Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 10:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Artiest: Phuture Noize

Track(s): Chaos & Order (MYST Remix)

Sample/video: https://www.facebook.com/mystnl/videos/1901280200189748/

Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 10:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hmm groot MYST fan, maar dit is onnodig. Klinkt zo in LQ een beetje als een wat cleanere versie van het origineel. Dat maakt het wmbt minder vet...
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Vind dat cleane wel mooi iedergeval. Alleen mist MYST alleen weer een belangrijk stukje gevoel zoals ik bij meer platen van hem heb
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 10:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind m misschien nog wel vetter dan het origineel. Wist niet eens dat dat mogelijk was. :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 12:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

2x gehoord gisteren. Vind hem erg gaaf, maar bij lange na niet zo mooi als het origineel. Die heeft veel meer emotie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 12:38 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ik vind ze eerlijk gezegd even vet. Moet er per se een beter zijn? :P

Die van Phuture Noize is als geheel meer episch.

Die van Myst heeft de melodie veel beter uitgewerkt en op het eerste gehoor ligt de kick mij ook meer.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 12:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Klinkt op het eerste gehoor wel gaaf, maar het origineel is zo episch en vol met emotie dat het origineel voor mij bijna onovertrefbaar is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 12:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Vind dat cleane wel mooi iedergeval. Alleen mist MYST alleen weer een belangrijk stukje gevoel zoals ik bij meer platen van hem heb

Dat stukje gevoel mis ik ook vaak bij MYST, afgezien van Before You Go waar de sfeer ontzettend goed neer wordt gezet en waar veel emotie in zit. Het is het vaak net niet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 13:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind eigenlijk dat platen als Before you Go, deze plaat, Never Look Back, The Ultimate Destination, Young and Reckless en Hear My Breath gewoon een uitstekende sfeer en gevoel bevatten. Echt niet minder dan menig Phuture Noize plaat, misschien zelfs wel meer. Laten we ook niet doen alsof elke Phuture Noize een 10/10 scoort.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 13:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja het is denk ik een kwestie van smaak ofzo. Ik denk dat de overmatig schone en heldere sounds het gevoel verminderen ofzo. Ik weet niet wat het is xd. Misschien dat iemand het verschil tussen beide kan analyseren?

Wil mijn best doen om het echt vet te vinden maar het lukt niet echt.

Edit: ik denk zelf dat het verhalende aspect bij PN zijn platen me echt wat doet. Echt elke plaat die hij dit jaar gemaakt heeft, geeft mij een bepaald specifiek gevoel. Dit heb ik voor de rest bij geen een andere dj. Komt wss ook doordat hij vanuit 'concepten' werkt zoals hij zelf heeft gezegd in dit interview: http://www.hardnews.nl/column-totstandk ... t-thunder/. Is dit iets unieks dat hij eerst platen op papier zet voordat hij überhaupt begint met produceren of gebeurt dit meer in de hardstyle?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 15:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

De clean sounds zorgen er bij juist voor dat de muziek beter doorkomt. Ik vind dat echt veel chiller. Ik heb dat bijvoorbeeld ook veel bij trance en met name Omnia als voorbeeld. Zijn sounds zijn echt heel zuiver en clean dat het gewoon echt heel chill is om naar te luisteren. Ik ga daar echt goed op.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 15:58 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Gisteren live gehoord en wist toen nog niet dat ie van MYST was. Maar ik vond hem echt heel erg tegenvallen. Mist het epische wat het origineel wel in z'n geheel had.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 16:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Die 1e climax :love:
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 17:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TSFH schreef:
Ik vind eigenlijk dat platen als Before you Go, deze plaat, Never Look Back, The Ultimate Destination, Young and Reckless en Hear My Breath gewoon een uitstekende sfeer en gevoel bevatten. Echt niet minder dan menig Phuture Noize plaat, misschien zelfs wel meer. Laten we ook niet doen alsof elke Phuture Noize een 10/10 scoort.

Platen van Myst zit naar mijn mening wat minder emotie in en is wat meer dansmuziek. Niks mis mee, maar het is net wat minder mijn smaak. Ik denk dat hij geen nummers maakt die de bedoeling hebben dat ze je diep moeten raken, in tegenstelling tot Phuture Noize.

Denk wel dat ik het live heel leuk zou vinden omdat het gewoon gezellige muziek is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 17:55 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
TSFH schreef:
Ik vind eigenlijk dat platen als Before you Go, deze plaat, Never Look Back, The Ultimate Destination, Young and Reckless en Hear My Breath gewoon een uitstekende sfeer en gevoel bevatten. Echt niet minder dan menig Phuture Noize plaat, misschien zelfs wel meer. Laten we ook niet doen alsof elke Phuture Noize een 10/10 scoort.

Platen van Myst zit naar mijn mening wat minder emotie in en is wat meer dansmuziek. Niks mis mee, maar het is net wat minder mijn smaak. Ik denk dat hij geen nummers maakt die de bedoeling hebben dat ze je diep moeten raken, in tegenstelling tot Phuture Noize.

Denk wel dat ik het live heel leuk zou vinden omdat het gewoon gezellige muziek is.


Hmm ik snap wat je bedoelt, maar zo ervaar ik t niet helemaal. Overigens doet de muziek van Phuture Noize het ook uitstekend live hoor. Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat tracks van Phuture Noize mij nooit echt 'geraakt' hebben. Ook platen van Myst niet trouwens hoor. Enige artiest die mij echt weet te raken soms is Noisecontrollers.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 18:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
TSFH schreef:
Ik vind eigenlijk dat platen als Before you Go, deze plaat, Never Look Back, The Ultimate Destination, Young and Reckless en Hear My Breath gewoon een uitstekende sfeer en gevoel bevatten. Echt niet minder dan menig Phuture Noize plaat, misschien zelfs wel meer. Laten we ook niet doen alsof elke Phuture Noize een 10/10 scoort.

Platen van Myst zit naar mijn mening wat minder emotie in en is wat meer dansmuziek. Niks mis mee, maar het is net wat minder mijn smaak. Ik denk dat hij geen nummers maakt die de bedoeling hebben dat ze je diep moeten raken, in tegenstelling tot Phuture Noize.

Denk wel dat ik het live heel leuk zou vinden omdat het gewoon gezellige muziek is.


Hear My Breath.. z'n nieuwe plaat.. Life Is Ours... The Ultimate Destination... Before You Go...

Zat emotie en gevoel in die synth, melodieen en uithalen van zijn platen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 18:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja maar wat moet ik voelen dan xd. Ik kan bijvoorbeeld van de vocalen bij Before You Go niet zeggen: de vocalen voegen hier echt iets toe. Wat bij PN wel heel vaak het geval is (King Of The Jungle, The Temple, Aftershock, Strike You Down etc etc). De vocalen passen bij PN zijn platen zo ongelooflijk goed altijd waardoor het nog een extra dimensie aan de plaat geeft. Dit heeft MYST niet imo. Bij PN zit er elke keer weer een verhaal achter wat toch extra emoties meebrengt. Het gevoel is specifieker zeg maar
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 18:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Daveytl schreef:
TSFH schreef:
Ik vind eigenlijk dat platen als Before you Go, deze plaat, Never Look Back, The Ultimate Destination, Young and Reckless en Hear My Breath gewoon een uitstekende sfeer en gevoel bevatten. Echt niet minder dan menig Phuture Noize plaat, misschien zelfs wel meer. Laten we ook niet doen alsof elke Phuture Noize een 10/10 scoort.

Platen van Myst zit naar mijn mening wat minder emotie in en is wat meer dansmuziek. Niks mis mee, maar het is net wat minder mijn smaak. Ik denk dat hij geen nummers maakt die de bedoeling hebben dat ze je diep moeten raken, in tegenstelling tot Phuture Noize.

Denk wel dat ik het live heel leuk zou vinden omdat het gewoon gezellige muziek is.


Hear My Breath.. z'n nieuwe plaat.. Life Is Ours... The Ultimate Destination... Before You Go...

Zat emotie en gevoel in die synth, melodieen en uithalen van zijn platen.

Zo komt het op mij over en zo voel ik het, dat jij er anders over denkt, dat kan. Ik pretendeer ook nergens dat ik gelijk heb, ik geef mijn mening.

Meningen van anderen accepteren blijft moeilijk voor jou hè?
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 19:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ja maar wat moet ik voelen dan xd. Ik kan bijvoorbeeld van de vocalen bij Before You Go niet zeggen: de vocalen voegen hier echt iets toe. Wat bij PN wel heel vaak het geval is (King Of The Jungle, The Temple, Aftershock, Strike You Down etc etc). De vocalen passen bij PN zijn platen zo ongelooflijk goed altijd waardoor het nog een extra dimensie aan de plaat geeft. Dit heeft MYST niet imo. Bij PN zit er elke keer weer een verhaal achter wat toch extra emoties meebrengt. Het gevoel is specifieker zeg maar


Ik snap wat je bedoelt. Zelf hecht ik minder waarde aan de vocalen maar gaat het mij juist om de sounds eromheen. Myst z'n sound vind ik echt gruwelijk! Maar ieder zo zijn mening natuurlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 sep 2017 19:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ja het is maar welke aspecten in een track je belangrijk acht. Heb ook al vaker uitgelegd waarom ik The Worlds Beyond een voorbeeld vind van een perfect samenspel tussen inhoud en melodie/gevoel, maar dat ga ik niet weer doen :lol: . Ik hou heel veel van dit soort platen en PN is voor mij de koning in de hardstyle op dit vlak #fanboymodeoff
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2017 00:56 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Broken Balance schreef:
Hear My Breath.. z'n nieuwe plaat.. Life Is Ours... The Ultimate Destination... Before You Go...

Zat emotie en gevoel in die synth, melodieen en uithalen van zijn platen.

Zo komt het op mij over en zo voel ik het, dat jij er anders over denkt, dat kan. Ik pretendeer ook nergens dat ik gelijk heb, ik geef mijn mening.

Meningen van anderen accepteren blijft moeilijk voor jou hè?


Ik denk er ook anders over, en dat zeg ik. Of is een tegenwoord net zo moeilijk voor jou?

Net zoals dat ik het idee dat in Phuture Noize zijn platen zo veel gevoel zit zwaar overdreven vind. Dat iedereen roept dat hij een verhaal vertelt met gevoel in zijn nummers, maar 3/4e niet eens weet wat.

En in Myst evenmin, ik zie niet echt waarom de een meer gevoel in zijn nummers zou moeten hebben dan de ander. Beiden kunnen meeslepende nummers creëren zoals beide artiesten een nummer met Snowflake hebben. Maar je kan echt niet een als de betere aanwijzen.

Vooral als je het vergelijkt met iets als Vazard - Zimmersion, Manuel Tessarolo - The Man Who Looked At The Stars, Wasted Penguinz - Inner Peace, The Nasty Boyz - Angel, Tomorrow & Beyond (Lars Edit) en zo goed als elke mainstream plaat van Ophidian.

Ik heb van beiden nog geen plaat als So Many Sacrifices, Anger Remix, Angel, Butterfly, Void Sector Remix of Forgotten Moments Remix gehoord. Nummers waar je dood van binnen moet zijn als je daar geen kippenvel van krijgt.

Allemaal gevoels gebonden, de een krijgt meer gevoel van Myst, de ander van PN. Maar een van hun aanwijzen als "de beste qua feel in platen".. zijn zat artiesten in hs en hc die dat net zo goed of beter kunnen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2017 07:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

We hadden het hier ook niet over andere dj's :P. Gevoel is erg subjectief natuurlijk maar ik denk dat je wel moet snappen dat PN zijn platen veel meer vanuit een bepaalde feeling creeert omdat hij een verhaal probeert te vertellen. Running On Empty en zoals jij zegt Tomorrow & Beyond zijn ook hele goede voorbeelden daarvan en die doen me zeker niet minder dan dat van Phuture Noize.

Ik zelf schaar MYST gewoon onder de hardstyle die een lach op mijn gezicht tovert en me laat dansen maar het spreekt geen diepe gevoelens aan ofzo. Voor jou en anderen kan dit anders zijn en dat moet ik ook snappen natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2017 08:18 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is subjectief. De een vindt dat PN verhalend vertelt en meer gevoel heeft, de ander ligt Myst zijn sound meer. En persoonlijk vind ik ze niet echt boven elkaar uit steken. PN vertelt dan wel een verhaal, maar zo moeilijk is dat verhaal niet en zo duidelijk zie je het er ook niet in terug, alleen in de titel. Maar dat PN qua "gevoel" zoveel beter zou zijn vind ik weer fanboy levels van overdreven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2017 13:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Daveytl schreef:
Broken Balance schreef:
Hear My Breath.. z'n nieuwe plaat.. Life Is Ours... The Ultimate Destination... Before You Go...

Zat emotie en gevoel in die synth, melodieen en uithalen van zijn platen.

Zo komt het op mij over en zo voel ik het, dat jij er anders over denkt, dat kan. Ik pretendeer ook nergens dat ik gelijk heb, ik geef mijn mening.

Meningen van anderen accepteren blijft moeilijk voor jou hè?


Ik denk er ook anders over, en dat zeg ik. Of is een tegenwoord net zo moeilijk voor jou?

Nee hoor, ik kan volgens mij best goed tegen een tegen woord. Jouw manier van schrijven vind ik gewoon standaard vervelend en uitdagend/uitlokkend als iemand een andere mening heeft dan de jouwe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 sep 2017 13:25 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Heel vet, imo gelijkwaardig of net iets minder dan het origineel. Maar goed, dat is ook appels met peren vergelijken. Allebei prima tracks :)
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks