Skedoedelefloeps schreef:
Lyst schreef:
Je vindt de vocals niets, je vindt melodie niet super slecht, maar ik hoor je ook niet zeggen dat je hem goed vind, je vind de kicks te zacht. Al met vind je het gros van de elementen niet goed (genoeg) en toch zeg je dat je de plaat best lekker vind. Is dat omdat je per se positief over headhunterz wil zijn of leef je je nu in in iemand anders die de plaat eventueel wel lekker kan vinden als hij er van houdt. (lol dat klinkt logisch
)
Punt 1 is een te lang verhaal geen moeite genomen om verder te lezen na de eerste zin, alleen wil ik wel zeggen dat ik het extreem ver vind gaan om te zeggen dat HHZ de scene verpest. Alleen omdat het toegankelijker wordt betekend niet dat het slechter wordt.
het laatste punt las je niet goed, de kicks vind ik wat zacht, maar past mooi bij het nummer. Dus behalve de vocals vind ik de sounds erg sterk, de kicks er goed bij passen, de melo wel catchy, dus over het algemeen geen slechte plaat.
Plus jij weet ook dat ik zeker niet zomaar per se positief over HHZ wil zijn omdat ik altijd wel een duidelijke eigen mening over platen neer zet en niet zomaar iets zeg. Ik probeer te zeggen dat, ondanks dat het mijn smaak (niet meer) is, ik de plaat qua sounds en overall niet slecht vind. De vocals vind ik wel tergend irritant zoals ik ze ook bij From Within dramatisch vind. Ik ben al lang geen HHZ fan meer, na The Fear Of Darkness (en enkele platen daarvoor ook) ben ik de draad bij HHZ wel een beetje kwijt geraakt. Neemt niet weg dat ik vind dat hij technisch hele sterke platen in elkaar zet. Ik respecteer hem voor wat hij heeft gedaan, nog steeds doet en wat hij heeft bereikt, deze plaat is zeker niet de HHZ die mij de hardstyle scene in bracht, maar dramatisch vind ik het niet.
Het verschil tussen jij en ik is dat door de verandering die door met name headhunterz is gestart, mijn muziek bijna compleet verdwenen is en jouw muziek groot is geworden.
Toegankelijker betekent voor mij wel slechter. Ik houd van de muziek zoals hij op een bepaald moment is, het hoeft van mij niet harder, het hoeft ook niet zachter, het is perfect zo. Nu gaat er iemand harder produceren dan dat ik mooi vind, prima, ik ben wel voor een brede scene. Van mij mogen ze dus ook best toegankelijker gaan produceren, ik hoef niet alle tracks mooi te vinden. Echter brengt toegankelijkheid ook nog iets anders met zich mee. Namelijk veel nieuwe mensen. Ook daar is nog niets mis mee, ik wil de muziek die ik leuk vind graag met zoveel mogelijk mensen delen. Maar deze mensen luisteren niet naar de muziek die ik leuk vind, ze zijn met z'n allen afgekomen op de nummers die ik wel heel erg op het randje van hardstyle vind liggen. Voor hen echter is die hardstyle de standaard. Vervolgens staan er een hoop nieuwe producers op uit die nieuwe groep mensen, die weer de grenzen op gaan zoeken van het genre. Gezien zij de nieuwere hardstyle als middelpunt van de scene beschouwen, wordt er nog toegankelijkere muziek geproduceerd. Op dat moment vind ik het al geen hardstyle meer, maar ik heb er niks meer over te zeggen omdat ik outnumbered ben. En omdat de muziek nog toegankelijker is geworden, zijn er nog meer nieuwe mensen bij gekomen met weer een verschoven standaard. En zo verschuift het centrum van het genre net zo lang richting de toegankelijkheid en de massa tot dat de zeepbel knapt.
Kortom, ik vind het breder worden van de scene op zich niet erg, zolang het balanspunt maar ongeveer op dezelfde plek blijft liggen en niet steeds verder van de liefhebber die al een paar jaar luistert afschuift. Gelukkig is er verandering in aan het komen door de raw hardstyle die de scene aan de andere kant van het balans punt verzwaart, waardoor het balans punt weer meer richting het midden komt. Echter zijn de verhoudingen over de hele scene gezien nog altijd scheef. En dat hebben we te danken aan de artiesten die alsmaar voor meer fans gaan.
Ps. Voordat je me bestempeld als hypocriet, ik sprak in de ik-vorm, maar ik spreek natuurlijk namens een hele groep mensen.