Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057 ... 1181  Volgende

Van welke drug zou je je hele leven de mentale effecten willen meedragen, als het moet?
XTC 32%  32%  [ 46 ]
LSD 3%  3%  [ 4 ]
Amfetamine 22%  22%  [ 31 ]
Cocaine 19%  19%  [ 27 ]
Truffels/paddo’s 1%  1%  [ 1 ]
Cannabis 7%  7%  [ 10 ]
Alcohol 8%  8%  [ 11 ]
Ketamine 4%  4%  [ 5 ]
GHB 5%  5%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 142
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2018 20:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Van plan om voor mijn bachelorwerkstuk een groot panel onderzoek te houden naar de verschillen in drugsgebruik tussen verschillende muziek scenes in Nederland :D. Hopelijk kan dit eind dit jaar goedgekeurd worden want vind dit altijd wel erg interessant. We weten ook wel een beetje welke drugs in welke scene gebruikt worden, maar niet in welke scene nou echt de risico gebruikers zitten aangezien bijv niet elke scene zo wijd maatschappelijk bekend staat om z’n drugsgebruik als hardstyle en hardcore. Ik wil mede aan dat onterechte stigma een einde maken en mogelijk problemen oprafelen die nog niet zo 1, 2, 3 waren ontdekt binnen de verschillende scenes.

Lijkt me ook wel interessant om zo’n vragenlijst op te stellen want daar moet je wel goed over nadenken in wat voor een format je dat wilt doen etc. Wil eigenlijk de vragenlijst gaan spammen in grote Facebook groepen met muziek fans van die bepaalde scene

Vond dit wel interessant om even te delen hier :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2018 21:29 
 
Hardtraxx Elite

Maar denk je dat door een panel de gedachtengang van de "normale" Nederlander veranderd?

Ben er wel benieuwd naar, weet dat in sommige scènes op tripmiddelen gefeest wordt, bij sommige wordt er geblowd en bij "ons" vaak energie opwekkende middeltjes worden gebruikt. Verder gaat mijn kennis niet dus ben benieuwd.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2018 21:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zou wel vet wezen als mijn onderzoek op het nieuws zou kunnen komen :P. Dan zou het iedergeval wel een eye-opener voor de lezers kunnen zijn. Of dan ook daadwerkelijk hun vooroordelen veranderen weet ik niet maar dat is ook niet per se mijn doel

Ja wat waar gebruikt wordt is al een tijd bekend idd. Maar ik wil dus onderzoek doen naar de mate van gebruik en in welke mate het diegene zijn of haar leven beïnvloedt. Kan op deze manier ook verbanden leggen met opleidingsniveau en woonplaats (stedelijk, dorps) want hier zitten wel verschillen in qua verantwoordelijk gebruik en soort drugs

Zelfde soort onderzoek wordt er eigenlijk ook bij Unity uitgevoerd maar hier krijg je een erg vertekend beeld van de resultaten doordat voornamelijk hoger opgeleiden zich geroepen voelen tot het invullen van zo’n vragenlijstje op een feest. Ik hoop met mijn onderzoek een gelijkwaardig verdeelde onderzoekspopulatie te verkrijgen of een goed beeld van de verschillende scenes qua verdeling (hardstyle/hardcore is voornamelijk laag opgeleid terwijl techno juist weer populair is bij hoger opgeleiden) maar het is wel de vraag of dat op deze manier gaat lukken :whistle:
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 mrt 2018 23:15 
 
Hardtraxx Elite

Heb op Defqon nog zn lijst ingevuld van een mannetje van Unity, erg spontane kerel en was gezellig haha.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 mrt 2018 07:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Weer een nieuwe bestelling echte Mephedrone binnen. :love: Dat wordt weer genieten.

Ik moet die van mij ook nog eens testen. Bedoeling was Origins maar is er niet van gekomen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 mrt 2018 23:19 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Kevin-Raw schreef:
Weer een nieuwe bestelling echte Mephedrone binnen. :love: Dat wordt weer genieten.

Ik moet die van mij ook nog eens testen. Bedoeling was Origins maar is er niet van gekomen.


hahaha nog steeds niet aangeraakt. Zal nog eens wat voor je regelen :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2018 06:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het juiste moment moet daar zijn, vriend. Kan dat kleine beetje wat ik heb niet zomaar vergooien hè ;)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 00:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Nieuw Punt van discussie;

Vinden jullie dat drugs of de combinatie met het feesten, je veranderd heeft als persoon? Ik merk bij mezelf vooral dat ik sinds dat ik feest, eigenlijk steeds gevoeliger en emotioneler ben geworden terwijl ik vroeger nog een gevoelloze gast was haha. Ook ben ik wat meer ongeremd dan vroeger valt me op. Denk af en toe net dat ik een verlate puberteit heb ofzo aangezien ik die niet echt heb gehad :lol:

Geen idee of deze veranderingen aan het feesten en drugsgebruik valt te danken. Daarom ben ik dus benieuwd of jullie toevallig ook zoiets hebben gemerkt

En Jaa het is altijd gezellig bij de Unity stand. Al mooie gesprekken gehad ook. Erg leerzaam voor later :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 01:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Nieuw Punt van discussie;

Vinden jullie dat drugs of de combinatie met het feesten, je veranderd heeft als persoon? Ik merk bij mezelf vooral dat ik sinds dat ik feest, eigenlijk steeds gevoeliger en emotioneler ben geworden terwijl ik vroeger nog een gevoelloze gast was haha. Ook ben ik wat meer ongeremd dan vroeger valt me op. Denk af en toe net dat ik een verlate puberteit heb ofzo aangezien ik die niet echt heb gehad :lol:

Geen idee of deze veranderingen aan het feesten en drugsgebruik valt te danken. Daarom ben ik dus benieuwd of jullie toevallig ook zoiets hebben gemerkt

En Jaa het is altijd gezellig bij de Unity stand. Al mooie gesprekken gehad ook. Erg leerzaam voor later :)


Iedereen beleeft zijn puberteit natuurlijk op een andere manier. De een wordt heel opstandig tegen ouders en de ander gaat met van alles en nog wat experimenteren (ik had gelukkig vooral dat laatste). Gevoeliger denk ik niet dat ik dat ben geworden (ligt er aan op welke dagen overigens). Ik ben rond mij 16e naar hardstyle feesten gegaan, maar pas vanaf mijn 18e begonnen met sporadisch drugs te gebruiken. Dit heeft mij wel veranderd als persoon. Vooral over hoe ik over drugs ben gaan nadenken etc. maar niet perse echt mijn persoonlijkheid. Ik weet wel dat coke een bepaalde egocentrische uitwerken op mensen kan hebben (zelf een tijdje last van gehad en daarom besloten hiermee te stoppen). Dat stukje ongeremdheid ken ik ook wel. Denk vaak bij dingen wat minder na terwijl ik dat vroeger wat sneller zou doen etc.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 12:22 
 
Hardtraxx Veteran

Ik ben opener geworden, en heb ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen door mijn gebruik. Kijk ook andere tegen bepaalde dingen aan waar ik 5-10 jaar geleden anders over dacht.


Ook heeft het mijn verleden helpen verwerken. Aangezien ik vroeger ontzettend veel gepest ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 16:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Ik ben opener geworden, en heb ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen door mijn gebruik. Kijk ook andere tegen bepaalde dingen aan waar ik 5-10 jaar geleden anders over dacht.


Ook heeft het mijn verleden helpen verwerken. Aangezien ik vroeger ontzettend veel gepest ben.


Deze geld ook voor mij. :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2018 23:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Pesten.. Ik snap echt zo niet dat mensen dat doen he.. :x

Maar om een beetje on topic te blijven. Het heeft mij wel veranderd over het denken van drugs, maar denk niet dat ik er zelf heel erg door veranderd ben. Wat wel zo is, is dat ik veel nadenk bij beslissingen die ik neem. Spijt het ik niet snel van wat ik gedaan heb. Ik zie het altijd op de manier van, het is de beslissing die ik op dat moment genomen heb. Drugs maakt de weekenden voor mij wel een stuk leuker. Puur omdat veel vrienden waar ik mee om ga dit doen in het weekend en het zorgt voor een extra sfeertje in de groep. Vaak heb ik dan goeie gesprekken met bepaalde personen, omdat mijn zelfvertrouwen daardoor ook stijgt. Heb zelf ook best een heftige periode achter de rug mbt speed. Probeer op dit moment ook weer te minderen en dat gaat best goed. :clap:

Voor de rest ben en blijf ik een persoon die geniet van het leven.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 13:27 
 
Hardtraxxer

RTM93 schreef:
Ik ben opener geworden, en heb ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen door mijn gebruik. Kijk ook andere tegen bepaalde dingen aan waar ik 5-10 jaar geleden anders over dacht.


Ook heeft het mijn verleden helpen verwerken. Aangezien ik vroeger ontzettend veel gepest ben.


In welk opzicht heeft drugs dit verholpen? Door het verhoogde zelfvertrouwen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 15:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb geen ervaring met drugs, maar Hardstyle zelf heeft me wel meer zelfvetrouwen gegeven, en ben er anders door in het leven gaan staan. Uit de put was ik al wel toen.

Misschien toch maar eens aan de drugs gaan als dat me nog meer zelfvertrouwen zal geven dan.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 mrt 2018 15:08 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Drugs lost alles op.

"Probleem'? G neem'!"

"Wej noit meer woar aj t mot zoek'n? Dan kej 't beste gebroek'n!"
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 mrt 2018 23:59 
 
Hardtraxx Veteran

hardstyle007 schreef:
RTM93 schreef:
Ik ben opener geworden, en heb ontzettend veel zelfvertrouwen gekregen door mijn gebruik. Kijk ook andere tegen bepaalde dingen aan waar ik 5-10 jaar geleden anders over dacht.


Ook heeft het mijn verleden helpen verwerken. Aangezien ik vroeger ontzettend veel gepest ben.


In welk opzicht heeft drugs dit verholpen? Door het verhoogde zelfvertrouwen?

Hier kom ik op terug, maar dan op de desktop. Typt wat makkelijker om mij goed te verwoorden. (ik kijk HT normaal vrijwel altijd op de telefoon.)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 09:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik ben er van overtuigd dat feesten, drugs en de combinatie hiervan me ontwikkeld hebben. Ik heb zoveel dingen meegemaakt en zoveel mensen leren kennen, wat anders nooit gebeurd was. Bepaalde dingen neem je in je verdere leven mee als persoon en ik ben er van overtuigd dat ik er niet minder op geworden ben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 11:10 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ben niet zo overtuigd dat je voor zulke dingen per se drugs nodig hebt, is persoonlijk natuurlijk. Heb wel eens wat gehad maar de mooie momenten, geweldige avonturen, mensen ontmoeten e.d. waren allemaal zonder wat op (alcohol wel dan).

Enige wat ik kan bedenken is eerste keer gebroekn bij Intercell. Maar het feit dat dat geweldig was lag meer aan het feit dat ik compleet werd weggeblazen door de muziek.

Ik denk dat mensen vergeten dat gebruiken, net als alcohol drinken blijvend slecht voor je is. Ja het verbetert je op bepaalde gebieden, ik bedoel dat is nou eenmaal drugs, anders was er ook niks aan :P. Persoonlijk heb ik zelf ook echt een zelfvertrouwen en angstprobleem gehad, greep toen vrij snel naar alcohol. Maar eerlijk gezegd ben ik er over heen gekomen door gewoon shit er over te lezen en mezelf beter te begrijpen. Als je goed door hebt wat je zelf hebt, kan je er omheen/tegen werken.

Verschil is dat ik mensen ken die het zelfde hebben of soortgelijke dingen, het dan oplossen met drugs en zich daar ook beter door voelen. Echter hebben ze later enorm veel klachten, falen ze op werk/opleiding e.d. en zijn ze uiteindelijk een paar ervaringen en vrienden rijker, maar kunnen zichzelf daarna moeilijk onderhouden (veel ziek, kan geen werk vinden, prestatieproblemen op school terwijl ze het wel kunnen, veel mentale klachten)

Maar omdat ze zich er beter door voelen rechtvaardigen ze het geregelde gebruik daar door (Als in (bijna) elk weekend). Veel voelen zich dan ook aangevallen als er wordt gezegd dat drugsgebruik slecht is.

Het is imo dan ook een gevaarlijk punt waar je voorbij gaat als je drugsgebruik gaat rechtvaardigen voor een bepaald iets van jezelf, zij het een mentaal iets, zij het dat je geen "lol" meer kan hebben (met vrienden). Probeer ik mezelf ook absoluut tegen te beschermen want, ja het is leuk, maar ik wil niet elk feest/weekend/stapavondje zoiets hebben van nou, er kan wel wat in want wat boeit het nou, toch gezellig en ik voel me er beter door.

Ik wil hier niemand mee aanspreken hoor, maar zo zie ik het zelf :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 14:32 
 
Hardtraxxer

Broken Balance schreef:
Maar eerlijk gezegd ben ik er over heen gekomen door gewoon shit er over te lezen en mezelf beter te begrijpen. Als je goed door hebt wat je zelf hebt, kan je er omheen/tegen werken.


Ben wel geïnteresseerd in wat voor literatuur
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 20:26 
 
Donateur
Avatar gebruiker

https://www.ad.nl/economie/bitcoinfabri ... ~a1ce9ebd/

Echt ziek bedrijf was dit. Gelukkig zelf nooit bij deze vendor besteld.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 20:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Interessant om te lezen allemaal! Ik denk dat het feesten opzich ook wel een grote invloed heeft op veranderingen. De muziek en het feesten zelf maakt ook veel in iemand los. Vind toch ook wel dat veel mensen op hardstyle feesten soort van hetzelfde karakter hebben (kan ook aan mij liggen xd). Open, sociaal, toegankelijk, tolerant. Ook zonder drugs haha.

Ook nog een ander puntje. Het wordt op de voorlichtingssites zo ver ik weet niet verder toegelicht maar ik wek de indruk op dat het snuiven van uppers een aanzienlijk grotere kans op keelontsteking geeft dan orale inname. Ik heb nu een hele nare keelontsteking opgelopen wat 100% zeker een direct gevolg is geweest van het gebruik ervan. Verder heeft een vriend van me ook altijd keelontstekingen (in lichtere mate) gehad van pep snuiven. Nu hij bommetjes gebruikt heeft hij dit niet meer. Zijn er meer mensen die zich herkennen in dit beeld? Of heb je juist ook ontstekingen opgelopen van orale inname van uppers? Dan kan ik namelijk pleiten voor een nieuwe toevoeging aan de voorlichting (collega’s waren er sceptisch over) :D

Daarbij wil ik nog vermelden. Gaat hierbij echt om keelontsteking. Ik heb namelijk van elke upper wel keelklachten de dag erna (strepfen is dan mijn redmiddel :lol:)
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 20:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Interessant om te lezen allemaal! Ik denk dat het feesten op zich ook wel een grote invloed heeft op veranderingen.


Ik moet vooral wel toegeven dat drugsgebruik op feesten me wel wat meer van muziek heeft laten begrijpen, ben op dit moment helemaal gek van deephouse, zonder drugs hoor ik alles en wordt ik er enorm rustig van, omdat ik focus op de muziek heb en daardoor veel kan loslaten van wat er in het dagelijks leven allemaal om me heen afspeelt. Dus ik denk niet zozeer dat drugs mij als persoon anders of sterker heeft gemaakt, maar wel doordat je muziek op een heel andere manier gaat beleven, je volledig kunt afsluiten van wat je in het dagelijks leven meemaakt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 17 mrt 2018 23:24 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RoyAPO schreef:
Ook nog een ander puntje. Het wordt op de voorlichtingssites zo ver ik weet niet verder toegelicht maar ik wek de indruk op dat het snuiven van uppers een aanzienlijk grotere kans op keelontsteking geeft dan orale inname. Ik heb nu een hele nare keelontsteking opgelopen wat 100% zeker een direct gevolg is geweest van het gebruik ervan. Verder heeft een vriend van me ook altijd keelontstekingen (in lichtere mate) gehad van pep snuiven. Nu hij bommetjes gebruikt heeft hij dit niet meer. Zijn er meer mensen die zich herkennen in dit beeld? Of heb je juist ook ontstekingen opgelopen van orale inname van uppers? Dan kan ik namelijk pleiten voor een nieuwe toevoeging aan de voorlichting (collega’s waren er sceptisch over) :D

Daarbij wil ik nog vermelden. Gaat hierbij echt om keelontsteking. Ik heb namelijk van elke upper wel keelklachten de dag erna (strepfen is dan mijn redmiddel :lol:)


Ik snuif al aardig wat jaren. Echt elke drug wel door mijn neus gehaald. Echt nog nooit een keelontsteking opgelopen. Komt het niet gewoon door je zwakke immuum systeem door de drugs en het koude weer buiten? En niet perse de irritatie van de drug op je keel.
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 mrt 2018 00:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar ligt het ook zeker aan! Ik vraag me gewoon af of het mogelijk is dat je eigenlijk ook bacteriën mee opsnuift die door de verminderde weerstand en irritatie van het slijmvlies/amandelen, uiteindelijk een infectie kunnen veroorzaken. Ik heb dit zelf btw ook nog nooit gehad maar ik gun niemand deze heisa waar ik al bijna drie weken mee te kampen heb. Als het niet nog langer duurt :x
Ongelezen bericht Geplaatst op 26 mrt 2018 10:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog nooit last heb gehad van mijn keel en ik heb er toch ook wel redelijk wat (verschillende) stofjes doorheen gehaald.
Kan het ook niet te maken hebben met het feit dat je het té hard opsnuift, waardoor het stofje niet in je neus komt ( / blijft zitten ) maar doorglijdt naar je keel?

Heb wel eens wat nare ontstekingen / bultjes gehad in mijn neus wat wel het directe gevolg was van weekenden feesten en de neus veelvuldig gebruiken. Maar door de neus na gebruik regelmatig te reinigen met een neusspray heb ik hier eigenlijk geen last meer van.
Vorige  1 ... 1051, 1052, 1053, 1054, 1055, 1056, 1057 ... 1181  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic