Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983 ... 1182  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 11:04 
 
Hardtraxxer

Gewoon niet slapen. Als ik dat op heb ben ik toch niet moe, dus slaap ik wel lekker niet. Scheelt ook frustratie
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 14:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

gezellige_vent schreef:
Gewoon niet slapen. Als ik dat op heb ben ik toch niet moe, dus slaap ik wel lekker niet. Scheelt ook frustratie


Meestal na nog 2x pissen en een uurtje verder slaap ik altijd wel een paar uur, vind ik toch wel relaxed. Morgen richting Solar en daar weer eens aan de 2cb, zin an. :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 15:13 
 
Hardtraxx Elite

Pommer schreef:
Hard4Us schreef:
Iemand ervaring met de combi coke + xtc? Van plan om op decibel dit eens te gaan proberen.

Coke op een feest vind ik echt kut :P Je wordt er alleen maar nuchter van en heel veel meer energie krijg je er ook weer niet van (alleen de eerste lijn/punt misschien). Als je het dan toch wil doen zou ik beginnen met coke en later overstappen op XTC, maar zoals ik al zei, echt chill vind ik het niet.



Ja ik wilde het zo doen voor een weekend: Vrijdag 1 puntje sos + bier.
Zaterdag paar punten + 'n halve, + n paar punten + 'n halve en op de after bier.
Zondag punten + bier.

Kun je slapen van coke?
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik slaap altijd prima op sos, wel een beetje moeite met inslapen maar niet heel veel en als ik eenmaal slaap slaap ik ook vast door. Maar zoals Pommer al zegt, coke op feesten ben ik ook geen fan van. Vooral ook door de korte werkingsduur dat je vaak moet bijpakken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2016 17:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zodra t uitwerkt, word je alleen maar pissig. Zou 't niet aanraden tenzij je bereid bent om door te gaan tot het eind elke dag, of pas tegen het eind begint (laatste 2-3 uurtjes). 3 dagen lijkt me dan sowieso niet handig, dan jaag je er echt veel doorheen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2016 01:48 
 
Hardtraxx Elite

PNXRMX schreef:
Zodra t uitwerkt, word je alleen maar pissig. Zou 't niet aanraden tenzij je bereid bent om door te gaan tot het eind elke dag, of pas tegen het eind begint (laatste 2-3 uurtjes). 3 dagen lijkt me dan sowieso niet handig, dan jaag je er echt veel doorheen.


Ik heb een gram gekocht voor t hele weekend + 2 pillen. Het vele bijpakken vind ik niet erg voor een keer. Die gram mag op t weekend. Ik zal er die vrijdag eens goed op letten wat mn reactie word als ik 2 punten gepakt heb en ik t zakje in de tent laat. Mocht t een kut reactie zijn los ik t die avond op door wat meer pilsjes te drinken ofzo. En dan zorg ik gewoon dat ik zaterdag tegen t eind van de middag pas begin ofzo. Zoiets zal t gaan worden. Ik hoop zelf op n beetje memphedrone effect.

Rest wat ik overhoudt na t weekend verkoop ik trouwens gewoon aan n maat ofzo want ik ken me als mn reactie verslavend is haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2016 10:00 
 
Hardtraxx Veteran

chas1n schreef:
4f + pep gouden combi altijd :P . Slapen is dan wel een stevige klus af en toe.

Gouden combi inderdaad, op de heenweg naar 'n feest en tijdens de eerste uurtjes van 'n feest drink ik redelijk wat pils en pak ik een paar punten pep, daarna overstappen op de 4f. Bijpakken met 4f heeft voor zover ik ervaren heb / gehoord heb toch nauwelijks effect. Aan 't eind dan vaak nog muntjes opmaken met wat drank en dan slaap ik thuis als 'n roosje :$

Oh en sos op een feest lijkt me niks, met dat bijpakken boor je in een dag zo 40 euro door je neus.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2016 11:53 
 
Hardtraxx Veteran

Hard4Us schreef:
Ik hoop zelf op n beetje memphedrone effect.


:huh:

Hoe wil je coke vergelijken met Memph?
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2016 16:58 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb hier spruitjes, ik hoop dat ze naar frikandellen smaken
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 01:46 
 
Hardtraxxer

Marks schreef:
Lees zelf ook veel over schadelijkheid met stoffen combineren zoals xtc, 4f, mdma en dergelijke! Maar wat zijn nu écht de dingen die misgaan als je nooit nergens last van hebt? Ikzelf (en heel wat vrienden van me) beginnen vaak met 1 cap 4f en gaan daarna over op xtc. Uiteraard geloof ik de schadelijkheid maar ik heb nooit last van depressies, serotonine syndroom, hoofdpijn, slapeloosheid of iets dergelijks.. :$ Hooguit een wat hogere tolerantie.

En ik doe dat al een aardige lange tijd (zo'n 2 jaar elke maand wel een feestje waar k dat doe) en ik kan nou ook niet zeggen dat ik er nu t.o.v. een paar jaar geleden ineens meer last van heb of het effect afneemt.. Aub niet bashen op mijn eerlijkheid, als ik zie wat sommige bekenden pakken (qua hoeveelheid en hoe vaak) ben ik nog niet zo'n erge :x

Thanks for answering :clap:

Het is niet zozeer dat je er nu iets van merkt of ergens in de komende maanden (/jaren), maar het is meer dat je bovenkamer over een jaartje of 20/30 ineens een stuk minder kan. Dat je nu maar een kleine kater hebt of een dip die best meevalt, wil niet zeggen dat het geen schade doet. Ook al is het zo'n lekkere combo, ik zou je aanraden om gewoon even te denken aan de periode dat je ouder bent en die combi laten voor wat het is. Sowieso minderen met X, ipv elke maand elke 2/3 maanden. Je kan het moment zelf altijd leuker maken door er een flip van te maken, en in je pauze kan je altijd nog 2c-b met een klein beetje pep nemen als je het echt nodig vindt om wat te gebruiken. Het zijn wel je hersenen, en daar doe je jouw hele leven mee.

Zoals al is uitgelegd, wanneer je pep/4-fa bij je XTC neemt, vergroot dit de oxidatieve stress omdat het je lichaamstemperatuur verhoogt. Ik weet niet of de combi pep met 4-fa dit ook doet aangezien er bij 4-fa nog helemaal niet bekend is hoeveel schade (/oxidatieve stress) het veroorzaakt, maar aangezien het ook op je serotonine werkt, schat ik in dat deze wel wordt veroorzaakt en dus zou pep het ook verhogen.

Pommer schreef:
Ik ga niet meer zo vaak naar feesten, maar als ik ga doe ik ook standaard de combi 4F + MDMA, ik denk al een jaar of 3. Ik geloof best dat het schadelijk is, maar dat zijn volgens mij alle drugs die je combineert (en los natuurlijk ook). Heb in ieder geval niet meer last van bepaalde effecten dan toen ik alleen XTC/MDMA deed op feesten. Ik stap vooralsnog iig niet over op iets anders :)

Beetje een drogreden om te zeggen dat, omdat het toch al schadelijk is, maakt het niet uit als ik het driemaal zo erg maak :P

Waar heb je met XTC normaal wel last van waar je bij deze combi niks van merkt?


Ben zelf nog een beetje aan het kijken naar leuke stofjes/combo's, maar denk dat zo'n beetje alles met 2c-b wel lekker gaat :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 02:38 
 
Donateur
Avatar gebruiker

johnnie schreef:
Dussssss..

Iemand al flakka op?


Ja, gehele gedoe is gewoon een mediahype. Ze laten de eerste gevallen zien die het hebben misbruikt plus andere stofjes. De officiële naam van flakka is Alpha-Pvp in Nederland nog legaal te krijgen op de grote aanbieders online van Research chemicals. Het valt onder de cathinongroep en in gewone dosissen schijnt het best leuk te zijn. Trombosinstituut is ook al met reactie gekomen op het overdreven gedoe van Flakka. Lang leve de media, dont believe everything you seee.....


RTM93 schreef:
Dat klinkt zeer interessant eigenlijk.
Welke vendor heeft dat momenteel.


Volgens mij zijn er geen legale aanbieders die de "3" variant nog aanbieden. Dus je moet naar het darknet. PM maar voor hulp hoe darknet precies werkt als je daar geen ervaring mee hebt.

Hard4Us schreef:
Iemand ervaring met de combi coke + xtc? Van plan om op decibel dit eens te gaan proberen.


Haha coke, zonde van je geld. 50 euro voor gram max 50% puur en een werking die je niet eens kan uitleggen. Je hebt door mij echte meph gebruikt in je leven. Als je het daarmee gaat vergelijken is het nog meer zonde van je geld. Koop voor die 50 euro gewoon mephedrone man.
Sos vind ik persoonlijk alleen ff lekker als ik zo mega lam ben en dan ff daardoor ontnuchter. Daarnaast geen coke meer snuiven na het gebruik van andere drugs. Daar voel je dan geen fuck van....
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 11:25 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Sjaakie P schreef:
Het is niet zozeer dat je er nu iets van merkt of ergens in de komende maanden (/jaren), maar het is meer dat je bovenkamer over een jaartje of 20/30 ineens een stuk minder kan. Dat je nu maar een kleine kater hebt of een dip die best meevalt, wil niet zeggen dat het geen schade doet. Ook al is het zo'n lekkere combo, ik zou je aanraden om gewoon even te denken aan de periode dat je ouder bent en die combi laten voor wat het is. Sowieso minderen met X, ipv elke maand elke 2/3 maanden. Je kan het moment zelf altijd leuker maken door er een flip van te maken, en in je pauze kan je altijd nog 2c-b met een klein beetje pep nemen als je het echt nodig vindt om wat te gebruiken. Het zijn wel je hersenen, en daar doe je jouw hele leven mee.

Zoals al is uitgelegd, wanneer je pep/4-fa bij je XTC neemt, vergroot dit de oxidatieve stress omdat het je lichaamstemperatuur verhoogt. Ik weet niet of de combi pep met 4-fa dit ook doet aangezien er bij 4-fa nog helemaal niet bekend is hoeveel schade (/oxidatieve stress) het veroorzaakt, maar aangezien het ook op je serotonine werkt, schat ik in dat deze wel wordt veroorzaakt en dus zou pep het ook verhogen.


Thanks kerel! Duidelijke en ook wel beetje angstwekkende uitleg haha ^^ wil niet over een langere tijd "dom worden" of dingen missen zeg maar. Volgende keer denk ik toch maar óf het een óf het ander gaan doen. Vind persoonlijk de energie van 4f erg relax en het feit dat je 'rustig' aan je feestje begint. Daarentegen vind ik het ook wel lekker om later op de avond de klap van x te krijgen haha :yay: dus vandaar dat die combi mij als zeer prettig werd ervaren :)

Na het (gevoelsmatig) uitwerken van 4f wil ik niet graag 4f bijpakken ivm het slapen, en na het uitwerken (of na het bijpakken) xtc krijg ik vaak lamme benen enz.. dus even kijken wat het nu gaat worden! Wat bedoel je met een flip maken? ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 11:27 
 
Bierkoning
Avatar gebruiker

Sjaakie schreef:

Pommer schreef:
Ik ga niet meer zo vaak naar feesten, maar als ik ga doe ik ook standaard de combi 4F + MDMA, ik denk al een jaar of 3. Ik geloof best dat het schadelijk is, maar dat zijn volgens mij alle drugs die je combineert (en los natuurlijk ook). Heb in ieder geval niet meer last van bepaalde effecten dan toen ik alleen XTC/MDMA deed op feesten. Ik stap vooralsnog iig niet over op iets anders :)

Beetje een drogreden om te zeggen dat, omdat het toch al schadelijk is, maakt het niet uit als ik het driemaal zo erg maak :P

Waar heb je met XTC normaal wel last van waar je bij deze combi niks van merkt?


Ja dat eerste heb je ook wel gelijk in :P Maar het is meer dat ik niks merk van dat 3 keer zo erg maken.

Heb zelf nooit hele erge drugskaters, op het eten na. Wel merk ik dat ik soms sneller emotioneel word dan normaal (bij een film bijvoorbeeld).
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2016 11:38 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Pommer schreef:
Ja dat eerste heb je ook wel gelijk in :P Maar het is meer dat ik niks merk van dat 3 keer zo erg maken.

Heb zelf nooit hele erge drugskaters, op het eten na. Wel merk ik dat ik soms sneller emotioneel word dan normaal (bij een film bijvoorbeeld).


Das ook hetgeen waarom ik dit vaak heb gecombineerd; oké het is blijkbaar slecht maar ondervind 0,0 gevolgen ervan. Veel bier drinken is ook slecht voor je lever, veel roken is slecht voor je longen (I know, hersenen is serious business maar hoe slecht is slecht?) Misschien is het zo dat het pas schade op zal leveren als je bij wijze van 2x per week die combi gaat gebruiken ipv 10x per jaar (maar dat weet k dus niet :innocent: )
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 14:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoewel ik het eens ben met Sjaakies verhaal, is het punt ook juist dat we eigenlijk heel moeilijk een inschatting kunnen maken van de risico's. Het zou kunnen betekenen dat je 10 jaar eerder dement wordt, of het zou kunnen betekenen dat je 5% vaker iemands naam vergeet. Bij verantwoordelijk MDMA-gebruik (zonder combi's) is de huidige kennis, voor zover ik weet, dat de schade vrij beperkt is en van tijdelijke aard. Stop je met MDMA, dan ben je binnen een jaar weer de oude. Voor combi's, gezien dat het schadelijker zou moeten zijn op basis van wat er in je hersenen gebeurt, kan hetzelfde gewoon niet gezegd worden.

Overigens las ik laatst dat het combineren van MDMA en psychedelica ook een verhoogde neurotoxiciteit met zich mee zou kunnen brengen. Was ook nieuw voor mij:
https://www.reddit.com/r/DrugNerds/comm ... ated_risk/
En jammer.
EDIT: Ik zie wel enorm hoge dosissen staan in de studie over MDMA+LSD, maar volgens mij wordt daar niet over gesproken in het Reddit topic. Zal 'm ff een PM sturen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 15:41 
 
Hardtraxx Elite

Merk zelf sinds ik af en toe drugs gebruik, en dan de party-drugs wel te verstaan. Dat ik veel meer pieker en dat ik emotioneel langer er over doe om iets te verwerken. Weet natuurlijk niet zeker of dit te maken met drugs gebruik maar voorheen was ik een meer nuchter persoon.

Ook merk ik dat het verschil tussen "lief zijn" en "boos/geïrriteerd" zijn veel groter is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 16:25 
 
Hardtraxxer

Marks schreef:
Thanks kerel! Duidelijke en ook wel beetje angstwekkende uitleg haha ^^

Thanks haha. Ik probeer niet iedereen angst in te praten over hoe gevaarlijk het wel niet is, maar iedere gebruiker (ik praat vanaf nu een beetje in het algemeen), hoe 'verstandig' die er ook mee bezig is, moet zich wel herinneren dat drugs geen speelgoed is. Sowieso is er al veel heisa over MDMA - met de media (die alles gigantisch opblaast zoals gewoonlijk) en hun hersendode volgers aan de ene kant, en de ervaren drugsgebruikers die vinden dat het helemaal niet schadelijk is (en iedereen die die mening wel goed uitkomt) aan de andere kant. De waarheid ligt naar mijn mening in het midden. Tuurlijk, je gaat niet meteen dood als je een pilletje neemt, maar dan moet je het wel getest hebben om te kijken of het wel een veilige pil is, een schappelijke dosis nemen, en gewoon eens even nadenken over hoe je elke mogelijke schade aan hun lichaam (deels) kunt dekken (innemen van antioxidanten tegen de oxidatieve stress, bijvullen van reserves die zijn verbruikt tijdens een feest, zoutvoorraad op peil houden na een wateroverschot, etc), en gewoon jouw hele gebruik in het algemeen. Dat haalt dan wel enigszins het spontane (en voor veel gebruikers het leukste) er wel een beetje van af, maar kom op, je praat over je eigen lichaam en je eigen latere leven, dan is zo'n kleine compromis wel het minste wat je kan doen.

Ook zouden veel gebruikers echt even een keertje onderzoek moeten doen naar wat ze allemaal in hun mond/neus/whatever stoppen, want het richt onder de motorkap echt veel meer schade aan dan je denkt - alleen is dit niet altijd merkbaar. En wat die schade uiteindelijk is, dat is ook nog niet zeker. Zoals PNXRMX al zei, het kan zijn dat je echt hulp in huis nodig hebt zodra je 50 wordt omdat je het zelf allemaal niet meer kan, het kan ook zijn dat je iets meer moet opzoeken op je telefoon dan eerst. Maar veel mensen lijkt het niet te interesseren hoe ze over 20 jaar, wanneer ze bezig zijn met het 'saaie volwassenenleven', er aan toe zijn, ze willen nu genieten van dat ene weekend, boeien dat ze misschien dan 20 namen minder kunnen onthouden later daardoor.

Er is nogmaals gewoon niet bekend wat de echte schade is, maar waarom zou je opzettelijk proberen dit uit te vinden als je de rest van je leven nog met je lichaam moet doen?

(Nou betrap ik mijzelf weer op het doempraten, maar ik wil alleen duidelijk maken dat drugs niet zonder risico is :P. Af en toe iets gebruiken is naar mijn mening niks mis mee, en ik kom (in vergelijking met veel gebruikers/mensen op dit forum) pas net om de hoek kijken bij drugs met wat ik tot nu toe allemaal gedaan heb, maar als iedere gebruiker gewoon even een paar uurtjes ervoor gaat zitten en gaat proberen zo veel mogelijk op te zoeken over 'hun' drug, dan zou er echt veel minder schade door drugs ontstaan in het algemeen)

Marks schreef:
Wat bedoel je met een flip maken? ^^

Daarmee bedoelde ik een combi maken van XTC en een andere (meestal psychedelische) drug, zoals 2c-b (nexusflip), LSD (candyflip), ketamine (kittyflip) of truffels (hippieflip). Je hebt ook nog de combi MDMA + truffels + LSD (jediflip), maar dat is echt voor gevorderden ;). Omdat (voor zover ik wist) er veel minder schade ontstaat (mocht deze ontstaan) bij het gebruik van psychedelica dan bij andere drugs, dacht ik dat dit een (voor zover mogelijk met MDMA) een "veilige" combi en dus een oplossing zou kunnen zijn, totdat ik dit las:

PNXRMX schreef:
Overigens las ik laatst dat het combineren van MDMA en psychedelica ook een verhoogde neurotoxiciteit met zich mee zou kunnen brengen. Was ook nieuw voor mij:
https://www.reddit.com/r/DrugNerds/comm ... ated_risk/
En jammer.
EDIT: Ik zie wel enorm hoge dosissen staan in de studie over MDMA+LSD, maar volgens mij wordt daar niet over gesproken in het Reddit topic. Zal 'm ff een PM sturen.


Wat het voordeel van zo'n flip is, is dat het (veel) langer duurt dan MDMA alleen, en het dus het bijnemen van MDMA overbodig zou kunnen maken (mits je het verstandig bij een feest houdt en niet gaat afteren). Dit zou dus betekenen dat er veel minder schade in de hersenen ontstaat (en het is gewoon een aparte ervaring omdat sommige drugs echt een synergie hebben, een echte goeie candyflip schijnt echt een heel bijzonder, nergens anders op gelijkend, effect te moeten geven). Doordat je dus minder nodig hebt, scheelt het ook weer in de kater die je erna krijgt (aangezien psychedelische drugs nauwelijks een kater opleveren bij normaal gebruik). Alleen wordt dit voordeel deels teniet gedaan wanneer er juist extra oxidatieve stress (hersenschade) ontstaat.

(Alle jantjes nog aan toe, by far de langste reactie die ooit op een forum heb gepost :lol:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 20:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Idd, ik wil daarom ook ff goed uitzoeken hoe het zit met die combi van MDMA+tripmiddelen. Zelf echt magische ervaringen gehad, en de doseringen van de drugs individueel blijven laag. Als blijkt dat dat onderzoek vooral betekent dat je op je doseringen moet letten, dan is dat idd geen probleem.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 aug 2016 22:28 
 
Hardtraxx Veteran

By far de inhoudelijk beste twee pagina's van dit topic volgens mij, lekker bezig! Interessant info.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 00:22 
 
Hardtraxxer

PNXRMX schreef:
Idd, ik wil daarom ook ff goed uitzoeken hoe het zit met die combi van MDMA+tripmiddelen. Zelf echt magische ervaringen gehad, en de doseringen van de drugs individueel blijven laag. Als blijkt dat dat onderzoek vooral betekent dat je op je doseringen moet letten, dan is dat idd geen probleem.

Ik zal er eens naar rondvragen op andere (drugs)fora aangezien het best wel een interessante kwestie is. MDMA is een beruchte oxidatieve stress veroorzaker, daarentegen heb ik zelf nog nooit een waarschuwing gezien voor psychedelica over schade (behalve emotionele schade bij een bad trip, of wanneer je zintuigen worden aangetast door een te hoge dosis/overmatig gebruik). Kan natuurlijk een wisselwerking zijn, maar laten we hopen van niet :). Oppassen met de dosis zou voor vrij weinig mensen een probleem moeten zijn bij verstandig gebruik (tenzij je van jezelf al enige tolerantie hebt), dus als dat het enige is, zie ik er niet heel erg veel problemen mee. Wat waren trouwens de dosissen die werden gebruikt in het onderzoek? Waren die echt meerdere malen het lichaamsgewicht in mg, of waren deze wat 'realistischer' dan in bijna elk onderzoek waarin ze de hersenen proberen te slopen met MDMA :P.

Firetrap schreef:
By far de inhoudelijk beste twee pagina's van dit topic volgens mij, lekker bezig! Interessant info.

Heb slechts de laatste paar pagina's van dit topic gelezen om enigszins te kijken waar het over ging. Is het niveau echt zo laag dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 11:26 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Sjaakie P schreef:
PNXRMX schreef:

Firetrap schreef:
By far de inhoudelijk beste twee pagina's van dit topic volgens mij, lekker bezig! Interessant info.

Heb slechts de laatste paar pagina's van dit topic gelezen om enigszins te kijken waar het over ging. Is het niveau echt zo laag dan?


ja
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 12:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Bij velen heeft er al te veel oxidatieve stress plaatsgevonden. xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2016 14:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sjaakie P schreef:
Kan natuurlijk een wisselwerking zijn, maar laten we hopen van niet :). [...] Wat waren trouwens de dosissen die werden gebruikt in het onderzoek? Waren die echt meerdere malen het lichaamsgewicht in mg, of waren deze wat 'realistischer' dan in bijna elk onderzoek waarin ze de hersenen proberen te slopen met MDMA :P.


Het ging idd om een wisselwerking. LSD los was geen probleem. MDMA los wel. Sommige MDMA+LSD-doseringen verschilden niet van alleen MDMA, maar de hogere MDMA+LSD-combinaties waren juist weer heel erg. Het ging dan wel om 100ug/kg/dag (extreem veel dus) + 25mg/kg/dag MDMA. Wat je zegt dus, hersenen proberen te slopen. Natuurlijk zijn de verhoudingen bij ratten anders, maar volgens mij niet met zo'n factor dat zelfs de MDMA+LSD25 (25ug/kg/dag) combinatie ook maar in de buurt van realistisch komt voor menselijke doseringen. In die conditie verschilde de schade dus niet van dat van MDMA alleen. Toch check ik het liever met iemand die er meer van af weet. Nog geen reactie terug though.

En over het alfa-liponzuur verhaal, ja! Maar, haal wel Na-R-ALA. Dat werkt 2x zo lang en is 2x zo sterk geloof ik (of wordt 2x zo goed opgenomen). Let wel dat ook in die studie het in belachelijk hoge dosering wordt toegediend. 100mg/kg is zeg maar 1 capsule per kg lichaamsgewicht. Dan zijn de doseringen MDMA ook weer mega-hoog... maarja. Geen harde conclusie dat het ook gaat helpen, maar zeker een goed idee om het toch maar wel te doen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2016 00:00 
 
Hardtraxx Addict

Over die anti-oxidanten, en dan met name vitamine C; als je dit bv. wil binnen krijgen door een week lang voor een feestje elke dag grapefruit te eten dan is dit een slecht idee. Er zijn namelijk etenswaren die zorgen dat de lever gifstoffen zoals MDMA slechter om gaat zetten waardoor je dus meer schade overhoudt aan het gebruik van deze drug. Geen idee of het al vermeld is, ben moe en ook de bron komt later.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 aug 2016 13:55 
 
Hardtraxxer

M-arijn schreef:
Over die anti-oxidanten, en dan met name vitamine C; als je dit bv. wil binnen krijgen door een week lang voor een feestje elke dag grapefruit te eten dan is dit een slecht idee.

Lijkt mij sowieso al een slecht idee om überhaupt grapefruit te eten vanwege de MAO-remmers die erin zitten.
Vorige  1 ... 977, 978, 979, 980, 981, 982, 983 ... 1182  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic