Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 20:28 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Dat eerste stuk vind ik alles behalve leeg of saai. Het bevat geen uitermate bijzondere sounds of extra's, maar juist dat maakt die melodie heel puur en die melodie komt nu erg goed uit de verf. Ik kan niet wachten op dat nieuwe album, wat ik nu gehoord heb is al puur goud :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 mrt 2018 20:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gisteren voor het eerst live gehoord deze plaat. Vond m erg leeg klinken jammer genoeg :/
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 12:40 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Echt supervette melodie weer zoals altijd van PN. Love it :loving:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 13:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Die 2e qlimax doet me beetje denken aan Chaos & Order met die screeches. Maar vind hem zoals hierboven wordt gezegd nog wel beetje leeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:07 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

STVK schreef:
Broken Balance schreef:
Citaat:
beste hardstyle producer


Moet hier altijd wel een beetje om lachen.


Wat is de reden daarvoor dan? Als je het over 10 jaar trekt natuurlijk bij lange na niet. Maar op het moment vind ik dit geen rare uitspraak ofzo. Voor mij is PN op het moment (plus gedurende heel 2017) toch echt wel de beste producer.


Beste producer beslaat heel wat meer vakken dan originele platen en leuke sounds, gaat ook om de afwerking en kwaliteit van die sounds en de kicks natuurlijk. En dat laatste vind ik nog wel eens vervelend bij PN, inclusief dat sommige platen nog wat leegjes klinken zoals deze plaat of Fire, maakt ze niet minder vet maar toch.

Meest verfrissende producer van de laatste jaren, 100%, beste.. neh ik denk dat er nog wel wat producers zijn die kwalitatief betere sounds/kicks afleveren. Maar dat staat natuurlijk los van of iemand het helemaal vet vindt.

(Heb al vaker het voorbeeld gebruikt van dat sommige rommelig afgewerkte Industrial Hardcore platen imo vetter klinken dan de cleane goed geproduceerde platen maar met herhaalde sounds)

RoyAPO schreef:
zoals ik zei heb ik er ook niet zoveel verstand van op dat vlak en kan het mij een worst wezen :P.


Dan is de uitspraak van beste producer uit jou ook vrij leeg. Dat is het zelfde als een Rebelion fan die zegt dat hun de beste producers zijn.

Zoals gezegd, dan zal Phuture Noize wel jouw favoriete producer/dj zijn, maar niet de beste. Naast NC zijn er inderdaad nog wel een paar die dit beter kunnen qua afwerking en kwaliteit, of ze met net zo verfrissende sounds en een unieke stijl komen is weer wat anders.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kwaliteit gaat imo om meer dan afwerking, sound design en kicks maar dat heb ik al vaker gezegd. Met alleen superieuriteit in deze factoren bereik je helemaal niks.

Neem bijvoorbeeld een pop zanger. Dan kan het allemaal wel erg goed gezongen zijn maar als je muziek niet veel mensen raakt en als het niet uniek is, dan is het in mijn ogen van matige kwaliteit. Mensen raken met je muziek is ook een kwaliteit en daar heb je volgens mij wel muzikale intelligentie voor nodig. Muzikaliteit > afwerking bij mijn beoordeling. Over de definitie muzikaliteit valt wel weer te twisten, dat wel. Zijn zoveel interpretaties voor
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Kwaliteit gaat imo om meer dan afwerking, sound design en kicks maar dat heb ik al vaker gezegd. Met alleen superieuriteit in deze factoren bereik je helemaal niks.

Neem bijvoorbeeld een pop zanger. Dan kan het allemaal wel erg goed gezongen zijn maar als je muziek niet veel mensen raakt en als het niet uniek is, dan is het in mijn ogen van matige kwaliteit. Mensen raken met je muziek is ook een kwaliteit en daar heb je volgens mij wel muzikale intelligentie voor nodig. Muzikaliteit > afwerking bij mijn beoordeling. Over de definitie muzikaliteit valt wel weer te twisten, dat wel. Zijn zoveel interpretaties voor


Vent :lol:

Er zijn meer woorden om zulke dingen te beschrijven dan "Kwaliteit".
Daar zijn ze voor.

Zoals het eerste wat je noemt is de kwaliteit van een plaat. Als je muziek niet veel mensen raakt of interesseert heet dat (im)populariteit. Mensen raken met muziek is inleven in je doelgroep. En muzikaal zijn is ook wat anders dan de kwaliteit/afwerking van je muziek, dat valt onder creativiteit en muzikale kennis.

Zo moeilijk is het niet, wij mensen kunnen verschillende woorden voor verschillende dingen gebruiken :lol: .

Voor jou kan er wel een andere belangrijke factor aan de PN platen hangen waardoor je het zo goed vindt. Voor mij is het ook zeker niet de afwerking en kwaliteit van de kicks die mij aantrekt tot Phuture Noize, maar zijn creativiteit en verfrissende sound (originaliteit). Het is niet dat zijn afwerking oid slecht is, maar het is zeker niet "het beste van iedereen".

Dit zijn verschillende dingen. Het een maakt je een van de meest creatieve producers, het ander maakt je een van de meest kwalitatieve producers. Het is niet zo moeilijk om dit te onderscheiden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Maar imo valt muzikale creativiteit en kennis dus ook onder kwaliteit. Wie zegt dat kwaliteit alleen de productiekwaliteiten bevat? Dat is imo een onderdeel ervan. Ik vind jouw manier van beoordelen zeker niet verkeerd, ga vooral zo door!

Ik snap je punt van verschillende woorden gebruiken hoor! Maar ik vind dat je gewoon moet accepteren dat ik kwaliteit zo beoordeel. Het is nou ook weer niet zo dat het nergens op slaat haha

En ja ik geloof je op je woord dat de afwerking niet Het beste van iedereen is! De Rest van de factoren heft dit simpelweg voor mij op

En trouwens jij zit altijd op mij te bashen dat ik ‘ik vind’ moet gebruiken maar nu zit je zelf je visie op kwaliteit door de kop te drukken :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het is echter zo dat wanneer je iets beoordeelt of typeert je een statement/feit maakt.

"Het is de beste producer" is dat. Als jij het zo en zo ziet omdat je dit zo vindt, dan is jouw statement zoals eerder gezegd nogal inhoud-loos.

Creativiteit en kennis dragen bij aan goed platen ja. Een goede plaat kan je als een kwaliteitsplaat zien. Maar met producer/productiekwaliteit wordt wel nadrukkelijk de producer belicht en niet de plaat. En de beste "producer" gaat voor een groot deel over de kwaliteit van de dingen die je produceert (kicks, sounds, synths). In dat geval onderscheid je gewoon creativiteit (Creative en originele sounds e.d. wat PN dus heeft) en kwaliteit (Afwerking, volle sounds, waar PN goed in is, maar zeker niet tussen de beste). En dat is wat hem imo dus niet echt de beste "producer", produceren van sounds, maakt imo.

En dat kun je wel zo zien, maar zoals anderen ook zeggen kom jij enorm vaak met van dit soort vage statements en dan achteraf roepen "oh ja had het anders moeten zeggen maar ik doe maar wat".

Er werd gevraagd waarom ik moest lachen wanneer mensen bij PN "beste producer" zeggen, het verschil tussen productiekwaliteit en creativiteit, dat is de rede. Beide dragen bij bij hoe vet je iets vindt, of hoe het voor jou een kwaliteitsplaat maakt, maar het zijn wel twee verschillende dingen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Oke dan zal ik hem de beste muzikant van de laatste jaren in de hardstyle noemen voor jou :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 15:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Oke dan zal ik hem de beste muzikant van de laatste jaren in de hardstyle noemen voor jou :aww:


Ok cool, daar vroeg ik ook echt om :yawn: .

Citaat:
Er werd gevraagd waarom ik moest lachen wanneer mensen bij PN "beste producer" zeggen, het verschil tussen productiekwaliteit en creativiteit, dat is de rede


Jij komt met jou visie aanzetten, ik vroeg er niet om.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jij zegt ‘dan is de uitspraak van beste producer uit jou ook vrij leeg’. Dus daar geef ik dan uitleg over aangezien mijn visie op ‘beste producer in de hardstyle’ verschilt.

Maar nu stop ik met deze discussie want jij kan echt helemaal niks accepteren of aannemen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

c-c-c-combo breaker
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Jij zegt ‘dan is de uitspraak van beste producer uit jou ook vrij leeg’. Dus daar geef ik dan uitleg over aangezien mijn visie op ‘beste producer in de hardstyle’ verschilt.

Maar nu stop ik met deze discussie want jij kan echt helemaal niks accepteren of aannemen :lol:


Iets met ketel. Gezien jij niet kan accepteren dat "is beste producer in hardstyle" een feit is, niet een mening.

1. PN is productietechnisch niet de beste producer.

2. De punten die jij noemt hebben andere artiesten ook die dus wel productietechnisch heel goed zijn. Wat ze automatisch dus betere producers in het algemeen maken.

Daarom ‘dan is de uitspraak van beste producer uit jou ook vrij leeg’.

Maar goed, iemand de meest creatieve producer in hardstyle noemen is ook zo moeilijk. Het maakt geen donder uit hoe je het noemt, maar je snapt zelf volgens mij niet wat het verschil is tussen "de beste producer (alle gebieden)" en "de meest creatieve producer (origineel, creatief, innovatief, maar hoeft niet de beste productiekwaliteit aan te hangen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:15 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

1. PN blinkt imo op die andere punten meer uit de laatste jaren dan andere artiesten
2. Nee PN is productietechnisch niet de beste
3. Ik ben kritisch, ik neem niet alles voor feit aan
4. NEE IK ZEG TOCH GVD OOK NIET DAT DAAR DE BESTE PRODUCTIEKWALITEIT AAN HANGT :lol:
Klaar. Doei
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:17 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
1. PN blinkt imo op die andere punten meer uit de laatste jaren dan andere artiesten, klopt
2. Nee PN is productietechnisch niet de beste, klopt
3. Ik ben kritisch, ik neem niet alles voor feit aan, nee, je vormt meestal uit je eigen visie een feit gezien eerdere posts van je. Je dacht in de shout ook al dat Lil John metalvocalen waren

Klaar. Doei


Je punt?
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:19 
 
Hardtraxx Veteran

Broken Balance schreef:
RoyAPO schreef:
1. PN blinkt imo op die andere punten meer uit de laatste jaren dan andere artiesten, klopt
2. Nee PN is productietechnisch niet de beste, klopt
3. Ik ben kritisch, ik neem niet alles voor feit aan, nee, je vormt meestal uit je eigen visie een feit gezien eerdere posts van je.

Klaar. Doei


Je punt?

RoyAPO schreef:
.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:19 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vorm helemaal geen feit. Ik zeg nog altijd als jij kwaliteit zo wil zien, helemaal prima. Ik begrijp jouw punt ook wel. Ik zie het zo gewoon en jij zit constant op het feit te nagelen dat ‘de beste producer alleen om productiekwaliteiten draait’ en ik vind dat niet.

En daar probeer jij de hele fucking tijd je gelijk in te halen. Accepteer eens wat man :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:22 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik vorm helemaal geen feit. Ik zeg nog altijd als jij kwaliteit zo wil zien, helemaal prima. Ik begrijp jouw punt ook wel. Ik zie het zo gewoon en jij zit constant op het feit te nagelen dat ‘de beste producer alleen om productiekwaliteiten draait’ en ik vind dat niet.

En daar probeer jij de hele fucking tijd je gelijk in te halen. Accepteer eens wat man :lol:


Nee ik zeg inderdaad niet dat het totaalplaatje van een (of de beste) producer creativiteit, originaliteit en productikwaliteit zijn. Zeker niet in de laatste posts. Ik zeg ook niet dat productiekwaliteit voor een deel het bepaalt, zeker niet. En ik zeg zeker niet dat ik PN niet de beste producer vindt omdat zijn productiekwaliteit niet het allerbeste is maar de creativiteit en originaliteit wel waar sommige producers al deze elementen wel hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 mrt 2018 16:31 
 
Hardtraxxer

Deze plaat :loving:

Overigens kan ik totaal niet meer objectief naar Phuture Noize kijken.
Als een Zatox eenzelfde nummer zou maken zou ik hem waarschijnlijk veel minder gaaf vinden xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 19:43 
 
Hardtraxxer

Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 21:31 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Ik weet niet, maar dit is de stijl van Phuture Noize. Het is niet zijn stijl om het allemaal op en top af te werken. Luister maar naar de oudere tracks, dat is allemaal wat rauwer, er zit een soort van mechanische sound doorheen of overheen. Het enige wat hij voor mij sterk verbeterd heeft is zijn creativiteit en variatie, daarnaast brengt hij toch echt unieke melodieën en vaak een nog meer epische 2e climax. Niet om hem nu zo de hemel in te prijzen omdat hij het is, maar zo zie ik het. Ik zie dingen over leeg en slechte afmixen, maar dat is puur hoe hij het wil hebben. Volgens mij is hij professioneel genoeg en muzikaal genoeg om dingen precies op zijn manier te doen en als ik het goed inschat is hij iemand die niet zomaar genoegen neemt met een track als hij voor zijn gevoel nog niet af is. Een ander voorbeeld waar iedereen maar over liep te zagen dat het vals was, is de track Charged Up. Lastig te omschrijven, maar hij heeft altijd al een beetje die vage sounds in de tracks verwerkt. De ene track heeft het meer dan de ander, maar dat is zijn ding. Net als andere artiesten ook zo hun eigen stijl hebben.

Ach, en daarnaast niet vergeten he mensen, over smaak valt niet te twisten. :aww:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 21:33 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Vette sounds, vocals, melo en een heerlijke 2e qlimax. Meters benieuwd naar de rest van dat album :woot:
Vorige  1, 2, 3  Volgende
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks