Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 10:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wat ik veelal mis in anthems is het "Epische" dat maakt voor mij een anthem een beetje.

Dat er gewoon echt even een sfeertje wordt neer gezet en dat alles heel bombastisch is. En dat onderscheidde oudere (en sommige nieuwe) anthems ook van een gewone plaat.

Dit is voor mij meer een gewone plaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 11:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Wat ik veelal mis in anthems is het "Epische" dat maakt voor mij een anthem een beetje.

Dat er gewoon echt even een sfeertje wordt neer gezet en dat alles heel bombastisch is. En dat onderscheidde oudere (en sommige nieuwe) anthems ook van een gewone plaat.

Dit is voor mij meer een gewone plaat.

Eensch :yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 12:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TropicalDanny schreef:
Ik ben het volledig eens met wat Corey zegt. Toch vind ik dat nog steeds geen excuus voor zo'n matig anthem als deze. En aangezien de rauwe kant van hardstyle nu toch de hype is, hadden ze zich toch makkelijk aan hun eigen sound kunnen houden? Zoals al meer mensen hier aangeven, The Unknown en Renegades hadden veel beter als Anthem door gekund..


Vind dit oordeel, net als vele andere oordelen hier, een beetje voorbarig. Je hoort een anthem teaser van nog geen 2 minuten, natuurlijk kan je dan niet het hele gevoel overbrengen. Daarnaast heb je nog geen flauw idee wat er met de tweede climax gaat gebeuren.

Het maken van een Defqon Anthem en een Q-Base Anthem is een wereld van verschil, moeten allebei iets anders overbrengen. Als je het Q-Base Anthem van Ran-D of Frontliner vergelijkt met hun Defqon Anthem hoor je toch ook dat ze duidelijk een andere insteek hebben?
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 12:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar het is nu niet zo dat de 2e climax van het nummer heel anders zal zijn dan de 1e. Denk sowieso dat er met een Defqon anthem meer op safe wordt gespeeld. En de sounds in de 1e climax bevallen me niet helemaal. Er vanuit gaande dat de 2e climax niet heel veel verschild kun je al voorzichtig concluderen wat het wordt. Definitieve oordeel zal wel pas komen als de volledige preview te luisteren is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 12:43 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Razzstep schreef:
Ik vraag me af in hoeverre een organisatie zoals Q-Dance invloed heeft op het anthem. Kan de artiest zelf bepalen hoe het anthem eruit komt te zien? Geeft Q-Dance alleen een ja/nee? Of stuurt Q-Dance enorm tijdens de ontwikkeling van het anthem?

Als je de laatste releases van Frequencerz vergelijkt met dit anthem staan ze mijlenver uit elkaar.


Ik had hier tijdens de Q&A met Bass Modulators een keer naar gevraagd. Hun antwoord;
Bass Modulators schreef:
Bouke schreef:
Jullie hebben al meerdere keren de eer gehad om een anthem te mogen maken. Wat ik me dan afvraag, krijgen jullie bepaalde instructies mee van de organisatie waar de track aan moet voldoen, bijvoorbeeld qua sfeer? Ik vind bijvoorbeeld termen als duister en mysterieus bij een feest als Freaqshow passen, terwijl ik die bewoordingen niet zou gebruiken om jullie muziek te omschrijven. Krijgen jullie dan ook de opdracht om dat te verwerken in het anthem of hebben jullie complete vrijheid om het naar eigen ingeving in te vullen? Overigens vond ik dat jullie dat sfeertje prima in de track hadden gestopt hoor, maar ik vroeg het me gewoon af.

Wij hebben tot op heden altijd de complete vrijheid gekregen. Wij kijken altijd naar het feest en thema en maken hier dan een track omheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 12:57 
 
Hardtraxx Veteran

Ik krijg bij het horen van dit anthem het idee dat de Freqz zich nogal blind gestaard hebben op het creƫren van een Defqon achtige track die bij het thema past. Echter verschilt dit qua stijl behoorlijk met wat zij gebruikelijk produceren. Het eindresultaat is daardoor een track die zich er een beetje tussenin bevindt, en nergens echt in uitblinkt. Althans, zo komt het op mij over.

Wat mij betreft hadden ze net zo goed een standaard Freqz track kunnen maken met Defqon vocals erin verwerkt. Dat had wellicht beter uitgepakt. Eigenlijk is het gros van de eerdere Defqon anthems een afspiegeling van de stijl die de desbetreffende artiest op dat moment had, dus daarin zouden dan ook weinig verschillen van de voorgaande anthems.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 18:14 
 
Hardtraxx Veteran

Ik vind hem wel leuk
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2017 19:42 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Wat ik veelal mis in anthems is het "Epische" dat maakt voor mij een anthem een beetje.

Dat er gewoon echt even een sfeertje wordt neer gezet en dat alles heel bombastisch is. En dat onderscheidde oudere (en sommige nieuwe) anthems ook van een gewone plaat.

Dit is voor mij meer een gewone plaat.


Voelt voor mij wel episch.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 11:41 
 
Hardtraxx Veteran

Ben nu toch wel erg nieuwsgierig nu Michel Pollen met ze heeft gezeten en ze hem hebben afgemaakt (met of zonder zijn hulp)

Benieuwd of ze er wat aan veranderd hebben (kick :$ )
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 16:11 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik lees hier nu dat mensen the unknown als anthem zouden willen? Vette track maar die melo is gewoon gejat van 2 steps from hell, heb dan toch liever een origineel nummer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 16:13 
 
Hardtraxx Veteran

LV1 schreef:
Ik lees hier nu dat mensen the unknown als anthem zouden willen? Vette track maar die melo is gewoon gejat van 2 steps from hell, heb dan toch liever een origineel nummer.


Bedankt, dit wist nog helemaal niemand :oh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 17:00 
 
Hardtraxxer

LV1 schreef:
Ik lees hier nu dat mensen the unknown als anthem zouden willen? Vette track maar die melo is gewoon gejat van 2 steps from hell, heb dan toch liever een origineel nummer.


Klopt ja, Korsakoff heeft ook pas een nummer gemaakt met die melo
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 17:02 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Wisten jullie dat Project One een album heeft gemaakt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 17:16 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Hardtraxx newbietje pesten? Mag best hoor ^^ . Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat ik een paar pagina's terug las dat mensen the unknown een vet anthem zouden vinden, en ik dat niet snap om die reden :kiss2:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 17:34 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LV1 schreef:
Hardtraxx newbietje pesten? Mag best hoor ^^ . Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat ik een paar pagina's terug las dat mensen the unknown een vet anthem zouden vinden, en ik dat niet snap om die reden :kiss2:


Een anthem mag best een bestaand melodietje hebben toch? Het is niet dat het erger is om een melodie te lenen voor een anthem dan voor een normale plaat.

Verder gaat het vooral bij de meesten om dat the unknown een veel sterker anthem sfeertje heeft. Ik zie het zelf ook wel meer voor me dat als de zon net ondergaat op defqon en je dan een showtje krijgt met the unknown erbij je helemaal los kan gaan. Vooral als je dan nog de sfeer van het publiek zou hebben die je krijgt als een anthem van een feest wordt gedraaid.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 18:03 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

YWalen schreef:
LV1 schreef:
Hardtraxx newbietje pesten? Mag best hoor ^^ . Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat ik een paar pagina's terug las dat mensen the unknown een vet anthem zouden vinden, en ik dat niet snap om die reden :kiss2:


Een anthem mag best een bestaand melodietje hebben toch? Het is niet dat het erger is om een melodie te lenen voor een anthem dan voor een normale plaat.

Verder gaat het vooral bij de meesten om dat the unknown een veel sterker anthem sfeertje heeft. Ik zie het zelf ook wel meer voor me dat als de zon net ondergaat op defqon en je dan een showtje krijgt met the unknown erbij je helemaal los kan gaan. Vooral als je dan nog de sfeer van het publiek zou hebben die je krijgt als een anthem van een feest wordt gedraaid.


Een vet nummer is het zeker, die melo is gewoon heel vet. Kan wel enigszins begrijpen waarom mensen er een anthem gevoel bij krijgen. Sfeer geeft het nummer zeker, zou idd vet zijn tijdens bv de endshow. Maar voor een festival als Defqon verwacht ik gewoon iets origineels als anthem. Maarja, meningen verschillen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 apr 2017 18:44 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

LV1 schreef:
YWalen schreef:
LV1 schreef:
Hardtraxx newbietje pesten? Mag best hoor ^^ . Maar het punt dat ik probeerde te maken is dat ik een paar pagina's terug las dat mensen the unknown een vet anthem zouden vinden, en ik dat niet snap om die reden :kiss2:


Een anthem mag best een bestaand melodietje hebben toch? Het is niet dat het erger is om een melodie te lenen voor een anthem dan voor een normale plaat.

Verder gaat het vooral bij de meesten om dat the unknown een veel sterker anthem sfeertje heeft. Ik zie het zelf ook wel meer voor me dat als de zon net ondergaat op defqon en je dan een showtje krijgt met the unknown erbij je helemaal los kan gaan. Vooral als je dan nog de sfeer van het publiek zou hebben die je krijgt als een anthem van een feest wordt gedraaid.


Een vet nummer is het zeker, die melo is gewoon heel vet. Kan wel enigszins begrijpen waarom mensen er een anthem gevoel bij krijgen. Sfeer geeft het nummer zeker, zou idd vet zijn tijdens bv de endshow. Maar voor een festival als Defqon verwacht ik gewoon iets origineels als anthem. Maarja, meningen verschillen ;)


Snap zeker wat je bedoelt... een anthem is ook een onderdeel van het feest en zou een sterker gevoel geven als het iets origineels was en echt van het festival zelf is.. Had zelf Freedom wel een vet anthem gevonden
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 09:54 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Uberhout schreef:
Wat mij betreft hadden ze net zo goed een standaard Freqz track kunnen maken met Defqon vocals erin verwerkt. Dat had wellicht beter uitgepakt. Eigenlijk is het gros van de eerdere Defqon anthems een afspiegeling van de stijl die de desbetreffende artiest op dat moment had, dus daarin zouden dan ook weinig verschillen van de voorgaande anthems.

Als je die eerste zin realiseert kom je inderdaad bij tracks als The Unknown, Renegades of zelfs Freedom uit. Vervang de vocals in deze tracks door de typische Def-Qon-1 stem of iets in die trend, en je hebt in mijn ogen een prima Defqon-anthem.

Die tweede zin is ook zeker waar. Al zie ik dit niet als een slecht punt. Zo vind ik dat Ran-D dit bijzonder goed heeft aangepakt. Ook BM slaagden hier imo aardig in, al ligt die track mij persoonlijk iets minder. Verder vind ik dat eigenlijk geen een anthem kan tippen aan Unite. Sindsdien is het imo bergafwaarts gegaan, met als uitschieter Ran-D, die eigenlijk nooit teleurstelt qua anthems (als solo-artiest; G4H ter zijde).

Verder hoop ik oprecht dat Freqz met oa het bezoek van Michel Pollen een draai weten te geven aan dit anthem. Daar moeten ze gewoon de ballen voor hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 20:38 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit anthem gaat het prima doen op de mainstage. De melodie is lekker mee te blerren en de intro heeft een episch sfeertje. Helemaal Defqon. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 apr 2017 20:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Ben nu toch wel erg nieuwsgierig nu Michel Pollen met ze heeft gezeten en ze hem hebben afgemaakt (met of zonder zijn hulp)

Benieuwd of ze er wat aan veranderd hebben (kick :$ )

Ik ga er toch wel vanuit dat Michel Pollen zijn visie erop gegeven heeft en dat zal al snel betekenen dat er een vleugje vanuit zijn kant in zit.
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2017 10:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hij is gisteren op Beat the Bridge gedraaid. Hij is niet enorm op de schop gegaan, maar ik vind het echt een meer dan prima plaat, eigenlijk. Filmpje van mijn kant (sorry voor het spastische camerawerk):
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2017 15:06 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pannenkoek schreef:
Hij is gisteren op Beat the Bridge gedraaid. Hij is niet enorm op de schop gegaan, maar ik vind het echt een meer dan prima plaat, eigenlijk. Filmpje van mijn kant (sorry voor het spastische camerawerk):



Jezus, lekker nummer (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2017 16:03 
 
Hardtraxxer

Pannenkoek schreef:
Hij is gisteren op Beat the Bridge gedraaid. Hij is niet enorm op de schop gegaan, maar ik vind het echt een meer dan prima plaat, eigenlijk. Filmpje van mijn kant (sorry voor het spastische camerawerk):


:loving: :loving: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 apr 2017 23:33 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zit nu een lekkere hoop drive in! :woot: :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 28 apr 2017 12:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind het maar een saai anthem tbh. Pakt me echt nergens nog.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle