|Laat ik het er maar op houden dat ik meer van pitchkicks houd dan van de kicks die the beholder, zany of max enforcer vaak gebruiken. Als je mij vraagt wat de dikste kicks ooit gemaakt zijn dan zeg ik luister eens naar deze tracks:
Headhunterz - Hate it or love it (live edit)
Headhunterz - Subsonic(Hardbass edit)
Pavo - Communicate(ofwel de welbekende kicks van de NC!)
als je dit niet snapt denk ik niet dat we het ooit eens worden. dan staan onze meningen waarschijnlijk recht tegenover elkaar. maar waarom ik dit de hardste kicks vind? simpel: deze klinken thuis ook hard! ze dreunen hier op een kleine installatie ook mooi door. en dat doordreunen ervaar ik bij nummers als fade to black en to protect and serve alleen op een installatie in een discotheek of bij een groot event.
Dakpan schreef:
Hoezo is het logisch dat een anthem standaard moet zijn? Kijk eens naar Fade To Black, de reacties op dat nummer zijn over het algemeen vele malen beter dan op een anthem zoals Time to Waste of Save. Exit.Planet. Het hoeft dus niet altijd standaard te zijn, dat hebben we al genoeg nu.
Om even terug te komen op je orginele Frontliner. Die gozer gebruikt nu ook al maanden dezelfde belachelijk hoog pitchende kicks en vind je On The Rise niet enorm veel weghebben van The First Cut qua synth? Frontliner is ook niet zo orgineel als je denkt hoor.
Nummers als Expressionz en Who I Am niet eens noemenswaardig.
Expresionz vond ik wel een leuk nummer, alleen zo jammer van die verneukte kick(ja ik geef het toe, in dit nummer snap ik niet dat hij dat zelf niet irritant vond, maar het gaat me hier niet om de kick op zich maar meer om die te hoog gepitchte kick van hem op sommige stukjes).
Who I am is echt geniaal. Als er 1 track is waar ik niet op kan wachten tot ie uitkomt is het dat wel.