Klopt vroeg gingen ze inderdaad minder hoog. Ben ik helemaal met je eens. Ook weet ik van jouw dat jij liever terug grijp op de oude hardstyle dan op de nieuwere hardstyle waarbij en pichted kick een belangrijk element is geworden. Dat heeft ook te maken met evolutie, en je zou het zelfs daarmee kunnen vergelijken.
Want als je namelijk kijk was het bij de evolutie het recht van de sterkste, toen hhz kwam aanzetten met de eerste pichted kicks, in The Sacrifice als ik mijn geschiedenis goed heb, was toen revolutioneer omdat niemand ooit er aan gedacht had om een gated kick te pitchen naar de toonhoogte in het akkoord van de melodie. Omdat dit in de smaak viel bij de producers en het publiek werden deze type kicks het sterkste. Aan de ene kant is dat juist goed want een stijl die niet verder ontwikkeld staat stil, en wat gebeurt er dan. Dan sterft een stijl net als een taal af sterft als die niet meer evalueert zoals latijns en oud grieks
.
Wat je dan moet doen ik kijken naar wat zeg maar nu de kwaliteit van de pichted kick is, ook al vind je deze kicks niet mooi, zul je zien dat de kick van de wp wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Aangezien ze bij het omhoog gaan van de toon hoogte de kracht niet verliezen. Zoals ik als eerder zij, het zelfde is bij frontliner kicks
.
Ik hoop dat je hierdoor iets anders aan kijkt tegen pitched kicks. Ik zeg niet dat je ze nu perse goed moet vinden maar ik ben wel van mening dat je niet bij de eerste beste pitch die je hoor meteen moet zeggen van dat het slechte kicks zijn. Omdat jij vindt dat sommige kicks slecht zijn wil nog niet perse betekenen dat de kick ook daadwerkelijk slecht zijn. Ze kunnen nog kwalitatief gezien zeer sterk zijn.