Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036 ... 1180  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 33%  33%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 4%  4%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 141
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 13:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
Broken Balance schreef:
Echter heb ik ook wel eens opmerkingen aan de andere kant van mensen die alles gebruiken onder het motto YOLO die de beeldvorming voor de andere kant juist geven.


Te classificeren onder de groep: KETA!!-roepers


Inclusief KETA pet, Lijntje. shirt etc. etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 13:24 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb afgelopen half jaar 2 stages mogen lopen bij 2 adviesbureaus. Op eerste stage kreeg ik zo nu en dan ook wel eens de vraag of ik wat gebruik. Ik heb deze vraag altijd ontweken of keihard ontkent aangezien ik van de houding van mijn 'collega's' daar al kon aflezen dat hun totaal geen beeld hebben van hoe men ook verantwoordelijk kan gebruiken.

1 van de werknemers van deze stage ben ik tegen gekomen op Airforce, toch wel geinig om te zien dat hij toen ook niet nuchter was.

Bij de tweede stage kwam ik er na enkele weken er achter dat een van de meest professionele werknemers daar vroeger een gabber was, dan weet je vaak ook wel genoeg (ja nu bevooroordeeld ik ook :P ).

Ik ben er achter gekomen dat er vaak meer mensen zijn die hebben gebruikt of nog steeds gebruiken dan dat je denkt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 15:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ach, wat het ook is richting de harddance scene: het is van alle tijden. Mensen van buitenaf oordelen en wijzen met een vingertje en worden gevoed door de media. Inderdaad hoor je vaak dat er 10 mensen op zijn gepakt vanwege drugsbezit, maar dat er 59.990 mensen een topdag gehad hebben lees je nergens terug.
De 3Doc Gabbers gaf dat toen mooi weer, hier vanaf minuut 13:57 https://www.youtube.com/watch?v=Vckob-fMudc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 16:28 
 
Hardtraxx Veteran

Weet je wat ik heel erg heb onderschat? Het coke gebruik onder de bevolking. Ik hou mij op mijn werk heel erg op de vlakte over mijn hobby's maar ik ontmoet wel eens personen in hogere functies in de bekendere organisaties van (hard)dance feesten. Vooral het gebruik onder de wat jongere generatie (tot 35 jaar) is extreem hoog. Ook tijdens hun werkzaamheden op een evenement.

De personen die je vaak hoort met vooroordelen over onze muziek zijn dan ook vaak echt de mensen die er totaal geen weet en verstand van hebben en de personen die niet direct over drugs beginnen zijn juist vaak de mensen die er meer kaas van hebben gegeten of zich er gewoonweg niet mee vermoeien. Zolang je dit basis principe in je achterhoofd houdt kan je de goede van de kwaden al heel simpel scheiden. Met de eerste groep (vooroordelen) ga ik dan ook nooit in gesprek als het echt niet hoeft, en laat deze links van mij.

Ook probeer ik allang niet meer mensen te overtuigen van verantwoord gebruik en wat wel en niet kan etc.
Ik heb leren leven met de vooroordelen en ze doen me dan ook niets.

In het verleden heb ik wel aan klassen op het MBO lezingen en lessen gegeven over omgaan met drugs en de gevaren en de verantwoordelijkheden maar ik zie mij dit ook niet snel meer doen.

Mensen die willen stunten met drugs doen dat toch wel en mensen die zich er niet voor interesseren blijven er toch ver van weg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 17:18 
 
Hardtraxx Elite

In mijn omgeving wordt er tegenwoordig niet meer gezegd van: "oh, gebruik je niks? Loser". Tegenwoordig als iemand zegt, ik blijf vandaag nuchter, kijken we elkaar niet meer raar aan. Ik denk vooral de leeftijd.

Over hoe goed of slecht drugs is kan ik kort zijn; het is gewoon slecht voor je. Punt.
Maar ik geloof wel dat als je het met mate gebruikt het niet zo schadelijk voor je is als de media beweerd. Ach, iedereen moet voor zich eigen maar de beslissing nemen om er aan te beginnen of niet. Het is een hele ervaring rijker, en wat gezondheid minder.

Ben zelf ook 1 á 2 jaar een beetje van God los geweest. Gelukkig nu ik wat ouder ben is het stukken minder geworden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 19:52 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

Mijn familie en vrienden weten ondertussen dat ik naar hardstyle feesten ga maar op werk enzo hou ik mij op de vlakte. Meestal als ze vragen ze of ik naar festivals ga waar house of techno wordt gedraaid zeg ik ja. Want om nou uit te leggen aan vooral ouderen wat hardstyle is...

En van mijn drugsgebruik weet bijna niemand van. De enige het weten zijn de mensen die meegaan naar feesten en een enkeling die vroeger heeft gebruikt.

Trouwens, eentje die meegaat wil niet aan de pillen (vindt die troep en is slecht voor je) maar wil wel een keer coke proberen :huh: :lol: Logica.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 19:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik kan er lekker wel op mijn werk over praten omdat ik in dat wereldje zit xd. Met mijn vorige baas praatte ik er dan niet over maar had wel wat collega’s die het interessant vonden. Mijn hele familie weet t zelfs en hebben dr niet veel problemen mee. Zelfs mijn oma heb ik zo ver omgepraat al vertelt ze natuurlijk wel dat ik voorzichtig moet doen

En sennid, coke veroorzaakt veeel minder hersenschade dan xtc dus hij heeft enigszins gelijk. Coke is Wel verslavender natuurlijk
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 sep 2017 23:58 
 
Hardtraxx Elite

RoyAPO schreef:
Ik kan er lekker wel op mijn werk over praten omdat ik in dat wereldje zit xd. Met mijn vorige baas praatte ik er dan niet over maar had wel wat collega’s die het interessant vonden. Mijn hele familie weet t zelfs en hebben dr niet veel problemen mee. Zelfs mijn oma heb ik zo ver omgepraat al vertelt ze natuurlijk wel dat ik voorzichtig moet doen

En sennid, coke veroorzaakt veeel minder hersenschade dan xtc dus hij heeft enigszins gelijk. Coke is Wel verslavender natuurlijk


Waarom zou je dat tegen je oma willen vertellen überhaupt? Als ze er niet om gevraagd heeft dan. Tis nou niet echt iets waar je trots op hoeft te zijn haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 02:06 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Weet je wat ik heel erg heb onderschat? Het coke gebruik onder de bevolking.


Wordt het onderschat? Volgens mij wordt er genoeg kenbaar gemaakt in de media. Niet alleen de handel, dus aanhoudingen met grote hoeveelheden. Drugsmoorden en natuurlijk toen in Amsterdam die witte heroïne die als coke werd verkocht. Daarnaast publiceren meerdere kranten artikelen in deze trand:

https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/16/co ... 7-a1559111

Wat zou er nog meer moeten gebeuren wil Nederland wakker worden dat we een probleem hebben coke. Ik vind dat je gelijk hebt, en dan praat ik over mijn eigen ervaring in omgeving Den Haag. Het is abnormaal hoeveel coke er gesnoven wordt. Doe het zelf ook wel eens. Maar het zo een kutdrug, mega duur en je blijft maar snuiven om een piek te bereiken die je nooit haalt.
Doe mij maar mephedrone :) Zou willen dat die drug een probleem wordt in Nederland zodat er hier eens wat kwalitatieve aanbod komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 08:24 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet ook zeggen dat er in mijn omgeving veel coke gebruikt word. Vooral veel groepen waarvan je het helemaal niet verwacht. Maar dan kom je eigenlijk weer bij een punt dat drugs in Nederland steeds meer normaal gevonden word. Jongeren gaan steeds jonger drugs gebruiken want het is makkelijker voor handen dan een biertje. Vroeger deden we experimenteren met wiet... nu hoor en zie ik kinderen van 15 xtc gebruiken. Ook op gala's van mijn oude middelbare school waren er gasten uit de 4e die pep aan het snuiven waren op de toiletten. Dat gaat ook nergens meer over.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 09:41 
 
Hardtraxx Veteran

Hekzitter schreef:
Ik moet ook zeggen dat er in mijn omgeving veel coke gebruikt word. Vooral veel groepen waarvan je het helemaal niet verwacht. Maar dan kom je eigenlijk weer bij een punt dat drugs in Nederland steeds meer normaal gevonden word. Jongeren gaan steeds jonger drugs gebruiken want het is makkelijker voor handen dan een biertje. Vroeger deden we experimenteren met wiet... nu hoor en zie ik kinderen van 15 xtc gebruiken. Ook op gala's van mijn oude middelbare school waren er gasten uit de 4e die pep aan het snuiven waren op de toiletten. Dat gaat ook nergens meer over.

Dit is zo herkenbaar. Ook een silvesterparty hier mee gemaakt. Was voor de leeftijd 16-18 jaar. (laatste jaar voor alc. van 16 naar 18 ging dus er werd al wel gedronken. Maar ook hier groepjes aan de pep al. schrikbarend.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 sep 2017 11:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoorde laatst van vrienden ook al dat ze ff een snuifje gaan doen als ze teveel hebben gezopen, om weer even nuchter te worden. Kan daar met de kop niet bij dat je dat wekelijks doet.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 01:07 
 
Hardtraxx Veteran

Daveytl schreef:
Hoorde laatst van vrienden ook al dat ze ff een snuifje gaan doen als ze teveel hebben gezopen, om weer even nuchter te worden. Kan daar met de kop niet bij dat je dat wekelijks doet.

Tja ik weet het niet. Vind het dubbel. Het is en blijft coke, maar wij hebben er ook wat in de groep die op elke zaterdag haast een halve halen en even nuchter worden. Tja als je een halve per week doet.. Vind het nog niet zo heftig. Als ik een gemiddelde zou moeten pakken is het ook een halve per maand. Altijd na een avondje zuipe.
Ergste is gewoon, ik betaal 20 voor halve. En in het café betaal je gewoon voor 3 baco hetzelfde. En met die halve kan ik langer.
halve red ik 4 uurtjes mee.


Al ken ik uiteraard van vroeger nog wel de legendarische avonden, 10u hele halen. 3u er doorheen zijn. Dealer weer bellen. Nieuwe scoren. 7u er door heen zijn zondag ochtend. Om vervolgens om 10u sochtends laatste gr te halen om daarmee op zondag van half 1 tot half 7 eredivisie te kijken.. Oh oh oh. Wat een misbruik. :lol: :surrender:
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 09:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

6,50 voor een Baco? Waar ga jij heen? :lol:

Is bij ons gewoon 4 euro :P

Maar wekelijks coke is ook behoorlijk schadelijk :P Naast dat het de verslaving voedt en het waarschijnlijk daarna naar meer dan een halfje per week gaat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 10:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik zat het afgelopen jaar ook elk hardstyle feest wel aan de speed als ik geen x gebruikte. Besloten dat het eens tijd wordt om daarmee te stoppen en lekker biertjes + red bull te drinken. Voel me toch zo vaak ook kut tijdens de Come down van speed. Dus voortaan hou ik het alleen bij x eens in de 1,5 tot twee maanden
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 12:11 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
6,50 voor een Baco? Waar ga jij heen? :lol:


Gewoon 'prima' horecaprijs voor een baco dit? Rond de 8eu is tegenwoordig niet eens gek meer voor een baco.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 12:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

chas1n schreef:
Broken Balance schreef:
6,50 voor een Baco? Waar ga jij heen? :lol:


Gewoon 'prima' horecaprijs voor een baco dit? Rond de 8eu is tegenwoordig niet eens gek meer voor een baco.


Dat is vaak het dubbele van wat het hier is. Normale prijs ligt tussen de 4 en 5.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 sep 2017 19:13 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ik zat het afgelopen jaar ook elk hardstyle feest wel aan de speed als ik geen x gebruikte. Besloten dat het eens tijd wordt om daarmee te stoppen en lekker biertjes + red bull te drinken. Voel me toch zo vaak ook kut tijdens de Come down van speed. Dus voortaan hou ik het alleen bij x eens in de 1,5 tot twee maanden

Precies dit :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2017 12:50 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
chas1n schreef:
Broken Balance schreef:
6,50 voor een Baco? Waar ga jij heen? :lol:


Gewoon 'prima' horecaprijs voor een baco dit? Rond de 8eu is tegenwoordig niet eens gek meer voor een baco.


Dat is vaak het dubbele van wat het hier is. Normale prijs ligt tussen de 4 en 5.

Ligt eraan waar je bent, in een gemiddelde bar in Amsterdam is 8 euro voor een baco een normale prijs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2017 13:05 
 
Hardtraxx Veteran

RTM93 schreef:
Al ken ik uiteraard van vroeger nog wel de legendarische avonden, 10u hele halen. 3u er doorheen zijn. Dealer weer bellen. Nieuwe scoren. 7u er door heen zijn zondag ochtend. Om vervolgens om 10u sochtends laatste gr te halen om daarmee op zondag van half 1 tot half 7 eredivisie te kijken.. Oh oh oh. Wat een misbruik. :lol: :surrender:


What..the..fuck :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2017 13:20 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Sjaakie P schreef:
Broken Balance schreef:
Dat is vaak het dubbele van wat het hier is. Normale prijs ligt tussen de 4 en 5.

Ligt eraan waar je bent, in een gemiddelde bar in Amsterdam is 8 euro voor een baco een normale prijs.


Dat is dan ook een zeer gewilde toeristenplek, denk dat als je baco in een gemiddelde niet toeristische plaats zit, je wel minder betaalt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2017 15:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

ErikZ schreef:
RTM93 schreef:
Al ken ik uiteraard van vroeger nog wel de legendarische avonden, 10u hele halen. 3u er doorheen zijn. Dealer weer bellen. Nieuwe scoren. 7u er door heen zijn zondag ochtend. Om vervolgens om 10u sochtends laatste gr te halen om daarmee op zondag van half 1 tot half 7 eredivisie te kijken.. Oh oh oh. Wat een misbruik. :lol: :surrender:


What..the..fuck :huh:


Precies dit. Alleen dan vaak toch pep, coke is te duur. Nu wel aan het minderen, die tijden zijn niet goed voor een mens. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 25 sep 2017 22:10 
 
Hardtraxx Veteran

ErikZ schreef:
RTM93 schreef:
Al ken ik uiteraard van vroeger nog wel de legendarische avonden, 10u hele halen. 3u er doorheen zijn. Dealer weer bellen. Nieuwe scoren. 7u er door heen zijn zondag ochtend. Om vervolgens om 10u sochtends laatste gr te halen om daarmee op zondag van half 1 tot half 7 eredivisie te kijken.. Oh oh oh. Wat een misbruik. :lol: :surrender:


What..the..fuck :huh:

Kameraad had laatst zo'n dag dat hij 8u savonds op zondag nog belde. Eenmaal bezig kan hij moeilijk stoppen.. Na 3 punten kwam hij erachter dat 4gr in 30uur toch eigenlijk overkill was. Om het vervolgens zijn depressie te uiten door de net aangeschafte coke door de plee te spoelen. Hij was gelijk genezen. Sindsdien ook niet meer gehaald volgens mij.
Soms moet je te gek gaan om even goed wakker te worden geschud. Dan minder je vanzelf of je stopt.

Een andere maat kreeg een hyperventilatie en hartritme stoornis.
Is in 1 klap gestopt met alles. Zelfs blowen wat hij al 6 jaar deed heeft hij afgekapt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 sep 2017 09:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik heb iemand in mijn groep die ook een hyperventilatie heeft gehad, maar die ging vervolgens gewoon door met alles. :huh:
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 sep 2017 00:43 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
paperclip schreef:
Iemand enig idee of mephedrone ook een aanslag is op de serotonine receptoren?
probeer namelijk even een tijdje geen xtc te doen om het weer en beetje te laten herstellen van het festival seizoen.


Mephedrone is vele malen belastender voor je serotonine receptoren dan XTC. Volgens mij echt 20x... Had ooit een grafiek hiervan, zal deze nog eens zoeken.

Hier nog iets over gevonden?
Vorige  1 ... 1030, 1031, 1032, 1033, 1034, 1035, 1036 ... 1180  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic