Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 21:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Hardstylistic schreef:
Ik weet niet, maar dit is de stijl van Phuture Noize. Het is niet zijn stijl om het allemaal op en top af te werken. Luister maar naar de oudere tracks, dat is allemaal wat rauwer, er zit een soort van mechanische sound doorheen of overheen. Het enige wat hij voor mij sterk verbeterd heeft is zijn creativiteit en variatie, daarnaast brengt hij toch echt unieke melodieën en vaak een nog meer epische 2e climax. Niet om hem nu zo de hemel in te prijzen omdat hij het is, maar zo zie ik het. Ik zie dingen over leeg en slechte afmixen, maar dat is puur hoe hij het wil hebben. Volgens mij is hij professioneel genoeg en muzikaal genoeg om dingen precies op zijn manier te doen en als ik het goed inschat is hij iemand die niet zomaar genoegen neemt met een track als hij voor zijn gevoel nog niet af is. Een ander voorbeeld waar iedereen maar over liep te zagen dat het vals was, is de track Charged Up. Lastig te omschrijven, maar hij heeft altijd al een beetje die vage sounds in de tracks verwerkt. De ene track heeft het meer dan de ander, maar dat is zijn ding. Net als andere artiesten ook zo hun eigen stijl hebben.

Ach, en daarnaast niet vergeten he mensen, over smaak valt niet te twisten. :aww:


Ik weet niet of het "opzettelijk" wat minder afgewerkt klinkt. Ik zie wel echt een ton aan kwaliteitsverschil tussen bijvoorbeeld Existence Through Sound (Wat imo zijn best gemaakte plaat is) en Fire In The Hole dus hij is inderdaad echt enorm gegroeid sindsdien.

Maar je hoeft het toch niet per se minder af te werken om het smerig of rauw te laten klinken (The Outside Agency of Ophidian als voorbeeld)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als ik ook zo dingen van zn masterclass had vernomen dan heeft ie aardig wat verstand van producen. Hele wiskunde les en had gehoord over de synthese van de sound van echte instrumenten in synths. Vond t wel leip klinken iedergeval maar voor de rest ook geen verstand van haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 22:23 
 
Hardtraxx Veteran

Hardstylistic schreef:
Ik weet niet, maar dit is de stijl van Phuture Noize. Het is niet zijn stijl om het allemaal op en top af te werken. Luister maar naar de oudere tracks, dat is allemaal wat rauwer, er zit een soort van mechanische sound doorheen of overheen. Het enige wat hij voor mij sterk verbeterd heeft is zijn creativiteit en variatie, daarnaast brengt hij toch echt unieke melodieën en vaak een nog meer epische 2e climax. Niet om hem nu zo de hemel in te prijzen omdat hij het is, maar zo zie ik het. Ik zie dingen over leeg en slechte afmixen, maar dat is puur hoe hij het wil hebben. Volgens mij is hij professioneel genoeg en muzikaal genoeg om dingen precies op zijn manier te doen en als ik het goed inschat is hij iemand die niet zomaar genoegen neemt met een track als hij voor zijn gevoel nog niet af is. Een ander voorbeeld waar iedereen maar over liep te zagen dat het vals was, is de track Charged Up. Lastig te omschrijven, maar hij heeft altijd al een beetje die vage sounds in de tracks verwerkt. De ene track heeft het meer dan de ander, maar dat is zijn ding. Net als andere artiesten ook zo hun eigen stijl hebben.

Ach, en daarnaast niet vergeten he mensen, over smaak valt niet te twisten. :aww:


Dit is precies wat ik ook denk bij PN, maar supergoed in woorden gebracht. Flink technisch produceren kan hij heus wel, dit onafgewerkte rauwe randje is mijns inziens ook precies zoals hij het wil hebben en dat is voor mij juist heel pakkend, klinkt zoveel puurder dan een kwalitatief hoogstandje waar ik qua sfeer bij in slaap val. Natuurlijk kan het ook allebei, maar dat is heel schaars in Hardstyle imo. NC bijv, beste producer kwalitatief en het zal allemaal wel, maar voor de rest klinkt het voor mij vaak doodsaai m.u.v z'n wat oudere spul. Dat 'imperfecte' van PN is voor mij juist perfectie omdat de sfeer er zeker niet minder om is :drool:

bv. MYST - From The Ashes heeft ook zo'n rauw, onafgewerkt 'schel' randje maar dat maakt het juist heerlijk :bomb: vind toch dat het in Hardstyle vaak het een of het ander is, geef mij dan maar muzikaliteit en gevoel ookal is het niet een elite class productie/mixdown.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 mrt 2018 23:14 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Leuk plaatje, niet geweldig ofzo
Vorige  1, 2, 3
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks