Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 11:34 
 
Hardtraxxer

TrixX schreef:
Ik dacht ik doe voor de grap weer eens mee met een dj contest. Ben inmiddels 31 dus heb al
best wat contesten meegedaan. Had best even gezeten ter voorbereiding voor mijn mix en was er best tevreden over!
Toen ik jou mix hoorde dacht ik al ‘dit is wel een kanshebber voor de overwinning’ steekt goed in elkaar. Maar nu zie ik WEER dat er een jongen wint waarvan de mix niet bijzonder is maar wel redelijke naam heeft. Er word simpelweg niet naar de kwaliteit van de mix geluisterd maar naar de likes en achterban van de artiest. Wat het onmogelijk maakt om voor DJ’s zoals ons een contest als deze te winnen.

Thanks man! Ik had zelf eerlijk gezegd ook verwacht dat ik mijn mix zou winnen. Dit kan ik wel gewoon objectief bekijken. Charon had ook wel een goede mix, geen standaard intro op climax/outro. Het is niet zo dat er totaal een random persoon gekozen is. Ik vond die van mij alleen wel beter.

Toen ze begonnen over stemmen op een poll toen dacht ik al ohnee nu laten ze de populairste winnen. Maarja nu de poll weggehaald is hopen dat ze alsnog bij mij terecht komen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 12:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zat ook totaal niet op een stem ronde te wachten en zag mij ook absoluut dit niet winnen ondanks de originele mix technieken. Zoals ik net al gepost had neem ik aan dat ze de mixes doormiddel van een punten systeem hebben beoordeeld. Om even van al het gezeik af te zijn, zet dan gewoon de nummer 2 op de opening. Dan is er gewoon een eerlijk traject geweest en hoeft men verder niet te piekeren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 14:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

TrixX schreef:
Ik dacht ik doe voor de grap weer eens mee met een dj contest. Ben inmiddels 31 dus heb al
best wat contesten meegedaan. Had best even gezeten ter voorbereiding voor mijn mix en was er best tevreden over!
Toen ik jou mix hoorde dacht ik al ‘dit is wel een kanshebber voor de overwinning’ steekt goed in elkaar. Maar nu zie ik WEER dat er een jongen wint waarvan de mix niet bijzonder is maar wel redelijke naam heeft. Er word simpelweg niet naar de kwaliteit van de mix geluisterd maar naar de likes en achterban van de artiest. Wat het onmogelijk maakt om voor DJ’s zoals ons een contest als deze te winnen.


Smaken verschillen helaas, en dat mag ook. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 14:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

TrixX schreef:
Ik dacht ik doe voor de grap weer eens mee met een dj contest. Ben inmiddels 31 dus heb al
best wat contesten meegedaan. Had best even gezeten ter voorbereiding voor mijn mix en was er best tevreden over!
Toen ik jou mix hoorde dacht ik al ‘dit is wel een kanshebber voor de overwinning’ steekt goed in elkaar. Maar nu zie ik WEER dat er een jongen wint waarvan de mix niet bijzonder is maar wel redelijke naam heeft. Er word simpelweg niet naar de kwaliteit van de mix geluisterd maar naar de likes en achterban van de artiest. Wat het onmogelijk maakt om voor DJ’s zoals ons een contest als deze te winnen.

Hoezo dit dan? Zie een aantal originele tracks en het mixwerk is zeker niet standaard..
Ongelezen bericht Geplaatst op 31 okt 2017 16:50 
 
Hardtraxxer

Setje van Charon was zeker wel een goed setje
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2017 20:57 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Denk vooral dat het om de laatste 2 zinnen gaat. Dat het vooral om marketing draait en niet zo zeer om originaliteit / mixwerk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 nov 2017 21:31 
 
Hardtraxxer

Voor Reminder is er nu een 2e area erbij gemaakt. Hardstyle Classics Lovers hebben een post geplaatst hierover. Hier moet je gewoon, in mijn geval, "Shatter" reageren. De 7 acts met de meeste reacties mogen draaien in de 2e area op Reminder.

Ik zou het erg waarderen als mensen op die post reageren met "Shatter". Meer is er niet nodig. BVD :thumbsup:

POST: https://www.facebook.com/HardstyleClassicsLovers

Citaat:
Dit wil je als Classics liefhebber niet missen!!
Area 2: Go big or stay home!
Na alle kinderlijke reacties op de poll moesten wij in actie komen. Wij hebben na deze beslissing heel hard nagedacht om een iets nieuws te verzinnen.
En daarom mogen wij jullie vandaag bekendmaken dat wij een 2e AREA openen! Dit betekend dat er 7 Reminder - Hardstyle 2006/2011 contest acts de kans krijgen om een set te komen draaien in de 2e area.
Hoe maak je kans? Simpel..
De 7 acts die het meeste genoemd worden in de reacties onder deze post winnen een plek.
De enige regels:
• 1 (Dj act) reactie per persoon.
• Mensen taggen is toegestaan.
• De post delen is toegestaan.
• Alleen de reacties onder deze post tellen.
Tevens worden de sets de avond zelf opgenomen en terug geluisterd door niemand minder dan DJ Luna & Pavo. Samen zullen zij de act kiezen die volgende editie mag openen. Hoe vet is dat?
Wij tellen alle reacties aankomende zaterdag.
Succes allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 00:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Kijk, ik zou mij het liefste onthouden van elke vorm van commentaar, maar er zijn een paar dingen die ik een klein beetje als pijnlijk ervaar :)

Een contest zou in mijn ogen vooral moeten draaien om jouw skills als DJ zijnde. Echter zijn er nog meer aspecten waaraan je zou moeten voldoen wil je als waardig deelnemer gezien willen worden. Deze worden overal op Facebook al aangehaald, dus heeft niet zoveel zin om deze te benoemen.

Ik heb jouw setje ook beluisterd Shatter, en de mix zelf zijnde ervaren als super fijn. Het "mixwerk" is lekker vlot, fijne overgangen/loops/vocal loops etc. Wat je alleen niet zou moeten vergeten (dit zeg ik als ik organisator was geweest van een feest, ervaar het als een tip vanuit mijn kant) is dat je een contest mix draait om te laten horen wat jij LIVE ten gehoren kan laten brengen als DJ zijnde. Hierbij kom ik weer uit op de DJ Skills die in mijn ogen het meest belangrijk zijn voor een contest inzending. Hoe fijn jouw mix ook is, dit is geen mixwerk dat je live zo uit de losse pols kunt herhalen. Als je dit live ook zou doen zonder enorme voorbereiding, kom jij er buiten deze contest namelijk ook wel. Begrijp me niet verkeerd, voorbereiding is zeker niet verkeerd. Zie het maar dat ik jouw inzending net té perfect vond.

TrixX, ik vind het nogal kort door de bocht om Charon hierbij als random persoon te betitelen. Heb je zijn mix beluisterd? Maar goed, smaken kunnen natuurlijk verschillen zoals hierboven al is aangehaald.

Dan even over die poll, ik ben zelf nooit fan van een poll of contest met stem gehalte. Dit kwam echter vrij spontaan opzetten. Niemand wist hier wat van. Dat ik daarnaast binnen een uur 150 stemmen had was voor mij ook een complete verassing, ik was zelf namelijk niet in staat om een campagne te gaan houden of het bericht overal te gaan delen. Ik heb erg lieve vrienden om mij heen die dit spontaan hebben gedaan :thumbup:

Kijk het moraal van het verhaal, je hebt alle recht om op iets te zeiken als het daadwerkelijk kut is. Had een Jan doedel met belabberd mixwerk deze contest gewonnen, had ik wellicht met je mee lopen zeiken. Echter is dit nogal fair gegaan (ik doel op Charon), waarnaast ik uiteindelijk door mixwerk icm een poll een gelukkige 2e winnaar ben.

Verder veel succes met de 2e area contest! Ik heb helaas mijn stem al gegeven aan Demotion ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 00:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Ik heb helaas mijn stem al gegeven aan Demotion ;)

Jammer weer dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 00:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Nuracore schreef:
Blear schreef:
Ik heb helaas mijn stem al gegeven aan Demotion ;)

Jammer weer dit


Hahaha, hoeveel bier bied je?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 01:53 
 
Hardtraxx Addict

Blear schreef:
Zie het maar dat ik jouw inzending net té perfect vond.


Dit lezen is echt deprimerend, laten we vooral NIET de perfecte mix kiezen, stel je voor dat iemand bakken met tijd en moeite (lees: een sterke voorbereiding) in een mix steekt, dat willen we toch niet hebben? Beter dat iemand gewoon z'n stickje meeneemt, en hoopt dat ie een vette set neerzet, in plaats van dat hij het zeker weet.

/s

Ik heb het hier trouwens niet over de mix(en) zelf, ik heb er geen geluisterd, maar over draaien/contests in het algemeen.

Ff serieus, hoe kan een mix "te perfect" zijn, wil je soms fouten horen?

Blear schreef:
Een contest zou in mijn ogen vooral moeten draaien om jouw skills als DJ zijnde.


"Skills" zijn meer dan alleen wat je fysiek achter de draaitafels doet, kennis van muziek, opbouw van de set, wat er nu bekend/hip is (om dat dan juist wel, of niet te draaien), allemaal dingen die meespelen voordat je überhaupt een knop hebt aangeraakt

Ik snap er gewoon geen fuck van dat voorbereiding als iets slechts word gezien, laten we juist met z'n allen (als djs) juist streven naar de vetste sets die je ooit hebt gehoord, sets waar over nagedacht is, een losse pols set is misschien leuk als opener (set voorbereiden voor een half bijna zaal is ook deprimerend), of voor residents van clubs, maar voor DJ contests, absoluut niet.

P.S. Dat stuk tekst hierboven is misschien wat lomp geschreven, weet iig dat ik je niet probeer af te zeiken, ik ben hier gewoon erg gepassioneerd over dit onderwerp :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 01:54 
 
Hardtraxxer

Blear schreef:
Ik heb jouw setje ook beluisterd Shatter, en de mix zelf zijnde ervaren als super fijn. Het "mixwerk" is lekker vlot, fijne overgangen/loops/vocal loops etc. Wat je alleen niet zou moeten vergeten (dit zeg ik als ik organisator was geweest van een feest, ervaar het als een tip vanuit mijn kant) is dat je een contest mix draait om te laten horen wat jij LIVE ten gehoren kan laten brengen als DJ zijnde. Hierbij kom ik weer uit op de DJ Skills die in mijn ogen het meest belangrijk zijn voor een contest inzending. Hoe fijn jouw mix ook is, dit is geen mixwerk dat je live zo uit de losse pols kunt herhalen. Als je dit live ook zou doen zonder enorme voorbereiding, kom jij er buiten deze contest namelijk ook wel. Begrijp me niet verkeerd, voorbereiding is zeker niet verkeerd. Zie het maar dat ik jouw inzending net té perfect vond.

Hier ga ik toch even op inhaken. Hier zit natuurlijk voorbereiding aan vast, dat zal ik niet ontkennen, maar deze mix kan ik degelijk LIVE zonder al teveel voorbereidingen "uit de losse pols" herhalen. Deze mix is namelijk minder moeilijk dan je denkt en ik wil het best uitleggen, het is geen hogere wiskunde.

Deze mix vergt alleen memory cue points, platen kennis en ervaring. Doordat ik vaak bij setjes wel wat voorbereiding tref leer ik tegelijk dat soort dingen automatisch te doen. Hoe ik bijvoorbeeld Activator - Lullaby inmix op Zentiments - Deep Inside is vrij simpel. Ik heb bij Lullaby een memory cue point 128 beats voor de climax van Lullaby. Vervolgens start ik bij de outro van Deep Inside Lullaby in. Ik weet nu dus dat Deep Inside steeds verder wegzakt en dat Lullaby steeds meer opbouwt, dit is dus vrij eenvoudig met de faders en eq's te regelen. Aangezien ik dus alleen maar die ene memory cue point heb gemaakt voor Lullaby is dat werkelijk de enige voorbereiding. Zo'n overgang geldt voor bijna alle overgangen.

Ik heb deze overgang gewoon een keer getest of het werkt en als het werkt hoef ik verder ook niet meer aan voor te bereiden, ik heb deze overgang namelijk al geleert. Dat is het zelfde als dat je voor het eerst leert draaien door een intro op een outro te mixen, op een gegeven moment stelt dat geen fuck meer voor. Dat is hetzelfde als met school, je leert gewoon dingen bij en wat je ooit heel lastig vond is op een gegeven moment automatisme.

Ik snap ook best wel dat je bij deze mix denkt "Heej dit moet wel een computer mix zijn" of zoals jij zegt "geen mixwerk dat je live zo uit de losse pols kunt herhalen", maar het vervelende voor mij is dat dit beide gewoon niet waar is. Misschien zal ik op een event net de ene keer de 2e mid of die 2e climax pakken, maar veel verschil zal het niet zijn

Wat ik overigens duidelijk wil maken is dat ik het jou en Charon van harte gun, ik zal echt niet zeggen dat iemand z'n plek moet opofferen voor mij of iemand anders. Ik heb alleen een andere mening over de kwaliteit van de mixen en dat mag gewoon, jullie mogen daar ook anders over denken :thumbup:

Ik ga nu m'n best doen om in de top 7 te komen voor area 2 ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 02:05 
 
Hardtraxxer

Maximumraver schreef:
Blear schreef:
Zie het maar dat ik jouw inzending net té perfect vond.


Dit lezen is echt deprimerend, laten we vooral NIET de perfecte mix kiezen, stel je voor dat iemand bakken met tijd en moeite (lees: een sterke voorbereiding) in een mix steekt, dat willen we toch niet hebben? Beter dat iemand gewoon z'n stickje meeneemt, en hoopt dat ie een vette set neerzet, in plaats van dat hij het zeker weet.

/s

Ik heb het hier trouwens niet over de mix(en) zelf, ik heb er geen geluisterd, maar over draaien/contests in het algemeen.

Ff serieus, hoe kan een mix "te perfect" zijn, wil je soms fouten horen?

Blear schreef:
Een contest zou in mijn ogen vooral moeten draaien om jouw skills als DJ zijnde.


"Skills" zijn meer dan alleen wat je fysiek achter de draaitafels doet, kennis van muziek, opbouw van de set, wat er nu bekend/hip is (om dat dan juist wel, of niet te draaien), allemaal dingen die meespelen voordat je überhaupt een knop hebt aangeraakt

Ik snap er gewoon geen fuck van dat voorbereiding als iets slechts word gezien, laten we juist met z'n allen (als djs) juist streven naar de vetste sets die je ooit hebt gehoord, sets waar over nagedacht is, een losse pols set is misschien leuk als opener (set voorbereiden voor een half bijna zaal is ook deprimerend), of voor residents van clubs, maar voor DJ contests, absoluut niet.

P.S. Dat stuk tekst hierboven is misschien wat lomp geschreven, weet iig dat ik je niet probeer af te zeiken, ik ben hier gewoon erg gepassioneerd over dit onderwerp :P

Ik ben het helemaal met je eens Maximumraver. Ik zie voorbereiding puur als een nieuw leerproces. Voor iemand kan mijn voorbereiding overkomen als een week lang fulltime ermee bezig zijn bij wijze van spreke, terwijl ik die leerprocessen allang doorlopen ben en het voor mij dus misschien net zoveel tijd kost als iemand die vrij weinig voorbereiding treft en kiest voor "standaard" overgangen.

Even over dat "perfecte" mixen. Het probleem is dat je tegenwoordig ook heel makkelijk in een DAW een mix kan maken. Daardoor krijgen mensen al heel snel de neiging door te zeggen dat iets een computer mix als er veel skills inzitten. Ik zal zelf nooit een DAW mix maken voor een contest waar ik uiteindelijk LIVE moet draaien. Ik ga dan overgangen "leren" die mogelijk zijn op de huidige DJ setups (CDJ 2000 - DJM 900).

Ik geef nu al meerdere keren leren/leerprocessen aan omdat ik dat gewoon leuk vind. Ik ben zelf nog niet uitgeleerd. Ik wil nog een keer goed bezig gaan met hot cue's, scratchen, vinyl of andere vaardigheden.

Zoals Maximumraver zegt, we moeten juist streven naar de vetste sets die je ooit hebt gehoord. In mijn ogen dus sets waar je naast fysieke skills ook tegelijk het publiek kunt aanvoelen, dus niet 1 van beide.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 02:23 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Succes met de top 7 Shat, word je gegund (Y), vind alleen jammer dat mijn naam er bij word gehaald (Wat ook logisch is natuurlijk)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 09:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Blear schreef:
Als je dit live ook zou doen zonder enorme voorbereiding, kom jij er buiten deze contest namelijk ook wel.


Moet je wel eerst een contest winnen zodat je ook daadwerkelijk live ergens komt te staan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 13:06 
 
Hardtraxxer

Charon_NL schreef:
Succes met de top 7 Shat, word je gegund (Y))

Thanks man! :thumbup:

Charon_NL schreef:
vind alleen jammer dat mijn naam er bij word gehaald (Wat ook logisch is natuurlijk)

Is dit gericht tegen mij? Ik gebruikte alleen jouw naam omdat jij en Blear de winnaars zijn. Zoals ik al eerder heb aangeven, jij had ook zeker een dikke mix ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het gaat toch ook niet om de skills als iedereen met een facebook account kan stemmen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 13:45 
 
Hardtraxxer

Raven schreef:
Het gaat toch ook niet om de skills als iedereen met een facebook account kan stemmen?

Dit gedeelte van de contest niet nee, maar het begin van de contest wel. Er worden namelijk meerdere plaatsen weggegeven
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 15:08 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Dan heb ik niks gezegd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 15:13 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Charon_NL schreef:
vind alleen jammer dat mijn naam er bij word gehaald (Wat ook logisch is natuurlijk)

Is dit gericht tegen mij? Ik gebruikte alleen jouw naam omdat jij en Blear de winnaars zijn. Zoals ik al eerder heb aangeven, jij had ook zeker een dikke mix ;)[/quote]

Nee begon al met die opmerking van Trixx die kan noch wal raakt tbh, niet naar jou gericht
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 20:18 
 
Hardtraxxer

Om even terug te komen op mijn opmerking van laatst. Ik reageerde iets wat te emotioneel, Ik had een paar drukke dagen achter de rug en reageerde wat uit frustratie. Ik wil hier niemand iets tekort doen of negatief bejegenen. Ik heb inmiddels alle mixjes een beetje rustig terug geluisterd en moet zeggen dat 'Charon' zijn mix prima in elkaar steekt en een goede winnaar is. Maar mijn mening blijft toch dat ik persoonlijk Shatter als winnaar had aangewezen. Uiteraard is dat persoonlijke smaak.. :P
Charon & Blear van harte! De rest nog even succes met kijk op de uitslag van de rest v/d contest...moge de beste winnen! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 20:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wauw wat een gedoe weer, het wordt wel altijd een shitshow als er gestemd moet worden he >.< Maargoed iedereen die gewonnen heeft gefeliciteerd. Voor mij is dit setje de winnaar :) ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 22:05 
 
Hardtraxxer

TrixX schreef:
De rest nog even succes met kijk op de uitslag van de rest v/d contest...moge de beste winnen! :thumbup:

Jij staat momenteel 2e, ik 3e :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 22:40 
 
Hardtraxxer

Shatter schreef:
TrixX schreef:
De rest nog even succes met kijk op de uitslag van de rest v/d contest...moge de beste winnen! :thumbup:

Jij staat momenteel 2e, ik 3e :thumbup:


Oh top! Dat gaat lkkr! Heb je een berekening gemaakt??
Ongelezen bericht Geplaatst op 02 nov 2017 23:14 
 
Hardtraxxer

TrixX schreef:
Shatter schreef:
TrixX schreef:
De rest nog even succes met kijk op de uitslag van de rest v/d contest...moge de beste winnen! :thumbup:

Jij staat momenteel 2e, ik 3e :thumbup:


Oh top! Dat gaat lkkr! Heb je een berekening gemaakt??

Als je gewoon alle comments open klapt en dan met ctrl+f de deelnemende namen intikt kan je zo zien hoeveel elke naam genoemd is. Bij sommigen weet ik niet of mensen een naam dubbel hebben geplaatst, heb dat alleen voor mezelf gecheckt ;)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle