon echt niet meer raw is. Bij raw denk ik aan Regain, Delete, Radical Redemption, E-Force en vaak Warface
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:50 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke anders bepaal jij wat raw is en wat niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Chroman schreef:
Oke anders bepaal jij wat raw is en wat niet

Waar slaat dit op :lol:. Ik geef mijn kijk erop en sta open voor de andere meningen
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Chroman schreef:
Oke anders bepaal jij wat raw is en wat niet

Waar slaat dit op :lol:. Ik geef mijn kijk erop en sta open voor de andere meningen

Ik bedoel meer dat jij B-Front onder andere laatst niet als raw beschouwde. B-Front was er al bij sinds het ontstaan van de raw en heeft zijn stijl niet veranderd, maar omdat Rebelion en consorten nu nog harder gaan is B-Front opeens niet raw meer. (Volgens een paar RSU knuppels dan)

O ja ik ben trouwens geen voorstander van al die benamingen dus ik heb eigenlijk ook geen zin in zo'n discussie. Moet de track ook nog luisteren :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 13:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jaa ik snap je punt! Maar je kan het ook zo zien. Raw hardstyle is gewoon steeds een tandje harder gegaan en B-Front heeft dit niet gedaan en daarom is het nu hardstyle (wel dicht tegen raw hardstyle aan natuurlijk, beetje twijfelgeval). Zo denk ik erover. Maar goed ook natuurlijk dat B-Front niet met de evolutie meegegaan is haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 14:09 
 
Hardtraxx Addict

Je kan het allemaal hardstyle noemen maar het zijn toch echt wel 3 verschillende graden in ''hardheid''.
En daardoor zijn nummers nu verdeeld in hokjes. Zelf persoonlijk bestempel ik een nummer met 1 van die 3 namen want in mijn ogen is dat gewoon veel fijner en makkelijker te begrijpen dan gewoon elke categorie hardstyle te noemen.

Euphoric = Heel erg vrolijk.



Hardstyle = In het midden, niet te vrolijk en niet te hard.



Raw = Harde kicks/screeches harder dan de andere 2.
Wat een kicks :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar ben ik het wel mee eens Unnamed :). Je blijft dan natuurlijk nog wel twijfelgevallen hebben die tussen de hokjes geplaatst kunnen worden. Maar hierom vraag ik me dus af waarom Qapital nog een raw hardstyle feest genoemd wordt door Q. In mijn opinie is het gewoon een normaal opbouwend feest van hardstyle naar raw hardstyle

Maarja genoeg off topic gegaan weer voor mij xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 14:29 
 
Hardtraxx Addict

Het is ook wel een raw hardstyle festival alleen als je ziet wie de anthem heeft gemaakt (Phuture Noize dus) dan verwacht ik niet dat het anthem raw zou zijn. Het kan natuurlijk wel dat hij ineens een tantoe harde raw anthem erin knalt maar de kans is klein. Bij Qapital denk ik aan een duistere raw sfeer zoals die van 2013.



Als je naar dat filmpje luisterd van de anthem van Phuture Noize dan mis ik toch echt dat duistere waar je normaal aan zou denken bij Qapital (ik dan).
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 14:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind het een heerlijke plaat :) Anthem gevoel of niet
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:06 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Maarja misschien is dit wel kenmerkend voor de shift die er op dit moment gaande is naar mijn idee. Raw wordt steeds meer hardstyle en splitst zich af van hetgeen wat nu raw is (spoontech, gearbox en dan nog wat losse artiesten als Delete bijv). Naar mijn idee wordt de raw hardstyle buiten spoontech en gearbox steeds melodieuzer

Ik vind niet dat je Spoontech kunt bestempelen als 'harder beter sneller, dikke anti, kick screech' label, of iets in die trend. Neem aan dat je op dat soort raw doelt. Zitten vaak gewoon normale melodieuze climaxen in die tracks.

The Ace of Bass schreef:
Ben het hier wel mee eens. Je merkt dat er steeds meer tracks worden gemaakt met redelijk harde kicks maar een goeie melodie er onder, bijvoorbeeld D-sturb, MYST, Deetox en Phuture Noize. Daarnaast heb je nog de gasten zoals Rebelion (en inderdaad Gearbox/Spoontech gasten), die toch wel een totaal ander soort hardstyle maken.

Dit hebben veel Rebelion tracks toch ook? Oke daarnaast bevatten ze ook vaak veel kickrolls, anti's en aparte kicks, dus begrijp wat je bedoelt, maar er zitten in veel van hun platen ook normale climaxen. D-Sturb is exact hetzelfde verhaal imo, maar die zet jij dan wel weer naast PN, MYST en Deetox :P

Verder in grote lijnen eens met wat er hierboven allemaal al gezegd is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:21 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nee daar doel ik niet op natuurlijk. Maar spoontech blijft over het algemeen gewoon veeel hardere platen hebben qua kicks dan de rest van de scene. Daarnaast is de sfeer in hun platen altijd duister waardoor het gewoon raw blijft
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:24 
 
Hardtraxxer

Qapital 2013 anthem had een Qlimax anthem kunnen zijn, want bij Qapital denk ik echt niet aan een duister anthem. Het is juist goed dat Phuture Noize nu een melodieus anthem heeft gemaakt wat laat zien dat RAW meer is dan de screeches en harde kicks waar we jarenlang naar geluisterd hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:31 
 
Hardtraxx Addict

Jambekkieee schreef:
Qapital 2013 anthem had een Qlimax anthem kunnen zijn, want bij Qapital denk ik echt niet aan een duister anthem. Het is juist goed dat Phuture Noize nu een melodieus anthem heeft gemaakt wat laat zien dat RAW meer is dan de screeches en harde kicks waar we jarenlang naar geluisterd hebben.


Duister en hard bedoel ik :P
Die anthem van 2013 is gewoon perfect voor Qapital.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:38 
 
Hardtraxxer

ga toch weg met je rebelion ,dat ze zoiets toelaten op het podium :evil:
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 feb 2018 15:40 
 
Hardtraxx Addict

thunder schreef:
ga toch weg met je rebelion ,dat ze zoiets toelaten op het podium :evil:


Als je kijkt naar de Rebelion van toen en nu dan is dit toch 100x beter? Kijk maar naar hun album Uprising dat was echt niet veel bijzonders maar de producties van nu zijn 100x beter.
1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle