Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 09:45 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Hoi!

Mijn vriendin (HOI DIRK!) moet een onderzoek uitvoeren over Augmented Reality op feesten voor school. Mijn vraag is of jullie een enquête er over in kunnen vullen.

Augmented Reality houdt in dat er via een app en de camera van je smartphone een “extra laagje” over de wereld wordt aangebracht. Denk aan Snapchat of Pokemon Go.

De enquête is te vinden via deze link; https://goo.gl/forms/5e9RqHp4SwQXjzFA3

Het invullen van de enquête duurt maximaal 5 minuutjes en je helpt haar er enorm mee. Alvast super bedankt!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 09:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Done
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 09:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ingevuld :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 10:26 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Delt-A schreef:
Done
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 10:31 
 
Hardtraxx Veteran

Gedaan! Snelste en makkelijkste enquête ooit.
Ik hoop nooit dat AR een ding gaat worden op een feest.
Maar als je meis er met school mee geholpen is dan vullen we hem in. :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 10:42 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Gedaan! Snelste en makkelijkste enquête ooit.
Ik hoop nooit dat AR een ding gaat worden op een feest.
Maar als je meis er met school mee geholpen is dan doen vullen we hem in. :thumbup:


Dit, ingevuld. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 11:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Svbtwee schreef:
Ingevuld :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vond hem niet echt makkelijk met die open vragen, maar toch ingevuld :thumbup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 12:51 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Zal hem invullen, kan me werkelijk niet 1 functie indenken waarom AR in te zetten op feesten.
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 13:37 
 
Hardtraxx Veteran

Stinson schreef:
Zal hem invullen, kan me werkelijk niet 1 functie indenken waarom AR in te zetten op feesten.

Ik ben wel benieuwd naar de achterliggende gedachte waarom ze dit onderwerp koos voor school. En of het een serieuze gedachte is, of gewoon een onderwerp 'omdat het moet.'
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 16:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Done!
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 okt 2017 16:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ingevuld! En om antwoord te geven op de vragen hierboven, Augmented Reality is natuurlijk wel een technologische trend, dus de school vind het vast interessant om te weten wat er mee kan. Daarnaast kun je ook concluderen dat het niet zou werken voor de meeste mensen en dan alsnog aanbevelen om het niet te doen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2017 08:44 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Ingevuld, succes met je opdracht evi :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2017 09:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net wat uitgebreid antwoord gegeven. Hopelijk kan je er wat mee :) Ik vind AR nog te ver onderontwikkeld om voor entertainement doel einde te gebruiken. In de business wereld is het wel interessant vanwege presentaties en ontwerpen/architectuur modellen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2017 19:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

MeneerEend schreef:
Ingevuld, succes met je opdracht evi :thumbsup:

Wie is Evi? Noem vriendinnen van forumleden gewoon 'vriendin van forumlid X'. Dan kom je wat minder interessant over maar dat is op dit forum helemaal nergens voor nodig én weet iedereen gewoon waar je het over hebt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 okt 2017 22:39 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Stinson schreef:
Zal hem invullen, kan me werkelijk niet 1 functie indenken waarom AR in te zetten op feesten.

Track ID's? Wachttijden bij bars? Wel/niet bezet andere personen igv Tinder toepassing?
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 10:07 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Stinson schreef:
Zal hem invullen, kan me werkelijk niet 1 functie indenken waarom AR in te zetten op feesten.

Track ID's? Wachttijden bij bars? Wel/niet bezet andere personen igv Tinder toepassing?

Dude, ik vertel je nu waarschijnlijk niks dat je nog niet wist, maar je bent een genie.
Kon me ook geen enkele nuttige functie van AR bedenken, maar dit zijn echt goeie ideeën!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 10:20 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Zelf tweemaal voor school ook AR apps moeten maken maar ik kan je garanderen dat dat heel moeilijk wordt, AR is nog niet gigantisch groot en wordt waarschijnlijk overbelast wanneer je er moeilijk veel vloeiende databases aan gaat vastzetten.

Goede ideeën zeker maar voor AR niet echt. Timetables, wachttijden en een interactieve kaart oid op een festival zouden prima werken. De kleine dingen, maar het punt is, waarom niet direct zelf kijken. Dit omdat een AR app vaak niet heel snel is en ook veel batterij slurpt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 10:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ga zijn onderzoek nou niet verpesten, dan is alles voor niks geweest
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 10:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

cb92 schreef:
Mijn vriendin

klapstoel schreef:
Ga zijn onderzoek nou niet verpesten, dan is alles voor niks geweest

GENDERNEUTRAAL!
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 10:30 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Het klinkt als dat Evi een soortgelijke opleiding als ik deed. Dus daarom zeg ik alvast wat leraren en developers je ook gaan vertellen.

Ik heb namelijk twee keer het zelfde soort onderzoek moeten doen voor onze eigen AR apps waarvan eentje voor Serious Request 2013 was :P Maar dat moet je zeker niet weerhouden om het echte voordeel te vinden, want als je het kan vinden door deze factoren weg te zetten, hoe meer impressive.

En verstuurd met mijn kenmerkende lappen tekst.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 11:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

TiMOTHYb schreef:
Stinson schreef:
Zal hem invullen, kan me werkelijk niet 1 functie indenken waarom AR in te zetten op feesten.

Track ID's? Wachttijden bij bars? Wel/niet bezet andere personen igv Tinder toepassing?

Track ID's zat ik ook aan te denken, maar heb je alleen een microfoon en/of internetverbinding voor nodig, geen AR. Wachttijden weet ik ook niet hoe je dat wil berekenen.

Ik denk dat het alleen een entertainende functie heeft. Zie Pokémon Go, daar ving iedereen zijn eerste 3 Pokemon in AR modus en dat was geweldig, maar daarna werd die modus snel afgezet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 11:07 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Track ID's was ook al in me opgekomen. Maar dan krijg je een beetje een Shazam achtige functie, en voegt de AR eigenlijk helemaal niks toe.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 11:54 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

En AR opstarten duurt meestal lang en vreet batterijen.

Als er een game aspect komt wat leuk is tijdens de feesten, dan ja. Maar je moet natuurlijk opletten dat je andere mensen er niet mee stoort. Ik denk juist dat de entertainment factor niet gaat werken, want de entertainment factor is het feest eigenlijk al.

Iets met meetings en locaties van je vrienden zou bijvoorbeeld wel realistisch zijn. Bedenk je in hoe handig het is als je even kijkt door het scherm en een pijltje ziet zweven boven waar je vrienden zijn nadat je bent gaan zeiken/eten/nakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 okt 2017 12:07 
 
Hardtraxx Veteran

Een soort radar app inderdaad. En dat je dan door je telefoon een pijl kan zien waar de persoon staat en je dan naar de juiste richting kan lopen.

Verder vind ik dat bijvoorbeeld tracklist makkelijk geïntegreerd zou moeten kunnen worden met die ledschermen die je tegenwoordig op elk feest hebt.

We weten wel dat Frequencerz draait. Waarom die led schermen niet gebruiken om te laten zien welke track er zich afspeelt.

Verder zou ik AR ook gewoon zo min mogelijk willen gebruiken aangezien het batterij vreet als jij en ik tabletten.
Bovendien is nog meer mensen met de mobiel in de hand voor minutenlang wel het laatste wat we nodig hebben.
1, 2  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic