Shoutbox | Zoeken (tijdelijk uitgeschakeld)
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Volgende
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 13:32 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Remi schreef:
Broken Balance schreef:
Je hebt ook Iers en Zweeds spul maar dat is echt enorm zoet en niet te zuipen.


Ik kan me een Kopparberg aardbei limoen (of iets in die richting herinneren), dat was zó zoet, niet te doen. M'n tanden liggen er nog uit.


Was met m'n vriendin bij De Graaf Van Vlaanderen in Apeldoorn en zij bestelde een fruitbiertje met bananensmaak. Het was fairtrade, maar dat deed de kleur van het bier niet vermoeden (chemisch AF). Zelden zo iets smerigs gehad, dat mag zichzelf geen bier noemen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 13:34 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Remi schreef:
Broken Balance schreef:
Je hebt ook Iers en Zweeds spul maar dat is echt enorm zoet en niet te zuipen.


Ik kan me een Kopparberg aardbei limoen (of iets in die richting herinneren), dat was zó zoet, niet te doen. M'n tanden liggen er nog uit.


Was met m'n vriendin bij De Graaf Van Vlaanderen in Apeldoorn en zij bestelde een fruitbiertje met bananensmaak. Het was fairtrade, maar dat deed de kleur van het bier niet vermoeden (chemisch AF). Zelden zo iets smerigs gehad, dat mag zichzelf geen bier noemen.


We bedoelen dan ook Cider :P

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cider
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 13:41 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
Remi schreef:
Broken Balance schreef:
Je hebt ook Iers en Zweeds spul maar dat is echt enorm zoet en niet te zuipen.


Ik kan me een Kopparberg aardbei limoen (of iets in die richting herinneren), dat was zó zoet, niet te doen. M'n tanden liggen er nog uit.


Was met m'n vriendin bij De Graaf Van Vlaanderen in Apeldoorn en zij bestelde een fruitbiertje met bananensmaak. Het was fairtrade, maar dat deed de kleur van het bier niet vermoeden (chemisch AF). Zelden zo iets smerigs gehad, dat mag zichzelf geen bier noemen.


Zal deze zijn geweest?

Afbeelding
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 13:52 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
We bedoelen dan ook Cider :P

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cider


Oh, even niet gelezen :x

@Steffnov, ja die :sick:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 14:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen vrijdag weer vijf nieuwe speciaalbiertjes aan de collectie toe kunnen voegen.
Op volgorde van drinken:
1. The First Vandestreek - een farmhouse ale
2. Happyface Tripel - een Belgische tripel
3. Othmar Tripel - een Belgische tripel
4. Into the Woods - Scotch Whisky Barreld - een Scotch ale
5. Beer Geek Breakfast - een Stout

Met name van die laatste erg genoten, maar de rest kon er ook goed mee door :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 21:34 
 
Hardtraxxer

Binnenkort met louter mannelijke vrienden weer eens BBQ'en, waarbij ik de bieren verzorg. Tips?
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 21:39 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Youri! schreef:
Binnenkort met louter mannelijke vrienden weer eens BBQ'en, waarbij ik de bieren verzorg. Tips?


Hoe meer, hoe beter! :beer:
Ongelezen bericht Geplaatst op 14 aug 2017 21:59 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

AH Basic Lager, perfect voor een barbecue.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 08:45 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Grim schreef:
Youri! schreef:
Binnenkort met louter mannelijke vrienden weer eens BBQ'en, waarbij ik de bieren verzorg. Tips?


Hoe meer, hoe beter! :beer:
Youri! schreef:
Binnenkort met louter mannelijke vrienden weer eens BBQ'en, waarbij ik de bieren verzorg. Tips?


Sowieso dat.
Maar ik Google even en kom dit tegen, mocht je bier willen hebben dat past bij je eten:
https://www.bbqkampioen.nl/blog/bbq-en-bier.html
http://manneneten.nl/een-special-over-bier-bij-de-bbq/

Geef je daar niet zoveel om dan zou ik het gewoon bij licht en fris houden, zoek wat witbier / lichte IPA / iets fruitigs.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 08:53 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Youri! schreef:
Binnenkort met louter mannelijke vrienden weer eens BBQ'en, waarbij ik de bieren verzorg. Tips?


BBQ = Zon

Ten zij je speciaal lekker vlees gaat maken, zou ik gewoon frisse biertjes nemen die lekker wegdrinken.

Als je goede frisse maar toch fruitige biertjes wilt zou ik voor Dunkelweizens gaan zoals Franziskaner of Weihenstephaner of Texels Skuumkoppe. Gewone Weizens ook prima. Meestal toch in halve liters.

Als je het iets zoeter wil dan blondbiertjes of witbiertjes. Texels, T' IJ (als je duur wilt doen) en La Chouffe Soleil zijn prima.

Als je wat sterks en fris wilt dan zou ik lentebockjes (als ze nog te vinden zijn) of zwaar blond doen.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 10:15 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

In mijn ogen perfect voor bij een BBQ:

Afbeelding

Een heel fris witbiertje, met een hele lichte fruitige bijsmaak. Erg lekker. Tegenwoordig ook gewoon in (bijna) alle supermarkten te koop dacht ik.
Ongelezen bericht Geplaatst op 15 aug 2017 10:21 
 
Kraak... Piep...
Avatar gebruiker

Afbeelding

Dit blijft voor mij het beste witbier, jammer dat het 2,50 per fles is anders had ik er wel veel meer van gehaald.
Zelfs mensen die niet echt houden van witbier vonden hem lekker.
Ongelezen bericht Geplaatst op 16 aug 2017 00:37 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Net Texel Goudkoppe gehad :D
Ongelezen bericht Geplaatst op 18 aug 2017 14:22 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen week een paar hele lekkere en een paar minder lekkere speciaalbiertjes gehad. Maar weer eens bevestigd dat de echt zware bieren niks voor mij zijn en de wat fruitige lichtere biertjes juist wel.

Ik vond vooral de Rochefort 8 magistraal. Lekker zoet, niet te zwaar en een geweldige smaaksensatie.
Nadat ik aan de barvrouw had uitgelegd wat mijn smaak was qua bieren heeft ze me de Trouffette Belle D'ete aangeraden. Super! Lekker kruidig, licht en dorstlessend witbiertje.

Tevens de Mexicake geprobeerd (een zware stout met chocola smaak) en die was mij toch echt wat te gek. De eerste slokken vond ik m nog erg lekker, maar dit biertje is zo straf en zwaar dat het me tegen begon te staan. Vooral de nasmaak was heftig: erg rokerig, koffieachtig en zwaar. Biertje die je met mes en vork moet wegwerken.
Ongelezen bericht Geplaatst op 19 aug 2017 21:58 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Afgelopen week naar Gent en Brugge geweest. Daar aan paar pareltjes aan biertjes gedronken. Vooral gouden carolus indulgence is echt een aanrader!
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 21:51 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

't IJ IPA gehad. Mijn eerste IPA en vind het prima bevallen. Wel wennen dat het een stuk bitterder is, maar wel veel smaak :thumbsup:
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 22:30 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

klapstoel schreef:
't IJ IPA gehad. Mijn eerste IPA en vind het prima bevallen. Wel wennen dat het een stuk bitterder is, maar wel veel smaak :thumbsup:


Altijd leuk, nieuwe dingen ontdekken :P Er zijn overigens veel verschillende ales, niet alleen de IPA. Zou bijvoorbeeld eens de line-up van Bird Brewery checken, lekker frisse, verschillende stijlen :)
Ongelezen bericht Geplaatst op 21 aug 2017 22:54 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Steffnov schreef:
klapstoel schreef:
't IJ IPA gehad. Mijn eerste IPA en vind het prima bevallen. Wel wennen dat het een stuk bitterder is, maar wel veel smaak :thumbsup:


Altijd leuk, nieuwe dingen ontdekken :P Er zijn overigens veel verschillende ales, niet alleen de IPA. Zou bijvoorbeeld eens de line-up van Bird Brewery checken, lekker frisse, verschillende stijlen :)


Thanks :D hopelijk zijn die in de buurt verkrijgbaar. Hier is lang niet alles te vinden
Ongelezen bericht Geplaatst op 22 aug 2017 00:21 
 
Hardtraxxer
Avatar gebruiker

In deze vakantie ben ik met een aantal vrienden een weekje naar belgie geweest om allerlei brouwerijen en biercafes te bezoeken.
Begonnen in Brussel, toen Gent, Lille, Ypres en Brugge. Echt een topweek gehad. Vooral bezoek aan Alvinne was mooi. Gingen er op de bonnefooi heen, waren eigenlijk niet open maar kregen een rondleiding en proeverij van een paar uur :D. Ze waren druk met een nieuwe collab met Hair of the Dog brouwerij en kregen een proefglas rechtstreeks uit het eikenvat. Ook Cantillon (alle beschikbare seasonals proeven, met als uitschieter de Lou Pepe kriek :loving: ) en de lambik-o-droom van 3 Fonteinen (Hommage :loving: ) waren gaaf. Bij de struise brouwers 6 verschillende versies van de nieuwe Black Damnation serie gedronken. Gewoon goed bier, maar de prijs wat je normaal voor een fles betaald niet waard. De Cuvee Delphine cask strength en de Zombination waren wel echt sick goed.

Dit is zo'n beetje wat we hebben bezocht en kan alles wel aanraden. Zie nu dat Le Trappiste in Brugge er niet bijstaat, maar dat is ook een aanraaier.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
grote afbeeldingen ftw
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 10:28 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

^ , Yes, dat is helemaal mijn ding. Zo zuur mogelijk, haha. Ik woon in Goes en vanaf ons zijn al die steden vrij snel te bereiken dus af en toe maken we eens een tochtje die kant op. Vleteren helaas nog niet bezocht, is toch nét iets verder rijden naar Oost-Vlaanderen. Ik had hier en daar al eerder gelezen dat de Black Damnation inderdaad prijs-technisch gezien niet de moeite waard is. Toch wil ik er nog wel een aantal proberen.

Cantillon is wel altijd goed (L)
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 14:01 
 
Hardtraxx Elite
Avatar gebruiker

elroyce schreef:
Ypres


triggered >.<
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 14:12 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

simon10pont schreef:
elroyce schreef:
Ypres


triggered >.<


Kut Walen/Fransen :mad:
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 15:25 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Broken Balance schreef:
Zelfs mensen die niet echt houden van witbier vonden hem lekker.


Top ja toen :love: Heb hem ook meegenomen naar maten (stef en herb) en die vonden hem giga. Ik tegenstelling tot vele andere witbiertjes vond ik hier verrassend veel smaak aan zitten. Zal dat komen dat hij voor een witbiertje relatief zwaar is? (6,5%)

klapstoel schreef:
Net Texel Goudkoppe gehad :D

Vond die tegenvallen. Van de tap. Skuumkop>goudkop IMO
Ongelezen bericht Geplaatst op 23 aug 2017 15:33 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Jordi schreef:

klapstoel schreef:
Net Texel Goudkoppe gehad :D

Vond die tegenvallen. Van de tap. Skuumkop>goudkop IMO


Skuumkop is inderdaad lekkerder
Ongelezen bericht Geplaatst op 01 sep 2017 11:10 
 
Hardtraxx Veteran
Avatar gebruiker

Kick.

Sinds Decibel geen alcohol meer gedronken, even ontnuchtert. Morgen maar een paar mooie flesjes op open trekken. De Kriek of Telegram van Nogne O wil ik morgen proberen:
https://www.ratebeer.com/beer/ngne-krie ... rk/233379/

En hier kijk ik ook al weken naar uit:
Pohjala Cellar Series - Mutant Disco TQ. White iPA gelegen op tequilla vaten
https://www.ratebeer.com/beer/phjala-ce ... tq/352327/
Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 74  Volgende
Forumoverzicht » Off-topic » Off-Topic