Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 09:39 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Inno schreef:
Lyst schreef:
Kicks in die frequenties zijn sowieso kut.

't moet wel hardstyle blijven. En in hardstyle hoort een diepe bas te zitten :) Daarom luister ik naar deze muziek :/


Gewaagde uitspraak hoor :thumbup: .
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 10:41 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Sowieso, tot welke frequentie mogen we zoiets bass blijven noemen :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 11:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

als het alleen laag mag zijn heb je er ook niks meer aan aangezien je dan heel de klank kleur van de tail van de kick mist. Dan krijg je dus een saai eentonige sinus achtige kick. Want de juist hogere frequenties ook wel boven tonen genoemd geven een bepaalde klank kleur aan de kick. Dus de uitspraak alleen lage frequenties slaat helemaal nergens op. Het licht meer aan hoe de verhouding is tussen het laag en het hoge :thumbup:
En de toonhoogte van de kicks van wp zijn niet extreem hoog hoor. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 11:34 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Misschien moet je die overstuurde tail er ook eens uithalen en weer eens richten op kicks waar alle kracht in de punch zit.

Die kicks zijn vandaag de dag inderdaad niet meer extreem hoog, omdat er tientallen producers zijn die van die belachelijk hoge kicks gebruiken. Maar vergelijk het eens met de periode 2000-2005 en noem mij eens 3 tracks die zulke hoge kicks hebben, of er uberhaupt in de buurt komen. Het is dus maar net waar je je standaard neerlegt. En mijn standaard is niet veranderd naarmate er meer hoge pitchkicks kwamen, want die kicks wennen nooit. Echt ik beoordeel al mijn tracks tussen 0,0-10,0 en als ik van dit soort pitchkicks hoor, dan daalt de track per direct 2 punten, zo'n hekel heb ik aan dit soort kicks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 21:18 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Klopt vroeg gingen ze inderdaad minder hoog. Ben ik helemaal met je eens. Ook weet ik van jouw dat jij liever terug grijp op de oude hardstyle dan op de nieuwere hardstyle waarbij en pichted kick een belangrijk element is geworden. Dat heeft ook te maken met evolutie, en je zou het zelfs daarmee kunnen vergelijken.

Want als je namelijk kijk was het bij de evolutie het recht van de sterkste, toen hhz kwam aanzetten met de eerste pichted kicks, in The Sacrifice als ik mijn geschiedenis goed heb, was toen revolutioneer omdat niemand ooit er aan gedacht had om een gated kick te pitchen naar de toonhoogte in het akkoord van de melodie. Omdat dit in de smaak viel bij de producers en het publiek werden deze type kicks het sterkste. Aan de ene kant is dat juist goed want een stijl die niet verder ontwikkeld staat stil, en wat gebeurt er dan. Dan sterft een stijl net als een taal af sterft als die niet meer evalueert zoals latijns en oud grieks ;).

Wat je dan moet doen ik kijken naar wat zeg maar nu de kwaliteit van de pichted kick is, ook al vind je deze kicks niet mooi, zul je zien dat de kick van de wp wel degelijk van goede kwaliteit zijn. Aangezien ze bij het omhoog gaan van de toon hoogte de kracht niet verliezen. Zoals ik als eerder zij, het zelfde is bij frontliner kicks ;).

Ik hoop dat je hierdoor iets anders aan kijkt tegen pitched kicks. Ik zeg niet dat je ze nu perse goed moet vinden maar ik ben wel van mening dat je niet bij de eerste beste pitch die je hoor meteen moet zeggen van dat het slechte kicks zijn. Omdat jij vindt dat sommige kicks slecht zijn wil nog niet perse betekenen dat de kick ook daadwerkelijk slecht zijn. Ze kunnen nog kwalitatief gezien zeer sterk zijn. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 mei 2011 21:28 
 

Lyst schreef:
Misschien moet je die overstuurde tail er ook eens uithalen en weer eens richten op kicks waar alle kracht in de punch zit.

Die kicks zijn vandaag de dag inderdaad niet meer extreem hoog, omdat er tientallen producers zijn die van die belachelijk hoge kicks gebruiken. Maar vergelijk het eens met de periode 2000-2005 en noem mij eens 3 tracks die zulke hoge kicks hebben, of er uberhaupt in de buurt komen. Het is dus maar net waar je je standaard neerlegt. En mijn standaard is niet veranderd naarmate er meer hoge pitchkicks kwamen, want die kicks wennen nooit. Echt ik beoordeel al mijn tracks tussen 0,0-10,0 en als ik van dit soort pitchkicks hoor, dan daalt de track per direct 2 punten, zo'n hekel heb ik aan dit soort kicks.

Wisten we nog niet dat je niet van dit soort kicks houd :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 mei 2011 13:02 
 

vn wat ik kan opmaken uit dat filmpje is het een track die me totaal niet kan bekoren ;)
maar ik wacht wel op HQ
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 mei 2011 03:04 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MovingMadness schreef:
Lyst schreef:
Misschien moet je die overstuurde tail er ook eens uithalen en weer eens richten op kicks waar alle kracht in de punch zit.

Die kicks zijn vandaag de dag inderdaad niet meer extreem hoog, omdat er tientallen producers zijn die van die belachelijk hoge kicks gebruiken. Maar vergelijk het eens met de periode 2000-2005 en noem mij eens 3 tracks die zulke hoge kicks hebben, of er uberhaupt in de buurt komen. Het is dus maar net waar je je standaard neerlegt. En mijn standaard is niet veranderd naarmate er meer hoge pitchkicks kwamen, want die kicks wennen nooit. Echt ik beoordeel al mijn tracks tussen 0,0-10,0 en als ik van dit soort pitchkicks hoor, dan daalt de track per direct 2 punten, zo'n hekel heb ik aan dit soort kicks.

Wisten we nog niet dat je niet van dit soort kicks houd :thumbup:

Hij kan er een boek over gaan schrijven (ik zou hem kopen)! xd
Vorige  1, 2
Forumoverzicht » Releases » Hardstyle » Nieuwe tracks