Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 01:20 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Blear schreef:
Zie het maar dat ik jouw inzending net té perfect vond.


Dit lezen is echt deprimerend, laten we vooral NIET de perfecte mix kiezen, stel je voor dat iemand bakken met tijd en moeite (lees: een sterke voorbereiding) in een mix steekt, dat willen we toch niet hebben? Beter dat iemand gewoon z'n stickje meeneemt, en hoopt dat ie een vette set neerzet, in plaats van dat hij het zeker weet.

/s

Ik heb het hier trouwens niet over de mix(en) zelf, ik heb er geen geluisterd, maar over draaien/contests in het algemeen.

Ff serieus, hoe kan een mix "te perfect" zijn, wil je soms fouten horen?

Blear schreef:
Een contest zou in mijn ogen vooral moeten draaien om jouw skills als DJ zijnde.


"Skills" zijn meer dan alleen wat je fysiek achter de draaitafels doet, kennis van muziek, opbouw van de set, wat er nu bekend/hip is (om dat dan juist wel, of niet te draaien), allemaal dingen die meespelen voordat je überhaupt een knop hebt aangeraakt

Ik snap er gewoon geen fuck van dat voorbereiding als iets slechts word gezien, laten we juist met z'n allen (als djs) juist streven naar de vetste sets die je ooit hebt gehoord, sets waar over nagedacht is, een losse pols set is misschien leuk als opener (set voorbereiden voor een half bijna zaal is ook deprimerend), of voor residents van clubs, maar voor DJ contests, absoluut niet.

P.S. Dat stuk tekst hierboven is misschien wat lomp geschreven, weet iig dat ik je niet probeer af te zeiken, ik ben hier gewoon erg gepassioneerd over dit onderwerp :P


Als ik jou was zou ik het stuk nóg een keer lezen, dan begrijp je dat het op hetzelfde neerkomt op 1 essentieel punt na: Je bent een DJ, en een DJ heeft geen set thuis in elkaar geknutseld om dit on stage nog eens even feilloos na te doen. Hier komt dus weer die extra dimensie bij kijken die jij zelf ook gewoon aangeeft, denk aan het aanvoelen van het publiek, reageren op errors etc.

Ik ben zeker voor voorbereiding, maar het kan imo ook too much zijn. Misschien is het denken vanuit de oude stempel ofzo, maar je bent DJ en geen robot ;)

Overigens Shatter, mijn reactie was meer gericht naar TrixX dan naar jou, op de eerste alinea na (maar dat had je wel door denk ik :p).
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mooi stukje leesvoer. Het heeft me in ieder geval wel benieuwd gemaakt naar de mix van Shatter, dus die gaat straks even op. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 16:14 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Shatter schreef:

Ik snap ook best wel dat je bij deze mix denkt "Heej dit moet wel een computer mix zijn" of zoals jij zegt "geen mixwerk dat je live zo uit de losse pols kunt herhalen", maar het vervelende voor mij is dat dit beide gewoon niet waar is. Misschien zal ik op een event net de ene keer de 2e mid of die 2e climax pakken, maar veel verschil zal het niet zijn



Ik sluit mij volledig aan bij Blear zijn punten!
Publiek aanvoelen, tracks die dj's voor jou aan al draaien op de party.... die jij eigenlijk wou draaien.... dat is allemaal niet voor te bereiden thuis.

Nog een vraagje, kan jij je Reminder mix op bijvoorbeeld Pioneer CDJ-100tjes uitvoeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 16:22 
 
Hardtraxxer

Silvio Aquila schreef:
Shatter schreef:

Ik snap ook best wel dat je bij deze mix denkt "Heej dit moet wel een computer mix zijn" of zoals jij zegt "geen mixwerk dat je live zo uit de losse pols kunt herhalen", maar het vervelende voor mij is dat dit beide gewoon niet waar is. Misschien zal ik op een event net de ene keer de 2e mid of die 2e climax pakken, maar veel verschil zal het niet zijn



Ik sluit mij volledig aan bij Blear zijn punten!
Publiek aanvoelen, tracks die dj's voor jou aan al draaien op de party.... die jij eigenlijk wou draaien.... dat is allemaal niet voor te bereiden thuis.

Nog een vraagje, kan jij je Reminder mix op bijvoorbeeld Pioneer CDJ-100tjes uitvoeren?

Sorry hoor Silvio Aquila, maar volgens mij ben je nu gewoon een slechte verliezer of jaloers aangezien je nu ook op hardtraxx gaat zeuren nadat je dat al deed op mijn facebook pagina, waar ik jou ook al uitleg heb gegeven.

Over dat CDJ-100 gedoe van jou. Mijn mix is opgenomen met de XDJ-RX, vergelijkbaar met een CDJ 2000 en DJM 900 setup. Nee mijn mix kan niet op een CDJ-100, wel op alle hedendaagse CDJ's die loops en memory points ondersteunen. Boeit dat? Nee. Staat toch nergens dat je mix op een CDJ-100 of zelfs met vinyl moet zijn? Ga met je tijd mee joh... Ik vind jouw houding vrij kansloos voor iemand die zelf ook meedoet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 16:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Shatter schreef:
Sorry hoor Silvio Aquila, maar volgens mij ben je nu gewoon een slechte verliezer of jaloers aangezien je nu ook op hardtraxx gaat zeuren nadat je dat al deed op mijn facebook.

In welke context heb ik van jou verloren? En waar moet ik precies jaloers op zijn?

Shatter schreef:
Over dat CDJ-100 gedoe van jou. Mijn mix is opgenomen met de XDJ-RX, vergelijkbaar met een CDJ 2000 en DJM 900 setup. Nee mijn mix kan niet op een CDJ-100, wel op alle hedendaagse CDJ's die loops en memory points ondersteunen. Boeit dat? Nee. Staat toch nergens dat je mix op een CDJ-100 of zelfs met vinyl moet zijn? Ga met je tijd mee joh... Ik vind jouw houding vrij kansloos voor iemand die zelf ook meedoet.

Wat is mijn houding dan precies? Tenminste, wat voor houding kan jij concluderen uit de bovengenoemde vraag die ik stel?
(En deze dezelfde vraag heb ik ook gesteld via FB)

Met mijn tijd meegaan zeg jij....
Ik heb gewoonweg niet het budget om zulke apparaten aan te schaffen :P



(Enne trouwens, jouw set is superdik hoor!)
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 nov 2017 19:06 
 
Hardtraxx Addict

Blear schreef:
Als ik jou was zou ik het stuk nóg een keer lezen, dan begrijp je dat het op hetzelfde neerkomt op 1 essentieel punt na: Je bent een DJ, en een DJ heeft geen set thuis in elkaar geknutseld om dit on stage nog eens even feilloos na te doen.


Bullshit, de absolute basis van een dj set is "tracks achter elkaar aanzetten", als je dat doet, ben je aan het DJen, of je er goed of slecht in bent, of meer/minder truckjes uithaalt heeft niks met het feit dat je aan het draaien bent te maken. Als je een set royaal verneukt ben je niet ineens een portier of vakkenvuller, je bent nog steeds DJ.

Je laatste zin is dan ook een een "No true Scotsman".

Ik ben een DJ, ik bereid mijn sets graag voor, maar volgens jou ben ik dan ineens geen DJ meer?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 14:13 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ben het wel met Blear eens dat DJ´en meer is dan alleen plaatjes achter elkaar aanmixen. Inspelen op je publiek, improviseren etc. Dingen die je in mijn ogen niet kunt voorbereiden. Niet dat het voorbereiden erop wijst dat je geen DJ bent, maar er komt zeker nog meer bij kijken. Denk dat dat ook is waar Thijs op doelt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 16:02 
 
Hardtraxxer

MeneerEend schreef:
Ben het wel met Blear eens dat DJ´en meer is dan alleen plaatjes achter elkaar aanmixen. Inspelen op je publiek, improviseren etc. Dingen die je in mijn ogen niet kunt voorbereiden. Niet dat het voorbereiden erop wijst dat je geen DJ bent, maar er komt zeker nog meer bij kijken. Denk dat dat ook is waar Thijs op doelt.

Ik snap heus wel wat Blear bedoelde, maar er wordt net gedaan alsof op basis van een contest mix bepaald kan worden of iemand of wel of niet in kan spelen op publiek :lol:

Het enige wat je met een contest mix kan doen is je skills zo goed mogelijk tonen en een tracklist creëren wat bij het feest/concept past
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 17:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Shatter schreef:
MeneerEend schreef:
Ben het wel met Blear eens dat DJ´en meer is dan alleen plaatjes achter elkaar aanmixen. Inspelen op je publiek, improviseren etc. Dingen die je in mijn ogen niet kunt voorbereiden. Niet dat het voorbereiden erop wijst dat je geen DJ bent, maar er komt zeker nog meer bij kijken. Denk dat dat ook is waar Thijs op doelt.

Ik snap heus wel wat Blear bedoelde, maar er wordt net gedaan alsof op basis van een contest mix bepaald kan worden of iemand of wel of niet in kan spelen op publiek :lol:

Het enige wat je met een contest mix kan doen is je skills zo goed mogelijk tonen en een tracklist creëren wat bij het feest/concept past


Wilde me er niet mee bemoeien maar hier wel mee eens. Vooral bij deze contest lastig echt ' live' je contest te mixen aangezien je van elke artiest een plaat moet hebben en niet meer dan 30 minuten mag duren. Misschien is de mix wel te perfect waardoor je doet twijfelen of je dit ook live echt kan aanleveren maar vind het wel een beetje onzin dat als je je voorbereid om een set je dan niet echt een DJ bent. Voorbereiden op een set kan ook gewoon waar je op een feest alsnog improviseert op je publiek.

Het is niet alleen press play en met je armen zwaaien. Ik zelf bereid me ook op een avond voor met ongeveer wat ik wil draaien. Hoe het publiek en de sfeer het uiteindelijk vordert baseer ik mijn platen keuze wel verder op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:00 
 
Hardtraxx Veteran

Shatter schreef:
Het enige wat je met een contest mix kan doen is je skills zo goed mogelijk tonen en een tracklist creëren wat bij het feest/concept past


Hier ga je denk ik met deze mix de mist in. Dit is een prima lijst voor ons, alleen op een feest als dit zou dit niet echt aanslaan. Als tweede plaat Two and a Half King bijvoorbeeld. Wij hier vinden dat natuurlijk allemaal fantastisch, maar het publiek dat naar dit feest zal gaan iets minder(zie Scantraxx 15 jaar toppic).
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:33 
 
Hardtraxxer

Spobbertiet schreef:
Shatter schreef:
Het enige wat je met een contest mix kan doen is je skills zo goed mogelijk tonen en een tracklist creëren wat bij het feest/concept past


Hier ga je denk ik met deze mix de mist in. Dit is een prima lijst voor ons, alleen op een feest als dit zou dit niet echt aanslaan. Als tweede plaat Two and a Half King bijvoorbeeld. Wij hier vinden dat natuurlijk allemaal fantastisch, maar het publiek dat naar dit feest zal gaan iets minder(zie Scantraxx 15 jaar toppic).

Kan je opzich wel begrijpen, maar ik heb voor Two And A Half Kings als 2e gekozen omdat die mooi aansloot op Unlocked en NRGizer sloot mooi aan op Two And A Half Kings. Alle 3 mee kick & bass/early achtig. Via NRGizer kon ik mooi overgaan op de melodieuzer tracks. Ik moest ook perse een Theracords Classic track in mijn mix verwerken en voor mij was dit de leukste track. Dat was iig mijn gedachte erachter. hier mag je natuurlijk een andere mening over hebben :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:39 
 
Hardtraxxer

Zie net dat ik bij de winnaars zit :yay:
Alle andere winnaars ook gefeliciteerd :thumbsup:
De mensen die hier van hardtraxx mij gesupport hebben, bedankt :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:46 
 
Hardtraxxer

Van harte Shatter! Ik zie je daar!! :thumbsup: :thumbsup: :bomb: :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 18:48 
 
Hardtraxx Veteran

Shatter schreef:
Spobbertiet schreef:
Shatter schreef:
Het enige wat je met een contest mix kan doen is je skills zo goed mogelijk tonen en een tracklist creëren wat bij het feest/concept past


Hier ga je denk ik met deze mix de mist in. Dit is een prima lijst voor ons, alleen op een feest als dit zou dit niet echt aanslaan. Als tweede plaat Two and a Half King bijvoorbeeld. Wij hier vinden dat natuurlijk allemaal fantastisch, maar het publiek dat naar dit feest zal gaan iets minder(zie Scantraxx 15 jaar toppic).

Kan je opzich wel begrijpen, maar ik heb voor Two And A Half Kings als 2e gekozen omdat die mooi aansloot op Unlocked en NRGizer sloot mooi aan op Two And A Half Kings. Alle 3 mee kick & bass/early achtig. Via NRGizer kon ik mooi overgaan op de melodieuzer tracks. Ik moest ook perse een Theracords Classic track in mijn mix verwerken en voor mij was dit de leukste track. Dat was iig mijn gedachte erachter. hier mag je natuurlijk een andere mening over hebben :)


Haha ik vind het heerlijk, maar of dat voor een organisatie een lijstje is die het publiek leuk gaat vinden

Gefeliciteerd iig zeer verdiend :bomb:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 19:01 
 
Hardtraxxer

TrixX schreef:
Van harte Shatter! Ik zie je daar!! :thumbsup: :thumbsup: :bomb: :bomb:

Thanks, jij ook! Tot dan :yay:

Spobbertiet schreef:
Haha ik vind het heerlijk, maar of dat voor een organisatie een lijstje is die het publiek leuk gaat vinden

Gefeliciteerd iig zeer verdiend :bomb:

Thanks man! :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 19:07 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Gefeliciteerd en tot daar :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 19:47 
 
Hardtraxxer

cb92 schreef:
Gefeliciteerd en tot daar :D

Thanks man, jij ook gefeliciteerd :thumbsup: Tot daar!
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 21:48 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Al die bumps hier ...

OT: congratz gap! Zeker ff een baco’tje doen dan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 nov 2017 22:07 
 
Hardtraxxer

Charon_NL schreef:
Al die bumps hier ...

OT: congratz gap! Zeker ff een baco’tje doen dan :thumbup:

Thanks man, komt goed! :thumbup:
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Livesets » Hardstyle