Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082 ... 1232  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 19:36 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Moraal van het verhaal van Janssen, er wordt geen kwalitatief slechte muziek meer geproduceerd, het heeft allemaal met smaak te maken? Nee oke, prima.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:08 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Valt geen discussie te voeren met hem


Hee, we denken hetzelfde over elkaar. :kiss:

Broken Balance schreef:
Hij draait elk punt wat je zegt om zodat het hem uitkomt, hoe vaak je het ook zegt.


Nee, ik ga graag diep op punten in, zodat deze kunnen omvallen als het blijkt dat deze niet kloppen, of ik er iets van kan leren als ik blijk ongelijk te hebben.

Broken Balance schreef:
Hij roept nu al twee keer dat hij iets niet durft te zeggen om iets wat ik zeg, waar ik ook al twee keer aangeef dat het anders zit


Volgens mij moet jij leren lezen, als ik iets niet zou durven te zeggen om jou, zou ik ik hier dan uberhaupt reageren? en

Maximumraver schreef:
maar puur omdat ik geen zin had in deze discussie.


Dus waar zeg ik dat ik dat niet zou durven? Lees de post die ik quote anders nog eens, misschien begrijp je het dan wel.

En waar geef je aan dat het anders zit?

Broken Balance schreef:
:lol: :lol:

Ja jongens, kom eindelijk uit de kast, jullie vinden GPF wel leuk maar jullie durven het niet te zeggen omdat ik er een mening over heb.

Of het is gewoon oprecht slecht geproduceerde meuk dat geen muziek genoemd mag worden. Als je het dan nog voor de gein leuk vindt, dan prima. Maar dat dit makkelijk scoren is door bovengenoemde redenen is duidelijk.


Hier? Ik zie je namelijk alleen maar je eerder punten herhalen "het is gewoon simpele kutmuziek", noem je dit "aangeven dat het anders zit"? Zo ja, laat me niet lachen man :lol:

Broken Balance schreef:
zou gewoon verder OT gaan.


Waarom probeer je een discussie tussen 2 anderen te sussen, omdat je het niet eens bent met waar deze heen gaat? Lekker volwassen man, ik ga toch ook niet tegen mensen zeggen vooral niet met BB praten.

Broken Balance schreef:
Of het nou per ongeluk of niet is, het blijft slecht en simpel geproduceerd.


Geef nou eens bewijs man, oh wacht, dat kan je niet, het is alleen maar "dit is slecht, en iedereen die dat niet vind is kei dom, kuddevolk, bla bla bla". Je weet gewoon niet waar je het over hebt.

Kan iemand hier die daadwerkelijk produceert mij anders even uitleggen waarom dit zo slecht is?

Broken Balance schreef:
Pak je lelijke kicks uit uptempo/gearbox, bpm omhoog, domme vocal/sample, klaar.


Doe eens dan. Ik wacht wel.

Broken Balance schreef:
Ben benieuwd hoe beperkt je beeld van hardcore is als je denkt dat dat vernieuwend of innovatief is.


Zodanig beperkt dat de ik m'n eerste Hardcore set in 2004 maakte, een flink aantal sets heb gemaakt sindsdien, oh, en ook nog wat releases heb in verschillende Hardcore gerelateerde genres.

https://lsdb.nl/artists/view/12160/maximumraver (de oudste sets staan hier niet bij)
https://lsdb.nl/artists/view/27223/sloperij-janssen
https://www.discogs.com/artist/3275692-Maximumraver
https://www.discogs.com/artist/3262350- ... ppearances

Broken Balance schreef:
Nu het succes wint blijkt het geen grap opeens?


Het is parodie, goed uitgevoerde parodie.

Broken Balance schreef:
Als je overstuurde muziek wilt die oprecht zo is gemaakt maar ook daadwerkelijk doordacht is geproduceerd, dan pak je de oudere platen van The Third Movement en Industrial Strength er bij.


Weetje waar jij de definitie van bent:

https://www.urbandictionary.com/define. ... atekeeping

Jij wil zo underground en stoer mogelijk zijn, en alleen de "echte" Hardcore luisteren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:08 
 
Hardtraxx Addict

Pedaalemre schreef:
Zal wel een gevoelskwestie zijn.

Pedaalemre schreef:
Onnatuurlijk voor mijn oren.


Binnen de context van de muziek die je luistert is dit heel logisch ja :P

Pedaalemre schreef:
Natuurlijk begrijp ik dat dat niet perongeluk is maar zo bedoeld is. Maar dat verandert toch niets aan het resultaat? Een plaat die (naar mijn mening/oren) expres slecht is afgemixt klinkt niet anders als een plaat die perongeluk slecht is afgemixt omdat de producer gewoon een amateur is.


Kijk nu begin ik te begrijpen wat je bedoelt :P Dat er zo veel hoge frequenties in zitten, vind ik dan in dit geval niet slecht afgemixt, ik vind het slecht afgemixt wanneer verschillende geluiden elkaar zodanig in de weg zitten, dat ze elkaar wegdrukken zonder dat dit de bedoeling is, dat er bijvoorbeeld zo veel laag in zit, dat je de melodie niet meer hoort, of dat het stereobeeld te chaotisch is, bijvoorbeeld te veel lage frequenties die niet mono zijn, waardoor je bass niet meer strak klinkt. Dat zou ik persoonlijk een slechte afmix noemen.

https://www.youtube.com/watch?v=kndZqy9WpZU

Ik vind deze afmix bijvoorbeeld minder strak (maar niet dramatisch) dan de recente tracks, logisch ook want deze is heel wat ouder :P

Pedaalemre schreef:
Straks moeten we bij elke slecht geproduceerde plaat te gaan denken 'ja maar dit hoort zo, meneer kan wel produceren maar dit is het doel van de track'. Zou wat worden.


Dit is niet helemaal wat ik probeer te zeggen :P het doel van zo'n track zal niet zijn "laten klinken alsof het een slechte afmix heeft", want het grootste deel van het publiek zal niet eens echt weten wat dat betekend, het doel is gewoon een bijzonder smerige, rauwe, grappige, Hardcore/Terror/whatever track te maken, met elementen die je normaal niet zou verwachten (zoals bijv. wat ze hier ping pong kicks noemen, of kicks op een enorme pitch, etc. dingen die "niet mogen")

Pedaalemre schreef:
En je Stash vergelijking.. Dat past gewoon in de track, ik vind dat echt een behoorlijk groot verschil met overstuurde kicks. En nee, daar heb ik inderdaad geen wetenschappelijke onderbouwing voor en dat is enkel een mening. Maar een beetje relativeringsvermogen en dan hoort iedereen gewoon dat de kicks Stash minder overstuur klinken dan GPF kicks. Zo kun je alles wel bagatelliseren :P


Klopt, die klinkt minder overstuur, maar ik had de aanname dat je met luid, het volume van de kick bedoelde, tegenover de rest van de sporen in de track, of de breaks :P Maar volgens mij bedoel je de hoeveelheid mids, of de distortion?

Ik bedoel dit niet om vervelend te doen, maar heb je ooit een track geproduceerd? Of een afmix van een track gedaan? Zo nee, hoe kun je dan beoordelen of de afmix slecht is?

Voor iedereen die er commentaar op heeft, hoe kun je zeggen dat de afmix van een track slecht is, als je het zelf nooit gedaan hebt, of weet wat dat allemaal inhoud.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:09 
 
Hardtraxx Addict

Jordy schreef:
Moraal van het verhaal van Janssen, er wordt geen kwalitatief slechte muziek meer geproduceerd, het heeft allemaal met smaak te maken? Nee oke, prima.


Dit is nog niet een beetje wat ik probeer te zeggen :P
Als het bijvoorbeeld zo zou zijn dat de melodieen geen lowcut hadden in een climax, zodat ze de kicks gaan verstoren, of dat elementen zodanig breed zouden staan dat ze verdwijnen in het stereobeeld (het Haas effect gebruiken maar er te ver in doorslaan bijvoorbeeld), dan zou ik zeggen dat het slechte kwaliteit is, maar zulke dingen hoor ik niet in de tracks.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Leuk dat je al een hele tijd meedraait en ik zie wel dat je kennis hebt van muziek, maar waarom zeg je niet gewoon dat je GPF wauw vindt omdat je er zelf je (in mijn ogen) herrie mag releasen. ;) Je hebt toch ook oren? Pure bagger is het en een parodie is enkel een parodie als het niet gemeend is. Wat er nu gebeurt is pure uitmelkerij van iets wat gewoon kut is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Hij draait elk punt wat je zegt om zodat het hem uitkomt, hoe vaak je het ook zegt.


Point proven.

Maximumraver schreef:
Doe eens dan. Ik wacht wel.

If YoU cAn DO BetTER DO ZeLF THAN.

Als je zo dik in de scene zit zoals je hier aangeeft:

Maximumraver schreef:
Zodanig beperkt dat de ik m'n eerste Hardcore set in 2004 maakte, een flink aantal sets heb gemaakt sindsdien, oh, en ook nog wat releases heb in verschillende Hardcore gerelateerde genres.


Weet je onderhand ook al dat er presets van dit soort kicks rondgaan en er een synthesizer voor is, voor uptempo kicks, dit soort kicks. En alstublieft, ontken dit zodat ik de tig social media posts van gerespecteerde hardcore artiesten er bij kan pakken die dit promoten. Dan zien we ook dat je uit je nek lult.

Maximumraver schreef:
Het is parodie, goed uitgevoerde parodie.

Ok, dan is dat ook zo hoor!

Maximumraver schreef:
Jij wil zo underground en stoer mogelijk zijn, en alleen de "echte" Hardcore luisteren.

Inderdaad, ik luister sinds 98' hardcore en vind de richting waar hardcore nu heen gaat enorm verpauperd en simpel (Uitzonderingen als Tha Playah, AniMe, Angerfist, Nosferatu, Mad Dog daargelaten, want die zijn zo underground en stoer :lol: ). Daartegenover vind ik Industrial juist wel leuk. ALLEMAAL.... om stoer te zijn :cool:.

Het verschil tussen een complexe plaat van Rude Awakening en Void Settler, waar enorm veel met distortion, ritmes e.d. wordt gespeeld kan echt vergeleken worden met een kick uit een preset plus een gejat stuk muziek.

Maar als we toch labeltjes gaan plakken op elkaar:

Jij kan het niet hebben dat iets wat jij leuk vindt wordt uitgespuugd door veel anderen om vrij duidelijke redenen, dus moet je met man en macht in een slachtofferrol duiken en alles keihard ontkennen wat mensen vinden met loze argumenten als "ja zo bedoelt de artiest het", "doe het zelf beter dan" en "ik heb meer kennis dan jullie". Alsof die argumenten de productiekwaliteit en originaliteit van dit plots beter maken. Alles wat jij vet vindt, kunnen anderen niet slecht vinden, want het is niet slecht, de rest zijn haterz. Je bent een "Warface".
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:29 
 
Hardtraxx Addict

Helicaze schreef:
Leuk dat je al een hele tijd meedraait en ik zie wel dat je kennis hebt van muziek, maar waarom zeg je niet gewoon dat je GPF wauw vindt omdat je er zelf je (in mijn ogen) herrie mag releasen. ;)


Als ik GPF puur en alleen wauw zou vinden omdat ik er mag releasen (1 collab in dit geval), had ik zeker niet de moeite genomen om al deze lappen tekst te typen :P Ik zeg gewoon graag wat ik geloof dat waar is, en zoals ik al ergens eerder zeg, als ik ongelijk heb leer ik er graag van :)

Helicaze schreef:
Je hebt toch ook oren? Pure bagger is het en een parodie is enkel een parodie als het niet gemeend is. Wat er nu gebeurt is pure uitmelkerij van iets wat gewoon kut is.


Hoe bedoel je niet gemeend is? Je mag je eigen parodie niet daadwerkelijk een cool iets vinden, bedoel je dat?

En aan mijn oren mankeert niks (behalve tinnitus dan, maar goed :P ), het scheelt misschien dat ik ook flink veel Terror en Speedcore gewend ben, en dat deze sounds me misschien daarom aanzienlijk minder storen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 20:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:

En aan mijn oren mankeert niks (behalve tinnitus dan, maar goed :P ), het scheelt misschien dat ik ook flink veel Terror en Speedcore gewend ben, en dat deze sounds me misschien daarom aanzienlijk minder storen.


JEZUS, Het kwartje valt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 21:26 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Het lezen van deze discussie is een genietmomentje opzich. Maar ik denk gewoon dat jullie muzieksmaken teveel van elkaar verschillen om het met elkaar eens te worden. Ikzelf heb ook echt een afkeer met alles wat met GPF te maken heeft, vind het niet in mijn beeld van de hardere stijlen horen. Prima dat mensen er naar luisteren en er van genieten, maar hoef er niks van mee te krijgen of te zien. Maar vooral niks van te horen :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 13 mrt 2019 23:41 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:

If YoU cAn DO BetTER DO ZeLF THAN.


jE kAn WeL fLaUw ReAgErEn MaAr Ik BeN bIjzOnDeR sErIeUs, MeNeEr De KeYbOaRd WaRiOr.

Broken Balance schreef:
Weet je onderhand ook al dat er presets van dit soort kicks rondgaan en er een synthesizer voor is, voor uptempo kicks, dit soort kicks.


Doe dan, serieus, download ff al die presets, maak ff een GPF track, als het toch allemaal zo makkelijk is, bewijs dan dat het simpele bagger is, als jij morgen een track af hebt die ook maar een beetje in de buurt komt van GPF kwaliteit, post ik morgen nog een knielende foto van mij, maar daarop "respect naar Broken Balance, ik heb keihard ongelijk" oid. :lol:

Broken Balance schreef:
Inderdaad, ik luister sinds 98' hardcore en vind de richting waar hardcore nu heen gaat enorm verpauperd en simpel (Uitzonderingen als Tha Playah, AniMe, Angerfist, Nosferatu, Mad Dog daargelaten, want die zijn zo underground en stoer :lol: ). Daartegenover vind ik Industrial juist wel leuk. ALLEMAAL.... om stoer te zijn :cool:.

Het verschil tussen een complexe plaat van Rude Awakening en Void Settler, waar enorm veel met distortion, ritmes e.d. wordt gespeeld kan echt vergeleken worden met een kick uit een preset plus een gejat stuk muziek.


Dit bedoel ik wel met gatekeepen, dat je de richting waar Hardcore heen gaat verpauperd vind hoef je niet eens te zeggen, dat is overduidelijk, maar het is voor jou niet goed genoeg dat je dat vind, je moet het ook nog eens lekker allemaal afzeiken, en dat zou geen probleem zijn als het iets was als "jezus wat een kutherrie", maar "het is kut kwaliteit/slecht geproduceerd en iedereen die dit luistert is dom", en dat is bullshit.

Dingen zoals Rude Awakening en Void Settler (Of TTM en Industrial Strength) zijn goed want het is complex en/of moeilijk, maar als GPF zet je neer als gejat en presets. Alsof presets gebruiken trouwens iets slecht is, iedere producer gebruikt wel ergens presets voor, waarom denk je dat VSTs er vol mee zitten, wat denk je dat dat is, kijken mag, maar o wee als je er ook daadwerkelijk een gebruikt? zullen we gaan zeiken als je iemand de ping-pong delay preset hoort gebruiken? als iemand een hall reverb preset pakt? of als iemand voor de zoveelste keer de binaryvoice synth preset gebruikt?

Broken Balance schreef:
Maar als we toch labeltjes gaan plakken op elkaar:

Jij kan het niet hebben dat iets wat jij leuk vindt wordt uitgespuugd door veel anderen om vrij duidelijke redenen, dus moet je met man en macht in een slachtofferrol duiken en alles keihard ontkennen wat mensen vinden met loze argumenten als "ja zo bedoelt de artiest het", "doe het zelf beter dan" en "ik heb meer kennis dan jullie". Alsof die argumenten de productiekwaliteit en originaliteit van dit plots beter maken. Alles wat jij vet vindt, kunnen anderen niet slecht vinden, want het is niet slecht, de rest zijn haterz. Je bent een "Warface".


Je kan de plank niet nog harder mis slaan als je de verkeerde kant op slaat, en de plank zich in een ander land zou bevinden, for the record, ik luister makkelijk 50+ genres aan muziek, letterlijk iedereen, zal iets van wat ik luister gruwelijk gruwelijk kut vinden, dat ben ik al jaren gewend, en daar stoor ik me niet aan, dan zou ik toch letterlijk bij elke track waar iemand hier een kut opmerking op maakt aan het klagen moeten zijn?

Wat me wel uitmaakt, is dat mensen zeggen dat de muziek slecht geproduceerd is, zonder zelf die productie kennis te hebben, of de fans van die muziek neerzetten als domme mensen, schapen die de hype volgen, en anderen niet in hun waarde kunnen laten, dan zet ik jou net zo goed neer als een huilie die niet kan begrijpen dat muziek verder gaat, en geen rekening zal houden met jou standaarden van wat muziek wel of niet hoort te zijn, en je lachend achterlaat terwijl je achter je keyboard zit de "alles kut, enter" uit te hangen.

Mijn argumenten loos noemen werkt niet zo goed, als ik alleen maar van jou hoor "is kut begrijp dat nou" Pedaalemre is de enige die er fatsoenlijk op in wil gaan.

En je zegt dat ik alles omdraai zodat het mij beter uitkomt? Niet zo projecteren jij, kijk eens naar jezelf:

"ik heb meer kennis dan jullie"

Waar haal je dit uit? De links die ik stuurde? Die ik als reactie op jou stuurde die mijn Hardcore kennis beperkt noemt? Wie draait hier wie zijn woorden om? Je zet mijn verdediging neer als aanval.

"doe het zelf beter dan"

Ik zei "Doe eens" omdat jij zei "Pak je lelijke kicks uit uptempo/gearbox, bpm omhoog, domme vocal/sample, klaar.", mijn "Doe eens" is een vraag om dit te bewijzen (waar ik achter sta), maar jij probeert me neer te zetten als die "Haattraxx in het kwadraat" post.

Broken Balance schreef:
JEZUS, Het kwartje valt.


Ah, ja, klopt man, de sounds storen me niet omdat ik ze gewend ben van extremere muziek, GPF heeft dus raakvlakken met die muziek, dus GPF is simpele kutmuziek, en Terror/Speedcore ook. :surrender:

BB, maak die track eens, laat me eens flink op m'n bek gaan, I dare you :kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 00:35 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Jezus wat een discussies over GPF :lol:
Iemand nog genoten vandaag?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 00:58 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Binnen de context van de muziek die je luistert is dit heel logisch ja :P


Daarom, het is ook maar mijn mening, maar het komt toevallig wel enkel voor bij GPF platen. (opgefokte BPM verhaal). Zoals je zegt, is dat ook wel de bedoeling. Het is wellicht niet de bedoeling dat het netjes en strak klinkt omdat het zo fout mogelijk moet klinken in alle opzichten. Maar aan de andere kant, waarom zou je niet gewoon een meme act kunnen hebben waarbij je wél zorgt dat alles strak klinkt? Alles wat je doet, proberen goed te doen, blijft een mooi streven, meme act of niet. Zou sieren iig. Nu is het gewoon zo goedkoop scoren, het is een uit de hand gelopen side-act die teert op overstuurde herrie (ja, subjectief maar toch, you get me) dus gewoon dezelfde overstuurde herrie blijven maken, kassa. Ik vind dat toch een denigrerend randje hebben t.o.v (nieuwe) acts die kwalitatief sterke tracks maken maar gewoon niet doorbreken omdat ze niet zo'n *kuch* briljant zakelijk concept hebben bedacht waarbij het dus niets uitmaakt of iets van kwaliteit is of niet.

Citaat:
Kijk nu begin ik te begrijpen wat je bedoelt :P Dat er zo veel hoge frequenties in zitten, vind ik dan in dit geval niet slecht afgemixt, ik vind het slecht afgemixt wanneer verschillende geluiden elkaar zodanig in de weg zitten, dat ze elkaar wegdrukken zonder dat dit de bedoeling is, dat er bijvoorbeeld zo veel laag in zit, dat je de melodie niet meer hoort, of dat het stereobeeld te chaotisch is, bijvoorbeeld te veel lage frequenties die niet mono zijn, waardoor je bass niet meer strak klinkt. Dat zou ik persoonlijk een slechte afmix noemen.

https://www.youtube.com/watch?v=kndZqy9WpZU

Ik vind deze afmix bijvoorbeeld minder strak (maar niet dramatisch) dan de recente tracks, logisch ook want deze is heel wat ouder


Je hebt gelijk, afmix is niet het goede woord voor wat ik bedoel. Een tekort aan muzikaliteit in de platen wel. Maar dat is ook weer zo subjectief dat ik geen poot heb om op te staan in op dat punt. Er zijn ook mensen die naar genres luisteren die enkel gebaseerd zijn op noise, zonder ritmische elementen. Ik ben niet degene om daarover te zeggen 'dit is geen muziek' oid. Eerlijk gezegd weet ik niet eens wanneer iets nou muziek genoemd kan worden. :lol: Volgens mij geldt daar officieel een navolgbaar terugkerend ritme als regel voor, dus als ik met exact dezelfde tussenpozen op een met een lepel op een pan zou rammen zou dat al muziek kunnen heten.

Misschien waarderen sommigen gewoon een serieuzere aanpak meer dan goedkoop scoren met steeds dezelfde meuk. Misschien speelt het feit mee dat je er helemaal doodgegooid mee wordt op socials ook al zou je ze proberen te ontwijken. Het is als kleine troll begonnen en toen was er aanzienlijk minder kritiek volgens mij. Opeens slaat die grap aan en kun je er niet meer omheen, dat is het moment dat de omslag geeft voor velen denk ik.

Citaat:
Klopt, die klinkt minder overstuur, maar ik had de aanname dat je met luid, het volume van de kick bedoelde, tegenover de rest van de sporen in de track, of de breaks :P Maar volgens mij bedoel je de hoeveelheid mids, of de distortion?

Ik bedoel dit niet om vervelend te doen, maar heb je ooit een track geproduceerd? Of een afmix van een track gedaan? Zo nee, hoe kun je dan beoordelen of de afmix slecht is?

Voor iedereen die er commentaar op heeft, hoe kun je zeggen dat de afmix van een track slecht is, als je het zelf nooit gedaan hebt, of weet wat dat allemaal inhoud.


Nee ik heb nog nooit een track geproduceerd, maar dat hoeft ook niet. Als een bekende kok die goed geld verdiend met zijn werk (in dit geval, GPF = de kok, ze zijn aardig bekend nu en verdienen mooie fee's denk ik) dan verwacht je een bepaalde kwaliteit. Zou die kok een, naar jouw smaak, slecht gerecht klaarmaken voor je, mag je daar dus geen kritiek op hebben, omdat je zelf niet kan koken?

Stel, als luisteraar beoordeel je hier op HT een track met 'slappe kicks'. Dat zeg je toch ook gebaseerd op eerdere kicks die je gehoord hebt, die je niet slap vond? Als je nooit andere tracks gehoord zou hebben had je geen vergelijkingsmateriaal gehad. Dus uiteindelijk, alles wat je vet vind aan tracks, bevat een deel 'andere tracks geven mij dit gevoel niet'. Als je dan vooruitspoelt en al 10+ jaar heel veel tracks luistert, krijg je een verwachtingspatroon. Voldoet een act niet aan dat patroon maar behalen ze wel (veel) succes met iets dat nota bene 1 grote grap is ja dan krijg je een naar smaakje bij mensen. Helemaal als je bedenkt dat de tracks onder zijn WEL serieuze alias, Caine, ook niet de top van de top kwaliteit is. Ik zal wel een ouderwetse denkwijze hebben, maar maak gewoon goede muziek en doe gewoon je best op je platen en dan zul je heel weinig van die misgunners krijgen, of het nou mensen hun smaak is of niet. Het gaat om de hele plaatje eromheen. Zou Caine zelf super sterke platen maken of GPF ook eens wat serieuze platen maken was het allemaal al een stuk minder met de haat.

Uiteindelijk verbaast het me dat ik zo lang over GPF heb gepraat, maar ook wel eens leuk om weer eens wat anders dan oneliners of tracks of the day te posten. :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:01 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

lkkr rammertje dit


Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:05 
 
Hardtraxx Veteran

Die climax. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dat is het 'dit kan toch niet' effect ;)

Vermakelijk leesvoer deze discussie trouwens :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:33 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Ga er ook niet meer op reageren, zie alleen mijn reacties en die van anderen uit verband worden gerukt.

TL;DR van deze hele discussie, het is simpel, gemaakt vanuit presets, samples en gerecyclede sounds, of je het leuk vindt of niet, dat moet je zelf weten, maar het bovenstaande kan je niet om heen.

Ik ga niet een nummer zelf maken want ik heb al 6+ jaar geen DAW gebruikt. Maar blijkbaar is een tool kunnen gebruiken het zelfde als een goede producer zijn? Dat ontglipt de mensen met het "Doe het zelf dan" argument wel eens.

"Als je een Pizza van iemand niet lekker vindt betekent het niet dat je zelf niet weet wat een goede Pizza is omdat je het zelf nooit hebt gemaakt." - Een Hardtraxxer met een goed punt hier ooit, ben je naam vergeten.

En dat dit aan populariteit wint over andere beter geproduceerde hardcore (mainstream, underground of whatever zolang het maar goed geproduceerd of origineel is) is in mijn ogen verpaupering van de scene.

Het filmpje dat Indy post spreekt voor zich :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:36 
 
Hardtraxx Addict

Tering, heb ik bijna een hele post klaarstaan, ram ik op de back knop van mijn muis >.<

Deze wil ik wel nog even kort op reageren, de rest kom ik morgen wel op terug :P

Pedaalemre schreef:
Nee ik heb nog nooit een track geproduceerd, maar dat hoeft ook niet. Als een bekende kok die goed geld verdiend met zijn werk (in dit geval, GPF = de kok, ze zijn aardig bekend nu en verdienen mooie fee's denk ik) dan verwacht je een bepaalde kwaliteit. Zou die kok een, naar jouw smaak, slecht gerecht klaarmaken voor je, mag je daar dus geen kritiek op hebben, omdat je zelf niet kan koken?


Toevallig is een maat van me kok, en elke keer dat hij een gerecht komt maken vind ik het absoluut brilliant, maar recent heeft hij hier kogelbiefstuk gemaakt, die vond ik absoluut niet te doen, taai vlees zonder smaak.
Misschien heeft hij hem te kort gebakken? te lang? hoort dit vlees zo te smaken? Ik heb geen idee, want ik ben zelf geen kok (en had het ook nog nooit gegeten), nou kan ik hem een slechte kok noemen, maar dan heb ik eigenlijk geen poot om op te staan, ik weet hoogstens dat ik het niet lekker vond, in mijn geval denk ik dat dat vlees gewoon niet mijn smaak is, maar wie weet, misschien heeft hij het gerecht wel verneukt, maar ik ga niet roepen dat hij een slechte kok is, tenzij ik zelf exact kan uitleggen waarom. Anders zou ik gewoon lekker makkelijk kunnen roepen "ja, die taaie zooi smaakt toch nergens naar, leer koken" :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:37 
 
Hardtraxx Addict

Broken Balance schreef:
Ga er ook niet meer op reageren, zie alleen mijn reacties en die van anderen uit verband worden gerukt zodat hij zichzelf gelijk kan geven en zodat hij kan doen alsof hij een slachtoffer is, zoals Erik in het begin al zei.



Projection (Psychological)

1) An unconscious self-defence mechanism characterised by a person unconsciously attributing their own issues onto someone or something else as a form of delusion and denial.


:kiss:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:48 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik vind gpf net zo verschrikkelijk als de rest hier maar die frozen bootleg ga ik elke keer weer stuk om, wat idioot is het zeg :lol: :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 01:49 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Maximumraver schreef:
Broken Balance schreef:
Ga er ook niet meer op reageren, zie alleen mijn reacties en die van anderen uit verband worden gerukt zodat hij zichzelf gelijk kan geven en zodat hij kan doen alsof hij een slachtoffer is, zoals Erik in het begin al zei.



Projection (Psychological)

1) An unconscious self-defence mechanism characterised by a person unconsciously attributing their own issues onto someone or something else as a form of delusion and denial.


:kiss:


Kortom, jij?

Je draait telkens alles van anderen om, zodat je zelf gelijk kan krijgen van jezelf. Als we dan toch diagnoses gaan geven, laat jezelf checken op Borderline :lol:

Zoals Emre al zegt.

Iedereen kan horen waarom men dit troep vindt, jij luistert al jaren Speedcore zoals je zegt dus jij zal er vast wel aan gewend zijn en er enige affiniteit mee hebben.

Ik luister zelf Metalcore, ook het simpele gedeelte er van wat echt alleen breakdowns, rammen op open frets en vrij generic screams. Ik vind het vet, maar ik kan prima het argument accepteren dat het behoorlijk simpel is en op hand en stemtechniek (speelmanier) na niet moeilijk is om te spelen (doe het zelf ook wel eens) of nummers voor te verzinnen, het lijkt veel op elkaar.

Daar heb jij klaarblijkelijk moeite mee. Jij kan, maar, niet, accepteren dat anderen dit niks vinden om vrij overduidelijke redenen die iedereen hier ziet en hoort (lees voor de gein wat iedereen er over zegt). Maar jij moet een muur van argumenten opgooien om je eigen smaak maar te beschermen en je eigen smaak goed te praten. Daardoor verdraai je de mening van anderen om je eigen punt maar door te draven, en blijkbaar mij afschuiven op een mentale aandoening valt er ook onder. Ik zie dat er naast mij mensen zijn met normalere kritiek maar zelfs hun argumenten verdraai je compleet waardoor ze zichzelf moeten blijven herhalen.

Je noemt mijn smaak bijvoorbeeld gatekeepen, terwijl hetgene wat jij doet gatekeepen is door ieders mening af te ketsen dat ze het fout hebben :lol: Ieders mening doet er niet toe, jij hebt gelijk. Ik luister Industrial en mainstream maar geen (nieuwe) uptempo, frenchcore, terror of whatever GPF is omdat ik het repetitief, simpel en gerecycled vind (paar uitzonderingen daargelaten). Dat is gewoon mijn smaak/mening, niet gatekeepen of underground proberen te zijn :lol: Hoe kan je underground willen zijn door tegelijk de grootste hardcore namen leuk te vinden. Kan nog wel een betoog houden waarom ik het verpaupering vind t.o.v. voorgaande jaren want daar gaat nog een heel verhaal over de hardcore scene aan vooraf maar dat mag je in een PB vragen.

En zoals Emre eveneens zegt en ik ook.

"Als je een Pizza van iemand niet lekker vindt betekent het niet dat je zelf niet weet wat een goede Pizza is omdat je het zelf nooit hebt gemaakt." - Een Hardtraxxer met een goed punt hier ooit, ben je naam vergeten.

"Als een bekende kok die goed geld verdiend met zijn werk (in dit geval, GPF = de kok, ze zijn aardig bekend nu en verdienen mooie fee's denk ik) dan verwacht je een bepaalde kwaliteit. Zou die kok een, naar jouw smaak, slecht gerecht klaarmaken voor je, mag je daar dus geen kritiek op hebben, omdat je zelf niet kan koken?"

Maar goed, ik verwacht de zelfde argumenten wel weer, ik zet dit haast meer neer voor anderen dan voor jou en ik heb ook geen idee waarom ik dit nog doe eigenlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 02:17 
 
Hardtraxx Addict

Met jou discussiëren is echt oneindig vermoeiend, en
Broken Balance schreef:
ik heb ook geen idee waarom ik dit nog doe eigenlijk.


Ik zal zoals jou doen en:

Broken Balance schreef:
Ga er ook niet meer op reageren


Want dit gaat echt absoluut nergens heen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 02:18 
 
Hardtraxx Veteran

Citaat:
Toevallig is een maat van me kok, en elke keer dat hij een gerecht komt maken vind ik het absoluut brilliant, maar recent heeft hij hier kogelbiefstuk gemaakt, die vond ik absoluut niet te doen, taai vlees zonder smaak.
Misschien heeft hij hem te kort gebakken? te lang? hoort dit vlees zo te smaken? Ik heb geen idee, want ik ben zelf geen kok (en had het ook nog nooit gegeten), nou kan ik hem een slechte kok noemen, maar dan heb ik eigenlijk geen poot om op te staan, ik weet hoogstens dat ik het niet lekker vond, in mijn geval denk ik dat dat vlees gewoon niet mijn smaak is, maar wie weet, misschien heeft hij het gerecht wel verneukt, maar ik ga niet roepen dat hij een slechte kok is, tenzij ik zelf exact kan uitleggen waarom. Anders zou ik gewoon lekker makkelijk kunnen roepen "ja, die taaie zooi smaakt toch nergens naar, leer koken"


Maar daarom noem ik GPF ook geen slechte producers. Nou vind ik Caine ook niet de creme de la creme van de producers in onze scene, maar dat steekt sowieso beter in elkaar dan de GPF platen.
Expres bagger maken terwijl je het wel beter kan vind ik eigenlijk nog veel erger dan namen die (nog) niet zo goed/getalenteerd zijn maar wel tijd en moeite erin steken en releases krijgen.

Ik noem enkel de tracks zelf slecht. Ik zie ook wel in dat het geen hoogstandjes horen te zijn, want de act bouwt juist 100% op dat hele foute herrie-idee. Maar dat is juist mijn probleem ermee. :lol: Te lang doorscoren met foute herrie. Het is de omgekeerde wereld en precies de reden waarom ik zelf liever een ghostproducer zou zoeken dan eindeloze jaren produceren en dan voorbijgeraasd zou worden door van die circusacts. Het hele GPF riedeltje levert alle partijen geld op dus maakt de kwaliteit geen kut meer uit. Voor een muziekliefhebber is dat gewoon jammer.

Natuurlijk is je maat geen slechte kok als hij iets maakt wat jij niet lekker vind. Maar je zegt het al, dat is subjectief. GPF zou ik verwoorden als (redelijk) lekkere gerechten zouden kunnen maken maar verbrand eten gaan verkopen voor de grap, zien dat mensen het schijnbaar grappig vinden om verbrand eten te vreten en nog een hele bak eten in de fik steken en verkopen want hahaahahahagrappig. En tegelijkertijd dan aan de andere kant van de straat andere koks die hun best doen op hun gerechten maar niet zulke marketingmachines zijn dat ze zelfs verbrand eten aan de man kunnen brengen waarbij hun restaurant voorbij gelopen word door mensen die verbrand eten gaan eten.

Oh en dan is het ook nog zo, wonderenswaardig genoeg, dat het niet eens meer 1 grote op niks gebaseerde grap is die iedereen met een korreltje zout neemt en wel weer overwaait. Lees die comments in die insta post van hun 'remix' van HHZ - Destiny. Vooral veel buitenlanders die ze oprecht geweldig/innovatief/vernieuwend voor de scene vinden. Hoe vaker acts als deze succes boeken, hoe minder hoog de grens word voor anderen om ook zo'n circusact te beginnen en waar zou je dan als 'echte producer' nog je best voor gaan doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 09:40 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

iemand hier die pizza bakker is want ik heb zin in pizza maar ben geen pizza bakker dus mag geen mening hebben over welke pizza lekker en goet is en welke pizza vies en slecht is dus ik hoor graag suggesties van iemand die wel ervaring heeft hiermee dus graag stuur de goeiste pizza maar door in PM of in deze topic dan kan ik vanavond lekkere pizza eten mvrgrbedankt
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 09:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ongelezen bericht Geplaatst op 14 mrt 2019 10:16 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Indy schreef:
lkkr rammertje dit




Knallen op Defqon
Vorige  1 ... 1076, 1077, 1078, 1079, 1080, 1081, 1082 ... 1232  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic