Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2015 10:44 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Kan iemand Jor-D vragen of hij een filter (is volgens mij std phpbb functie) instelt waardoor onderstaande combinatie automatisch wordt vervangen. Iedereen die een youtube filmpje op dit forum post moet een s weghalen, terwijl je dat gewoon in 1x kunt doen:

https://www.youtube.com* vervangen door http://www.youtube.com
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2015 12:08 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Kan iemand Jor-D vragen of hij een filter (is volgens mij std phpbb functie) instelt waardoor onderstaande combinatie automatisch wordt vervangen. Iedereen die een youtube filmpje op dit forum post moet een s weghalen, terwijl je dat gewoon in 1x kunt doen:

https://www.youtube.com* vervangen door http://www.youtube.com


Heb het doorgegeven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2015 12:08 
 
Donateur
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Ik quote SAIN7 zijn eigen post op een (ander) publiek forum. Wie zit er te Stalinnen, en waarom?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 13:05 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Wat bedoel je precies?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 15:14 
 

TiMOTHYb schreef:
TiMOTHYb schreef:
Ik quote SAIN7 zijn eigen post op een (ander) publiek forum. Wie zit er te Stalinnen, en waarom?

Dat ben ik vast en zeker geweest, anderen zwart proberen te maken hoeft gewoon niet, dat moet je inmiddels toch wel weten, of niet? Waarom ook zijn posts van een ander (al dan niet publiek) forum quoten? Ten eerste is mij dat dus totaal niet duidelijk als ik jouw (aangepaste) quote van hem lees, en ten tweede, wat is daar het nut van? Wat er daar ook gezegd is. Doe het dan ergens off-topic, daar kijk ik toch zelden en dus zal het daar wel blijven staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 16:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hij had letterlijk het doel van zijn registratie hier op Partyflock gezet, dat quote ik en jij verwijdert het zonder iets te zeggen. Hij zat volgens mij weer eens onzin te spuien en iemand reageerde erop, dus ik dacht ik citeer hem even zodat het duidelijk is wat hij hier komt doen. Ik had notabene enkel zijn reactie aldaar gequote en er niet eens wat bij gezet.

Jij mag toch ook hard van leer trekken in WJD?
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 17:37 
 

Ik reageer gewoon op iemand die daar iets neerzet, ik ga niet een quote van een andere site erbij halen. Iedereen mag reageren op iedereen, echter wat er gewoon vaker met een bepaalde persoon gebeurt, is dat die zogezegd aan de schandpaal wordt genageld, elke dag is er wel weer iets op te merken over zo'n persoon en als ik zulke dingen zie dan verwijder ik dat gewoon, klaar. En nee, als ik elke keer dat ik dat doe er iets van moet gaan zeggen dan heb ik wel wat te doen. Vandaar dit topic he, kunnen mensen het vragen. Je kunt er vergif op innemen wanneer je post weg is dat het een mod is geweest, dusssss :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 sep 2015 17:41 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ik nagel niemand aan de schandpaal, als SAIN7 zinnige dingen zegt neem ik hem serieus. Als hij zit te trollen gebruik ik zijn eigen citaat liever even.

Is zo, maar bij de vorige keer dat er iets was weggehaald is nog steeds niemand met uitleg gekomen dus laten we niet al veel doen alsof dat vanzelfsprekend is. " :thumbup: "
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 sep 2015 09:02 
 

Dat is prima als jij liever zijn eigen citaat (ergens anders vandaan gehaald) liever even gebruikt. Ik haal hem dan ook even weg.

Maar ehm geef even aan wanneer "de vorige keer" was, dan zal ik dat even ophelderen voor je. "" :thumbup: ""
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 15:37 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Waarom staat er bij de home page nog altijd een button die linkt naar hyves? :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 16:09 
 

Zelfde reden als waarom de rest van de site niet aangepast / ge-update / ge-upgrade wordt :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 10:01 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Zelfde reden als waarom de rest van de site niet aangepast / ge-update / ge-upgrade wordt :P

Zelfs de copyright is niet aangepast :P Ernstig!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 10:21 
 

staat wel een beetje slordig
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 nov 2015 10:30 
 

Klopt maar eerlijk is eerlijk, we weten allemaal waarom. We kunnen het Jordy persoonlijk ook niet kwalijk nemen natuurlijk. Hij wilt gewoon van de site af. Maar hij gaat niet ergens nog tijd in steken waar hij zelf niet meer achter staat etc.. Zou ik zelf ook niet doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 13:25 
 

Reactie van Broken Balance in dit topic:

algemeen/het-feestopbouw-fotoalbum-t27060-3400.html#p1548905

Broken Balance schreef:
Altijd zo hier he, verwijder de gevolgen ipv de oorzaak.

Tsja, als de "gevolgen" gewoon normaal reageren dan is er niets aan de hand. En waarom zouden we de "oorzaak" verwijderen? Hij heeft een waarschuwing gehad. Klaar. Helaas voor die andere persoon was dat zijn derde waarschuwing, dus een twee maanden ban, en dan maakt het mij niet uit om wie het gaat, je hebt je gewoon te gedragen, ook als lid van het eerste uur. Ik maak geen onderscheid daarin.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 14:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Reactie van Broken Balance in dit topic:

algemeen/het-feestopbouw-fotoalbum-t27060-3400.html#p1548905

Broken Balance schreef:
Altijd zo hier he, verwijder de gevolgen ipv de oorzaak.

Tsja, als de "gevolgen" gewoon normaal reageren dan is er niets aan de hand. En waarom zouden we de "oorzaak" verwijderen? Hij heeft een waarschuwing gehad. Klaar. Helaas voor die andere persoon was dat zijn derde waarschuwing, dus een twee maanden ban, en dan maakt het mij niet uit om wie het gaat, je hebt je gewoon te gedragen, ook als lid van het eerste uur. Ik maak geen onderscheid daarin.


Hier wil ik even op inhaken. De ''gevolgen'' hoe je het zo mooi vertelt reageren al een tijdje normaal op die Zephyrus. Echter als deze man maar door en door blijft gaan met onzin gooien, reacties van leden uitlokken (welke hij ook krijgt omdat er hier ook gewoon MENSEN zitten die uit nature hier op reagereren) en de moderators doen hier precies niks aan, loopt het uit de hand zoals nu. Dan krijg je iemand die gaat schelden. Ja wow Zephyrus krijgt een tweede waarschuwing, hij heeft al 10 topics verkracht en nog nooit iets fatsoenlijks bijgedraagd. Dit doen hij al vanaf dat hij zijn account heeft aangemaakt.

Als jullie hier niks aan doen, is het toch logisch dat hier op den duur fel op gereageerd word? Zulke dingen zitten er toch aan te komen als jullie moderators die klootviool op het forum laten rondlopen? Zijn jullie blind ofzo? Als dit mijn forum was had ik hem er een week geleden al afgetieft.

En dat Timotyb een ban krijgt vind ik al helemaal belachelijk. Dat het uit de hand loopt is jullie schuld, jullie hebben er niks aan gedaan. Zo'n reactie zat er aan te komen, al helemaal van hem. Hij heeft zich te gedragen maar zoiets als dit is onvermijdelijk, er zitten gewoon ''mensen'' op dit forum. Dit is niet de Waffen SS

Edit: Ik lees nu pas dat je serieus vraagt ''En waarom zouden we de oorzaak verwijderen?''

Misschien omdat jullie dan niet van die verklootte topics krijgen waarvan jullie de helft weer moeten verwijderen?
Misschien omdat er niemand dan meer op hapt?
Miscchien omdat leden op dit forum zich dan niet de hele tijd lopen te irriteren aan die gozer.
Misschien omdat het hier dan een beetje gezellig blijft?
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 14:22 
 

Fout. Het loopt uit de hand omdat mensen er juist op gaan reageren en omdat de report knop niet gebruikt wordt. Ik kan me niet echt herinneren dat er nou veel posts van Zephyrus zijn gemeld. Als jullie daar nou eens mee beginnen, in plaats van domme reacties terug plaatsen of gaan schelden. Dat zou al een hele hoop schelen.

En nee, wij zijn niet blind, maar wij houden echt niet het hele forum in de gaten. Daarnaast, er zijn zat reacties op bijna dagelijkse basis die net zo erg of misschien nog veel erger zijn. Het is niet goed als ik (en de rest van de mods) hier hard tegen optreed, want dan krijgen we weer verweten dat we discussies afkappen en alles verwijderen en opruimen. Laten we dingen wel staan en kappen we het niet af, is het ook weer niet goed. Wat is het nou? Wat willen jullie nou van ons?

Dat jij het verder belachelijk vind dat er iemand een ban krijgt, daar heb ik geen boodschap aan. Hij heeft zijn derde waarschuwing te pakken, en die waarschuwing was geheel terecht. Méér dan terecht zelfs. En ja, het kan zijn dat hij Zephyrus zat was, maar dan nog reageer je niet op zo'n manier. Nogmaals, report de posts dan, als het je stoort. En dat er zo'n reactie aan zat te komen omdat wij het uit de hand hebben laten lopen, dat vind ik een grappige opmerking. Waarom vind ik dat grappig? Hierom:

posting.php?mode=quote&f=78&p=1548163

Dat was zijn post in het betreffende topic. Dan reageert er iemand anders even verderop het volgende:

TiMOTHYb schreef:
He daar is Zephyrus weer. Nog niet ongezien de tyfus gekregen zie ik? Jammer!


Nou sorry hoor, maar leg mij dan eens uit waarom die reactie eraan zat te komen? "Al helemaal van hem". Ja, daar koop ik niks voor. Nee, het zat eraan te komen dat hij een waarschuwing kreeg, en hij mag blij zijn dat het geen permanente ban is geworden, gezien de betreffende reactie en zijn post geschiedenis. Maar nee, omdat hij tegen Zephyrus is, gezellig smaen met de grote menigte, zijn zulke reacties niet meer dan normaal en ziet niemand daar het kwaad van in. Je ziet het wel erg zwart wit allemaal.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 14:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb verschillende opmerkingen gereport een tijdje terug. Niks mee gedaan natuurlijk. Ja misschien dat hij daarom zn eerste waarschuwing heeft gehad.

Als iedereen over één iemand loopt te zeiken hou je hem toch een beetje in de gaten? Dan vraag je je als moderator toch af wat zo een figuur hier doet, en dan kom je toch tot de conclusie dat hij hier komt om onzin te posten, andere leden te irriteren en reacties uitlokken?

Nu zeg je dat omdat wij leden de report-knop niet gebruiken maar er op reageren, wij allemaal fout zitten en Zephyrus dus niks fout doet. Er word niet voor de grap op gereageerd hoor. Dat zijn gewoon allemaal menselijke dingen. Ik kom hier om over muziek te praten, en als iemand er dan voor zorgt dat ik niet meer fatsoenlijk over muziek kan praten in een topic reageer ik hier boos op. Vooral als ik zie dat deze gast er ALLEEN MAAR voor zorgt dat er in sommige topics niet fatsoenlijk gediscussieerd kan worden
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 15:09 
 

"Niks mee gedaan natuurlijk". "Ja misschien dat hij daarom zn eerste waarschuwing heeft gehad". Wat is het nu? Is er nu wel of niet iets mee gedaan? Hoe denk jij te weten dat er "niets mee is gedaan natuurlijk"?. Aannames.

"Assumption is the mother of all screw ups".

Je moet ten eerste goed begrijpen dat wanneer jij iets report, jij niet altijd te weten krijgt of en wat wij met zo'n report doen. Het is niet vanzelfsprekend dat alles wat er gereport wordt, ook "bestraft" of aangepakt wordt. Dat bepalen nog altijd wij zelf. En als jij benieuwd bent of er iets met jouw reports gedaan wordt, vraag het gewoon even. Normaliter krijg je een PB terug met de melding dat je report gesloten is, of iets dergelijks, en ook door wie. Stuur die persoon vervolgens een PB, vragen staat namelijk vrij.

Als iedereen tegen één iemand is, dan heeft dat meestal een reden ja. Maar die reden hoeft niet altijd die persoon zelf te zijn. Er is hier altijd wel iemand de pineut. En nu is dat weer Zephyrus, een tijdje terug was dat Hardstylboy, en daarvoor is het telkens iemand anders geweest. Ik ben nu al benieuwd wie de volgende gaat worden. En ja, voor jouw informatie, wij hebben Zephyrus ook in de gaten gehouden. Maardat betekent niet dat wij ook daadwerkelijk al zijn posts gaan verwijderen die iemand anders niet aanstaan. Ik kom ook weer terug op het verhaal, wat willen jullie van ons? Het is namelijk nooit goed.

En je leest niet goed. Ik zeg niet dat alle leden fout zijn door de report knop niet te gebruiken. Ik heb ook nooit gezegd dat Zephyrus nooit iets fout doet. Maar overdrijven is ook een kunst. Zodra iemand, in dit geval Zephyrus, in één of meerdere topics de boel verziekt, hij vervolgens in elk topic op elke van zijn posts wordt aangevallen. Tenminste, zo lijkt het en zo is het vaak wel, met de "forum zondebok", zo zal ik het maar even noemen. Die persoon kan niets meer goed doen in de ogen van anderen en hij wordt telkens maar afgezeken of afgekraakt. Dit komt omdat er gewoon op dat moment veel zwaarder aan de posts van die persoon getild word. In dit geval Zephyrus dus. Dit terwijl er anderen zijn die met veel meer weg komen, puur omdat ze goed in de groep liggen of bijvoorbeeld dus tegen Zephyrus zijn.

Je hebt overigens geen antwoord gegeven op mijn vraag. Ik zal hem anders stellen. Wat vind jij ervan, als iemand (eender wie, laten we hem "Persoon A" noemen), een ziekte toewenst aan "Persoon B"? Je zult waarschijnlijk zeggen dat het niet normaal is. Echter in dit specifieke geval is het wel iets dat toegelaten mag worden omdat "Persoon A" iemand is die hier al lang op dit forum komt en "Persoon B" gehaat wordt door het halve forum. Slaat kant noch wal natuurlijk. Denk daar maar eens over na voordat je nogmaals zegt dat je het "belachelijk vind" dat er iemand geband is door het doen van zo'n uitspraak.

yowan schreef:
Vooral als ik zie dat deze gast er ALLEEN MAAR voor zorgt dat er in sommige topics niet fatsoenlijk gediscussieerd kan worden

Geef eens voorbeelden. En dan niet een link naar één opmerking van deze persoon. Nee, voorbeelden van topics waar niet fatsoenlijk gediscussieerd kan worden. Waarschijnlijk geef je me dan een voorbeeld van één opmerking van die persoon, waar weer 20 opmerkingen van anderen op volgen. Wie is er dan fout? Die persoon zelf, of de 20 die er weer op doorgaan en reacties op blijven geven? Ja, het is een kwestie oorzaak -> gevolg, maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk, wanneer mensen gewoon eens nadenken alvorens ze weer een reactie neerkalken. Lekker makkelijk ook, zo anoniem online.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 16:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Geef eens voorbeelden. En dan niet een link naar één opmerking van deze persoon. Nee, voorbeelden van topics waar niet fatsoenlijk gediscussieerd kan worden. Waarschijnlijk geef je me dan een voorbeeld van één opmerking van die persoon, waar weer 20 opmerkingen van anderen op volgen. Wie is er dan fout? Die persoon zelf, of de 20 die er weer op doorgaan en reacties op blijven geven? Ja, het is een kwestie oorzaak -> gevolg, maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk, wanneer mensen gewoon eens nadenken alvorens ze weer een reactie neerkalken. Lekker makkelijk ook, zo anoniem online.


Gaat wat moeilijk als de mods alle reacties verwijderen. En je kan gelijk hebben met je vermoeden welke topics ik zou gaan linken, maar alsnog. Ik ben iemand die de oorzaak altijd verantwoordelijk houd. Als iemand een ander slaat, en de ander slaat terug vind ik nogsteeds dat de eerste persoon fout zit. De ander reageert er gewoon op. Ik denk niet dat de meeste leden zo volwassen zijn om Zephyrus zijn reacties te negeren. Ik ben zelf ook niet zo volwassen. Ik reageer er gewoon geërgerd op.

Als je de oorzaak aanpakt is er niks meer aan de hand, als je de gevolgen aan gaat pakken blijft het probleem zich voordoen. En je gaat me toch niet vertellen dat jullie maar 2 meldingen over Zephyrus gehad hebben?

En als hij hier met een goede bedoeling kwam, zou hij zich na zijn eerste warning en de talloze leden die geirriteerd op hem reageren zich toch allang aangepast moeten hebben? Als je ondanks al dat nogsteeds vervelend, bijdehand gaat doen en reacties gaat uitlokken van andere leden dan kom je hier toch de boel verzieken? Of zie ik dat verkeerd.. Ik zou zo iemand niet op m'n forum laten rondhangen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 16:46 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Je blijft er maar op hameren dat er een lid weg moet. Het is bij ons vrij simpel: bij een report kijken we altijd wat er aan de hand is en of we er iets mee moeten doen. Soms is dat een waarschuwing, soms niet. Dat hangt een beetje van de ernst af en of het al vaker opvalt ja of nee. Het moet ook niet zo zijn dat een nieuw iemand binnen 2 weken weg moet zijn, er kan ook altijd ruimte voor verbetering zijn bijvoorbeeld.

Het verzieken van topics is fout, maar het continu op blijven zeuren net zo hard, ook op de momenten waarop iemand wél constructief is. Dat lijkt hier soms aan de hand en dat wordt hierboven vertelt door Hardist (tenminste, zo lees ik het en daar ben ik het ook mee eens). Het heeft ook helemaal geen zin om continu in ieder topic dat aan iemand te vertellen. Het is niet bevoordelijk voor de sfeer en het wekt alleen maar irritatie op.

Hoeveel reports iemand heeft gehad weet ik niet uit mijn hoofd, maar niet ieder report levert een waarschuwing op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 16:53 
 

yowan schreef:
Gaat wat moeilijk als de mods alle reacties verwijderen.

Nee, dat is niet waar, je kunt me de topics geven, we hebben namelijk rechten om terug te kijken naar wat er verwijderd is. Ik wil namelijk graag jouw beweringen nagaan, om te kijken wat er nou precies aan klopt en wat niet. Ik heb namelijk niet gemerkt dat er een topic dusdanig (door genoemde persoon) om zeep is geholpen dat ervoor is gezorgd dat de discussie niet fatsoenlijk kon worden voortgezet.

yowan schreef:
Als iemand een ander slaat, en de ander slaat terug vind ik nogsteeds dat de eerste persoon fout zit.

Dat kun jij wel vinden, alleen klopt dat dus niet. Beiden personen zitten fout. Als de eerste persoon een tikje uitdeelt en de persoon daarop reageert met een dermate linkse hoek, zit persoon 1 dan nog altijd fout, of "meer" fout dan de persoon die reageert? Nogmaals, je ziet alles veel te zwart wit, in mijn ogen dan.

yowan schreef:
Ik denk niet dat de meeste leden zo volwassen zijn om Zephyrus zijn reacties te negeren. Ik ben zelf ook niet zo volwassen. Ik reageer er gewoon geërgerd op.

Ja, dan zit jij dus in ieder geval ook fout, en in sommige gevallen ben jij de enige die fout zit. Jij kunt namelijk wel geërgerd reageren, maar dat wil niet zeggen dat de kwestie waarop jij reageert ook fout is.

yowan schreef:
Ik zou zo iemand niet op m'n forum laten rondhangen.

Prima, echter is dit niet jouw forum dus dat is verder bijzaak, wat jij wel of niet zou doen in jouw forum. Zelf zou ik de zaken ook heel graag anders aanpakken, echter heb ik daar hier de middelen niet voor, dus ik werk met de middelen die ik voor handen heb.

yowan schreef:
En als hij hier met een goede bedoeling kwam, zou hij zich na zijn eerste warning en de talloze leden die geirriteerd op hem reageren zich toch allang aangepast moeten hebben? Als je ondanks al dat nogsteeds vervelend, bijdehand gaat doen en reacties gaat uitlokken van andere leden dan kom je hier toch de boel verzieken? Of zie ik dat verkeerd..

Nee, dat zie jij heel goed. Echter heb ik persoonlijk daar nog geen concrete voorbeelden van gezien. Ja, ik kan gissen, maar echt 100% voorbeelden die het voor mij aantonen, nee. Dus, bij deze nogmaals, gebruik die report knop, graag zelfs. Nog beter, stuur mij (ook) een PB met de reactie welke jij uitlokking, beledigen, of wat dan ook vind. Want ik ben het wel met je eens, als iemand hier met opzet de boel loopt te verstieren, dan mag die persoon zonder pardon vertrekken. Maar dat moet dan wel aangetoond kunnen worden.

Edit, uiteraard eens met wat Khadber hierboven neerzet. Echter zolang er hier in dit betreffende topic gediscussiëerd wordt, ga ik daar uiteraard graag in mee, daarvoor is dit topic ook. Dus laat je niet afschrikken door ons, en blijf vooral je mening geven, dat stellen wij zeker wel op prijs. Maar we zijn ook niet vies van een discussie natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 nov 2015 19:01 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hardist schreef:
Reactie van Broken Balance in dit topic:

algemeen/het-feestopbouw-fotoalbum-t27060-3400.html#p1548905

Broken Balance schreef:
Altijd zo hier he, verwijder de gevolgen ipv de oorzaak.

Tsja, als de "gevolgen" gewoon normaal reageren dan is er niets aan de hand. En waarom zouden we de "oorzaak" verwijderen? Hij heeft een waarschuwing gehad. Klaar. Helaas voor die andere persoon was dat zijn derde waarschuwing, dus een twee maanden ban, en dan maakt het mij niet uit om wie het gaat, je hebt je gewoon te gedragen, ook als lid van het eerste uur. Ik maak geen onderscheid daarin.


Niet alles is suiker en zonneschijn hier, het is het internet. Elke site, fora, wat dan ook hebben van die idioten er tussen zitten die lopen te trollen, en 3/4 zijn ook slechte trolls die te makkelijk scoren. Dit forum net zo.

Denk je dat het de desbetreffende oorzaak uitmaakt dat hij een waarschuwing kreeg? Nee, hij is al voor de 6e keer onder een ander IP terug. Als hij er zin in heeft komt hij gewoon terug.
Zo iemand waarschuwen helpt niet.

Je kan me ook niet vertellen dat alles van die meld knop af moet hangen. Meerdere mods lezen mee op het fora en die zijn ook niet blind of dom om daar niet doorheen te kunnen prikken, anders doen ze heel goed alsof. Magnetron vroeg buiten die knop om of hij normaal kon doen, deed hij daarna niet door een zinloze reactie terug te geven, nou dan geef je gelijk een laatste waarschuwing.
Die report knop is gewoon een excuus om lui te zijn, als jij zoals Yowan zegt niet slim genoeg bent om door zulk getroll heen te kijken en door die reports, dan is dat een fout van jouw kant en doe jij je taak als moderator niet goed. Dat is geen aanname dat is common sense. Omdat jij zo'n mooi quoteje had mag jij er ook een terug.

“Common sense is seeing things as they are; and doing things as they ought to be.”

Met de moraal ridder uithangen bereik je hier niks want trolls gaan toch door en men blijft er op reageren, het is het internet. Kijk maar eens op Youtube voor de gein, hoe duidelijk de troll ook is, mensen reageren toch wel. Als iemand jouw vriendin, die naast je staat, een hoer noemt en haar compleet belachelijk maakt om jou uit de tent te lokken komt er toch een reactie uit. Daarom is de oorzaak verwijderen makkelijk.

Geef gewoon sneller waarschuwingen voor zulk gedrag en geef er minder voor dat ze gebanned worden.
Want reacties uitlokken op deze manier is toch anders dan wat ge-eikel tussen leden.

TL;DR
Hou op de moraalridder te zijn en straf getroll sneller en harder af. Zo hou je misschien uiteindelijk nog een actieve members en/of nieuwe members er aan over.

Welk kind functioneert beter in de wereld, degene die streng opgevoed is of degene die laks opgevoed is?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 09:20 
 

Inmiddels is Zephyrus gebanned, en jij zegt dat hij al onder een ander IP voor de 6e keer terug is. Ik wilde nog vragen of je daar concreet bewijs voor hebt, echter is het eigenlijk al te laat. En dus alles wat ik hierboven getypt heb en eigenlijk de rest wat ik nog ga typen is door die actie teniet gedaan. Er is nog niet het laatste woord over gesproken, dat wel, maar goed, dat is dus voor later en iets tussen mij en de rest van het team.

Zeker niet alles moet van die meld knop afhangen. Ik zeg alleen, in reactie op Yowan, dat wanneer iemand dusdanig topics loopt te verzieken, en ik zie daar niets van terug in het "gemelde berichten gedeelte", dan is dat jammer. Ik zelf zie echt niet alles, en ik spreek nu ook even voor mezelf uiteraard. Ik kijk echt niet in elk topics, en in bepaalde gedeelten van het forum kom ik zelf nooit. Vandaar dat ik die meld knop wel belangrijk vind, echter heb je gelijk, zeker niet alles moet daarvan afhangen.

Ik wil ook geen moraalridder zijn, ik zeg alleen, geef eens voorbeelden want ik zie ze dus niet. Ik heb zeker enkele posts gezien van de betreffende persoon die als getroll kunnen doorgaan, maar zulk soort posts zie ik hier dagelijks ook van anderen. Moeten die ook maar allemaal gebanned worden dan? Het feit is, als ik (en ik spreek nog steeds voor mezelf) hard optreed, discussies afkap en berichten verwijder, dan is het niet goed, en als ik het niet doe, dan is het ook weer niet goed. Het ligt maar net aan de situatie en in welke context. Ging het om Zephyrus, dan was het dus niet goed dat ik niks deed, maar voorheen werd er wel flink geklaagd als er anderen bij betrokken waren en ik WEL wat deed. Ik probeer juist het goede te doen door eens een keer NIET gelijk keihard op te treden.

En om antwoord te geven op je laatste vraag, duidelijk het streng opgevoede kind, dat ben ik ook totaal met je eens. Echter, ik probeer the bigger picture te zien en ik heb dus ten eerste geen concreet bewijs dat de betreffende persoon iemand is die weer terug is onder een andere naam en ik probeer dus minder snel en minder hard op te treden. Maar ik zal het in het vervolg per situatie gaan beoordelen en waar nodig ook zeker overleggen of iets aan de situatie gedaan moet worden, ja of nee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 nov 2015 11:01 
 
Hardtraxx Veteran

Waarom ben jij nu hoofdmoderator? :huh:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 22  Volgende
Forumoverzicht » Hardtraxx » Mededelingen & Updates