Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2015 08:16 
 
Donateur
Avatar gebruiker

Game 5 .. vanaf daar had je inderdaad de kampioen wel aan kunnen geven. Ongelooflijk hoe Curry alles raak blijft schieten. Nog een aantal keer een drietje van James om de boel te redden, maar op een gegeven moment is er gewoon niets meer tegen in te brengen. Alles krijgen ze terug. Weet iemand waarom ze ineens overschakelden naar small? Mozgov speelde toch een prima series/finals?

Zag dat de Cavs alweer publiekelijk hebben gesmeekt om Lebron te laten blijven. Hij mag zo ongeveer het hele stadion inrichten. :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 jun 2015 17:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Omdat de Warriors small ball gingen spelen na game 3. Deze tactiek van Kerr om Bogut er uit te halen werkte goed, dus dit was waarschijnlijk een wanhoopspoging van Blatt om toch maar iets te forceren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 jul 2015 13:27 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Wtf statistiekje van de dag, na alle Free Agency drukte: van het 15-man roster, waar je over 5 posities moet verdelen, zijn de 3 Point Guards van de Dallas Mavericks (Deron Williams, JJ Barea en Raymond Felton) allen geboren op 26 juni 1984. Dit zijn ook de enige spelers die in de NBA hebben gespeeld, die op die dag geboren zijn. En spelen dezelfde positie. Wat.
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 nov 2015 15:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Curry heeft de vorm weer goed te pakken dit seizoen. Evenals zijn team overigens, 5 gewonnen en 0 partijen verloren, waarvan 1 wedstrijd gewonnen tegen de Memphis Grizzlies met 119-69.

Dit jaar heeeel benieuwd naar OKC, tot nu toe spelen ze nog niet top. Durant en Westbrook staan wel weer als vanouds lekker te basketballen.

Oh ja, Andre Drummond pakte ook even 25 punten en 29 (!!!!) rebounds mee.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 20:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Helemaal verslaafd geraakt aan de NBA. Voor de mensen die het leuk vinden om een verhaaltje te lezen, maar geen zin hebben om dagelijks samenvattingen/wedstrijden te checken, hier een korte impressie van hoe het seizoen tot nu toe verloopt.

Grootste meevallers:

De Warriors zijn na 23 wedstrijden nog steeds ongeslagen. Het lijkt er op alsof ze nu ook echt voor het record (72 winstpartijen in de regular season) gaan, wat op het begin nog niet het geval leek. Curry krijgt stiekem steeds meer minuten (rond de 36 ipv 30) per wedstrijd en blijft bi-fucking-zar spelen. Op dit moment zeker de beste speler van de NBA. Verdedigend staan de Warriors ook ijzersterk met een fenomenale Draymond Green en ook een verdedigend goeie Thompson. Voor mij zijn de Warriors titelkandidaat numero 1.

De (B)Eastern Conference doet het verrassend genoeg dit jaar na vele jaren weer eens goed. Ze zijn natuurlijk pas zo'n 22 wedstrijden onderweg, maar de nummer 8 van het Oosten (de Chicago Bulls met een winstpercentage van 57,9%) zou met dit percentage 5e staan in het Westen. Na vele jaren absolute dominatie van het Westen komt dit als een positieve verrassing.

De Pacers spelen dit jaar ook erg lekker, met een fenomenale Paul George die gemiddeld 30 a 35 punten maakt per wedstrijd. Startende 5 spelers van de Pacers zijn erg goed, helaas hebben ze niet veel goeie spelers op de bank zitten. Als de bankspelers beter worden en de starting 5 zo blijven spelen zie ik ze zo de finale in het Oosten halen.

De Knicks spelen dit jaar na een aantal jaren ook weer eens acceptabel. Ze staan op dit moment 12e in het Oosten, maar mijn verwachting is dat ze de komende wedstrijden weer gaan stijgen aangezien ze tegen de Kings, Blazers, Wolves en 76'ers gaan spelen.

De Spurs laten ook dit jaar weer fantastisch basketbal zien. Vooral Kawhi Leonard gaat helemaal los dit seizoen. Ook Tim Duncan en zijn kompanen Parker, Ginobili en Diaw pakken dit jaar weer hun puntjes/assistsjes/rebounds mee en Aldridge lijkt steeds meer te wennen aan het systeem van de Spurs. Verdedigend de beste ploeg van de NBA naar mijn mening. Titelkandidaat numero 3 na de Warriors en Cavs.

Grootste tegenvallers:

De Rockets blijven kwakkelen en wisselvallig, staan na 23 wedstrijden op 11 winstpartijen en 12 verliespartijen na vorig jaar de finale te hebben gehaald van de Western Conference. Eergisteren scoorde Harden bijvoorbeeld 10 schamele puntjes met een field goal (schoten die geen vrije worpen zijn) percentage van 22% en gisteren maakte die weer 42 punten, 7 assists en 9 rebounds met een field goal percentage van 57% en een 3-punt percentage van 56%. Is tot nu toe een beetje het verhaal van de Rockets, af en toe geweldig en soms dramatisch. Slechte verdediging ook.

De Clippers staan met dit fantastische spelersmateriaal toch 'maar' op een 4e plaats in het Westen. Zouden met spelers als Chris Paul, Blake Griffin, DeAndre Jordan en Redick toch veel beter moeten kunnen. Maar goed, het is nog maar het begin van het seizoen, misschien begint de motor binnenkort wel te draaien.

De 'tank commanders' (tanking is met opzet verliezen) Lakers (4 gewonnen, 19 verloren) en 76'ers (1 gewonnen, 21 verloren) die beiden afschuwelijk slecht spelen. Beide teams lijken te azen op Ben Simmons, een geweldig groot talent uit Australië, die volgend jaar gedraft gaat worden.
Kobe is zichzelf niet meer bij de Lakers en heeft aangekondigd er mee te stoppen na dit jaar, dus die geeft geen fuck meer en probeert de meest belachelijke ballen raak te schieten. Tevens hebben de Lakers de slechtste coach ooit in Byron Scott, die zijn grootste talent vaak op de bank laat zitten op het einde van de wedstrijd. Gelukkig tikte Kobe de coach gister op zijn handen en liet hij D'Angelo staan en ging Kobe zelf zitten. Dit maakte dat het einde van de wedstrijd nog super spannend was en dat D'Angelo zich kon laten zien met een aantal belangrijke rake schoten.
De 76'ers hebben een groot talent in handen met Jahlil Okafor, een redelijke speler met Covington, maar voor de rest stelt het team helemaal niks voor. Afgelopen maandag ook weer een verlies met 51 (!) punten verschil tegen de Spurs, zonder dat de Spurs hun betere/beste spelers Leonard, Duncan en Ginobili mee speelden.
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 22:13 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik wil het volgen, maar ik zit nog middenin het NFL seizoen :P zo gauw dat is afgelopen is de NBA weer aan de beurt
Ongelezen bericht Geplaatst op 10 dec 2015 23:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Haha, dat is maar eens in de week toch?
Vond het eerlijk gezegd ook wel leuk om een verhaaltje te schrijven, maakt ook niet veel uit of veel mensen er geïnteresseerd zijn. Zou leuk zijn als we er met een klein clubje mensen hier over kunnen praten :)

Als er meer mensen in geïnteresseerd zijn, wil ik best eens in de zoveel tijd een post besteden aan seizoensverloop, opmerkelijke statistieken en dingen die buiten het speelveld gebeuren.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 00:02 
 
Hardtraxxer

Heb er ook beelden bij dan?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 00:18 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Haha, dat is maar eens in de week toch?


Mwah, over 3 dagen verdeeld, 4 als je Europese tijden aan wilt gaan houden. Maar heb niet de aandacht voor 3 sporten tegelijk :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 dec 2015 21:43 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het is weer tijd om te stemmen voor de all-star games. Mijn vote:

YOUR 2016 NBA ALL-STAR VOTING SELECTIONS

WEST

DUNCAN, TIM
WEST / SAS / FRONTCOURT

DURANT, KEVIN
WEST / OKC / FRONTCOURT

LEONARD, KAWHI
WEST / SAS / FRONTCOURT

HARDEN, JAMES
WEST / HOU / GUARD

CURRY, STEPHEN
WEST / GSW / GUARD


EAST

JAMES, LEBRON
EAST / CLE / FRONTCOURT

GEORGE, PAUL
EAST / IND / FRONTCOURT

WHITESIDE, HASSAN
EAST / MIA / FRONTCOURT

LOWRY, KYLE
EAST / TOR / GUARD

BUTLER, JIMMY
EAST / CHI / GUARD
Ongelezen bericht Geplaatst op 27 mrt 2016 21:17 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kleine bump, met nog rond de 10 wedstrijden te gaan voor de teams, tot aan de play-offs. Huidige standing:

Western

1. Golden State Warriors (65-7)
2. San Antonio Spurs (61-12)
3. Oklahoma City Thunder (51-22)
4. Los Angeles Clippers (44-27)
5. Memphis Grizzlies (41-32)
6. Portland Trailblazers (38-36)
7. Houston Rockets (36-37)
8. Utah Jazz (36-37)

In the hunt:
Dallas Mavericks (35-37)
Denver Nuggets (31-42)
Sacramento Kings (28-44)
New Orleans Pelicans (26-46)
Minnesota Timberwolves (24-49)
Phoenix Suns (20-53)
Los Angeles Lakers (15-57)

Eastern:
1. Cleveland Cavaliers (52-21)
2. Toronto Raptors (49-23)
3. Atlanta Hawks (44-30)
4. Boston Celtics (43-30)
5. Miami Heat (42-30)
6. Charlotte Hornets (42-31)
7. Indiana Pacers (38-34)
8. Detriot Pistons (39-35)

In the hunt:
Chicago Bulls (36-36)
Washington Wizards (35-37)
Orlando Magic (30-43)
Milwaukee Bucks (30-44)
New York Knicks (30-44)
Brooklyn Nets (21-51)
Philadelphia 76ers (9-67)

Strijd om de laatste play-off plekken ligt dus nog volledig open. Er zal een duidelijke tweestrijd zijn in het westen tussen de Warriors en de Spurs, kan me ook niet voorstellen dat dit niet de conference final wordt. Strijd in het oosten voor de top seed en de 3rd seed is een stuk interessanter, vooral omdat 3 van de 4 gegadigden voor dat laatste op dit moment on fire zijn (waaronder mijn Hawks :P )
Ongelezen bericht Geplaatst op 29 mrt 2016 14:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Denk dat het Oosten zo blijft, met nog zo'n 8 a 9 potjes te gaan loopt de 8e positie 2,5 winstpartij voor op de nummer 9 en 10. Gezien de vorm van de Bulls de laatste tijd en dat de Wizards mijns inziens een stukje slechter zijn dan de Pistons, verwacht ik niet dat de Pistons nog ingehaald worden.

In het Westen gaat het nog wel gruwelijk spannend worden tussen de Blazers, Rockets & Mavericks, en misschien ook nog wel de Grizzlies. Grizzlies kampen met veel geblesseerden, die spelen ook nog een paar hele lastige potjes. Rockets - Mavericks kan wel eens de beslissende partij gaan worden. Ik hoop dat 'mijn' Rockets ten koste van de Mavs de playoffs halen.


Mijn verwachting voor de playoffs:

Finale: Golden State Warriors - Cleveland Cavaliers
Western Conference Final: Golden State Warriors - San Antonio Spurs
Eastern Conference Final: Cleveland Cavaliers - Atlanta Hawks/Miami Heat/Boston Celtics (ligt er aan wie er 3e staat op het einde van het seizoen).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 00:02 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik denk dat de Grizzlies de playoffs niet gaan halen, ze staan nog maar 3 games voor op de nummer 9 (Rockets) met nog 5 wedstrijden te gaan.
Ze spelen nog tegen:
- Bulls (spelen nog voor de playoffs, dus gaan er volle bak voor)
- Mavericks (spelen nog voor playoffs, dus gaan er maximaal voor)
- Warriors (spelen nog voor het beste record ooit in het reguliere seizoen (72-10))

- Clippers (spelen nergens meer voor aangezien 4e plek veilig is, geven waarschijnlijk hun toppers rust)
- Warriors (spelen nog voor het beste record ooit in het reguliere seizoen)

Rockets, met 3 winstpotten achter de Grizzlies en 1 winstpot achter Mavericks en Jazz, spelen nog tegen:
- Mavericks
- Suns
- Lakers
- Wolves
- Kings
Ik verwacht dat dat de Rockets er hier 4 of 5 van gaan winnen.

Jazz, Mavericks en Portland zitten allemaal binnen 2 winstpotten van de Grizzlies. De Mavericks hebben van die 3 duidelijk het moeilijkste schema, met nog wedstrijden tegen de Rockets, Grizzlies, Spurs, Jazz en Clippers. Wordt nog super spannend de laatste wedstrijden :woot:
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 00:05 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik gok dat het uiteindelijk zo zal zijn:
1. Warriors
2. Spurs
3. OKC
4. Clippers
5. Blazers
6. Rockets
7. Jazz
8. Mavericks
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 00:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Als de Rockets niet in Dallas weten te winnen, gaat het anders nog heel erg lastig worden. 3 games achter Memphis, dan zal alles gewonnen moeten worden om dat voorbij te gaan.

Wat ik gok:

Memphis:
vs Bulls: W (Chicago is zelf net zo geblesseerd, en heeft ook nog maar een minimale kans op de play-offs)
@ Mavs: L
vs Warriors: L
@ Clippers: W
@ Warriors: L
Totaal: 42-40

Portland:
@ Kings: W
vs Thunder: L
vs Timberwolves: W
vs Nuggets: W
Totaal: 44-38

Jazz:
vs Spurs: L
vs Clippers: W
@ Nuggets: W
vs Mavericks: W
@ Lakers: W
Totaal: 43-39

Mavericks:
vs Rockets: W
vs Grizzlies: W
@ Clippers: L
@ Jazz: L
vs Spurs: L
Totaal: 41-41

Rockets:
@ Mavericks: L
vs Suns: W
vs Lakers: W
@ Timberwolves: W
vs Kings:W
Totaal: 42-40

Seeding:
1. Warriors
2. Spurs
3. Thunder
4. Clippers
5. Blazers
6. Jazz
7. Rockets (op basis van division win percentage)
8. Grizzlies

Maar goed, 5-8 gaan toch kanonnenvoer zijn vrees ik, alleen Clips - Blazers wordt nog leuk. Wacht maar op de 3-6 play-offs in the East.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 08:00 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Eerste reeks van die wedstrijden vast goed iig xd btw, de Wolves die ff in OT in Oracle de Warriors verslaan, dat had niemand verwacht :surrender: eerste keer sinds 24-0 dat ik denk dat ze het record niet gaan verbreken (hooguit evenaren).
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 10:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

WTF dat de Wolves hebben gewonnen, echt totaal onverwacht dit. Jammer ook, ben bang dat het record nu niet meer verbroken gaat worden.

Curry is de laatste weken sowieso minder/wisselvalliger dan op het begin van het seizoen. Valt onder 'regressing to the mean' denk ik.

Steffnov schreef:
Maar goed, 5-8 gaan toch kanonnenvoer zijn vrees ik, alleen Clips - Blazers wordt nog leuk. Wacht maar op de 3-6 play-offs in the East.

Denk dat als de Rockets playoffs gaan spelen, ze nog wel 1 a 2 keer kunnen winnen, tegen wie ze ook spelen.

In het Oosten hoop ik echt dat de Heat nog 3e worden, dan gaan ze de Conference Finals halen denk ik. Denk sowieso dat de nummer 3 in het Oosten de Conference Finals gaan halen trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 apr 2016 22:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ik hoop natuurlijk op een Hawks 3rd seed, maar goed, gaat lastig worden. Ga me hier niet aan voorspellingen wagen, vooral omdat de Celtics het seizoen eindigen tegen uitgerekend de Hawks, Heat en Hornets. Ik geef het je te doen...
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2016 10:09 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Rockets verloren van de Mavs >.< Harden heeft 13 van de 15 punten gemaakt in het 4e kwart, de rest schoot samen 1 van de 12 schoten raak. Wat een trieste bende.
Ongelezen bericht Geplaatst op 07 apr 2016 12:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Daveytl schreef:
Rockets verloren van de Mavs >.< Harden heeft 13 van de 15 punten gemaakt in het 4e kwart, de rest schoot samen 1 van de 12 schoten raak. Wat een trieste bende.


Hey, ik heb het voorspeld :whistle: game tegen de Wolves gaat nu cruciaal worden voor jullie.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2016 08:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

...tenzij je het verknalt tegen de Suns :lol: wtf Houston

En godver, battle for the 3 seed in the East blijft retespannend. Boston gaat met hun laatste 3 games bepalen wie het wordt, dat is nu wel zeker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 apr 2016 10:19 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fucking hel, wat een onzin dat de Rockets het hier verkloten. Nja, dan maar rooten voor LeBron dat hij zijn titel voor 'The Land' haalt.

Steffnov schreef:
...tenzij je het verknalt tegen de Suns :lol: wtf Houston

En godver, battle for the 3 seed in the East blijft retespannend. Boston gaat met hun laatste 3 games bepalen wie het wordt, dat is nu wel zeker.

Ik hoop zo dat de Heat 3e wordt, finale tussen Heat en Cleveland in het Oosten zou ik het leukste vinden :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2016 17:29 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Warriors hebben het regular season record van 72-10 minstens geëvenaard vannacht tegen de Spurs. Nu alleen nog tegen de Grizzlies winnen om het record te verbeteren. Ziek :worship:
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 apr 2016 19:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ergens, ergens zou ik het echt de grap van het jaar vinden als Memphis in Oakland weet te winnen :lol: maar die kans is nihil natuurlijk. Niets anders dan respect voor wat Golden State dit jaar neer heeft gezet, echter benieuwd of het ze niet op gaat breken in de play-offs. Aan de kwaliteiten zal het niet liggen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 apr 2016 18:56 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Het ziet er naar uit dat de Rockets de playoffs gaan halen ten koste van de Jazz. Zou super zijn na zo'n rot seizoen. Waarom Beasley amper minuten krijgt, verbaast me. Naast Harden en JSmoove de enige die fatsoenlijk een kans voor zichzelf kan creëren.
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 13  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic