Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 14:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hierbij mijn warm-up mix voor de album release party van vazard. Heb geprobeerd wat niet-standaard overgangen erin te doen. Het ging goed tot redelijk tot heel slecht :lol:. Excuses voor de overgang van Evolution naar Fuck The Formula, ik zat er 2 maten naast. Vond het zonde om opnieuw te gaan mixen maar nu hebben jullie ook wat te lachen xd. Rest van de mix is prima naar mijn mening

Download:


http://www85.zippyshare.com/v/bxflGPmw/file.html

Tracklist:

1. B-Front - Face The Truth (Genox Remix)
2. Hardstyle Mafia - Total Stranger
3. D-Verze - Symphony Or Simplicity
4. Vyral - World Of Sound
5. Freakshow & Yuna-X - Always Forgotten
6. Infirium & Radiance - Revision
7. Freakshow - Disco Inferno
8. Delete - Eternal
9. Enigmato - Floorcracker
10. Genox - Dark Water (Nutty T Remix)
11. Vazard - Feel Immortal
12. The Purge & Vyral - The Shadow Council
13. The Purge - Evolution
14. Delete - Fuck The Formula
15. Main Concern & Zirkum - Voyager 2
16. Vazard - The Debt
17. Vazard & Delete - Abduction
18. Sasha F & Rooler - Number 23
19. Mind Dimension & Rooler - Nothing
20. Warface & Sasha F vs Delete - Bring Them The Raw Formula (Main Concern Mash-Up)
21. Ophidian - Running On Empty
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 18:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Staat nu aan! Aan de tracklist kan het niet liggen (op de Genox remix van Face the truth na dan)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 18:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hekzitter schreef:
Staat nu aan! Aan de tracklist kan het niet liggen (op de Genox remix van Face the truth na dan)

Die had ik erin gezet vanwege de mooie throwback naar het stampwerk op Rebirth :lol:. Dat is ook de enige reden haha. Zou hem zelf niet zo snel in een ander lijstje zetten. Mogen we maar weer dezelfde taferelen krijgen volgende week
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Hekzitter schreef:
Staat nu aan! Aan de tracklist kan het niet liggen (op de Genox remix van Face the truth na dan)

Die had ik erin gezet vanwege de mooie throwback naar het stampwerk op Rebirth :lol:. Dat is ook de enige reden haha. Zou hem zelf niet zo snel in een ander lijstje zetten. Mogen we maar weer dezelfde taferelen krijgen volgende week


Moet hier overigens op terugkomen. De plaat vond ik in eerste instantie kut want Face the Truth is een ziek b-front plaat. Maar nu vind ik hem ineens best tof haha. Zal wel gevoel van dat moment zijn geweest.
Mixwerk tot nu toe prima (ben alleen niet niet aangekomen bij Evolution haha)

Edit: Ja ik snap precies wat je bedoeld met die overgang :lol: Maar ik mag niet lachen. Ik heb nog nooit een dj-controller aangeraakt. Wel van plan om een keer te beginnen daarmee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja niet best nee. Ik had ipv 8 of 16 bars, 12 bars om mee te mixen en was dus vergeten op welk punt ik de plaat moest starten. Was dus 2 maten te laat en daar kwam ik op het eind pas achter. Had ik beter kunnen oplossen denk ik dan dit :lol:

En vooral doen! Moeilijk is het niet, vooral als je veel mixjes luistert. Ik moet nu alleen ff wat handiger worden met de EQ’s zodat de overgangen wat vloeiender verlopen of beter klinken. Vooral van kick naar kick zoals bij Eternal - Floorcracker - Dark Water ben ik nog niet volledig tevreden over. Al klinkt het wel prima dat wel
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Is het niet een idee eerst foutloos te kunnen mixen om daarna pas sets in het Liveset gedeelte te plaatsen? Hierbij dus eerst in de rate mijn set toppa plaatsen? Dit is geen sneer naar jou toe hoor Roy, maar de enorme hoeveelheid mixjes dat hier ingegooid blijft worden waarbij 85% "fouten" maakt komt mij een beetje de strot uit. :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:40 
 
Hardtraxx Veteran

Blear schreef:
Is het niet een idee eerst foutloos te kunnen mixen om daarna pas sets in het Liveset gedeelte te plaatsen? Hierbij dus eerst in de rate mijn set toppa plaatsen? Dit is geen sneer naar jou toe hoor Roy, maar de enorme hoeveelheid mixjes dat hier ingegooid blijft worden waarbij 85% "fouten" maakt komt mij een beetje de strot uit. :surrender:


Volgens mij is dit geen subforum voor sets met overgangen op professioneel niveau (daar valt ook nog over te discussieren; veel professionele dj's in de hardstyle maken trouwens behoorlijk vaak mixfouten) maar een subforum voor hobby-dj's waar er te leren valt van elkaar? Of heb ik het nou mis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Blear schreef:
Is het niet een idee eerst foutloos te kunnen mixen om daarna pas sets in het Liveset gedeelte te plaatsen? Hierbij dus eerst in de rate mijn set toppa plaatsen? Dit is geen sneer naar jou toe hoor Roy, maar de enorme hoeveelheid mixjes dat hier ingegooid blijft worden waarbij 85% "fouten" maakt komt mij een beetje de strot uit. :surrender:


Volgens mij is dit geen subforum voor sets met overgangen op professioneel niveau (daar valt ook nog over te discussieren; veel professionele dj's in de hardstyle maken trouwens behoorlijk vaak mixfouten) maar een subforum voor hobby-dj's waar er te leren valt van elkaar? Of heb ik het nou mis.


Ja daar heb je het toch wel mis ja. Voor de categorie "oefenen" en "leren" is er nog altijd het topic Oefensets met commentaar. (dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-geef-eerst-feedback-t22771.html)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:44 
 
Hardtraxx Veteran

Blear schreef:
Pedaalemre schreef:
Blear schreef:
Is het niet een idee eerst foutloos te kunnen mixen om daarna pas sets in het Liveset gedeelte te plaatsen? Hierbij dus eerst in de rate mijn set toppa plaatsen? Dit is geen sneer naar jou toe hoor Roy, maar de enorme hoeveelheid mixjes dat hier ingegooid blijft worden waarbij 85% "fouten" maakt komt mij een beetje de strot uit. :surrender:


Volgens mij is dit geen subforum voor sets met overgangen op professioneel niveau (daar valt ook nog over te discussieren; veel professionele dj's in de hardstyle maken trouwens behoorlijk vaak mixfouten) maar een subforum voor hobby-dj's waar er te leren valt van elkaar? Of heb ik het nou mis.


Ja daar heb je het toch wel mis ja. Voor de categorie "oefenen" en "leren" is er nog altijd het topic Oefensets met commentaar. (dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-geef-eerst-feedback-t22771.html)


Tsja, dat topic is dan ook vrij uitgestorven. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Eens met Thijs. Als je zelf nog niet eens tevreden bent over je eigen mixwerk, hoort hij in het bovengenoemde topic thuis.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:45 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
Blear schreef:
Pedaalemre schreef:

Volgens mij is dit geen subforum voor sets met overgangen op professioneel niveau (daar valt ook nog over te discussieren; veel professionele dj's in de hardstyle maken trouwens behoorlijk vaak mixfouten) maar een subforum voor hobby-dj's waar er te leren valt van elkaar? Of heb ik het nou mis.


Ja daar heb je het toch wel mis ja. Voor de categorie "oefenen" en "leren" is er nog altijd het topic Oefensets met commentaar. (dj-s-corner/oefensets-met-commentaar-geef-eerst-feedback-t22771.html)


Tsja, dat topic is dan ook vrij uitgestorven. :P


Zeker waar, imo dan ook erg kwalijk >.< Neemt niet weg dat daar verandering in kan komen ofcourse.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nouja foutjes (grote fout in dit geval) kunnen gebeuren, ook live. Ik steek tijd in het maken van een lijst, voorbereiden van de mix en het mixen zelf. Mijn vorige twee serieuze mixjes bevatten geen fouten en deze dan wel. Kan gebeuren voor een keer toch, ben dan ook een amateur dj nog. Zie ook voor de rest van deze week geen tijd om het opnieuw te mixen en sommige mensen kunnen het toch gewoon waarderen ook al zit er een (groffe) misser tussen. Dat is waar het om gaat toch :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:50 
 
Hardtraxx Veteran

@Blear

Oké, echter wanneer is een mix goed genoeg voor het livesets topic? Ik hobby-dj nu zo'n 2.5 jaar (steek er echter geen eindeloze uren in maar zo nu en dan, wanneer ik er behoefte aan heb) en ik denk, tegen de tijd dat alles klopt, alles 100.0% vloeiend gebeatmatched is en een perfect geheel vormt ik 10 jaar verder ben. Er zijn geen officiele richtlijnen of iets, en dat mensen hun mixen vooral hier posten begrijp ik ook wel als er op dit moment geen hond naar dat topic kijkt. Wanneer is in jouw ogen een mix goed genoeg voor het Livesets topic?

Bijna geen enkele set is foutloos, zelfs de grotere namen hun sets zijn vaak (technisch) niet perfect.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat is dan de eigen perceptie die jij hebt bij kwaliteit van een mix Roy. Ik heb hem niet geluisterd nog, dus ik kan hier qua eigen belevenis niks over zeggen. Maar wel wat je aangeeft in je post zelf + je reactie op Job. Wanneer je een set upload zonder mixfouten is het helemaal prima en moet je hem zeker hier plaatsen. Maar ik zie zo ontzettend vaak in de OP al een opmerking dat er toch wel wat mixfoutjes inzitten maar toch wilde uploaden. Ja doe dat dan lekker in dat topic wat ik net heb gelinkt. -.-
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 21:53 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pedaalemre schreef:
@Blear

Oké, echter wanneer is een mix goed genoeg voor het livesets topic? Ik hobby-dj nu zo'n 2.5 jaar (steek er echter geen eindeloze uren in maar zo nu en dan, wanneer ik er behoefte aan heb) en ik denk, tegen de tijd dat alles klopt, alles 100.0% vloeiend gebeatmatched is en een perfect geheel vormt ik 10 jaar verder ben. Er zijn geen officiele richtlijnen of iets, en dat mensen hun mixen vooral hier posten begrijp ik ook wel als er op dit moment geen hond naar dat topic kijkt. Wanneer is in jouw ogen een mix goed genoeg voor het Livesets topic?


Wat ik in mijn vorige reactie dus eigenlijk ook aangeef, wanneer er geen grote fouten inzitten of zelfs geen enkele post je hem hier en is dat helemaal prima imo. Maar sets met in de OP al opmerkingen over eigen mixfouten, tja, spam dan die liveset lijst niet vol en gooi hem lekker in het oefentopic.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mrt 2018 22:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dat mensen het hebben over hun mixwerk in de OP heeft er denk ik meer mee te maken dat mensen gewoon kritisch naar hun zelf kijken en graag willen reflecteren op hun mix zodat ze beter kunnen worden. Ik heb vaak zat mixjes geluisterd met ‘foutjes/oneffenheden’ volgens de OP die gewoon prima wegluisterden. Daar gaat het in mijn opinie om. Als een hele set nou vol zit met overgangen als Evolution - Fuck The Formula zeg ik oke hier heb je ook niks aan natuurlijk. Doe die maar in het oefentopic.

Ik heb ook een ander mixje met een groffe fout en daarover heb ik ook besloten om hem niet te uploaden. Omdat die niet per se iets toevoegt en deze wel omdat volgende week Vazard’s feest staat gepland en mensen luistervoer willen.

En trouwens. De rest van de mix is prima in orde naar mijn mening en omdat ik 1 groffe fout maak, hoort ie gelijk in het oefen topic thuis :P? Er is altijd wel ruimte voor verbetering natuurlijk, voor iedereen maar om nou na 1 fout hem gelijk niet meer waardig te vinden voor deze sectie. Ik had hem graag opnieuw willen opnemen maar daar heb ik geen tijd voor

Eigenlijk is het alleen maar slecht voor mijn eigen reputatie om zo’n mix met een groffe fout te uploaden in deze sectie maar daar kies ik zelf voor. Zolang er geen kwaliteitseisen of iets dergelijks voor deze sectie zijn, beslis ik zelf wel wanneer iets goed genoeg is en dat geldt voor iedereen wat mij betreft
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 10:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik snap het punt van DJ Blear wel, dit zou een mooi moment kunnen zijn waarop dat topic weer een nieuw leven in geblazen wordt. Daar krijg je dan ook echt tips en hier in de live set sectie reageert iedereen alleen maar: leuke lijst en mix. Dus wat dat betreft zou het een goed idee zijn. Regels opstellen voor het plaatsen van mixjes in dit topic is dan weer niet te doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 11:46 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Maar Blear, hier was je zelf nog 'trots' op een mix die, volgens de plaatser van de liveset, 'niet uitgesloten is van foutjes'.

hardstyle/jacq-platenparade-t60667.html

:kiss:

Wat betreft bovenstaande: ik zet af en toe mixjes op als ik in de auto van mijn werk naar huis rij. Dit doe ik op basis van tracklists. Ik luister dan liever een set met een leuke tracklist en een minimaal aantal fouten (in Roy zijn geval maar eentje), dan een perfect gemixte set van bijvoorbeeld een Luna die 14 tracks in een uur stopt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:01 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik denk dat je de essentie van mijn verhaal mist Ramon, de laatste tijd zie ik jan en alleman iets plaatsen waarbij er soms fouten in een mix zitten van heb ik jou daar. Wanneer je structureel fouten in een set hebt zitten, zorg eerst dat je gaat oefenen en leert.

Betreft deze mix van Roy, ik heb al opgenoemd dat ik hem niet had geluisterd op het moment van mijn reactie, maar wanneer er zo duidelijk is aangegeven dat er een hele grote fout in zit dit dat zus zo.. >.< Ik zal zeker niet beweren dat er een "regelgeving" moet komen of iets dergelijks, dat is natuurlijk onzin. Wat wel kan, is zelf zo bewust zijn of iets hier past of niet. Dus nogmaals Roy, lees even door de regels heen. Ik doel niet persé op deze mix of een persoon in zijn geheel, maar wanneer je zelf aangeeft dat er nogal een grote fout in zit, post hem dan gewoon niet imo.

@Ramon, wat betreft die mix die jij aanhaalt, dat zijn geen "fouten" maar eerder het af en toe missen van een soepele overgang en een wat meer abrubte manier van het wegfaden van een plaat ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Laat ik het even beter formuleren in een zin:

Mixfoutjes maakt iedereen, hieronder kun je wat mij betreft wat schoonheidsfoutjes plaatsen zoals het abrupter wegfaden van een plaat etc. Mixfouten zoals een hakketakketakketakke overgang zijn gewoon slecht. Beatmatchen is esssentieel, dat hoor je gewoon te kunnen. Kun je het niet of oefen je er nog mee, prima! Helemaal niks mis mee, maar gooi het dan niet in dit liveset gedeelte en oefen eerst nog eens een tijdje :thumbup: Rome is ook niet in één dag gebouwd. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 12:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ha Thijs
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 13:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Laat ik het even beter formuleren in een zin:

Mixfoutjes maakt iedereen, hieronder kun je wat mij betreft wat schoonheidsfoutjes plaatsen zoals het abrupter wegfaden van een plaat etc. Mixfouten zoals een hakketakketakketakke overgang zijn gewoon slecht. Beatmatchen is esssentieel, dat hoor je gewoon te kunnen. Kun je het niet of oefen je er nog mee, prima! Helemaal niks mis mee, maar gooi het dan niet in dit liveset gedeelte en oefen eerst nog eens een tijdje :thumbup: Rome is ook niet in één dag gebouwd. ;)

Daar ben ik het ook wel mee eens hoor! Maar hoeveel sets in dit gedeelte bevatten daadwerkelijk dat soort ergerlijke fouten denk je? Ik denk dat het bij de meerderheid van de sets gewoon gaat om die schoonheidsfoutjes waar jij het over hebt, maar dat kan ik ook mis hebben
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eens met Blear. Gooi het hier niet als er fouten in je mix zitten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik doe ook mee met deze discussie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mrt 2018 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lekker weertje he Rik?
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle