Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 02:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Om snel op de hoogte te blijven van nieuwe ontwikkelingen en potentiele coins, join the telegram groep!
https://t.me/CoinbaasNL

Daarnaast kan je voor alle informatie terecht op http://www.coinbaas.com



In dit topic alles over cryptocurrency. Vragen/adviezen en natuurlijk samen speculeren welke munt de nieuwe bitcoin gaat worden.

Algemene info over blockchain/coins en de ico's:

De beste bank is geen dure, traditionele zombie bank!

Wat is een ICO? Waar moet ik letten bij het beleggen in ICO-tokens?


Maar hoe begin je nu met handelen?

De meeste "munten" moet je kopen met bitcoins of ethereum coins. Handelen doe je op een exchange site.
Ik gebruik zelf:
Binance.com
Bittrex.com - Bittrex, The Next Generation Digital Currency Exchange
Poloniex - Bitcoin/Digital Asset Exchange


Overige exchange sites zijn hier te vinden: Top 40+ Bitcoin Exchange Sites

Als je een account aanmaakt op een exchange site zie jij je eigen wallet. Daar zie je Bitcoin(BTC) staan en kan je op een plusje klikken (+). Nu krijg je een walletcode te zien. Hier wil jij namelijk je gekochte Bitcoins naartoe sturen.
Bitcoins koop je op bitonic.nl , betalen kan gewoon met IDEAL. Wel vragen ze boven de 50 euro eerst voor een verificatie, dit staat exact aangegeven op de site hoe het werkt.
Je koopt je bitcoins, stuurt ze naar het walletadres. Dit kan soms even duren (30/60min).
Als ze eenmaal op de exchange site staan kan je beginnen met handelen. Als je er niet uitkomt kan je altijd in dit topic je vraag stellen :)

Wat als je niet je digitale geld op een exchange wil hebben?
Als jij geen zin hebt in de fee's van exchange sites kunnen de munten ook op een eigen digitale online of hardware wallet worden gezet.

Online bitcoin wallet: Bitcoin Wallet - Blockchain
NEO wallet: NEO Smart Economy
Ethereum wallet+ de meeste andere munten/ico's (voor chrome): MetaMask
Ethereum wallet + de meeste andere munten/ico's : MyEtherWallet.com · Your Key to Ethereum

De allerveiligste manier is de munten offline te bewaren met een trezor:
Trezor Wallet - De Veilige Hardware Wallet

Daarnaast nog een security tip. Hoe veilig jij je wachtwoorden ook bewaard. Een exchange site kan altijd gehackt worden. Zorg altijd dat je 2-fa aanzet op de exchange sites. En met Google Authentication een dubbele check hebt, zodat nooit iemand in jouw account kan met alleen een gestolen wachtwoord.
Wat is een two factor authentication (2FA)? - RealHosting


Hoe vind je de volgende Bitcoins of Ethereum?
We kennen allemaal de verhalen van beleggers die rijk werden met investeringen in bitcoin of ethereum.

Maar hoe vind je nu de VOLGENDE megawinnaar tussen de vele nieuwe coins die dagelijks op de markt komen?

Daarmee bedoel ik: een coin die op zijn minst 1000 keer in waarde kan stijgen.
Een coin die een bescheiden investering van 1.000 euro omzet in 1 miljoen euro (of meer!)
Een coin die de potentie heeft om je leven te veranderen!
Garanties zijn er natuurlijk nooit, maar zo’n crypto zal op zijn minst beantwoorden aan de onderstaande criteria.

Nagenoeg onbeperkt potentieel:
ethereum en bitcoin zijn toepassingen met een bijna ongekend potentieel. Bitcoin als betaalmiddel en ethereum als een supercomputer voor “smart contracts”. Bekijk het als grondstoffen waarmee anderen applicaties bouwen. Investeer in de bouwsteunen (meer potentieel) in plaats van de applicaties (beperkt potentieel)

Oplossing voor een bepaald probleem
welk probleem lost een crypto op en is dit probleem groot genoeg? Kijk op z’n minst naar de wereldwijde markt voor dit soort toepassing en probeer in te schatten wat voor marktaandeel een crypto eventueel kan vertegenwoordigen.

Limited van het totaal aan coins:
kijk goed naar de structuur van een coin. Hoeveel coins zijn er momenteel en hoeveel kunnen er in de toekomst bijkomen? Het is namelijk bela ngrijk dat het aantal coins schaars is en de inflatie van nieuwe coins beperkt wordt gehouden.

Beperkte marktwaarde:
wat is de huidige marktwaarde? Vergelijk deze marktwaarde eens met het potentieel van de markt. Is het nog realistisch om aan te nemen dat de marktwaarde x1000 kan gaan?

Minimum viable product:
De meeste nieuwe crypto’s die gelanceerd worden, zijn niet meer dan een idee. Je betaalt voor een business plan. Ideeën zijn mooi, maar het draait natuurlijk allemaal rond uitvoering. Maak je eerste selectie door enkel te investeren in crypto’s die op zijn minst een minimum viable product op de markt hebben.

Wie zijn de mensen achter de coin:
Apple had Steve Jobs, Amazon heeft Jeff Bezos en Facebook wordt geleid door Mark Zuckerberg. Het succes van een crypto valt of staat met de mensen erachter. Zijn dit betrouwbare mensen met een duidelijke visie en realiseren ze de doelstellingen die eerder gesteld werden?

Met de bovenstaande check-list kan je een goede selectie maken en het kaf van het koren scheiden. Er zijn momenteel niet zo heel veel coins die beantwoorden aan deze criteria en je mag aannemen dat deze check-list je de weg toont naar de volgende bitcoin of ethereum.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 08:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb je ook wel eens investeringen gedaan waarbij je veel geld verloren bent?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 08:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Deze volg ik even :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 09:16 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Hoe weet je welke coin 'interessant' is om in te investeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 10:53 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Ik heb in Maart eens voor €100 bitcoins gekocht en die zijn momenteel €326 waard, en dan heb ik al eens een tientje uit laten betalen om te zien hoe het werkt. Volgens mij heb ik alleen niet de meest gunstige wallet, vrij hoge transactiekosten toen.

Verder handel ik er niet echt in maar het is wel geinig om de koers bij te houden.

Vraag me idd ook af hoe je bepaald in welke coin/currency te investeren?
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 11:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heel wat jaren geleden met eigen PC een halve bitcoin (€100/BTC) bij elkaar kunnen minen. Toen via de originele silk road 5 gram wiet mee gekocht. Gvd had nu 2000+ euro kunnen hebben xd
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 12:26 
 
Hardtraxx Veteran

Ik heb ooit BC gekocht voor 200 euro en toen vlak voor de 1000 grens verkocht.

Nu handel ik er niet meer in want ik heb er te weinig aandacht voor en interesse.

Ik vind die hele Crypto hype wel ongelooflijk kut want ik wacht al maanden op een goede prijs voor een fatsoenlijke gpu. En voor alsnog lijkt er geen einde aan te komen. alleen BC is niet rendabel meer om met een gpu te minen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 16:32 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

patrickjeb schreef:
Hoe weet je welke coin 'interessant' is om in te investeren?


Vooral dit ja, en dan doel ik op de kleinere coins.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 17:01 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op de vraag of ik al wat ben verloren. Nee, enige wat ik soms verlies is de winst omdat een munt daalt. Maar cryptocurrency is zo populair dat hij niet verder inzakt dan waarvoor ik hem heb ingekocht.

Ik investeer veel in ico's. ( http://www.bestebank.org/ico/) ik kijk naar het doel van het bedrijf waarin je investeert. Op welke blockchain ze draaien (btc/eth/neo) dus welke technologie erachter zit. Hoe groot het team is erachter. Die mensen opzoeken op LinkedIn wat voor achtergrond ze hebben. Daarnaast is het ook gedeelte geluk. NEO werd bijvoorbeeld door de grootste chinese bank genoemd als toekomstig stabiele munt. Toen direct ingekocht en binnen een week x8 in waarde.
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 18:58 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dit klinkt wel interessant! Alleen totaal geen ervaring mee helaas, dus geen idee hoe en wat. :$
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 09:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Solis schreef:
Dit klinkt wel interessant! Alleen totaal geen ervaring mee helaas, dus geen idee hoe en wat. :$


Ja dit dus haha
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 11:28 
 
Hardtraxx Veteran

Gisteren toevallig een ingekochte hoeveelheid ETH met destijds een waarde van 1000 euro verkocht voor 1580 euro. We gaan weer inkopen als er een eventuele crash komt.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 15:24 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Dus, wie kan er enige uitleg over geven of evt. wat links plaatsen?
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 15:37 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Met Google kom je een heel eind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 15:47 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daar is dit topic toch voor? :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 16:38 
 
Hardtraxx Addict
Avatar gebruiker

Kevin-Raw schreef:
Misschien kunnen we hier helpen. Zodat we op de goede paarden wedden


Kevin-Raw schreef:
Met Google kom je een heel eind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 16:49 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

:lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 17:14 
 
Hardtraxx Veteran

Tevens zijn zo'n beetje alle crypto valuta momenteel gigantische grote pyramide spelen. Er zullen veel mensen snel geld aan verdienen maar het gros zal als die bubbel knapt geld verliezen. De reden waarom nog geen een crypto een echt betaal middel zal worden.
Gelukkig verandert de manier van minen voor btc binnenkort zodat de waarde kan stabiliseren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 17:22 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Paling schreef:
Kevin-Raw schreef:
Misschien kunnen we hier helpen. Zodat we op de goede paarden wedden


Kevin-Raw schreef:
Met Google kom je een heel eind.

:lol:

Niet echt de juiste instelling dit. Eerst mensen informeren over iets en vervolgens terugkrabbelen wanneer mensen er meer over willen weten... En ja, ik heb al even rondgekeken op Google maar veel wijzer werd ik er niet van.
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 20:14 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Hahahaha mensen informeren over goede nieuwe kanshebbende munten.
Inlezen over hoe het allemaal in elkaar steekt kan hier. http://www.bestebank.org

Zal morgen op werk de tijd hebben om ff uitgebreid te reageren xx
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 07:35 
 
Donateur
Avatar gebruiker

RTM93 schreef:
Tevens zijn zo'n beetje alle crypto valuta momenteel gigantische grote pyramide spelen. Er zullen veel mensen snel geld aan verdienen maar het gros zal als die bubbel knapt geld verliezen. De reden waarom nog geen een crypto een echt betaal middel zal worden.
Gelukkig verandert de manier van minen voor btc binnenkort zodat de waarde kan stabiliseren.


Het blijven inderdaad bubbels, maar je ziet de bubbels in een stijgende lijn. Gewoon de grafieken van munten in de gaten houden op bittrex of worldcoinindex. Wanneer hij keihard inzakt, de munt kopen wanneer jij denkt dat het laagste punt is bereikt. Tot nu toe zijn de meeste populaire munten ALTIJD gestegen na een dip. Denk hierbij aan NEO/BTC/MONERO/RIPPLE.

Zelf ben ik net met Blockcat aan het spelen. Ik heb er 630 staan. Als hij de 4 dollar aantikt verkoop ik er 100. De dag erop zakt hij weer naar de 3 dollar en koop ik er weer 100. Nu al 4 dagen op rij schommelt hij tussen de 2,80 & 4,50.

Daarnaast ga ik wat investeren in district0x. Ik verwacht dat hij komende tijd weer zal gaan stijgen.

Voor mensen die meer willen inlezen hoe alles in elkaar steekt.

https://medium.com/blockchain-at-berkel ... cb4824b174

https://hackernoon.com/bitcoin-ethereum ... 0b868cec06
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 12:25 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Op dit moment is Blockcat flink aan het zakken (nu 3.30). Wel interessant om in te kopen, omdat hij flink schommelt tussen de 3 & bijna 5 dollar. Te koop op Etherdelta.com
Daarnaast is CIVIC een ondergewaarde en zal NEO voor de longterm ook winst opleveren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 15:50 
 
Hardtraxx Veteran

Houd ik even in de gaten, wil weer even wat nieuws hebben nu mijn ethers weg zijn en die nog wel even hoog blijft.
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 18:47 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Firetrap schreef:
Houd ik even in de gaten, wil weer even wat nieuws hebben nu mijn ethers weg zijn en die nog wel even hoog blijft.


Jup zijn echt op dieptepunt in mijn ogen nu. Je moet ze wel kopen met ehtereums
Ongelezen bericht Geplaatst op 24 aug 2017 19:46 
 
Hardtraxxer

Ik zat is te kijken naar poloniex, heb een account aangemaakt en krijg dan freaky shit voor een ID verificatie.....

Vind dat behoorlijk eng.. Adres gegevens, geboortedatum alles er op en er aan + een foto van jezelf met je ID en een stuk papier met daarop de datum en naam van de site. Dit ter preventive van ID diefstal, maar geef je ze zo juist niet alles in handen?? Niks op je ID kaart mag ook afgeschermd worden, dat wordt nog even benadrukt.

Enge shit.. :thumbdown:
1, 2, 3, 4, 5 ... 18  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic