Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 15:38 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heb de Öö, Pime Öö en Öö XO (Cellar series) gehad van hen. Toevallig nog wel andere biertjes van Pöhjala thuis staan, de Odravein 2016, Must Kuld Colombia en In Between Agendas (samenwerking met 't Uiltje).

Van de drie die ik heb gehad vond ik persoonlijk de Pime Öö de beste.
Ongelezen bericht Geplaatst op 03 aug 2017 19:43 
 
Hardtraxxer

D-Verze schreef:
In Eindhoven zijn meer aanraders te vinden. Vlak bij Van Moll zit de Drinkers Pub, die hebben richting de 1000 soorten bier op voorraad. Iets verderop op Stratumseind zit ook nog de Bier Professor, die is iets kleiner met zo'n 300 soorten bier op voorraad, maar ook goedkoper en heeft iets meer een café sfeer. Verder zit aan het uiteinde van stratumseind aan de andere kant van de Dommel ook de stadsbrouwerij (100 Watt), die maken ook heerlijk bier! :)


Hoe is 100 Watt? Bij de Bierprofessor vind ik het aanbod ietwat saai en Drinkers Pub vind ik niet echt gezellig. Daarnaast hebben ze die 1000 bieren bij lange na niet denk ik. Ben er een keer met een groep vrienden geweest en toen hebben we een keer of 5 nee gekregen bij het bestellen van een bier dat wel op de kaart stond. Van Moll daarentegen vind ik een topzaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 04 aug 2017 23:13 
 
Artiest
Avatar gebruiker

Ik vind de 100 Watt een mooi café, echt een beetje zo'n proeflokaal sfeer :) Qua bier ook mooi, de Heeren van Eynthoven (trippel), 150 Watt (quadruple) en 400 Volt (RIS) zijn aanraders. Daarnaast hebben ze af en toe wat barrel aged projectjes die eigenlijk ook altijd de moeite waard zijn. Keuken is ook prima trouwens!

Mocht je nog studeren, keer op woensdag gaan, dan hebben ze alles van de tap voor €2,50 op vertoon van je studentenkaart :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 05 aug 2017 11:31 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Heeft iemand hier wel eens van Beerwulf besteld? Ziet er wel goed uit, 20/25 euro voor heel wat speciaal biertjes ^^
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2017 12:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

150 watt en witte dame zijn aanraders...

Alleen in de volle zon... 150 watts... geen aanrader
Ongelezen bericht Geplaatst op 06 aug 2017 14:49 
 
Hardtraxxer

klapstoel schreef:
Heeft iemand hier wel eens van Beerwulf besteld? Ziet er wel goed uit, 20/25 euro voor heel wat speciaal biertjes ^^


Vriend van me wel. Er zaten vrij reguliere biertjes in het pakket dat hij had besteld en ook nog eens dubbel (dwz 4x2 bier oid). Hij vond het iig kut.
Ongelezen bericht Geplaatst op 08 aug 2017 14:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Zaterdag nog een aantal toffe bieren van de tap gedronken.
Dit is uiteindelijk de lijst geworden:

Kees - we are going to Ibiza. Weizen session IPA met ananas en mango
Kompaan - Brazipa. Black IPA
Corsendonck - dubbel kriek. Lekker zuur.
Brouwerij de Brabandere - Brewmaster's Selection Wild Tripel Hop. Sour IPA
Sound Brewery - BBQuad Pro Quo. Quadrupel met drop
White Pony Microbrewery - The Oracle. Barleywine
Brouwerij Kees - Barrel Project: 17.03. Barleywine
Põhjala - Pime Öö. Imperial Stout.
Evil Twin Brewing - Even More Jesus. Imperial stout. Dit was absoluut het toetje van de dag. Wat was deze heerlijk.

Vooraf kwam ik met het idee om me wat meer in de stouts te verdiepen. Ze hadden ook wat andere leuke bieren van de tap dus er is wat tussendoor gekomen maar mijn interesse in de stouts is wel verder gestegen, zeg.
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Komende vrijdag weer een speciaalbieravond met een groep vrienden waarvan er eentje in een drankenhandel werkt en een andere inmiddels meer dan 700 unieke bieren heeft gedronken. Benieuwd wat we voorgeschoteld krijgen :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 09 aug 2017 10:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grote fles Leffe Blond van m'n vriendin gekregen :D
En een grote fles (0,65l) Desperado, maar dat kent iedereen inmiddels wel. Mooi dat ze dat in Frankrijk hebben.
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2017 17:57 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Drink echt helemaal nooit speciaalbier eigenlijk, gisteren een paar geprobeerd in kroeg hier en vond de Rochefort 8 heel lekker. Iemand nog meer aanraders met beetje zelfde smaak?
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2017 18:14 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Drink echt helemaal nooit speciaalbier eigenlijk, gisteren een paar geprobeerd in kroeg hier en vond de Rochefort 8 heel lekker. Iemand nog meer aanraders met beetje zelfde smaak?


Heb je direct wel een erg goede :P Vergelijkbare bieren zouden dat de Chimay Blue, Gouden Carolus Classic of Zundert proberen
Ongelezen bericht Geplaatst op 11 aug 2017 18:55 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Haha toevallig dat je die noemt, heb de Gouden Carolus ook (random) besteld gisteren, prima ja :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 11:48 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Fothermucker schreef:
Drink echt helemaal nooit speciaalbier eigenlijk, gisteren een paar geprobeerd in kroeg hier en vond de Rochefort 8 heel lekker. Iemand nog meer aanraders met beetje zelfde smaak?


Ik zou zeggen haal de app Untappd, ga een bierwinkel in, zoek een paar soorten uit, bijvoorbeeld die mensen hier hebben genoemd in het Topic als favorieten, en drink op een avond een paar om te zien wat je echt lekker vindt.

Zelf zo ook begonnen met Texels Skuumkoppe en Pauwelse Kwak, en zo steeds meer stoorten, waar ik wel merk dat ik meer van de frisse en volle fruitige bieren ben, vooral (Dunkel)Weizen/Wit/Dubbel/Tripel/Amber/Bruin bier. Heb dan weer niks met Zure, IPA, APA en Stouts.

Maar daar kom je alleen achter door gewoon willekeurige biertjes te kopen en te proberen. Een check op Untappd van te voren helpt ook vaak.
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 12:42 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Ook maar eens Untappd aangemaakt. Was wel benieuwd hoe veel biertjes ik heb genuttigd, maar nog best moeilijk om het te achterhalen :P

Edit: Misschien leuk om in dit topic ook een poll te starten? Favo pils, kiezen tussen twee speciaalbiertjes, dat soort dingen :innocent:
Ongelezen bericht Geplaatst op 12 aug 2017 15:35 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Ook maar eens Untappd aangemaakt. Was wel benieuwd hoe veel biertjes ik heb genuttigd, maar nog best moeilijk om het te achterhalen :P


Heb ik helemaal geen poging toe gedaan op een handjevol biertjes dat niet meer verkrijgbaar zijn na :P Van veel wist ik toch niet meer hoe goed ik ze nou vond, dus met een schone lei begonnen aan de app.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 10:34 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
klapstoel schreef:
Ook maar eens Untappd aangemaakt. Was wel benieuwd hoe veel biertjes ik heb genuttigd, maar nog best moeilijk om het te achterhalen :P


Heb ik helemaal geen poging toe gedaan op een handjevol biertjes dat niet meer verkrijgbaar zijn na :P Van veel wist ik toch niet meer hoe goed ik ze nou vond, dus met een schone lei begonnen aan de app.


Ik ben inderdaad ook met een schone lei begonnen, heb niks meer ingecheckt wat ik daarvoor gedronken heb. Zo moet ik bijvoorbeeld nog een Duvel inchecken maar zit ik al wel bijna op 1000 unieke bieren. 1000, what. Ik denk er over 2 tot 3 maanden wel op te zitten dus t.z.t. iets moois uitzoeken om het mee te vieren. Of gewoon die Duvel doen :lol:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 10:37 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Kasteel Barista Chocolate Quad, aanrader.

Dacht dat ik La Trappe Quadrupel de lekkerste vond maar deze was echt masterlijk.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:08 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Kasteel Barista Chocolate Quad, aanrader.

Dacht dat ik La Trappe Quadrupel de lekkerste vond maar deze was echt masterlijk.


De Bernardus Abt 12 al geprobeerd? Qua quadrupels vond ik dat denk ik wel de lekkerste (en vooral ook erg betaalbaar), na de Westvleteren 12. Aanrader.

Zaterdag een Jopen Ongelovige Thomas Barrel Aged op cognac gekocht (ook een quadrupel). Erg benieuwd naar, maar ik bewaar hem denk ik nog even voor een lekkere koude winteravond. Vond de Barista Chocolate Quad ook erg lekker, trouwens.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:11 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Westvleteren 12, als ik die kon vinden wel :P

Bernardus Abt is prima, maar vond hem niet zo goed als La Trappe Quadrupel Oak Aged.
Die eenmaal gehad bij speciaalbier cafe voor een beste prijs (was toch op kosten van het bedrijf).

Nu toch fijn om een Quadrupel te hebben die imo lekkerder is dan die en toch wel redelijk te vinden en te betalen is.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:17 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Westvleteren 12, als ik die kon vinden wel :P

Bernardus Abt is prima, maar vond hem niet zo goed als La Trappe Quadrupel Oak Aged.
Die eenmaal gehad bij speciaalbier cafe voor een beste prijs (was toch op kosten van het bedrijf).

Nu toch fijn om een Quadrupel te hebben die imo lekkerder is dan die en toch wel redelijk te vinden en te betalen is.


Haha ja, dat is wel een beetje het rottige aan die Westvleteren. Hier in Goes is er een café die het schenkt, alleen betaal je dan ook tegen de €15 de fles, wat me toch iets te gortig is voor een flesje bier. Een vriend van mij is vorige week toevallig langs Westvleteren geweest omdat hij er wonderbaarlijk genoeg doorheen is gekomen met het bellen en heeft 3 kratjes mee kunnen nemen (en nog 2 of 3 6-packs). Omgerekend betaalde hij volgens mij maar 2 of 3 euro per fles daar. Via via was het flesje van mij zo'n 8 euro, wat ook wel meteen het maximale is wat ik voor een biertje wil betalen en het was destijds leuk om te drinken om mijn vaste contract te vieren.

Iemand ervaring met honingbiertjes? Heb er twee op, maar dat zijn meteen de enige twee biertjes die ik na een slok heb weggegooid. Enige soort bier die ik echt gewoon smerig vind.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:25 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Lijkt me ook niks, je hebt wel meer van die bieren met honing/framboos/kokos e.d. maar dat vind ik meestal toch te veel gemengd. Is meer een mix dan een hint van. Honingrum is bijvoorbeeld wel heerlijk, maar bijna nergens te vinden.

Net zoals het verschil tussen Duitse Radlers, die bitterder zijn en Nederlandse radlers, wat gewoon 7up met een klein beetje bier smaak is. Zit bijvoorbeeld een wereld van verschil tussen Warsteiner Radler en Amstel Radler.

Hacker-Pschorr Radler of Hirter Radler zijn bijvoorbeeld echt geweldige radlers.

Also, tellen we Ciders hier ook mee? Gezien ze wel op Untappd staan :P
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:29 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Also, tellen we Ciders hier ook mee? Gezien ze wel op Untappd staan :P


Die tel ik ook mee ja, haha. Zo heb ik een jaar geleden mijn voet gebroken en mocht ik een tijdje geen alcohol drinken i.v.m. tromboseinjecties. Toen heb ik een tijd lang de hele malt afdeling (inclusief malt radlers) geplunderd in de supermarkt en ingecheckt. Het is eigenlijk gewoon precies frisdrank, maar ze staan wel allemaal op Untappd :P .
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:31 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Appelcider is wel echt iets wat ik graag drink.

In Normandië op vakantie geweest en het spul wat daar vandaan komt is wel het beste.

Je hebt ook Iers en Zweeds spul maar dat is echt enorm zoet en niet te zuipen. Jillz en Strongbow zijn ook geen echte Appelcider. Apple Bandit komt er een beetje in de buurt en is opzicht wel prima.

Alleen gaat niks boven een fles echte Normandische Brut Appelcider, die ook een stuk bitterder zijn.

Deze bijvoorbeeld.

https://www.vinoblesse.nl/media/catalog ... fn_bio.jpg
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 11:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

RomanAnthony schreef:
Zaterdag een Jopen Ongelovige Thomas Barrel Aged op cognac gekocht (ook een quadrupel).


Paar weken terug gehad, die is top :love: zeker 1 van de beste biertjes die ik dit jaar heb gehad

RomanAnthony schreef:
Iemand ervaring met honingbiertjes? Heb er twee op, maar dat zijn meteen de enige twee biertjes die ik na een slok heb weggegooid. Enige soort bier die ik echt gewoon smerig vind.


Ik heb alleen die van Leffe gehad, zou het niet smerig noemen maar het is niet iets wat ik vaker zou gaan halen
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 13:23 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Je hebt ook Iers en Zweeds spul maar dat is echt enorm zoet en niet te zuipen.


Ik kan me een Kopparberg aardbei limoen (of iets in die richting herinneren), dat was zó zoet, niet te doen. M'n tanden liggen er nog uit.

Broken Balance schreef:
Westvleteren 12, als ik die kon vinden wel :P


We waren zaterdag even bij die maat aan het indrinken en dat deden we gewoon met flessen Westvleteren, haha. Ging op een gegeven moment, toen we al een beetje in de olie zaten, gewoon rechtstreeks uit de fles :lol:
Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic