Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:46 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Ik ben op dit moment bezig met een afstudeeronderzoek voor Cardiac Music BV.
Ik zou jullie willen vragen of jullie deze enquête willen invullen. De enquête gaat o.a. over muziek, online diensten en downloaden.

Als je het onderzoek invult en je e-mail adres achter laat ding je mee naar het prijzenpakket met daarin o.a. 2 kaarten voor "A decade Of Enzyme" te Zak in Duitsland op 21 mei!

Wie Cardiac / Enzyme of mij volgt op Twitter / Facebook kan zojuist de aankondiging hebben gezien ;-) Ik probeer natuurlijk overal participanten te vinden!

Mijn dank is groot.

Nederlands onderzoek: http://bit.ly/ENQNLD
Engelse onderzoek: http://bit.ly/ENQNLD
-------------------------------------------------

I am currently working on a thesis for Cardiac Music BV. I would like to ask you if you want to participate in this survey. In this survey there are questions about music, online services and downloading.

If you fill in the survey and leave your e-mail adress you will participate automatically in the raffle to win a nice package including 2 tickets for "A decade of Enzyme" in Zak, Germany on the 21st of May.

If you follow Cardiac Music / Enzyme Records or me on Twitter or Facebook may already have seen the annoucement. I'm just trying to find particpants everywhere ;-)

I thank you for filling in this survey.

English survey: http://bit.ly/ENQNLD
------------------------------------------------------

P.S. mocht het topic niet in dit subforum thuishoren hoor ik dit graag en hoor ook graag waar het dan wel hoort :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:53 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ingevuld - succes er mee!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 13:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zal em ook wel even invullen ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:09 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Heb hem ook even ingevuld.
Jij moet voor je afstuderen dus een marketing/verkoop-plan maken voor Cardiac? Wel vet!
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:10 
 
Artiest

Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:17 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Alvast bedankt degene die het ingevuld hebben! :)
@dawasiknie : Daar komt het op neer ja ;-) Aan de hand van de info uit het onderzoek kan ik voor Cardiac bepalen hoe ze hun marketing en verkoop daar het beste op kunnen aanpassen / inspelen
@ skedoedelefloeps: De term " illegaal" downloaden is er bewust uitgelaten. Deze term schrikt af (bij Nederlanders misschien iets minder..) en degene die het gaan invullen kunnen gaan denken dat we ze dan aan een kruisverhoor leggen of belachelijk maken. De scheiding tussen legaal en illegaal zit wel enigzins ingebouwd in de enquete, maar het is lastig om de woorden legaal en illegaal heenbouwen :) (de enquete is meerdere malen aangepast voordat deze de deur uit ging).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 14:41 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Leuk man :thumbup: Heb je gewoon zelf gevraagd of je daar mocht afstuderen? Of had je al connecties.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 15:03 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Gedaan :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 15:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Ingevuld! Succes ermee! :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 15:53 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Titatovenaar schreef:
Ingevuld - succes er mee!

+1
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 17:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Edwinn schreef:
Titatovenaar schreef:
Ingevuld - succes er mee!

+1

+ nog 1
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 17:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mol schreef:
Ingevuld! Succes ermee! :)

:yes:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 17:52 
 
Hardtraxx Crew
Avatar gebruiker

Ook voor je ingevuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 18:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

wootum schreef:
Ook voor je ingevuld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 19:46 
 

Ook even ingevuld. ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 19:48 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.

Illegaal muziek downloaden bestaat niet ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 20:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Mannonymous schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.

Illegaal muziek downloaden bestaat niet ;)

Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Zodat het duidelijk is wat hij bedoelt, maar blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 21:07 
 
Hardtraxx Beheerder
Avatar gebruiker

Skedoedelefloeps schreef:
Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.


"illegaal" downloaden van muziek bestaat helemaal niet, alleen het verspreiden daarvan (zonder toestemming) is over het algemeen illegaal.


Daveytl schreef:
Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Zodat het duidelijk is wat hij bedoelt, maar blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg :P


Dan is het nog steeds niet duidelijk, want het bestaat gewoon niet (alleen voor software). Alleen de verspreiding mag niet.
(zelf vind ik het nogal krom... maarja, dat is dat hele auteursrecht voor artiesten)

Tevens verplaatst naar offtopic
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 21:36 
 
Aan het typen...
Avatar gebruiker

Hoe moet je het dan noemen, gezien het kopen ook downloaden is. Ik gebruik zelf ook altijd illegaal tussen "", omdat dat in de volksmond zo genoemd wordt, maar niet echt illegaal is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 21:51 
 

Ingevuld... ofja, na het douchen issie klaar
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2011 22:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Jor-D schreef:
Skedoedelefloeps schreef:
Ingevuld, verbaast me overigens dat er verder niet gekeken wordt naar "illegaal" downloaden.


"illegaal" downloaden van muziek bestaat helemaal niet, alleen het verspreiden daarvan (zonder toestemming) is over het algemeen illegaal.


Daveytl schreef:
Daarom typt hij 'illegaal' ook tussen haakjes.
Zodat het duidelijk is wat hij bedoelt, maar blijkbaar is het nog niet duidelijk genoeg :P


Dan is het nog steeds niet duidelijk, want het bestaat gewoon niet (alleen voor software). Alleen de verspreiding mag niet.
(zelf vind ik het nogal krom... maarja, dat is dat hele auteursrecht voor artiesten)

Tevens verplaatst naar offtopic

Yes. Jij snapt 'm! Hoorde 't laatst bij recht. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 00:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Lyst schreef:
Hoe moet je het dan noemen, gezien het kopen ook downloaden is. Ik gebruik zelf ook altijd illegaal tussen "", omdat dat in de volksmond zo genoemd wordt, maar niet echt illegaal is.


Dit
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 08:44 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ingevuld! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 09:28 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

FRArnold schreef:
Ingevuld! :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2011 10:34 
 
Hardtraxx Newbie
Avatar gebruiker

Thnxs all voor het invullen :D

@Deeltjesversneller: Wat connecties en wat geluk hebben voor mij de deuren geopend in de muziekindustrie ;) Maar de eerste ervaring (waaruit vele andere ervaringen en stages, zoals deze, zijn voortgekomen) is wel puur gekomen door contact en 'open sollicitaties'. Maar nu met meer ervaring kan ik wel zeggen dat connecties zeer handig zijn.

@Jor-D Bedankt voor het verplaatsen. Nu weet ik in welk subforum het thuishoort ;)
De term illegaal en legaal zorgen (zoals hier ook weer bevestigt) voor veel ophef. De media en de doelgroep spreekt over illegaal downloaden als zij muziek ergens vandaan halen, maar dat is zoals je al aangeeft niet direct illegaal. Het verspreiden en openbaar maken van muziek waar je geen reht op hebt is illegaal. Maar je begrijpt dat voor een organisatie de aandacht niet direct ligt op de "illegale" markt ;)
Het auteursrecht zoals dat nu is, is inderdaad enigzins krom en nooit aangepast aan de digitale revolutie. Er is in juni 2010 wel een voorontwerp ingeleverd die is goedgekeurd door de Raad van State, maar dit voorontwerp heeft nooit het wetboek gehaald.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic